ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

هیوندا اکسنت، سدان اقتصادی پرفروش هیوندا

هیوندا اکسنت کوچکترین سدان تولید شده توسط کمپانی هیوندای به حساب می‌آید که ریشه‌های آن به دهه ۹۰ میلادی و مدل اکسل بازمی‌گردد. تاکنون پنج نسل هیوندا اکسنت به بازارهای جهانی راه یافته‌اند که در ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هیوندا اکسنت کوچکترین سدان تولید شده توسط کمپانی هیوندای به حساب می‌آید که ریشه‌های آن به دهه ۹۰ میلادی و مدل اکسل بازمی‌گردد.

تاکنون پنج نسل هیوندا اکسنت به بازارهای جهانی راه یافته‌اند که در این میان، نسل‌های اول، دوم و چهارم فرصت حضور در بازار ایران را پیدا کردند اما به دلیل ادامه نیافتن واردات خودرو به کشور طی دو سه سال اخیر، نسل پنجم این مدل از هیوندای که در سال ۲۰۱۷ پا به میدان گذاشته بود، نتوانست به مشتریان ایرانی رخ نشان دهد. البته با آزاد شدن واردات خودرو در آینده، ورود نسل پنجم هیوندا اکسنت به بازار کشورمان نیز بسیار محتمل خواهد بود.

نسل چهارم هیوندا اکسنت هم به صورت وارداتی در قالب مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ و هم به صورت مونتاژ داخل (توسط کرمان موتور) از سال ۹۶ وارد بازار کشورمان شد که اکسنت کرمان موتور به جز در نوع روکش صندلی‌ها، تفاوتی با مدل‌های فول آپشن وارداتی نداشت و از تمامی تجهیزات مدل فول آپشن هیوندا اکسنت وارداتی بهره می‌برد.

همچنین نسخه‌های غیر فول آپشن هیوندا اکسنت که به صورت وارداتی در بازار موجود هستند، از برخی امکانات نظیر تهویه اتوماتیک، نویگیشن و سامانه کنترل پایداری بهره نمی‌برند؛ این در حالی است که هیوندا اکسنت مونتاژی و نسخه‌های فول وارداتی امکانات مذکور را در دل خود جای داده‌اند.

طراحی ظاهری هیوندا اکسنت

هیوندا اکسنت مونتاژ و وارداتی از لحاظ طراحی ظاهری رویکردی نسبتا شرقی را در پیش گرفته و ترکیب متعادلی از خطوط سیال به‌علاوه المان‌های خشن و پرخاشگرانه را به نمایش گذاشته که ضمن بهره‌مندی از یک ظاهر ورزیده، چالاک و تا حدی اسپرت، معیارهای بصری خانوادگی را نیز در طراحی خود لحاظ کرده است.

بدین ترتیب با یک خودروی کوچک نسبتا همه‌پسند مواجه هستیم که از لحاظ ظاهری می‌تواند سلیقه‌های مختلفی را با خود همراه سازد. البته امکان دارد برخی مشتریان نسبت به شلوغ بودن طراحی ظاهری این خودرو انتقاد داشته باشند اما در کل باید گفت که هیوندا اکسنت نسل چهارم یک سدان کوچک، زیبا و نسبتا چشم‌نواز است که در پس چهره نسبتا اسپرت آن، نوعی لطافت دلنشین احساس می‌شود و این محصول کمپانی هیوندا می‌تواند سلایق مختلف را نسبت به ظاهر خود راضی نگه دارد. لازم به ذکر است که نسخه‌های ۲۰۱۵ به بعد هیوندا اکسنت با یک فیس‌لیفت بسیار جزئی به بازار راه پیدا کردند.

طراحی داخلی اکسنت

برخلاف هیوندا النترا با طراحی داخلی جذاب، نمای داخلی هیوندا اکسنت مدل ۲۰۱۴ منش میانه‌روی را سرلوحه کار خود قرار داده و حد وسط سادگی و طراحی پیچیده را به کاربران خود می‌دهد؛ به نحوی که نه می‌توان آن را چندان ساده انگاشت و نه می‌توان به آن نسبت پرآلایش و مدرن داد.

در ساخت داشبورد و رودری‌ها از پلاستیک خشک با کیفیت متوسط بهره برده شده که در مجموع احتمالا می‌تواند رضایت نسبی مشتریان را جلب کند. ارگونومی و طراحی صندلی‌ها نیز قابل قبول به نظر می‌رسد اما به دلیل نوع شیب سقف، لازم است سرنشینان بلندقد گاهی گردن خود را به چپ و راست خم کنند. با این حال فضای پاها برای سرنشینان هر دو ردیف نسبتا وسیع به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی اکسنت وارداتی

هیوندا اکسنت به یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری مجهز شده و نیرویی معادل ۱۲۲ اسب بخار قدرت بعلاوه ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور را به‌واسطه یک گیربکس ۴ دنده‌اتوماتیک به سمت محور جلو ارسال می‌کند.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ این سدان نسبتا سبک‌وزن ۱۰۷۰ کیلوگرمی حدود 11.4 ثانیه تخمین زده می‌شود و بیشینه سرعت آن نیز معادل ۱۸۴ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این خودرو جهت پیمایش مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر، برابر ۶.۴ لیتر سوخت را مصرف خواهد کرد.

آپشن‌های هیوندا اکسنت

هیوندا اکسنت مونتاژی و همچنین نسخه‌های فول آپشن وارداتی به امکاناتی نظیر موارد ذیل مجهز هستند:

کنترل توقف در سربالایی، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، حالت رانندگی اکو، مدیریت پایداری خودرو، سنسور پارک عقب، حسگر فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS و EBD، دیلایت، چراغ اتوماتیک، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی دو حالته حساس به سرعت مجهز به دکمه‌های کنترل، نمایشگر ۷ اینچی داشبورد، نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، پورتusb ، نمایشگر دنده عقب در آینه، شش عدد کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش کشنده، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، کول باکس، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات دستی، روکش صندلی چرم یا پارچه-چرمی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی برقی، سانروف.

مزایا و معایب هیوندا اکسنت

هیوندا اکسنت از نقاط قوتی همچون: کیفیت ساخت بالا، امکانات رفاهی نسبتا قابل قبول، فضای کابین جادار به‌ویژه در قسمت پاها، مصرف سوخت متعادل، توان فنی متقاعدکننده و طراحی ظاهری قابل قبول سود می‌برد.

در باب نقاط ضعف اکسنت نیز می‌توان به امکانات کم در نسخه‌های وارداتی غیرفول، کیفیت متریال انتقادپذیر کابین و فضای سر محدود سرنشینان ردیف عقب اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GT
    GT | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

    من ام جی ۶ نیوفیس رو ترجیح میدم البته اگه عشق ماشینید?

  • mehdi340
    mehdi340 | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

    در این قیمت کم کارکرد عالیه
    اما اگه عشق ماشین هستین می‌تونین با مورانو و مزدا۳ و... حال کنین که طبیعتاً خرج خودشون رو دارن

مطالب پیشنهادی