ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

محصولات لکسوس، خوش بازارهای لوکس تویوتا در ایران

لکسوس یکی از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن است و خودروهای تولیدی این برند ژاپنی در رده خودروهای لوکس قرار می‌گیرند. لکسوس برای ایرانی‌ها چندان ناآشنا نیست و حدود ده سال می‌شود که خودروهایی با ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لکسوس یکی از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن است و خودروهای تولیدی این برند ژاپنی در رده خودروهای لوکس قرار می‌گیرند.

لکسوس برای ایرانی‌ها چندان ناآشنا نیست و حدود ده سال می‌شود که خودروهایی با نشان این برند در خیابان‌های ایران دیده می‌شوند. طبیعتا این خودرو با توجه به این در کلاس خودروهای لوکس قرار می‌گیرد و با توجه به قیمت این نوع خودروها، مشتریان خاص خودش را دارد.

از پروژه اف ۱ تا لکسوس

هم‌زمان با تاسیس برندهای اینفینیتی در شرکت خودروساز نیسان و آکورا توسط کارخانه خودروسازی هوندا در ژاپن، تویوتا نیز لکسوس را پایه‌گذاری کرد. این کار به این دلیل انجام گرفت که خودروسازان ژاپنی می‌تواند با صادرات خودروهای لوکس با قیمت‌های بالاتر به بازار آمریکا، پول بیشتری به جیب بزنند.

در سال ۱۹۸۳ میلادی (۱۳۶۲ خورشیدی)، ایجی تویودا، مدیرعامل شرکت خودروسازی تویوتا تصمیم گرفت تا بهترین خودرو جهان را در کارخانه تحت مدیریتش تولید کند. این پروژه اف ۱ نام گرفت و در نهایت منجر به تولید لکسوس ال اس ۴۰۰ شد.

این پروژه با تولید خودرو اسپرت تویوتا سوپرا و اتومبیل لوکس تویوتا مارک ۲ ادامه پیدا کرد. در همان زمان خودروهای تویوتا سنچوری و تویوتا کراون نیز در این مجموعه به تولید می‌رسید.

در سال ۱۹۸۶ و پس از عرضه خودروهای آکورا در ایالات متحده، تویوتا نیز بر آن شد تا خودروهای رده لوکس خود را تولید کند. یک سال بعد و در سال ۱۹۸۷، شرکت خودروسازی نیسان، از برند لوکس خود با نام اینفینیتی رونمایی کرد، که اولین خودرو این محصول در سال ۱۹۹۰ با نام اینفینیتی کیو۴۵ عرضه شد.

در سال ۱۹۸۶، در تحقیقات بازار شرکت تویوتا ۲۱۹ نام برای نام‌گذاری این برند لوکس مطرح شد و در پایان «الکسیس» انتخاب شد. اما به دلیل اینکه «الکسیس» بیشتر یادآور یک شخصیت انسانی بود تا یک خودرو، با جابه‌جا کردن حروف، سرانجام نام «لکسوس» به‌عنوان نام نهایی برند لوکس تویوتا انتخاب شد.

پروژه اف ۱ در سال ۱۹۸۹ میلادی کامل شد. ۶۰ طراح، ۲۴ گروه مهندسی، ۱۴۰۰ مهندس، ۲۳۰۰ تکنسین، ۲۲۰ کارمند در این پروژه فعالیت داشتند و حدود ۴۵۰ نمونه اولیه نیز تولید شد و هزینه کلی این پروژه به بیش از ۱ میلیارد دلار رسید و سرانجام لکسوس ال اس ۴۰۰ ، به عنوان اولین خودرو لکسوس به بازار عرضه شد.

لکسوس لوکس ژاپنی در خیابان‌های ایران

تقریبا ۱۰ سال است که خودروهای لکسوس در خیابان‌های ایران دیده می‌شود. بر اساس اطلاعات و آمار، قدیمی‌ترین مدل خودروهای لکسوس که در ایران قابل خرید و فروش است، مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی می‌شود. تنوع مدل‌های لکسوس در ایران قابل قبول است و در کلاس‌های شاسی‌بلند، سدان و کراس‌اوور در دسترس قرار دارد.

لکسوس LX570

لکسوس LX570 در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد. این مدل سومین نسل از این خودرو است. چراغ‌های جلو و عقب این خودرو نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده و همین طور طول و عرض خود خودرو نیز افزایش یافته است. موتور ۵.۷ لیتری لکسوس ال ایکس از نوع V8 بوده و ۳۸۳ اسب بخار قدرت را از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک چهار چرخ خود منتقل می‌کند. این لکسوس شاسی‌بلند در عرض ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت این خودرو ژاپنی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

لکسوس RX 350

لکسوس RX350 شاسی‌بلند سایز متوسط لکسوس است. این مدل دومین نسل این خودرو است و از ظاهر خوب و سواری با کیفیتی برخوردار است. اولین تغییرات روی این خودرو در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت که شامل چراغ‌های جلو و عقب، سپر و جلوپنجره آن است. نسخه فیس‌لیف لکسوس آر ایکس ۳۵۰ در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد. موتور V6 این لکسوس می‌تواند ۲۷۴ اسب بخار قدرت تولید کند و از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک چهار چرخ خودرو را به حرکت وا دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۸ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی لکسوس آر ایکس ۳۵۰ در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸.۵ لیتر است.

لکسوس ال اس ۴۶۰

لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین محصول لکسوس، مدل ال اس ۴۶۰ است. اولین مدل این سدان لوکس صندوق‌دار در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد. پیشرانه‌های قابل سفارش این خودرو یک موتور بنزینی ۴.۶ لیتری با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و یک موتور هیبریدی است. قدرت موتور بنزینی از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. لوکس‌ترین لکسوس در عرض ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. حداکثر سرعت ال اس ۴۶۰ نیز ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت است.

لکسوس NX200

ان ایکس ۲۰۰ که در دو مدل توربو و هیبریدی عرضه می‌شود، یکی دیگر از شاسی‌بلندهای لکسوس است. ظاهر این خودرو جذاب و اسپرت است و این یکی از دلایل موفقیت ان ایکس ۲۰۰ است. این شاسی‌بلند لکسوس از یک موتور ۲ لیتری بنزینی ۴ سیلندر استفاده می‌کند که توانایی ۲۳۸ اسب بخار را دارد. با استفاده از یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک که از طریق پدال‌های پشت فرمان انجام می‌شود، چهار چرخ خودرو را راه می‌اندازد. حداکثر سرعت این مدل لکسوس ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب آن نیز ۷.۱ ثانیه است. برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر با لکسوس ان ایکس ۲۰۰ باید ۹.۸ لیتر بنزین مصرف کرد.

لکسوس RX

این مدل آر ایکس نسل بعدی آر ایکس ۳۵۰ است. لکسوس آر ایکس ۲۰۰ یک خودرو شاسی‌بلند سایز متوسط است. آر ایکس ۲۰۰ از یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ استفاده می‌کند که ۲۳۸ اسب بخار قدرت دارد و در مقایسه با آر ایکس ۳۵۰، ضعیف‌تر است.. این شاسی‌بلند لوکس در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۹.۵ ثانیه است. حداکثر سرعت لکسوس آر ایکس ۲۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لکسوس ES350

لکسوس ES350 یک سدان لوکس است و خریدار می‌تواند بنا بر سلیقه خود تجهیزات و امکانات آن را انتخاب کند. موتور ۳.۵ لیتری این خودرو از نوع V6 بوده و توانایی تولید ۲۷۲ اسب بخار قدرت را دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۷ ثانیه و حداکثر سرعت این سدان لوکس به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی ای اس ۳۵۰ نیز ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

لکسوس CT200H

هاچبک هیبریدی لکسوس، به نام مدل سی تی ۲۰۰ شناخته می‌شود. پیشرانه این خودرو یک موتور بنزینی هیبریدی است که روی هم رفته ۱۳۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. جعبه دنده این خودرو از نوع CVT بوده و سرعت خودرو را به ۱۸۲ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. مصرف سوخت آن نیز با توجه به موتور هیبریدی بسیار اقتصادی است و به ازای هر صد کیلومتر ۳.۸ لیتر است.

لکسوس GS350

جی اس ۲۵۰ سدان سایز متوسط لکسوس است. در طراحی این خودرو سعی شده تا در کنار لوکس بودن، جی اس ۲۵۰ دارای چهره‌ای خشن و تهاجمی و البته خاص باشد. برای تزئینات داخلی این سدان لوکس از چرم طبیعی، چوب و آلومینیوم استفاده شده است. موتور ۲.۵ لیتری آن از نوع V6 بوده و ۲۰۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. حداکثر سرعت جی اس ۲۵۰ نیز به ۲۲۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوختی ترکیبی این سدان لکسوس ۸.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

لکسوس NX300

ان ایکس ۳۰۰ که در دو مدل توربو و هیبریدی عرضه می‌شود، یکی دیگر از شاسی‌بلندهای لکسوس است. این شاسی‌بلند لکسوس از یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی ۴ سیلندر استفاده می‌کند که توانایی ۱۹۴ اسب بخار را دارد. با استفاده از یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک که از طریق پدال‌های پشت فرمان انجام می‌شود، چهار چرخ خودرو را راه می‌اندازد. حداکثر سرعت این مدل لکسوس ۱۷۹ کیلومتر بر ساعت و شتاب آن نیز ۹.۱ ثانیه است.

لکسوس ES350

لکسوس ای اس ۲۵۰ یک سدان لوکس است و خریدار می‌تواند بنا بر سلیقه خود تجهیزات و امکانات آن را انتخاب کند. موتور ۲.۵ لیتری این خودرو توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت را دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۱۰ ثانیه و حداکثر سرعت این سدان لوکس به ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی ای اس ۲۵۰ نیز ۷/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی