ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سمند سورن پلاس، جدیدترین فرزند خانواده سمند ایران خودرو

جدیدترین سمند ایران خودرو، با نام سورن پلاس در مهر ماه ۱۳۹۹ یکی از خودروهایی بود که در فروش فوق‌العاده ایران خودرو قرار گرفت. بعد از تشدید تحریم‌ها و خروج شریک‌های خارجی خودروسازان ایرانی از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جدیدترین سمند ایران خودرو، با نام سورن پلاس در مهر ماه ۱۳۹۹ یکی از خودروهایی بود که در فروش فوق‌العاده ایران خودرو قرار گرفت.

بعد از تشدید تحریم‌ها و خروج شریک‌های خارجی خودروسازان ایرانی از کشور، تولید و مونتاژ خودروهای جدید تعطیل و یا در بهترین حالت محدود شد. از این رو شرکت‌های خودروسازی داخلی بر آن شدند تا نسخه‌های جدیدتری از خودروهای خود را به بازار عرضه کنند.

شرکت ایران خودرو هم برای پر کردن جای خالی خودروهایی که قرار بود با پژو  تولید کند، نسخه جدیدی از سمند سورن را در سال ۱۳۹۸ با نام سورن پلاس تولید و به بازار فرستاد.

از سمند سورن تا سورن پلاس

در اواخر سال ۱۳۸۵، ایران خودرو خودروی جدیدی را با نام سمند سورن روانه بازار کرد. پنج سال بعد سورن دچار تغییر و تحولاتی گشت و به‌روزرسانی‌هایی روی آن انجام شد. این خودرو که با یک کابین جدید عرضه شد و از موتور ۱.۷ لیتری EF7 بهره می‌برد، به نام سمند سورن ELX شناخته شد. پنج سال بعد و در سال ۱۳۹۵، سمند سورن ELX توربوشارژ به خریداران عرضه شد. جدیدترین مدل این خودرو ایرانی، در سال ۱۳۹۸ با نام سمند سورن پلاس معرفی شد. سورن پلاس یکی از خودروهایی است که در پیش‌فروش‌های فوق‌العاده ایران خودرو نیز حضور دارد.

تغییرات در چراغ‌ها، رینگ و داخل کابین باعث شده تا سورن پلاس تفاوت‌هایی با مدل‌های قبلی پیدا کند.

تغییرات جزئی در ظاهر سورن پلاس

سورن پلاس نسبت به مدل‌های قبلی تغییرات جزئی و کمی در ظاهر خود پیدا کرده است. نمای کلی این خودرو هیچ تفاوتی با دیگر مدل‌های سورن نداشته است و از همان بدنه‌ای استفاده می‌کند که سمندهای قبلی هم داشته‌اند. با این حال، چراغ‌ها گرافیک متفاوت‌تری پیدا کرده و همین طور از رینگ‌های دو رنگ در سورن پلاس استفاده شده است. جلوپنجره و دستگیره درها نیز عوض شده‌اند و یک باله کوچک هم به این مدل سمند اضافه شده است.

کابین سورن پلاس با به‌روزرسانی‌های مختصر

با وجود اینکه در کابین سورن پلاس مثل سورن‌های قبلی از پلاستیک کم‌کیفیتی استفاده شده اما روکش چرمی فرمان، دوخت قرمز صندلی‌ها و طرح کربن بعضی قسمت‌ها توانسته تغییری هرچند مختصر در طراحی داخلی این محصول ایران خودرو ایجاد کند.

استفاده از موتور EF7، مثل همه سمندها

همه خودروهای خانواده سمند، شامل سمند معمولی، سورن، دنا و دنا پلاس از موتور سمند LX EF7 استفاده می‌کنند و سورن پلاس نیز از این قاعده مستثنا نیست. این موتور از نوع ۴ سیلندر بوده و ۱۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور آن نیز ۱۶۰ نیوتن متر است. قدرت این موتور از طریق یک جعبه دنده پنج سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ سورن پلاس ۱۲ ثانیه بوده و حداکثر سرعتش به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سورن پلاس برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر راه به ۷.۴ لیتر بنزین نیاز دارد.

امکانات همان همیشگی، البته کمی بیشتر

ترمز ABS و EBD، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، سنسور دنده عقب، ایزوفیکس و کروز کنترل از تجهیزاتی است که برای حفظ ایمنی سرنشینان سورن پلاس روی آن قرار گرفته.

همچنین از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به فرمان هیدرولیک، آینه‌های بغل دارای راهنما و با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو، چراغ روز، مه‌شکن‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چرخ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای سرنشینان عقب، شیشه دودی عقب و درهای عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان و بازکن در صندوق عقب از داخل اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • oldmuscleride
    oldmuscleride | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    اون تیتر "امکانات همون همیشگی" رو دوس داشتم که نویسنده در لفافه تلاش کرده که بفهمونه این همون آشغال همیشگیه ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی