ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ده وب‌سایت بزرگ و شناخته شده که با PHP برنامه نویسی شده‌اند

بازاریابی دیجیتال نقشی اساسی و مهمی در دستیابی یه پیشرفت و موفقیت در کسب و کارها و در دنیای مدرن امروز دارد. جستجوی ویدئو و صدا در سرچ گوگل و موبایل بیشتر می‌شود و آن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازاریابی دیجیتال نقشی اساسی و مهمی در دستیابی یه پیشرفت و موفقیت در کسب و کارها و در دنیای مدرن امروز دارد. جستجوی ویدئو و صدا در سرچ گوگل و موبایل بیشتر می‌شود و آن را به ترندی بزرگ و داغ در بازاریابی تبدیل می‌کند. این در حالی است که، پیش بینی می‌شود بیش از 82٪ از محتواهای دیجیتال تا پایان سال 2021 ویدیو باشند. فقط وب‌سایت‌هایی در این عرصه باقی می‌مانند که پویایی داشته باشند، برای نسخه موبایل ریسپانسیو باشند، مقیاس پذیر، سریع، قابل اعتماد و همچنین نوآور باشند.

برای طراحی و ساخت یک وب‌سایت با تمام ویژگی‌های فوق، باید زبان برنامه نویسی مناسب مانند PHP را انتخاب کنید. این زبان برنامه نویس که در میان زبان های برنامه نویسی آینده دار قرار دارد، یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است. ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری وجود دارد که این زبان برنامه نویسی را به یکی از زبان‌های پیشرو در جهان تبدیل کرده است، بنابراین جای تعجب نیست که شرکت‌ها تمایل به استخدام برنامه نویس php دارند و در نتیجه، یکی از بهترین زمان‌ها برای یادگیری این دانش است.

محبوبیت فریم ورک‌های PHP

زبان PHP برای برنامه نویسی سمت سرور برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بسیار محبوب است. طبق نظرسنجی‌ها، زبان PHP در صنعت زبان برنامه نویسی سمت سرور حدود 83.5٪ و پس از آن ASP.Net با تنها 13٪، سهم استفاده در میان برنامه نویسان را دارد. طبق شاخص PYPL ، زبان برنامه نویسی PHP چهارمین زبان محبوب در جهان است.

فریم ورک PHP یک معماری جامع برای توسعه را دارد که دارای اجزای قابل استفاده مجدد، ماژول‌ها و سیستم امنیتی است. همه آن مؤلفه‌ها و امکانات به برنامه نویسان کمک می‌کنند که بسیار سریع و حرفه‌ای به طراحی و توسعه وب بپردازند. تعداد زیادی از فریم ورک‌های PHP در بازار وجود دارد. مزایای استفاده از فریم ورک‌های سطح بالای PHP عبارت‌اند از:

  • استفاده مجدد از کد برای بهبود کارایی
  • تلاش کمتر برای نگهداشت کد
  • متناسب با انواع پروژه
  • طراحی وب داخلی و قابلیت‌های MVC
  • کاهش زمان توسعه نرم افزار
  • افزایش کیفیت کد

مزایای کدنویسی با PHP

بیش از 20 میلیون وب‌سایت وجود دارد که از زبان PHP برای توسعه و طراحی‌های خود استفاده می‌کنند. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از محبوبیت و مزایایی بسیار این زبان برنامه نویسی باشد، که به کاربران خود ارائه می‌دهد. یادگیری نحوه طراحی و توسعه یک وب‌سایت با PHP بسیار آسان است. از دیگر مزایای اصلی استفاده از PHP برای پروژه‌های توسعه وب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد زیاد برنامه نویسان PHP در بازار وجود دارد.
  • حقوق برنامه نویس وب PHP کمتر از توسعه دهندگان JavaScript است.
  • هزینه در توسعه وب کاهش می‌یابد.
  • فرآیندها و ابزارهای تجارت الکترونیکی آنلاین را می‌توان با این زبان برنامه نویسی به صورت کارآمدتری مدیریت کرد.
  • زمان در تکمیل یک پروژه PHP کوتاه می‌شود.
  • پشتیبانی از پایگاه داده‌های متعدد و سیستم عامل‌های مختلف باعث می‌شود که مقرون به صرفه‌تر از دیگر زبان‌ها باشد.
  • بیشتر امکانات و ویژگی‌های این پلتفرم رایگان است.
  • دارای پشتیبانی حرفه‌ای و رایگان است .
  • قدرت آن روز به روز بیشتر می‌شود و این زبان و پلتفرم آن مدام در حال به روز رسانی است.
  • هزینه آموزش دیدن آن، بسیار کمتر از بسیاری از زبان‌های دیگر است.
  • نیازی به خرید اجزای پرهزینه برای پلتفرم آن نیست، چرا که اکثر آنها داخلی هستند یا به صورت رایگان در بازار موجود هستند.
  • تجربه کاربری آن بسیار عالی است.

10 نمونه وب سایت برتر که با PHP نوشته شده‌اند

هزاران نمونه وب‌سایت PHP وجود دارد که نه تنها در بازار محبوب هستند، بلکه از نظر عملکرد بسیار قابل اعتماد و کارآمد هستند. در ادامه به ده مورد از این وب‌سایت‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱. یاهو

یاهو یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در جهان است. این سرویس خدمات متعددی مانند ایمیل، اخبار، سرچ عکس، امور مالی، ورزش، سبک زندگی، سرگرمی و بسیاری دیگر را ارائه می‌دهد. این شرکت بزرگ مانند دیگر غول‌های فناوری در آمریکا واقع شده است و خاستگاه آن این کشور است. درآمد کل این شرکت در سال 2017 حدود 5/17 میلیارد دلار بود و تعداد کل بازدیدکنندگان در شش ماه گذشته 5/4 میلیارد نفر ثبت شده است. یاهو از زبان PHP همراه با چند زبان دیگر نیز استفاده می‌کند. این وب‌سایت در بخش‌های بکند خود از Apache استفاده می‌کند.

۲. فیس‌بوک

فیس‌بوک بزرگترین وب‌سایت و شبکه اجتماعی است که خدمات تجاری و شخصی بی‌شماری را به مشتریان و کاربران خود ارائه می‌دهد. خدمات اصلی این شبکه اجتماعی شامل اشتراک گذاری عکس، فیلم، پخش مستقیم و زنده، لایک کردن و نوشتن نظر می‌شود. این شرکت در کالیفرنیا، آمریکا مستقر است. فیس‌بوک از چندین زبان از جمله PHP استفاده می‌کند. کاربران فیس‌بوک بیش از 300 میلیون عکس در روز بارگذاری می‌کنند و بیش از 510 هزار نظر در هر ساعت در فیس‌بوک ارسال می‌شود.

۳. ویکی پدیا

ویکی پدیا یکی از پرطرفدارترین وب‌سایت‌ها برای دریافت مطمئن‌ترین اطلاعات تقریباً در مورد همه موضوعات است. بیش از 5.71 میلیون مقاله انگلیسی در این وب‌سایت وجود دارد و تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است. این وب‌سایت علاوه بر انگلیسی زبان‌های بسیار دیگری از جمله فارسی را پشتیبانی می‌کند. این وب‌سایت از تبلیغات یا سایر ابزارهای تجاری برای درآمدزایی استفاده نمی‌کند و در واقع می‌توان گفت که یک سازمان کاملا خیریه است. بر اساس رتبه بندی الکسا، وب‌سایت ویکی پدیا از نظر میزان بازدید پنجمین وب‌سایت محبوب است که ماهانه بیش از 495 میلیون خواننده دارد. در سمت سرور، زبان‌های PHP و Hack در این وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که در سمت کلاینت از JavaScript استفاده می‌کند.

۴. بایدو

بایدو موتور جستجوی پیشرو و پورتال وب در چین است که خدمات بی شماری به کاربران چینی ارائه می‌دهد. این شرکت خدمات متعددی مانند نقشه بایدو، دائره‌المعارف، تجزیه و تحلیل، بازاریابی آنلاین و بسیاری از خدمات دیگر  را به کاربران چینی خود ارائه می‌دهد. این شرکت از PHP در سمت سرور استفاده می‌کند.

۵. وردپرس

WordPress.com یک ابزار آنلاین برای طراحی و ساخت وب‌سایت است که مبتنی بر زبان برنامه نویسی PHP در سمت سرور backend است. این وب‌سایت از قدرت پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند، که یک جز مؤلفه‌های داخلی زبان PHP است. وب‌سایت وردپرس از زبان PHP در سمت سرور و در سمت مشتری از زبان JavaScript استفاده می‌کند. وردپرس به عنوان یکی از رهبران صنعت بازاریابی آنلاین در سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. بیش از 31.7٪ از کل وب‌سایت‌های اینترنت از این ابزار استفاده می‌کنند. با حدود 59.9٪ استفاده از این ابزار برای طراحی وب‌سایت، وردپرس به عنوان اولین ابزار مورد استفاده در این حیطه شناخته می‌شود و بعد از آن جوملا با 5.8٪ سهم استفاده بازار، در رتبه بعدی قرار دارد. این وب‌سایت در هر نیم سال بیش از 1.07 میلیارد بازدید کننده را جابجا می‌کند.

۶. فلیکر

فلیکر یک برنامه بسیار محبوب برای به اشتراک گذاری عکس است. این وب‌سایت از فناوری PHP در سمت سرور برای میزبانی و به اشتراک گذاری حجم زیادی از داده در سرورهای خود استفاده می‌کند. این وب‌سایت ماهانه بیش از 90 میلیون کاربر دارد. تعداد کل عکس‌های بارگذاری شده در هر روز در این وب‌سایت حدود 25 میلیون عکس است. از این 25 میلیون عکس بارگذاری شده، بیش از 1 میلیون عکس به صورت روزانه به اشتراک گذاشته می‌شود. این شرکت دارای تعداد زیادی کاربر در بیش از 63 کشور جهان است که در تمام مناطق جهان گسترش یافته‌اند.

۷. MailChimp

MailChimp یک پلتفرم محبوب برای ایمیل مارکتینگ است که به دلیل سهولت استفاده و ساخت راحت ایمیل با آن شناخته شده است. استفاده از این پلتفرم با دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف سازگار است و تجربه کاربری یکپارچه و لذت بخشی را ارائه می‌دهد. به لطف ماهیت قدرتمند PHP، این ابزار ایمیل مارکتینگ روند ساخت خبرنامه یا ایمیل کمپین برای مشاغل را ساده می‌کند.

۸. Digg

این وب‌سایت بیشتر برای به اشتراک گذاشتن اخبار مهم و وبلاگ‌های جذاب استفاده می شود. به دلیل داشتن خاصیت سازماندهی، محتواهایی که بیشترین لایک را داشتند در بالاترین قسمت نمایش داده می‌شوند. حتی پس از طراحی مجدد آن در سال 2010، وب‌سایت Digg همچنان در بین کاربران اینترنت بسیار محبوب است. PHP تمام ویژگی‌ها و پایه و اساس لازم برای عملکرد صحیح این وب‌سایت طی این سال‌ها را فراهم کرده است.

۹. iStockPhoto

درست مانند PHP، وب‌سایت iStockPhoto نیز کاملا برای استفاده رایگان است. در این وب‌سایت مردم می‌توانند تصاویر و عکس‌های متنوع (به طور دقیق 4 میلیون) را پیدا کنند. وبلاگ نویسان، بازاریابان و دانشجویان می‌توانند به سادگی از این منبع وب محبوب در سراسر جهان استفاده کنند. با ارائه مجموعه‌ای از بهترین روش‌ها در صنعت توسعه وب، PHP به عنوان ابزاری قدرتمند برای ایجاد این وب سایت عمل کرده است.

۱۰.  تامبلر

تامبلر یک وب‌سایت و شبکه اجتماعی است که به کاربران این امکان را می‌دهد ایده‌ها، وبلاگ‌ها، مقالات، تصاویر و سایر موارد علمی خود را در این پلتفرم قرار دهند و آن را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند. در حال حاضر بیش از 435 میلیون وبلاگ و حساب کاربری مختلف در این شبکه اجتماعی وجود دارد. این وب‌سایت از زبان PHP برای فناوری سمت سرور خود استفاده می‌کند. این شرکت ماهانه بیش از 550 میلیون کاربر دارد و از 18 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.

نتیجه گیری

PHP یک زبان برنامه نویسی محبوب است که امروزه همچنان به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، ما مثال‌های واقعی از وب‌سایت‌هایی زدیم که از PHP برای توسعه خود استفاده می‌کنند و در حال حاضر نیز دنیای وب را تسخیر کرده‌اند. با یک رویکرد مناسب، صاحبان مشاغل می‌توانند وب‌سایت‌های قدرتمندی ایجاد کنند که محبوبیت بالایی در بین مخاطبان داشته باشد. استفاده از زبان برنامه نویسی PHP می‌تواند به نوبه خود منجر به بهبود تجربه مشتری و افزایش ROI می‌شود.

منبع:

irantalent blog

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی