ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

همه‌ی آنچه باید درباره انتخاب سرور برای وب‌سایتتان بدانید

وقتی در تلاشید که بیزینسی قوی و موفق خلق کنید، مهم است که هر وجهی از کار، در بهترین حالت ممکن باشد. این ماجرا درباره وب سرورها هم صادق است. یک سرور کُند می‌تواند انرژی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وقتی در تلاشید که بیزینسی قوی و موفق خلق کنید، مهم است که هر وجهی از کار، در بهترین حالت ممکن باشد. این ماجرا درباره وب سرورها هم صادق است. یک سرور کُند می‌تواند انرژی مشتری را بگیرد که در نهایت می‌تواند منجر به از دست دادن درآمد شود. این دقیقا همان دلیلی‌ست که بیزینس ها را به سمت استفاده از سرور مجازی سوق می‌دهد.

VPS، یک سرور مجازی است که به‌طور معمول در مرکز داده‌ی یک ارایه‌دهنده زیرساخت خصوصی میزبانی می‌شود. یک سرور مجازی، قابلیت‌ها و شیوه‌های اجرای مختلفی دارد. اما اینکه کدام یک برای شما مناسب است، به نوع کاری که می‌خواهید برایتان انجام دهد، بستگی دارد.

در بیشتر موارد، یک سرور مجازی می‌تواند گزینه مناسبی برای وب‌سایت شما باشد، چون هم مقرون به صرفه است و هم همه چیز خیلی ساده جلو می‌رود. 

چه چیزی باعث این تغییر می‌شود؟ مزایای استفاده از سرور مجازی برای تجارت شما چیست؟ در زیر به بخشی از مزایای این سرور اشاره می‌کنیم تا دلیلِ انتخاب سرور مجازی آنی توسط بیزینس‌ها را بدانید.

صرفه‌جویی در هزینه

یکی از جذابیت‌های قابل توجه یک سرور مجازی، مقرون به صرفه بودنِ آن است. تنظیمات کوچک و بزرگ و حافظه بالا با پردازنده‌های قوی، دیگر خصوصیات بارز سرور مجازی‌ست.

هزینه خرید یا اجاره سرور اختصاصی حداقل چندین برابر برای شما آب می‌خورد. ضمن اینکه شما هزینه‌های زیادی برای نگهداری و مراقبت از سرورهای خصوصی می‌دهید.

قبلا به‌طور معمول، مشاغل سرورهای مشترک را انتخاب می‌کردند زیرا استفاده از سرورهای خصوصی بسیار گران بود. با این حال، با پیشرفت فناوری‌های عرضه اینترنت، هزینه میزبانی وب به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.

امنیتِ بیشتر

امنیت زیرساخت‌ها به یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های کلیه صنایع دیجیتال تبدیل شده است. امنیت در همه جا وجود دارد و نیاز به یک زیرساخت امن و قوی، نیازِ حیاتی یک کسب‌وکار است. ساختار امنیتی معمولا از ابتدا در معماری ارایه‌دهندگان سرور تعبیه شده و سرورهای مجازی این توانایی را دارند که به صورت پیش‌فرض، ایمن باشند.

زیرساخت اصلی میزبان سرورهای خصوصی مجازی بسیار امن است و مدام در حالِ به روزرسانی است. سرورهای مجازی به صورت استاندارد دارای نرم‌افزارها و الگوهای هستند که می‌توانند با فشردن یک دکمه، در دسترس باشند. این الگوها طوری خلق شده‌اند که ذاتا قوی باشند.

افزایش عملکرد

بر خلاف سرورهای میزبانی مشترک که در آن واحد، مورد استفاده‌ی ده‌ها وب‌سایت دیگر هم قرار می‌گیرد، VPS اطمینان حاصل خواهد کرد که شرکت شما از سایر کاربران مستقل باشید. این نکته بسیار مهم است، چون گاهی اوقات در یک سرور اشتراکی، وب‌سایتها می‌تواند روی یکدیگر تاثیر بگذارند. برای مثال؛ اگر وب‌سایتی که به صورت مشترک در حال استفاده از سرور مورد استفاده‌ی کسب و کار شما هم هست، ترافیک زیادی مصرف کند، وب‌سایت شما کند خواهد شد. با استفاده از سرور مجازی آنی، هرگز عملکرد وب‌سایت شما توسط سایت‌های دیگر تحت‌الشعاع قرار نخواهد گرفت.

کنترل بیشتر

اگر از سروری غیر از سرور مجازی آنی استفاده می‌کنید، با یک مشکل مواجه خواهید شد؛ عدم دسترسی به محیط اصلی (root). بدون دسترسی روت، باید از نرم‌افزارهای مخصوصی استفاده کنید که توسط هاست پشتیبانی نمی‌شود. این امر می‌تواند باعث افزایش تهدیدات امنیتی برای وب‌سایتتان باشد. در سرور مجازی شما مجازید از هر نرم‌افزاری استفاده کنید بدونِ اینکه نگرانی از پیشامدهای ناگوار امنیتی داشته باشید.

قابلیت تغییر در سایز و اندازه

اگر کسب و کارتان کوچک است و برنامه‌ای برای گسترش آن ندارید، احتمالا بتوانید به راحتی میزان ترافیک وب‌سایتتان را تخمین بزنید. اما اگر به دنبالِ گسترش کسب و کار هستید، پس یعنی مشتری‌های بیشتری را به وب‌سایتتان دعوت می‌کنید و نیاز به سروری خواهید داشت که این افزایش ترافیک را سازگار با وب‌سایتتان سازگار کند.

برخلاف سرورهای اشتراکی که می‌توانند در سازگاری با افزایش ترافیک، محدود عمل کنند، سرورهای مجازی آنی می‌توانند به راحتی به شما فضای گسترده‌تری برای مواجهه با افزایش ترافیک وب‌سایتتان بدهد. در حقیقت، بزرگ‌تر کردنِ وب‌سایتتان از نظرِ افزایش پذیرش مشتریان، می‌تواند به سادگیِ ارتقایِ هاست باشد. در این صورت دیگر نیاز نیست تا زمانی که سرور جدید تهیه می‌شود، سایت از دسترس خارج شود و کسب و کارتان، بدونِ توقف به کارش ادامه می‌دهد.

خدمات مشتری

وقتی با مشکلی در سرویس میزبانی مواجه شوید، می‌تواند شرایط استرس‌زایی برایتان ایجاد کند؛ به‌هرحال معیشتِ تجارت شما می‌تواند به این سرورها بستگی داشته باشد. اگر از VPS (سرور مجازی) استفاده می‌کنید، یک نماینده خدمات مشتری اختصاصی وجود دارد که می‌تواند بدون حضور در محل، شما را در حل هرگونه مشکل کمک کند و همچنین توصیه‌هایی ارایه دهد که نیازهای شما را برآورده کند.

با پیشرفت مستمر فناوری‌های اینترنتی و افزایش تعداد کسب‌وکارهایی که برای توسعه‌ی گستره‌ی فعالیتشان از این پیشرفت تکنولوژی استفاده می‌کنند، نیازها به سرورهای مجازی در حال افزایش است.

در حالیکه راه‌های دیگری برای استفاده به عنوان هاست وجود دارد، مثل سرور اشتراکی، اما این شیوه‌ها به راحتی می‌تواند آینده‌ی کسب و کارتان را دگرگون کند. کُند شدنِ وب‌سایت تنها یکی از عواقب خواهد بود! سرورهای مجازی آنی می‌توانند بهترین انعطاف را برای کسب‌وکار شما داشته باشند. در واقع با استفاده از سرور مجازی (VPS) در ازای کاهش هزینه، شما امنیت و امکانات بیشتری در اختیار خواهید گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی