ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

قطعاً شما هم در یکی دو سال گذشته مطالب زیادی درباره دوره‎های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ شنیده‌اید. جملاتی مانند اینکه بازاریابی دیجیتال بازار کار خوبی دارد، کارشناسان دیجیتال مارکتینگ درآمدشان بالاست، دیجیتال مارکتینگ برای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

قطعاً شما هم در یکی دو سال گذشته مطالب زیادی درباره دوره‎های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ شنیده‌اید. جملاتی مانند اینکه بازاریابی دیجیتال بازار کار خوبی دارد، کارشناسان دیجیتال مارکتینگ درآمدشان بالاست، دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما مانند یک معجزه عمل می‌کند و می‌تواند درآمد شما را صد برابر افزایش دهد.

طبیعی است که شما هم با این میزان از تعریف و تمجیدها، مشتاق به کار در حیطه بازاریابی دیجیتال شده باشید و دنبال بهترین دوره بازاریابی دیجیتال بگردید. حتما دلتان می خواهد صفر تا 100 این دانش را بیاموزید و سریع وارد بازار کار حرفه‌ای شوید!

اما بهترین دوره بازاریابی دیجیتال کدام است؟

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم بازاریابی دیجیتال برای تمام اشخاص مناسب است. افراد مختلف در سنین و شرایط زندگی متفاوت، می‌توانند به این حوزه به‌عنوان یک سکوی پرتاب نگاه کنند. شاید شما یک خانم خانه‌دار هستید و ترجیح می دهید در شغلی فعالیت کنید که بتوانید کارها را خودتان انجام دهید. یا شاید فردی هستید که زمان زیادی را صرف گشت‌وگذار در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌کنید و به فکر این هستید که چطور از طریق اینترنت کسب درآمد کنید. شاید هم به فکر شغل دوم باشید.

خوبی شرکت در دوره بازاریابی دیجیتال این است که هر شرایطی که داشته باشید دستتان باز است و برایتان یک گزینه ویژه برای پیشرفت محسوب می‌شود. اگر هم به دنبال کسب درآمد در این حوزه نیستید و صرفا جدید بودن این دانش جذبتان کرده تا درباره مفاهیم مختلف بازاریابی دیجیتال بدانید، دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال همان چیزی است که کنجکاوی‌تان را برطرف خواهد کرد. البته شاید کنجکاوتر شدید تا با راهنمایی و آموزش توسط اساتید برتر در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ، آینده خودتان را بسازید.

نکات کلیدی و موثر در انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

شاید تصورتان این باشد که با استفاده از چند جست‌وجوی ساده و گذراندن چندین کلاس رایگان بتوانید در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشید. درست است که دوره‌های رایگان می‌توانند به شما مفاهیم اولیه کار را بیاموزند، اما بدون یادگیری عمیق، نمی‌توانید در دنیای پیچیده کسب‌وکار غوطه‌ور شوید و از مسیر شغلی‌تان لذت ببرید. در واقع دوره‌های رایگان به شما یاد می‌دهند که پایتان را در دریای عمیق دیجیتال مارکتینگ خیس کنید.

اما قطعاً یک دوره با برنامه‌ریزی منسجم و البته بومی‌سازی شده که بتواند مسیر واضح و روشنی از آینده کاری برایتان ترسیم کند و به شما آموزش‌های لازم را بدهد می‌تواند شما را تبدیل به یک غریق نجات کند تا کسب‌وکار خودتان و دیگران را از غرق شدن نجات دهید و پیشرفت کنید.

برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. نیاز و اهداف شخصی خودتان را بسنجید

آیا واقعاً علاقه‌مند هستید تا درباره دیجیتال مارکتینگ بدانید؟ اگر پاسختان مثبت است، سوالات زیر را از خودتان بپرسید و با خودتان روراست باشید.

  • هدفتان از شرکت در این دوره چیست؟
  • چه انتظاراتی از خودتان پس از اتمام دوره دارید؟
  • می‌خواهید از مهارت‌هایی که در دوره دیجیتال مارکتینگ کسب کرده‌اید کجا استفاده کنید؟
  • آیا می‌خواهید در دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای شوید؟ یا از مهارت‌هایتان برای ایجاد یک شرکت جدید استفاده کنید؟ یا از آن برای درک بهتر حوزه دیجیتال و ارتقای تجارت فعلی خود استفاده کنید؟

بعد از پاسخ به این سوالات باید به دنبال بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ باشید تا بتواند شما را در راستای رسیدن به اهدافتان پرورش بدهد.

  1. قبل از انتخاب دوره بازاریابی دیجیتال، استانداردهای خودتان را تعریف کنید

چه موافق باشید و چه نباشید، حقیقت این است که آموزش تأثیر مستقیم و بسیار زیادی در زندگی کاری شما دارد. آیا توقع دارید دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید و مهم‌ترین سرمایه‌تان یعنی زمان را برای آن هزینه می‌کنید، یک آموزش تک‌بعدی باشد که فقط تئوری پیش برود؟ یا یک آموزش همه‌جانبه و همراه با پروژه‌های عملی را ترجیح می‌دهید؟

بهتر است به دنبال دوره‌ای باشید که تعادل خوبی در آموزش داشته باشد. بازاریابی دیجیتال بیشتر عملی است و فقط به کتاب‌ها و نظریه‌ها محدود نمی‌شود. داشتن جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال به همان اندازه ضروری هستند که پروژه‌های عملی باید برای دستیابی به تخصص در مورد موضوعات پیچیده بازاریابی دیجیتال وجود داشته باشند.

یک دوره کوتاه‌مدت مدنظرتان است یا یک پیشرفت پیوسته و عمقی که نتیجه پرسروصدایی داشته باشد را انتخاب می‌کنید؟

نقل‌قول معروفی از یکی از اساتید برجسته و به‌نام در حیطه دیجیتال مارکتینگ که خودش صاحب چندین شرکت فعال و پرقدرت است، همیشه برای انتخاب دوره‌های آموزشی و البته بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ فراموش نکنید، عادل طالبی بارها در سخنرانی‌هایش این جمله را تکرار کرده است:

«بازاریابی دیجیتال، آمپول، قرص، کپسول یا شربت ندارد. باید وقت بگذارید، بیاموزید، تجربه کنید تا در نهایت بتوانید تجربۀ موفقی در کسب‌وکار در فضای آنلاین داشته باشید.»

این روزها سوال دیگری که کم‌اهمیت هم نیست باید از خودتان بپرسید! ترجیح می‌دهید دوره حضوری شرکت کنید یا یک دوره غیرحضوری مناسب شماست؟

در نظر بگیرید که با وجود سایر برنامه‌های زندگی، چقدر زمان می‌توانید به دوره اختصاص دهید؟ چه محدودیت‌هایی از نظر ساعت حضور در کلاس، در دسترس بودن، رفت‌وآمد، محیط، روش آموزش و پیوند مربی - یادگیرنده دارید؟

باتوجه‌به سرعت و روند زندگی اجتماعی افراد، این روزها بهترین دوره بازاریابی دیجیتال، دیگر محدود به زمان و مکان خاصی نیست و البته به لطف برگزاری وبینارها و کلاس‌های برخط، دیگر نیازی نیست نگران ارتباط دوسویه با استادتان باشید.

  1. بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید!

طبیعی است که وقتی یک حوزه رونق و پیشرفت‌های زیادی پیش رویش باشد افراد زیادی ادعای حرفه‌ای بودن در آن حوزه را داشته باشند. اما برای انتخاب بهترین دوره بازاریابی دیجیتال بهتر است با خودتان روراست باشید و قدر وقت و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید را بدانید. ملاک بهترین بودن صرفا داشتن تبلیغات با وعده‌های نان‌وآب‌دار نیست. برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ بهتر است به موارد زیر دقت کنید تا بین گزینه‌های مختلف خودتان به نتیجه مطلوب برسید:

ملاک انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ:

اعتبار مدرسین دوره

برای رفع سردرگمی بین انتخاب گزینه‌های مختلف، شاید آزمون‌وخطا را ترجیح بدهید، اما روش بهتری هم وجود دارد. قبل از هر چیزی به اعتبار مدرسین دوره‌ای که مدنظرتان است توجه کنید. اما شهرت همه چیز نیست، بلکه تجربه حرف اول را می‌زند. به سوابق کاری و رزومه مدرسان دوره بازاریابی دیجیتال توجه کنید، بی شک فردی که صرفا از نظر تئوری رزومه داشته باشد، لزوما استاد شایسته‌ای نیست.

در بررسی رزومه بهتر است بیشتر به تجارب عینی مربی توجه کنید. فردی که در حوزه کسب‌وکار فعال باشد علاوه بر مفاهیم تئوری، حرف‌های بسیاری هم برای گفتن دارد و می‌تواند هر عنوان آموزشی را به بهترین شکل با داده‌های واقعی آموزش دهد.

برای اطمینان با فارغ‌التحصیلان دوره‌های قبلی صحبت کنید و از نظرات آنان بهره بگیرید. دوره‌هایی را انتخاب کنید که تست شده باشند و افراد فارغ‌التحصیل شده از آن راضی هستند.

تجربه محور بودن دوره

دوره‌ای را در اولویت قرار دهید که برای شما پروژه‌های عملی در نظر گرفته باشد. اگرچه خواندن مطالب دوره می‌تواند به شما در به‌دست‌آوردن دانش نظری کمک کند، اما به شما کمک نمی‌کند که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ ماهر باشید. برای توسعه مهارت، شما نیاز به تجربه عملی ساختن کمپین‌های بازاریابی با استفاده از رایج‌ترین ابزار دیجیتال مانند ابزارهای  SEOوGoogle Ads  دارید.

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال فراتر از دانش نظری است و فرایندهای گام‌به‌گام و اثبات شده‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا بتوانند از آن‌ها برای تولید نتایج واقعی و قابل‌اندازه‌گیری استفاده کنند، پس به دنبال یک دوره‌ پروژه محور باشید.

جامع بودن

نگاهی به برنامه درسی یا فهرست مطالب دوره بازاریابی دیجیتالی که انتخاب کردید، بیندازید. آیا کامل است؟ آیا همه مباحثی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ به آن نیاز دارد را پوشش می‌دهد؟

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ باید سرفصل‌های اصلی و جامعی از حوزه بازاریابی دیجیتال ارائه کند. مهم‌ترین مفاهیم دوره بازاریابی دیجیتال باید شامل موارد زیر باشد:

  • مفاهیم بازاریابی دیجیتال
  • سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی پیامکی
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، لینکدین و مانند آن
  • انواع تبلیغات از جمله تبلیغات کلیکی، تبلیغات گوگل ادز و رپورتاژ آگهی

البته باید توجه کنید که طراحی سایت و برنامه‌نویسی هرچند به دیجیتال مارکتینگ پیوند خورده‌اند اما جز سرفصل‌های اصلی دوره بازاریابی دیجیتال نیستند. پس در انتخاب محتوای دوره خودتان واقع‌بین باشید و عناوین اصلی را با عناوین پر زرق و برق تاخت نزنید!

به‌روز بودن

بازاریابی دیجیتال عرصه‌ای است که به‌سرعت در حال تغییر و بهبود است. حوزه‌ای که هرسال نوآوری‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید منجر به تغییر در روش‌ها برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی می‌شود. در نتیجه، دوره بازاریابی دیجیتال که دو یا سه سال گذشته ارائه شده و دیگر بازبینی مجدد روی محتوای آن‌ها صورت نگرفته است، ممکن است امروز مانند قبل، جوابگوی نیازها و اهداف شما نباشند.

انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ که امکان تمدید خدمات آموزشی را به شما بدهد و جدیدترین آموزش‌ها را در سال‌های بعد هم در اختیار شما قرار دهد، به شما این اطمینان را می‌دهد که به جدیدترین اطلاعات مربوط به دنیای کسب‌وکار دست پیدا کنیدو نیازی به پرداخت هزینه آموزشی در سال‌های بعد نداشته باشید.

سطح آموزش دوره

اگر در دیجیتال مارکتینگ تازه‌کار هستید محتوای دوره مناسب شما با شخصی که به‌صورت حرفه‌ای در این حیطه مشغول است باید متفاوت باشد. بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ باید محتوایی ارائه دهد که بر اساس سطح دانش و تجربه شما بوده و تلاش کند تا از مباحث فنی و پایه آموزش را شروع کرده و به سطح عالی برساند.

حرف آخر

برای شروع کار در زمینه دیجیتال مارکتینگ مراقب باشید که وعده‌های دروغین یادگیری و درآمد‌های میلیونی طی یک ماه و سه ماه را باور نکنید. اگر می‌خواهید بهترین کارشناس دیجیتال مارکتینگ باشید باید به سراغ بهترین‌ها بروید و از آن‌ها بیاموزید، تجربه کسب کنید و روزبه‌روز در مسیر بهترشدن قدم بردارید.

موفقیت شانسی نیست! همه چیز به انتخاب‌های شما بازمی‌گردد. ملاک‌هایی که ذکر کردیم شاید ساده به نظر بیایند اما راهگشای شما هستند.

برای شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ دوره‌ای را انتخاب کنید که افراد بسیاری از آن به عنوان بهترین‌ها یاد می‌کنند. می‌توانید دوره‌ای که در حال حاضر بیشترین نظر مثبت را دارد و مدرس آن کارکنان بسیاری از شرکت‌ها را آموزش داده ملاک قرار دهید. برای مشاهده و اطلاع از شرایط این دوره کافی است کلیک کنید. (مشاهده بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی