ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

محصولات پژو، برند فرانسوی محبوب در ایران

کمپانی پژو یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های صنعتی جهان و کشور فرانسه است که فعالیت خود را از قرن نوزدهم میلادی با تولید دوچرخه آغاز کرد و سپس وارد صنعت خودروسازی شد. این کمپانی تاکنون در ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کمپانی پژو یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های صنعتی جهان و کشور فرانسه است که فعالیت خود را از قرن نوزدهم میلادی با تولید دوچرخه آغاز کرد و سپس وارد صنعت خودروسازی شد. این کمپانی تاکنون در حوزه تولید خودرو و وسایل نقلیه موتوری تجارب زیادی اندوخته و پس از تملک شرکت سیتروئن، تحت عنوان پژو-سیتروئن به حضور خود در عرصه خودروسازی جهان ادامه داده است.

شرکت پژو از اواخر دهه ۶۰ با عرضه پژو ۴۰۵ که در آن دوران خودرویی مدرن و جذاب شمار می‌رفت، وارد بازار ایران شد. از آن زمان تاکنون کمپانی پژو به شریک اول ایران‌خودرو تبدیل شده و عمده تولیدات پرفروش بزرگ‌ترین خودروسازی ایران را به محصولات خود اختصاص داده است. پژو ۴۰۵ تا همین اواخر نیز به تولید می‌رسید و در حال حاضر نسخه فیس لیفت آن با نام پژو ۴۰۵ SLX همچنان بر مدار تولید حرکت می‌کند.

از اوایل دهه 80 شمسی پژو ۲۰۶ راه خود را به سوی بازار ایران کج کرد و تاکنون نیز در لیست محصولات ایران خودرو حضوری فعال و پررنگ داشته است. سایر محصولات ایران خودرو همچون پژو پارس، سمند، دنا و پژو ۲۰۷ نیز به نوعی اشتقاق یافته از پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ تلقی می‌شوند. در این میان شرکت ایران خودرو فقدان نسخه سدان پژو ۲۰۶ را در ایران برنتافت و در سال 86 پژو ۲۰۶ صندوقدار یا اس دی را به محضر مشتریان ایرانی پیشکش نمود. از قضا این خودرو هم در حال حاضر جزو پرفروش‌ترین سدان‌های جمع‌وجور بازار ایران به حساب می‌آید.

تحت شرایط فعلی مدل‌های زیادی از انواع خودروهای پژو کارکرده و دست دوم در جاده‌های ایران مشغول تردد هستند و بازار خریدوفروش آنها بسیار پرحرارت و پررونق دنبال می‌شود. در ادامه به معرفی بعضی از مهم‌ترین انواع خودروهای پژو کارکرده موجود در کشور و شیوه فروش فوری آنها خواهیم پرداخت.

پژو ۲۰۶ هاچبک تمام نشدنی

پژو ۲۰۶ حدود بیست سالی می‌شود که مهمان سفره خودرویی ما ایرانی‌هاست. این هاچبک دوست‌داشتنی که گویا فعلا قصد ترک کشور ما را ندارد، از همان ابتدا در تیپ‌های مختلف و با دو نوع پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 و موتور ۸ سوپاپ ۱.۴ لیتری TU3 به دستمشتریان ایرانی رسید. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ به موتور 1.4 لیتری مجهز هستند که حداکثر قدرت آن برابر با ۷۵ اسب بخار است و نهایت گشتاور۱۱۸ نیوتن متر ایجاد می‌کند. شتاب این مدل حدود ۱۴ ثانیه به طول می‌انجامد و بیشینه سرعت آن نیز از ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت فراتر نخواهد رفت.

یکی دیگر از محصولات پژو کارکرده موجود در ایران، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مجهز به موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری است که عملکرد نسبتا نرم و کم‌صدای بخش فنی آن موجب ارتقا رضایت مشتری از این خودرو شده است. پیشرانه تیو ۵ این خودرو معادل 105 اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۱.۶ ثانیه برآورد شده و عقربه سرعت آن از رقم ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت آن طرف‌تر نمی‌رود. وزن پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود 1054 کیلوگرم عنوان شده است.

در نمونه‌های سفارشی این خودرو می‌توان تجهیزات مناسبی نظیر کروز کنترل، سنسور عقب، مالتی پلکس، دزدگیر فابریک، ترمز عقب دیسکی، چراغ‌های مه شکن، فرمان هیدرولیک، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، مانیتور عقب، نویگیشن، دوربین عقب، دوربین شب، گیرنده تلویزیون، کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی چرمی، کفپوش، آینه جانبی با تنظیم برقی، شیشه سولار و آینه راهنمادار را یافت.

پژو پارس؛ فیس لیفت همچنان جذاب ۴۰۵

پژو پارس از اوایل دهه 80 شمسی به عنوان فیس‌لیفتی مجلل‌تر از پژو ۴۰۵ روانه بازار ایران شد. این محصول با اقتباس از طرح پژو ۴۰۶ طراحی شد و نمای جلو و پشت آن نسبت به پژو ۴۰۵ به طور کلی متحول تغییر کرد. پژو پارس در حال حاضر با تیپ‌های مختلفی همچون: پژو پارس سال، پژو پارس دوگانه‌سوز، پژو پارس ال ایکس با موتور TU5 و پژو پارس اتوماتیک مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان است.

پژو پارس کارکرده یکی از پرطرفدارترین محصولات در بازار خودروهای دست دوم ایران است و همواره مشتریان دست‌به‌نقدی برای خرید آن در بازار حضور دارند. پژو پارس‌های کارکرده عمدتا به پیشرانه XU7 مشترک با پژو ۴۰۵ مجهز هستند و عملکرد فنی قابل‌قبولی را به نمایش می‌گذارند. با این حال مصرف سوخت آنها در سطح شهر کمی بالا به نظر می‌رسد.

از طرف دیگر برخی از پژو پارس‌های کارکرده به موتور زانتیا ۱۸۰۰ تجهیز شده‌اند و عملکرد فنی مطلوب‌تری را به نمایش می‌گذارند. همچنین اکثر مدل‌های پژو پارس به گیربکس دستی ۵ سرعته سری BE مجهز هستند، اما گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک AL4 نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که پژو پارس اتوماتیک به موتور TU5 ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری مجهز است و در نسخه‌های سفارشی آن تجهیزاتی همچون: کروز کنترل، سنسور پارک عقب، دزدگیر فابریک، ترمز ضد قفل، ترمز عقب دیسکی، چراغ‌های مه شکن، روکش چرمی فرمان با دکمه‌های کنترل، نمایشگر بزرگ ۱۳ اینچی، مانتو ردیف عقب، نویگیشن، دوربین عقب، دوربین شب و دو کیسه هوا، مسترلاک، اخطار سرقت با بوق، تهویه دستی یا اتوماتیک، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی، آنتن اکتیو، آینه‌های تاشونده برقی و شیشه سولار وجود دارد.

پژو ۲۰۷ معشوقه اسپرت‌سواران

پژو ۲۰۷ در واقع نسخه فیس لیفت پژو ۲۰۶ است که از حوالی سال ۱۳۸۹ در بازار ایران حضور دارد و توانسته مشتریان نسبتا زیادی را با خود همراه سازد. این خودرو نیز به پیشرانه ۱۶ سوپاپ TU5 مجهز است و تقریبا عملکرد فنی مشابه با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را ارائه می‌دهد. اخیرا پژو ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای پانوراما نیز توسط شرکت ایران خودرو روانه بازار شده که بهای آن نسبت به نسخه معمولی اندکی گران‌تر است.

کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، مانیتور ردیف عقب، سیستم صوتی با شش اسپیکر، دوربین عقب، نویگیشن، بلوتوث، usb و گیرنده تلویزیون، دو کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه جانبی با تنظیم برقی و سقف پانوراما جزو مهم‌ترین امکانات موجود در نسخه فول آپشن پژو ۲۰۷ به شمار می‌روند. همچنین فرمان برقی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

نسخه صندوقدار پژو ۲۰۷ هم اخیرا به سبد تولیدات ایران خودرو اضافه شده که از لحاظ فنی و امکانات تفاوت زیادی با نسخه هاچبک خود ندارد.

پژو ۲۰۰۸، خودرو محبوب فرانسوی ها در ایران

پژو ۲۰۰۸ یکی دیگر از بچه شیرهای فرانسوی است که طی سال 2013 از سرزمین خروس ها سر برآورد و به یکی از محبوب ترین تولیدات پژو در رده کراس اوورها تبدیل شد. این خودرو بر پلتفرم PF1 پژو-سیتروئن توسعه یافته و در کلاس کراس اوورهای سابکامپکت دسته بندی می‌شود.

قرار بود پژو ۲۰۰۸ همراه با مدل‌های 301 و 208 توسط ایران خودرو روی خط تولید انبوه برود اما در این بین صرفا تعداد نسبتا محدودی از مدل 2008 روانه بازار شد؛ چرا که با شروع دور جدید تحریم‌ها بار دیگر فرانسوی‌ها دست شریک ایرانی را در پوست گردو قرار دادند و بدون معطلی میدان همکاری را خالی کردند.

پژو ۲۰۰۸ جهت تامین نیرو محرکه خود دست به دامن یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ موسوم به THP165 شده که توانی معادل ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب ۰ تا صد این خودرو ۱۲۸۰ کیلوگرمی حدود ۸.۲ ثانیه اعلام شده که از این نظر تمام رقبای مستقیم خود در ایران نظیر رنو کپچر و بسیاری کراس اوورهای چینی را پشت سر می‌گذارد.

نهایت سرعت این خودرو حدود ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است و میانگین مصرف سوخت آن نیز به حوالی ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

مهم‌ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی پژو ۲۰۰۸ در ایران به شرح زیر است:

کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمز ضد قفل ABS ، توزیع نیروی ترمز EBD، حسگر پارک عقب، سنسور باران و فشار باد تایر TPMS، اتولایت، مه‌شکن، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، بلوتوث، شش عدد ایربگ، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، کول باکس، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات دستی، صندلی عقب تاشونده آینه جانبی تاشونده برقی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۶ اسفند ۱۳۹۹

    درمورو پژوه ۵۰۴ هم مینوشتید و پیکان های موتور پژویی

مطالب پیشنهادی