ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تویوتا یاریس تعریف دوباره خودرو اقتصادی از نظر تویوتا

تویوتا یاریس از اواخر دهه هشتاد شمسی چرخ‌هایش به خیابان‌های ایران رسید. خودرویی جمع و جور و خوش‌قیافه که به راحتی می‌تواند در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک حرکت کند. البته با توجه به اینکه محصول ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تویوتا یاریس از اواخر دهه هشتاد شمسی چرخ‌هایش به خیابان‌های ایران رسید. خودرویی جمع و جور و خوش‌قیافه که به راحتی می‌تواند در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک حرکت کند. البته با توجه به اینکه محصول تویوتا است، قیمتش نسبت به خودروهای هم‌رده داخلی بیشتر است. اما در بازارهای جهانی اقشار متوسط جامعه به راحتی می‌توانند این خودرو را بخرند و استفاده کنند.

تویوتا تولید این خودرو را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرد و تاکنون ۴ نسل از تویوتا یاریس تولید شده و با نام‌های مختلفی در کشورهای سراسر جهان به فروش رفته است. نسل دوم تویوتا یاریس صندوقدار یکی از محبوب‌ترین خودروها بین رانندگان ایرانی است.

۲۲ سال با تویوتا یاریس

تویوتا یاریس خودرویی در کلاس کامپکت است که از سال ۱۹۹۹ میلادی (۱۳۷۸ خورشیدی) توسط خودروسازی تویوتا تولید و عرضه می‌شود. یاریس جایگزین مدل‌های استارلت و ترسل است.

تا سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ خورشیدی) تویوتا یاریس با نام‌ها و عنوان‌های مختلفی به بازارهای کشورهای سراسر جهان عرضه شده است. تویوتا اکو یکی از نام‌هایی است که روی یاریس گذاشته شده است. از سال ۲۰۲۰، این خودرو در بازار ژاپن با نام یاریس عرضه می‌شود که جایگزین نام قبلی آن، یعنی ویتز شده است. همچنین خودروهای دیگر نیز با این نام عرضه شده که جدیدترین آنها خودرو یاریس کراس است.

تا مارس ۲۰۲۰ میلادی، ۸.۷۱ میلیون دستگاه از این خودرو ژاپنی در سراسر جهان به فروش رفته است.

نسل اول (ایکس‌پی ۱۰، ۱۹۹۹)

نسل اول این خودرو بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ میلادی با نام‌های یاریس و اکو و با بدنه‌های هاچبک، سدان و کوپه تولید و عرضه شده است.

نسل دوم (ایکس‌پی ۹۰، ۲۰۰۵)

نسل دوم با نام یاریس و مابین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ در سراسر جهان عرضه می‌شد. این نسل یاریس در کلاس‌های هاچبک و سدان تولید می‌شد. از سال ۲۰۱۳، مدل هاچبک تویوتا یاریس از بازارهای کشورهای آسیایی حذف شد.

ایرانیان تویوتا یاریس را با نسل دوم و مدل هاچبک این خودرو شناختند.

نسل سوم (ایکس‌پی ۱۳۰، ۲۰۱۱؛ ایکس‌پی ۱۵۰، ۲۰۱۳)

نسل سوم هم از سال ۲۰۱۱ با اسم یاریس در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت. این مدل یاریس فقط در قالب هاچبک تولید می‌شد و مدل سدان آن از سال ۲۰۱۳ و مخصوص برای بازارهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب ارائه شد.

نسل چهارم (ایکس‌پی ۲۱۰، ۲۰۲۰)

نسل چهارم یاریس هاچبک برای عرضه در ژاپن، اروپا و استرالیا، در سال ۲۰۱۹ تست‌های خود را در پیست نوربرگرینگ آلمان پشت سر گذاشت. سپس در اکتبر ۲۰۱۶، در ژاپن و آمستردام هلند رونمایی شد و فروش آن در زمستان و بهار ۲۰۲۰ آغاز گشت. نسل چهارم یاریس فقط با بدنه هاچبک پنج در تولید می‌شود و مدل یاریس جی‌آر نیز با بدنه هاچبک سه در عرضه می‌گردد.

طراحی ظاهری ساده

طراحی ظاهری تویوتا یاریس ساده و آرام‌بخش است و می‌تواند خانواده‌های کم‌جمعیت را به خود جلب کند. چراغ‌های جلو طراح چهار ضلعی دارند و در دو طرف جلو پنجره جای گرفته‌اند. همان طور که گفته شد بدنه خودرو ساده طراحی شده و در آن خبری از برجستگی‌ها و حجم‌های اغراق‌آمیز نیست. چراغ‌های عقب خودرو نیز هماهنگ با چراغ‌های جلو طراحی شده و در دو طرف صندوق عقب قرار گرفته است.

طراحی داخلی معمولی تویوتا یاریس

طراحی داخلی تویوتا یاریس ساده است اما چندان زیبا به نظر نمی‌رسد. کنسول میانی به شکل مثلث است و شاید چندان خریداران را راضی نکند اما چینش دکمه‌ها و کلیدها خوب کار شده و کار کردن با آنها را راحت کرده است. مواد به‌کاررفته در کابین مثل همه مدل‌های شرکت تویوتا کیفیت خوبی دارد.

تویوتا یاریس اگرچه خودرویی کامپکت محسوب می‌شود اما به راحتی می‌تواند ۵ سرنشین را در خود جای دهد.

مشخصات فنی یاریس

بیشتر خودروهای تویوتا یاریس در ایران از نسل دوم این خودرو و با بدنه سدان و هاچبک هستند.

تویوتا یاریس هاچبک و سدان از موتورهای ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برند. این موتور می‌تواند ۸۴ اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور آن نیز ۱۲۱ نیوتن متر است و این قدرت با استفاده از یک جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ تویوتا یاریس ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است و برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر راه به ۶.۳ لیتر بنزین احتیاج دارد.

امکانات تویوتا یاریس

ترمز ABS، EBD، ترمز کمکی، سیستم ضدسرقت، باز و بسته شدن درها بدون کلید، سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان، ریموت کنترل صوتی از روی فرمان، روکش چرمی، نمایشگر چندمنظوره، آینه‌های برقی و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو از امکانات و تجهیزات تویوتا یاریس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی