ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آشنایی با فناوری PoE و سوییچ‌های محبوب سازگار با این فناوری در ایران

انتقال انرژی بر بستر کابل شبکه (PoE) سرنام Power over Ethernet به فناوری انتقال جریان الکتریکی موردنیاز تجهیزات توسط کابل‌های شبکه به جای کابل‌های برق اشاره دارد. این فناوری برای به‌کارگیری در اترنت سیمی ابداع ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

انتقال انرژی بر بستر کابل شبکه (PoE) سرنام Power over Ethernet به فناوری انتقال جریان الکتریکی موردنیاز تجهیزات توسط کابل‌های شبکه به جای کابل‌های برق اشاره دارد. این فناوری برای به‌کارگیری در اترنت سیمی ابداع شده تا متخصصان شبکه بتوانند با سیم‌کشی کمتری تجهیزات شبکه را نصب کنند. PoE به کارشناسان اجازه می‌دهد تا تجهیزات شبکه را به شیوه ساده، سریع و کم دردسر‌تری در محل‌های دورتر از مرکز کنترل شبکه نصب کنند. امروزه فناوری PoE به یکی از مولفه‌های کلیدی در پیاده‌سازی شبکه‌های محلی بی‌سیم، ساختمان‌های هوشمند و شبکه‌های سازمانی تبدیل شده است. به همین دلیل است که تولیدکنندگان تجهیزات شبکه حتی در مدل‌های ارزان‌قیمت نیز پشتیبانی از فناوری یاد شده را تعبیه کرده‌اند. استاندارد PoE دو نوع دستگاه را مشخص می‌کند: نوع اول تجهیزات تامین‌کننده نیروی برق (PSE) هستند که وظیفه تامین انرژی دستگاه‌ها را دارند. سوییچ‌ها و آداپتورهای PoE از جمله این دستگاه‌ها هستند. گروه دوم دستگاه‌های مصرفی  یا به عبارت دقیق‌تر دستگاه‌های دریافت‌کننده (PDs) هستند که انرژی تولید شده توسط دستگاه‌های PSE را دریافت می‌کنند، از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به دوربین‌های تحت شبکه و اکسس‌پوینت‌ها اشاره کرد.

استانداردهای فناوری PoE

تجهیزات تحت شبکه نظیر سوییچ‌ها برای آن‌که بتوانند از فناوری مذکور استفاده کنند باید از استانداردهای ارائه شده برای این فناوری پشتیبانی کنند. امروزه سه استاندارد اصلی در این صنعت تعریف شده‌اند که هر یک توان خاصی را ارائه می‌کنند. اولین استاندارد که قدمت آن به سال 2003 میلادی باز می‌گردد، استاندارد 802.3af است که دسترسی توان 15.4 وات را فراهم می‌کند. به عبارت دقیق‌تر، هر یک از پورت‌های یک سوییچ‌ می‌توانند توان 15.4 وات را حداکثر تا فاصله 10 متر روی کابل اترنت از نوع cat3/5/5e و cat6 برای دستگاه‌های هدف ارسال کنند. با این‌حال، به عنوان یک کارشناسان یا مصرف‌کننده باید بدانید، درست است که استاندارد مذکور قادر به ارسال انرژی معادل 15.4 وات است، اما این توان به دلیل نویزها و محدودیت‌های مختلف در زمان رسیدن به دستگاه هدف به 12.95 وات می‌رسد، به دلیل این‌که بخشی از توان الکتریکی در طول کابل از دست می‌رود. با این‌حال، این نرخ تضعیف تاثیری روی ارتباطات مبتنی بر لینک‌های اترنتی 1000/100/10 مگابیت بر ثانیه نمی‌گذارد. تولیدکنندگان برای حل این مشکل و تامین توان انرژی تجهیزاتی که نیازمند انرژی بیشتری هستند نظیر دوربین‌های مداربسته و اکسس‌پوینت‌های پیشرفته‌ای که انرژی بیشتری را طلب می‌کنند، در سال 2009 میلادی استاندارد پیشرفته‌تری به‌نام IEEE 802.3at را ابداع کردند. استانداری که برخی منابع از واژه PoE+ به جای استفاده می‌کنند. استاندارد فوق می‌تواند حداکثر توان 30 وات برای دستگاه‌ها را تامین کند که بازهم این مقدار تا رسیدن به دستگاه هدف به مقدار 25.5 وات تنزول می‌کند. جدیدترین استاندارد ارائه شده در این حوزه 802.3bt است که به‌نام PoE++ معروف است و به لحاظ اسمی دسترسی به توان 90 وات را فراهم می‌کند که تا رسیدن به دستگاه هدف این مقدار به 71.3 وات می‌رسد. این مقدار انرژی که توسط پورت‌های یک سوییچ تامین می‌شود به راحتی جوابگوی نیازهای سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی است که از تجهیزات فوق پیشرفته استفاده می‌کنند.

مزایای به‌کارگیری PoE چیست؟

همان‌گونه که مشاهده کردید، انتقال همزمان انرژی و داده از طریق یک کابل اصلی‌ترین مزیتی است که PoE ارائه می‌کند، زیرا وابستگی به نصب پریزهای برق و کابل‌‌کشی برق در مکان‌های غیرقابل دسترس یا راه دور را برطرف می‌کند. با این‌حال، از مهم‌ترین مزایای فناوری PoE به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

هزینه نصب و راه‌اندازی شبکه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، به ویژه آن‌که در برخی از پروژه‌ها ضرورتی ندارد از کابل‌های Cat6 استفاده کرد و امکان به‌کارگیری کابل‌های Cat5 یا Cat5e فراهم است.

نیاز به پریز‌ها و آداپتورهای برق کاهش پیدا می‌کند.

نصب تجهیزات با سهولت بیشتری انجام می‌شود، زیرا مصرف‌کنندگان قادر هستند از طریق یک کابل واحد برای انتقال داده‌ها و انرژی استفاده کنند.

امکان پیگیری و مدیریت متمرکز توان الکتریکی را فراهم می‌کند. به‌طور معمول، سوییچ‌های پیشرفته اطلاعاتی در ارتباط با PoE ارائه می‌کنند.

امکان به‌کارگیری دومرتبه سیم‌های مسی در شبکه‌های تلفن قدیمی را فراهم می‌کند.

امکان جابه‌جایی دستگاه‌های PoE بدون این‌که اختلالی در شبکه به وجود آید فراهم است.

PoE تعامل بسیار خوب و دقیقی با اینترنت اشیا دارد، بنابراین اگر به دنبال پیاده‌سازی راه‌حل‌های اینترنت اشیا هستید نباید از PoE غافل شوید.

سوییچ PoE چیست؟

در دنیای شبکه انواع مختلفی از سوییچ‌ها نظیر مدیریتی، غیر مدیریتی، هوشمند، ابری، لایه 2، لایه 3 و.... وجود دارد که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند. با این‌حال، تمامی سوییچ‌های یاد شده در یک مفهوم نقطه اشتراک دارند. این نقطه اشتراک PoE است (دقت کنید در بازار شبکه سوییچ‌های نیز وجود دارند که فاقد قابلیت فوق هستند، اما در حالت کلی، بیشتر سوییچ‌ها از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.). سوییچ PoE به‌طور بومی از فناوری فوق پشتیبانی می‌کند. زمانی که تجهیزات شبکه به یک سوییچ PoE متصل می‌شوند، سوییچ بررسی می‌کند که آیا دستگاه متصل با PoE سازگار است یا خیر. اگر سازگار باشد به‌طور خودکار انرژی موردنیاز دستگاه را تامین می‌کند. به‌طور معمول، سوییچ‌های PoE با یک نوار باریک زردرنگ پورت‌های مجهز به PoE را از پورت‌های عادی تفکیک می‌کنند. سوییچ‌های PoE انواع مختلفی دارند. به‌طور مثال، برخی سوییچ‌های مدیریتی ارزان‌قیمت حداقل پورت را دارند، در حالی که برخی دیگر سوییچ‌های مدیریتی هستند که پورت‌های زیادی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند و قابل نصب در رک‌ها هستند. لازم به توضیح است که سوییچ‌های PoE اکتیو با استانداردهای IEEE 802.113af، IEEE 802.at و IEEE 802.bt سازگار هستند و بر همین اساس به سه گروه سوییچ‌های PoE، PoE+ و PoE++ تقسیم می‌شوند. جدول زیر نسل‌های مختلف PoE را نشان می‌دهد.

PoE++ PoE+ PoE
IEEE 802.3af IEEE 802.3at IEEE 802.3bt استاندارد IEEE
نوع چهارم نوع سوم نوع دوم نوع اول نوع PoE
توان پورت
100 وات 60 وات 30 وات 15.4 وات حداکثر توان هر پورت
محدوده ولتاژ پورت
انرژی قابل انتقال به هر دستگاه
71 وات 51 وات 25.5 وات 12.95 وات حداکثر انرژی برای هر دستگاه
41.1 تا 57 ولت 42.5 تا 57  ولت 42.5 تا 57 ولت 35-57 ولت محدود ولتاژ
کابل‌ها
4-pair 2-pair; 4-pair 2-pair 2-pair کابل زوج به هم تابیده
Cat5 یا بهتر Cat5 یا بهتر Cat5 یا بهتر Cat3 یا بهتر کابل‌های پشتیبانی شده

 

نکات مهمی که در زمان خرید سوییچ PoE باید به آن دقت کنید

  • از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان خرید سوییچ‌های PoE باید به آن دقت کنید اکتیو یا پسیو بودن آن‌ است. سوییچ PoE اکتیو پایداری و عملکرد بهتری نسبت به سوییچ‌PoE پسیو دارد. در سوییچ PoE اکتیو، درگاه‌های PoE قادر هستند سازگاری یا ناسازگاری تجهیزات متصل به پورت‌ها با فناوریPoE  را به شکل خودکار تشخیص دهد. اگر تجهیزات غیر PoE نظیر لپ‌تاپ‌ها به پورت PoE متصل شوند، سوییچ PoE اکتیو به گونه‌ای با این دستگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کند که به نظر می‌رسد به یک سوییچ عادی متصل شده‌اند. بنابراین تنها اجازه ارسال داده‌ها و نه انرژی را می‌دهد. به بیان دیگر، سوییچ PoE اکتیو از انتقال انرژی به تجهیزات غیر PoE خودداری می‌کند تا آسیبی به تجهیزات وارد نشوند. در نقطه مقابل سوییچ PoE پسیو همواره روی کابل اترنت با جریان مشخصی انرژی را انتقال می‌دهد و برایش اهمیتی ندارد که دستگاه متصل به سوییچ با فناوری PoE سازگاری دارد یا خیر، بنابراین احتمال این‌که سوییچ PoE غیرفعال به تجهیزات آسیب جدی وارد کند وجود دارد.
  • دومین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید کابل شبکه‌ای است که قصد استفاده از آن را دارید. اگر در زمان به‌کارگیری سوییچ‌های اکتیو از کابل‌های Cat5/Cat5e یا Cat6 استفاده کنید، سوییچ اکتیو گیگابیتی (1000/100/10 مگابیت بر ثانیه) قادر به پشتیبانی تا مسافت 100 متر است، البته در برخی مدل‌ها امکان افزایش مسافت تا حداکثر 250 متر وجود دارد، اما به قیمت کاهش محسوس سرعت. خوشبختانه بیشتر سوییچ‌های PoE بازار ایران از نوع اکتیو هستند و سوییچ‌های PoE پسیو محدودی در بازار پیدا می‌شوند. مصرف‌کنندگان در زمان به‌کارگیری سوییچ PoE تنها به یک کابل اترنت عادی شبکه نیاز دارند. به‌طور مثال، برای پورت اترنت 100/10 مگابیت بر ثانیه اگر از کابل Cat3 (شاید به علت کارایی بسیار محدود در بازار پیدا نشود!) یا کابل‌های رده بالاتر استفاده کنید به راحتی پاسخ‌گوی نیازی‌تان هستند. در ارتباط با اترنت گیگابیتی باید از کابل‌های cat5، Cat5e و Cat6 استفاده کنید. درست است که تولیدکنندگان سوییچ‌ها در راهنمای کاربری، کابل‌های Cat5 یا Cat5e را پیشنهاد می‌کنند، اما اگر کابل Cat6 را خریداری کنید با خیال آسوده قادر به انتقال داده‌ها و جریان الکتریکی هستید.
  • ‌سومین نکته مهمی که باید به آن دقت کنید حداکثر توان مصرفی است. برای این منظور قبل از خرید سوییچ ابتدا باید میزان مصرف دستگاه‌های مصرف‌کننده را تخمین بزنید تا اطمینان حاصل کنید سوییچی که قصد خریداری آن را دارید جوابگوی نیازها باشد. علاوه بر این، باید به توان خروجی کلی که سوییچ قادر به پشتیبانی از آن است دقت کنید. به‌طور مثال، برخی سوییچ‌ها خروجی بالای 300 وات را ارائه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر دسترسی به توان کمتری را فراهم می‌کنند. بنابراین ابتدا باید برآوردی از دستگاه‌های PoE به عمل آورید.
  • چهارمین نکته مهمی که باید به آن دقت کنید تعداد پورت‌های PoE تعبیه شده روی سوییچ است. برخی از تولید‌کنندگان پورت‌های مشخصی را برای انتقال انرژی در نظر گرفته‌اند، در حالی که برخی دیگر این محدودیت را اعمال نکرده‌اند. علاوه بر این، به تعداد پورت‌های سوییچ دقت کنید. اگر شبکه بزرگی در سازمان دارید، طبیعی است که به تعداد پورت بیشتری نیاز دارید.
  • پنجمین نکته مهم نوع سوییچ است. سوییچ‌های PoE به دو گروه مدیریتی و غیر مدیریتی تقسیم می‌شوند. اگر شرکت یا سازمان شما فاقد دپارتمان فناوری اطلاعات است، بهتر است از سوییچ‌های غیر مدیریتی که سهولت در نصب و کاربری ساده را ارائه می‌کنند استفاده کنید، اما اگر سازمان هدف شامل کلاینت‌های زیادی است که باید گروه‌بندی شوند و ضروری است که از VLANها برای مدیریت دقیق‌تر استفاده کنید یا به قابلیت‌هایی نظیر تجمیع لینک، میرورینگ و.... نیاز دارید بهتر است به فکر خرید سوییچ‌های PoE مدیریتی باشید.
  • ششمین نکته مهم در این زمینه نرخ فوروارد کردن است. سوییچ‌ها دسترسی به سرعت‌های مختلفی را ارائه می‌کنند. این مقدار بیان‌گر داده‌هایی است که در هر ثانیه پردازش می‌شوند.

آشنایی مختصر با کارآمدترین سوییچ‌های PoE موجود در بازار ایران

کارآمدترین سوییچ‌های PoE با 5 تا 10 پورت

سوییچ ۵ پورت PoE مدل DES-1005P/E دی-لینک

 

سوییچ DES-1005P بیشتر برای کاربران خانگی و مشاغل کوچکی که نیازمند یک محصول بی‌صدا هستند و برای برقراری ارتباط تجهیزات شبکه تمایل به خرید سوییچی دارند که از فناوری PoE پشتیبانی کند مناسب است. DES-1005P/E سوئیچ غیر مدیریتی خوش‌ساخت شرکت دی لینک است که به کاربران خانگی و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد برق موردنیاز تجهیزات خود را از طریق کابل شبکه تامین کنند. با توجه به این‌که اندازه این سوییچ کوچک است و بدون صدا کار می‌کند، کاربران خانگی یا کسب‌وکارها می‌توانند آن را در هر مکانی نصب کنند. سوییچ فوق به 5 پورت 10/100 مگابیت بر ثانیه تجهیز شده و از فناوری PoE پشتیبانی می‌کند. چهار پورت این سوییچ غیر مدیریتی از فناوری PoE پشتیبانی می‌کنند تا امکان اتصال دوربین‌های تحت شبکه، تلفن‌های تحت شبکه و اکسس‌پوینت‌های بی‌سیم فراهم شود. چهار پورت PoE سوییچ فوق از استاندارد IEEE 802.3at و استاندارد IEEE802.3af پشتیبانی می‌کنند و علاوه بر این هر یک از پورت‌ها خروجی 30 وات را ارائه می‌کنند، در حالی که سوییچ در مجموع خروجی 60 وات را ارائه می‌کند. سرپرستان شبکه می‌توانند با استفاده از کابل‌ Cat 5 انرژی و داده‌های مورد نیاز اکسس‌پوینت‌ها، دوربین‌های آی‌پی، تلفن‌های آی‌پی و سایر دستگاه‌های مجهز به فناوری PoE را فراهم کنند. پشتیبانی از فناوری MDI/MDI-X روی تمامی پورت‌ها مشکل نیاز به کابل‌های کراس برای اتصال به سایر سوییچ‌ها را برطرف کرده است. علاوه بر این، ویژگی auto-negotiation روی هر پورت اجازه می‌دهد تا سوییچ در زمینه مسیریابی بسته‌ها و اخذ تصمیمات عملکرد هوشمندانه‌ای داشته باشد. با فیلتر کردن سرعت سیمی و سویچینگ مبتنی بر sort-and-forward زمانی که مشکلی در انتقال بسته‌ها در شبکه وجود می‌آید نرخ انتقال کاهش پیدا می‌کند تا میزان از دست رفتن بسته‌ها به حداقل برسد. همین موضوع باعث شده تا کارایی سوییچ به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند.

سوییچ ۹ پورت فست اترنت PoE مدل TEF1109P-8-63W تندا

 

TEF1109P-8-63W از سوییچ‌های با کیفیت شرکت تندا است. سوییچ فوق مجهز به 9 پورت با توان عملیاتی 10/100 مگابیت بر ثانیه است که هشت پورت از استاندارهای IEEE802.3af/3at پشتیبانی می‌کنند تا کسب‌وکارها بتوانند همزمان از کابل شبکه برای ارسال داده‌ها و تامین انرژی دستگاه‌ها استفاده کنند. وجود یک پورت اپلینک با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه یکی دیگر از مزایای شاخص سوییچ فوق است. سوییچ فوق در گروه سوییچ‌های غیر مدیریتی طبقه‌بندی می‌شود و بنابراین امکان به‌کارگیری آن بدون نیاز به تنظیمات پیچیده فراهم است. هر یک از پورت‌های PoE خروجی 30 وات را ارائه می‌کنند که جواب‌گوی نیازهای کاری بیشتر کسب‌وکارها است. این سوییچ در مجموع خروجی 58 وات را ارائه می‌کند تا مشکلی از بابت تامین انرژی دستگاه‌های عادی تحت شبکه وجود نداشته باشند. برای آن‌که بتوانید از فناوری PoE استفاده کنید باید از کابل‌های CAT5e استفاده کنید تا امکان انتقال برق و داده مورد نیاز اکسس‌پوینت‌ها، دوربین‌های تحت شبکه و تلفن‌های تحت شبکه (VoIP) حداکثر تا مسافت 250 متر فراهم شود. تمامی پورت‌ها از فناوری انتقال سریع و استاندارد کنترل جریان فول-دوپلکس  IEEE 802.3x پشتیبانی می‌کنند. پورت‌های 10/100 مگابیت بر ثانیه با پشتیبانی از حالت auto-negotiation در حالت فول-دوپلکس دسترسی به سرعت‌های مطلوب را در شرایط پایدار فراهم می‌کنند. سوییچ فوق مجهز به مدار پیشرفته محافظت در برابر صاعقه است که میزان مقاومت آن در برابر صاعقه برابر با 6KV است.

سوییچ ۱۰ پورت PoE مدل TEF1110P-8-102W تندا

 

سوییچ TEF1110P-8-102W مجهز به 8 پورت 10/100Mpbs Base-TXRJ45 با توان عملیاتی 100/10 مگابیت بر ثانیه و دو پورت 10/100/1000Mpbs Base-T RJ45 است تا مشکلی از بابت استریم بسته‌های اطلاعاتی حجیم وجود نداشته نباشد. TEF1110P-8-102W در گروه سوییچ‌های غیر مدیریتی طبقه‌بندی می‌شود که نشان می‌دهد، مصرف‌کنندگان با سهولت قادر به استفاده از آن هستند. پورت‌های یک تا هشت سوییچ فوق از استانداردهای IEEE802.3at و IEEE802.3af پشتیبانی می‌کنند تا امکان اتصال تجهیزات تحت شبکه‌ای که از فناوری PoE پشتیبانی می‌کنند فراهم شود. حداکثر توان خروجی هر یک از پورت‌های سوییچ فوق 30 وات و حداکثر توان PoE سوییچ برابر با 99 وات است. علاوه بر این دو پورت اپلینک گیگابیتی از مزایای شاخص دیگر سوییچ فوق هستند. برای آن‌که بتوانید از فناوری PoE برای ارسال انرژی و داده‌ها تا مسافت حداکثر 250 متر استفاده کنید لازم است از کابل‌های CAT5e استفاده کنید. تمامی پورت‌های این سوییچ نیز از رویکرد انتقال سریع (forwarding) و استاندارد کنترل جریان فول-دوپلکس  IEEE 802.3x پشتیبانی می‌کنند. وجود پورت‌های نسبتا کافی به کاربران اجازه می‌دهند شبکه‌‌هایی قدرتمند و متناسب با نیاز کاری خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیاده‌سازی کنند. پورت‌های 100/10 مگابیت بر ثانیه RJ45 با پشتیبانی از حالت auto-negotiation و MDI/MDIX در حالت فول-دوپلکس دسترسی به سرعت‌های مطلوب را در شرایط پایدار ارائه می‌کنند. اگر کسب‌وکار متوسطی دارید که نیازمند یک شبکه کاملا قدرتمند نیست و از طرفی تمایل ندارید با کمبود نیروی متخصص روبرو هستید یا تمایل ندارید برای خرید سوییچ‌های مدیریتی گران‌قیمت هزینه کنید، سوییچ ۱۰ پورت PoE مدل TEF1110P-8-102W ساخت شرکت تندا پاسخ‌گوی نیازهای شما است.

سوییچ مدیریتی TEF 1210P-8 150W

 

سوییچ TEF 1210P-8 150W تندا یک سوییچ مدیریتی لایه 2 است. سوییچ فوق به 8 پورت 10/100 مگابیت بر ثانیه مجهز است که از فناوری PoE پشتیبانی می‌کنند. در کنار هشت پورت مذکور، دو پورت گیگابیتی با نرخ انتقال 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه وجود دارند که جهت آپلینک استفاده می‌شوند. این دو پورت کمبو SFP از قابلیت‌های برجسته این سوییچ هستند. همان‌گونه که اشاره شد TEF 1210P-8 150W در گروه سوییچ‌های مدیریتی، طبقه‌بندی می‌شود، در نتیجه امکان اعمال مدیریت تک به تک پورت‌های سوییچ و انجام کارهایی نظیر خاموش کردن پورت‌ها، کنترل سرعت و کارهای این چنینی فراهم است تا سرپرستان شبکه بتوانند در صورت لزوم پورت‌ها را خاموش کنند. ویژگی مهم دیگر ارائه شده توسط این سوییچ Port Mirroring است که اجازه می‌دهد در صورت لزوم خروجی کاری کاربران را کنترل کرد. به‌طور مثال، اگر نسبت به فعالیت‌های کارمندی مشکوک هستید، این امکان فراهم است تا یک کپی از تمامی اطلاعات ارسالی و دریافتی از یک یا چند پورت را روی پورت دیگری ارسال و آن‌ها را بررسی کرد. تجمیع لینک یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص سوییچ‌های مدیریتی است. زمانی که سوییچی اطلاعات دستگاه‌های متصل به خود را برای یک سوییچ رده بالاتر ارسال می‌کند، به دلیل این‌که حجم زیادی از اطلاعات باید ارسال شوند این امکان فراهم است که از پورت آپلینک استفاده کرد که نسبت به سایر پورت‌ها سرعت و پهنای باند بیشتری دارد یا چند پورت معمولی را تجمیع کرد. سومین مزیت بزرگ این سوییچ پشتیبانی از فناوری Network Extension است که اجازه می‌دهد برد ارسال انرژی توسط فناوری PoE را به میزان 250 متر افزایش داد. البته این افزایش همراه با کاهش سرعت شبکه به مقیاس 10 مگابیت بر ثانیه است. با توجه به این‌که سوییچ از استاندارد کنترل جریان 802.3x پشتیبانی می‌کند، هر زمان بافر ورودی پورت‌ها پر ‌شود، سیگنال‌هایی که با مشکل تصادم روبرو شده‌اند را خارج می‌کند تا نرخ از دست رفتن بسته‌ها به کمترین میزان ممکن برسد. هر یک از پورت‌ها می‌توانند خروجی 40 وات را ارائه کنند، در حالی که مجموع توان خروجی سوییچ برابر با 123 وات است. پشتیبانی از فناوری PoE مزیت مهم دیگری است که سوییچ فوق ارائه می‌کند تا امکان تامین برق اکسس‌پوینت‌ها، دوربین‌ها و تلفن‌های تحت شبکه بدون مشکل خاصی فراهم شود.

سوییچ گیگابیتی PoE مدل DGS-1100-10MP دی لینک

 

سوییچ مدیریتی لایه دو  10 پورت دی لینک مدل DGS-1100-10MP مجهز به هشت پورت با توان عملیاتی 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه است که دو پورت SFP از آن پشتیبانی می‌کنند که امکان دستیابی به اتصالات فیبر نوری فراهم شود. دی لینک برای مدیریت سوییچ فوق یک رابط کاربری قدرتمند وب محور ارائه کرده تا مدیریت این سوییچ جمع‌وجور با سهولت فراهم شود. پشتیبانی از فناوری PoE و پورت‌های مناسب باعث شده‌اند تا سوییچ فوق برای کاربردهای خانگی و اداری (سوهو) ایده‌آل باشد. سوییچ فوق دارای دو شبکه محلی مجازی برای صوت و تصویر است. بنابراین به خوبی متوجه می‌شویم که ویژگی کیفیت خدمات (QoS) در سوییچ فوق تعبیه شده تا فرآیند هدایت ترافیک برای دستگاه‌هایی که نیازمند ترافیک بالا هستند فراهم شود. علاوه بر این سوییچ فوق به دو ویژگی مهم Loopback Detection و Cable Diagnostics تجهیز شده تا سرپرستان شبکه به سرعت مشکلات را شناسایی و برطرف کنند. ویژگی اول حلقه‌های ایجاد شده توسط یک پورت را تشخیص و به‌طور خودکار پورت را خاموش می‌کند. ویژگی دوم کیفیت کابل‌ها را بررسی و خطاهای تولید شده توسط کابل‌ها را تشخیص می‌دهد. از ویژگی‌های فنی محصول فوق می‌توان به وزن 1800 گرمی،  8 پورت 1000/100/10 مگابیت بر ثانیه، دو پورت SFP، پشتیبانی از فناوری PoE و استاندارد‌های IEEE 802.3af و IEEE 802.3at روی هشت پورت که هر پورت خروجی 30 وات را ارائه می‌کنند، در حالی که خروجی کل PoE سوییچ برابر با 130 وات است، فن هوشمند، قابلیت نصب درون رک، ظرفیت سوییچینگ 20 گیگابیتی، جدول مک‌آدرس 16k و.... اشاره کرد.

کارآمدترین سوییچ‌های PoE با 16 پورت

سوئیچ غیر مدیریتی تندا مدل TEF1118P-16-150W

 

سوییچ غیر مدیریتی 18 پورت گیگابیتی رکمونت تندا مدل TEF1118P-16-150W پاسخ‌گویی نیازهای حرفه‌ای سازمان‌ها است. سوییچ فوق ایدئال‌ترین گزینه‌ای است که برای نصب در ستون فقرات شبکه هتل‌ها، مدارس، کسب‌وکارها و کارخانه‌هایی که مجهز به تجهیزات ویدیویی نظارتی و تجهیزات شبکه بی‌سیم هستند در دسترس قرار دارد. این طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های کارکردی را ارائه می‌کند که دسترسی و کنترل ساده، عملکرد مطلوب، امکانات پیشرفته، بازگشت سرمایه در بلندمدت به دلیل عملکرد هوشمندانه، کاربری و نصب ساده تنها بخش کوچکی از آن‌ها است. سوییچ فوق به 16 درگاه Base-TX RJ45 با سرعت 100/10 مگابیت بر ثانیه، دو درگاه Base-T RJ45 با سرعت 10/100/1000 مگابیت و یک اسلات کمبو SFP گیگابیتی تجهیز شده است. پورت‌های 1 تا 16 با استاندارد IEEE 802.3af و استاندارد IEEE 802.3at سازگار هستند و هر یک قادر هستند حداکثر توان خروجی 30 وات را ارائه کنند. حداکثر توان خروجی سوییچ فوق 150 وات است و قادر است از طریق کابل‌های Cat5 برق و داده‌های اکسس‌پوینت‌ها، دوربین‌های تحت شبکه و تلفن‌های تحت شبکه (VoIP) را فراهم کند. سوییچ فوق با ارائه حالت‌های مدیریتی ساده و کاربردی همچون استاندارد، گسترش‌یافته،شبکه محلی مجازی و اولویت‌بندی ‌ضمن صرفه‌جویی در هزینه کابل‌کشی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد به شکل بهینه و متناسب با محیط کاری از سوییچ استفاده کنند.

سوییچ 16 پورت گیگابیتی PoE مدل TEG1116P-16-150W تندا

 

سوییچ غیر مدیریتی 16 پورت گیگابیتی رکمونت تندا مدل TEG1116P-16-150W بیشتر برای کسب‌وکارهایی مناسب است که نیاز دارند طیف گسترده‌ای از تجهیزات را به سوییچ فوق متصل کنند و از طرفی ترجیح می‌دهند با سهولت از سوییچ استفاده کنند. از ویژگی‌های شاخص سوییچ فوق می‌توان به دسترسی و کنترل ساده، راندمان بالا، قابلیت‌های پیشرفته، پرداخت هزینه در مقابل کارایی، کاربری ساده و نصب ساده اشاره کرد. سوییچ فوق با فراهم کردن یک راه ساده برای دسترسی به اترنت گیگابیتی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد یک شبکه داخلی پر توان را پیاده‌سازی کنند تا فرآیند استریم فایل‌ها درون شبکه داخلی با کمترین اتلاف وقت انجام شود. در نتیجه کسب‌وکارها می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن شبکه موردنیاز خود را پیاده‌سازی کنند. تمامی 16 پورت این سوییچ از فناوری auto MDI/MDIX پشتیبانی می‌کنند. پورت‌های 1 تا 6 از استانداردهای IEEE802.3at و IEEE802.3af پشتیبانی می‌کنند. هر یک از پورت‌ها خروجی 30 وات را ارائه می‌کنند، در حالی که خروجی کلی سوییچ برابر با 135 وات است. کسب‌وکارهایی که حیطه فعالیت آن‌ها گسترده است و مجبور به کابل‌کشی در چند طبقه هستند در بیشتر موارد به اکسس‌پوینت‌ها و دوربین‌های تحت شبکه پیشرفته‌ای نیاز دارند که عمدتا در فضای خارجی و در ارتفاع نصب می‌شوند. به همین دلیل اکسس‌پوینت‌های فضای خارجی با مشکلاتی نظیر برخورد صاعقه روبرو هستند. سوییچ فوق مجهز به مدار پیشرفته محافظت در برابر صاعقه بوده که میزان مقاومت آن در برابر صاعقه برابر با 6KV است. سوییچ فوق با ارائه حالت‌های مدیریتی ساده و کاربردی همچون استاندارد، CCTV، شبکه محلی مجازی و ایزوله ‌ضمن صرفه‌جویی در هزینه کابل‌کشی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد به شکل بهینه و متناسب با محیط کاری از سوییچ استفاده کنند.

سوئیچ مدیریتی POE تندا مدل TEF1218P-16-250W

 

سوییچ TEF1218P-16-250W تندا یک سوییچ مدیریتی لایه 2 است. سوییچ TEF1218P-16-250W به 16 پورت 10/100 مگابیت بر ثانیه، 2 پورت 10/100/1000 Base-T RJ45 و 1 پورت گیگابیتی SFP تجهیز شده که جهت آپلینک استفاده می‌شوند. تمامی 16 پورت سوییچ فوق از فناوری PoE پشتیبانی می‌کنند. پورت‌های SFP کمبو به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا برای اتصال mini-GBIC از این پورت‌های Small Form-factor Pluggable استفاده کنند. پورت‌های SFP امکان آپلینک با سایر سوییچ‌های فیبر نوری را فراهم می‌کنند. TEF1218P-16-250Wدر گروه سوییچ‌های مدیریتی، طبقه‌بندی می‌شود، در نتیجه امکان اعمال مدیریت تک به تک پورت‌های سوییچ و انجام کارهایی نظیر خاموش کردن پورت‌ها، کنترل سرعت و کارهای این چنینی فراهم است. در نتیجه سرپرستان شبکه می‌توانند در صورت لزوم پورت‌ها را خاموش کنند تا افراد غیرمجاز موفق نشوند با اتصال کابل پورتی از آن استفاده کنند. ویژگی مهم دیگر ارائه شده توسط این سوییچ Port Mirroring است که اجازه می‌دهد در صورت لزوم خروجی کاری کاربران را کنترل کرد. تجمیع لینک یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص سوییچ‌های مدیریتی است. زمانی که سوییچی اطلاعات دستگاه‌های متصل به خود را برای یک سوییچ رده بالاتر ارسال می‌کند، به دلیل این‌که حجم زیادی از اطلاعات باید ارسال شوند این امکان فراهم است که از پورت آپلینک استفاده کرد که نسبت به سایر پورت‌ها سرعت و پهنای باند بیشتری دارد یا چند پورت معمولی را تجمیع کرد. سوییچ فوق گزینه ایده‌آلی برای کسب‌وکارهایی است که در نظر دارند از TEF1218P-16-250W در ستون فقرات شبکه خود استفاده کنند. پشتیبانی از فناوری PoE مزیت مهم دیگری است که سوییچ فوق ارائه می‌کند تا امکان تامین برق اکسس‌پوینت‌ها، دوربین‌ها و تلفن‌های تحت شبکه بدون مشکل خاصی فراهم شود.

کارآمدترین سوییچ‌های PoE با 24 پورت

سوییچ PoE مدیریتی DGS-1100-26MP دی لینک

 

سوییچ‌های سری DGS-1100 MP/MPP ساخت دی لینک جزء اولین سوییچ‌های PoE بازار هستند که از پروتکل ONVIF پشتیبانی می‌کنند. سوییچ‌هایی که برای تجهیزات نظارت ویدیویی تحت شبکه آماده شده‌اند. سوییچ‌های این رده به‌طور خودکار قادر هستند دستگاه‌های سازگار با ONVIF را شناسایی کنند و به شکل یکپارچه در کنار شبکه نظارتی موجود قرار بگیرند. مزیت بزرگ سوییچ‌های این رده قابلیت بالا در ارائه توان موردنیاز است. با توجه به این‌که دوربین‌های نظارت تصویری به انرژی زیادی نیاز دارند، در نتیجه کسب‌وکارها باید از سوییچ‌هایی استفاده کنند که قادر به ارائه توان خروجی موردنیاز باشند. سوییچ DGS-1100-26MP با ارائه هشت پورت مجهز به PoE که هر یک توان سی وات و در مجموع توان 370 وات را ارائه می‌کند پاسخ‌گوی نیازهای حرفه‌ای کسب‌وکارها است. علاوه بر این تمامی پورت‌های سوییچ فوق در برابر نوسانات شدید الکتریکی تا میزان 6KV از دستگاه‌های متصل به سوییچ محافظت می‌کنند. سوییچ DGS-1100-26MP ساخت شرکت دی لینک یک سوییچ مدیریتی لایه 2 است. سوییچ DGS-1100-26MP  به 24 پورت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه و 2 پورت گیگابیتی SFP تجهیز شده است. وجود پورت‌های متعدد و متنوع و نوع طراحی دسکتاپ/رکمونت به سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد برای برقراری اتصال 24 دستگاه همراه با 2 اتصال فیبر نوری از سوییچ فوق استفاده کنند. پورت‌های SFP امکان آپلینک با سایر سوییچ‌های فیبر نوری را فراهم می‌کنند. با توجه به این‌که سوییچ از استاندارد کنترل جریان 802.3x پشتیبانی می‌کند، هر زمان بافر ورودی پورت‌ها پر ‌شود، سیگنال‌هایی که با مشکل تصادم روبرو شده‌اند را خارج می‌کند تا نرخ از دست رفتن بسته‌ها به کمترین میزان ممکن برسد.

سوئیچ DGS-1100-26MPP

 

سوییچ DGS-1100-26MPP به 24 پورت گیگابیتی و دو پورت کمبو 1000Base-T/SFP تجهیز شده تا مشکلی از بابت تامین انرژی دستگاه‌های تحت شبکه وجود نداشته باشد. پورت‌های 1 تا 20 حداکثر 30 وات ارائه می‌کنند و پورت‌های 21 تا 24 حداکثر 90 وات، در حالی که مجموع توان ارائه شده از سوی این سوییچ برابر با 518 وات است. علاوه بر این تمامی پورت‌های سوییچ فوق در برابر نوسانات شدید الکتریکی تا میزان 6KV از دستگاه‌های متصل به سوییچ محافظت می‌کنند. DGS-1100-26MPP یک سوییچ مدیریتی لایه 2 است. سوئیچ لایه 2 در لایه پیوند داده‌ها کار می‌کند و از آدرس مک برای تعیین مسیر ارسال فریم‌ها استفاده می‌کند. سوییچ DGS-1100-26MPP  به 24 پورت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه و 2 پورت گیگابیتی SFP تجهیز شده است. وجود پورت‌های متعدد و متنوع و نوع طراحی دسکتاپ/رکمونت به سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد برای برقراری اتصال 24 دستگاه همراه با 2 اتصال فیبر نوری از سوییچ فوق استفاده کنند. پورت‌های SFP امکان آپلینک با سایر سوییچ‌های فیبر نوری را فراهم می‌کنند. پشتیبانی از فناوری PoE مزیت مهم دیگری است که سوییچ فوق ارائه می‌کند تا امکان تامین برق اکسس‌پوینت‌ها، دوربین‌ها و تلفن‌های تحت شبکه بدون مشکل خاصی فراهم شود. از ویژگی‌های فنی سوییچ فوق می‌توان به پشتیبانی از پروتکل‌ها و استانداردهای IEEE 802.3 ,IEEE 802.3u, IEEE 802.3ab , IEEE 802.3af/802.3at، 24 پورت10/100/1000Mbps RJ45 ، نرخ انتقال 38.69 Mpps، ابعاد 440*290*43 میلی‌متر، حداکثر ظرفیت 52 گیگابیت بر ثانیه، انتقال انرژی بر بستر اترنت (PoE) همراه با پشتیبانی از استانداردهای IEEE 802.3af/802.3at، خروجی برق هر پورت 30 وات و خروجی کل PoE   518 وات اشاره کرد.

سوییچ 24 پورت PoE مدیریتی مدل DES-1210-28p

سوییچ لایه دو DES-1210-28p شرکت دی لینک به 24 پورت 10/100 مگابیت بر ثانیه و 2 پورت 10/100/1000BASE-T و دو پورت کمبو گیگابیتی SFP تجهیز شده است. وجود پورت‌های متعدد و متنوع و نوع طراحی دسکتاپ/رکمونت به سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد برای برقراری اتصال 24 دستگاه بدون مشکل خاصی از سوییچ فوق استفاده کنند. پورت‌های SFP امکان آپلینک با سایر سوییچ‌های فیبر نوری را فراهم می‌کنند. با توجه به این‌که سوییچ از استاندارد کنترل جریان 802.3x پشتیبانی می‌کند، هر زمان بافر ورودی پورت‌ها پر ‌شود، سیگنال‌هایی که با مشکل تصادم روبرو شده‌اند را خارج می‌کند تا نرخ از دست رفتن بسته‌ها به کمترین میزان ممکن برسد. پشتیبانی از فناوری PoE مزیت مهم دیگری است که سوییچ فوق ارائه می‌کند تا امکان تامین برق اکسس‌پوینت‌ها، دوربین‌ها و تلفن‌های تحت شبکه بدون مشکل خاصی فراهم شود. از ویژگی‌های فنی سوییچ فوق می‌توان به پشتیبانی از استانداردها و پروتکل‌های IEEE 802.3 10BASE-T Ethernet، IEEE 802.3u 100BASE-TX Fast Ethernet، IEEE 802.3ab 1000BASE-T Gigabit Ethernet، IEEE 802.3z Gigabit Ethernet (fiber) ANSI/IEEE 802.3، Auto-negotiation، IEEE 802.3x Flow Control، 24 پورت 10/100Mbps و 2 پورت 10/100/1000BASE-T، 2 پورت کمبو 10/100/1000BASE-T/SFP، نرخ انتقال 9.5 Mpps، وجود دو فن، نوع طراحی رکمونت، حداکثر ظرفیت انتقال 12.8 گیگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از استاندارد IEEE 802.3af/802.3at، خروجی 30 وات به ازای هر پورت و 193 وات در مجموع، پشتیبانی از VLAN، QoS، Port Mirroring  و طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های امنیتی اشاره کرد.

سوییچ هوشمند دی لینک مدل DGS-1100-24P

 

سوییچ DGS-1100-24P  شرکت دی لینک یک راه‌حل مقرون به صرفه برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط توصیف کرد. سوییچ DGS-1100-24P مجهز به 24 پورت گیگابیتی است. این سوییچ با پشتیبانی از فناوری PoE به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد به راحتی دوربین‌های تحت شبکه، تلفن‌‌های آی‌پی، اکسس‌پوینت‌ها و سایر دستگاه‌هایی که از PoE پشتیبانی می‌کنند را از طریق کابل شبکه به سوییچ متصل کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند. با توجه به این‌که‌ پورت‌های PoE خروجی 30 وات را ارائه می‌کنند، در نتیجه مشکلی از بابت تامین برق تجهیزات وجود ندارد. رابط کاربری وب سری DGS-1100 راهی ساده برای مدیریت ویژگی‌های لایه 2 نظیر VLANها، پروتکل درخت پوشاننده (STP) و تجمیع لینک (ایستا) به مدیران می‌دهد. با داشتن ویژگی‌های امنیتی قدرتمند از شبکه در برابر حملاتی نظیر Storm Control، جعل IGMP، Static MAX محافظت می‌کند. سوییچ‌های هوشمند مدیریت شده راه‌حلی‌ قدرتمند برای استقرار ساده در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند تا به دور از پیچیدگی‌های عملکرد از سوییچ استفاده کنند. سوییچ فوق با ارائه ویژگی‌هایی نظیر Loopback Detection و Cable Diagnostics به سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد فرآیند عیب‌یابی شبکه و وجود مشکل در ارتباط با پورت‌ها را شناسایی کنند. از ویژگی‌های فنی سوییچ فوق می‌توان به پشتیبانی از پروتکل‌ها و استانداردهای رایج نظیر (IEEE 802.3 compliant، IEEE 802.3u compliant، IEEE 802.3ab compliant، IEEE 802.3af/802.3at compliant، IEEE 802.3x Flow Control supports full-duplex mode، Supports manual/auto MDI/MDIX configuration، Auto-negotiation، Supports half/full-duplex operation، IEEE 802.3az )، 12 پورت 10/100/1000BASE-T PoE، نرخ انتقال 35.71 Mpps، نوع قرارگیری رومیزی/ رک‌مونت،  حداکثر ظرفیت 48 گیگابیت بر ثانیه، جدول مک آدرس 8K، پشتیبانی از استاندارد PoE (IEEE 802.3af/802.3at) که هر پورت خروجی 30 وات و در مجموع خروجی کل 100 وات را ارائه می‌کند، Port Mirroring، پشتیبانی از VLAN، تجمیع لینک، کیفیت خدمات (QoS) و MTBF برابر با 313,366 ساعت اشاره کرد.

اگر همچنان در مورد سوییچ سوالی دارید و یا به دنبال مدل‌های متنوع دیگری هستید می‌توانید از صفحه راهنمای خرید سوییچ در سایت آونگ دیدن کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی