ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سمند سورن
رپورتاژ آگهی

سمند سورن گرانترین فیس لیفت خانواده سمند ایران خودرو

این روزها خودروهای زیادی را می‌بینیم که با نشان سر اسب ایران خودرو در خیابان‌های شهر تردد می‌کنند. یکی از این محصولات این برند ایرانی، خودرو سمند سورن محبوب خوش فروش است. یکی از راه‌هایی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این روزها خودروهای زیادی را می‌بینیم که با نشان سر اسب ایران خودرو در خیابان‌های شهر تردد می‌کنند. یکی از این محصولات این برند ایرانی، خودرو سمند سورن محبوب خوش فروش است.

یکی از راه‌هایی که در شرکت‌های خودروسازی برای جذب خریدار و فروش بیشتر اجرا می‌شود، تولید خودروهای متنوع است. گاهی شرکت‌ها بنا بر توانایی مهندسان و ظرفیت تولیدشان، چندین خودرو در کلاس‌های مختلف اعم از سدان، شاسی‌بلند، کامپکت و... تولید می‌کنند و بعضی شرکت‌ها هم تیپ‌های مختلف یک مدل خودرو را به بازار ارسال می‌کنند.

ایران خودرو در دسته دوم قرار می‌گیرد. شرکتی که خودرو سمند را تولید کرده و پس از آن و برای متنوع‌سازی فهرست محصولات خود، تیپ‌های مختلفی را با اسامی مختلف روانه بازار کرده است. سمند سورن یکی از خودروهای خانواده سمند و فیس‌لیفت دیگری از این مدل است.

تاریخچه سمند سورن

به دنبال تولید اولین خودروی ملی با نام سمند X7 در سال ۱۳۸۱ و استقبال بازار از این خودرو، شرکت ایران خودرو بر آن شد تا تیپ‌های مختلفی را از آن روانه بازار کند. سمند ال ایکس با تغییرات بسیار کم نسبت به مدل قبلی، در سال ۱۳۸۳ تولید و عرضه شد. پس از آن و در ۱۸ بهمن ۱۳۸۵، سمند سورن در شرکت ایران خودرو رونمایی شد.

در سال ۱۳۹۰، مدل جدیدی از سمند سورن به بازار آمد. این مدل با یک کابین جدید عرضه شد. این محصول از موتور ۱.۷ لیتری EF7 بهره برده و به نام سمند سورن ELX شناخته می‌شود. پنج سال بعد و در سال ۱۳۹۵، سمند سورن ELX توربوشارژ به خریداران عرضه شد. جدیدترین مدل این خودروی ایرانی، در سال ۱۳۹۸ با نام سمند سورن پلاس معرفی شد. سورن پلاس یکی از خودروهایی است که در پیش‌فروش‌های فوق‌العاده ایران خودرو نیز حضور دارد.

در حال حاضر سمند سورن در دو مدل  ELX معمولی و توربوشارژ و همین طور سمند پلاس در کارخانه ایران خودرو تولید می‌شود.

نمای جلو سمند سورن

طراحی بدنه سمند سورن

سمند سورن در کلاس خودروهای سدان قرار می‌گیرد و بیشتر برای استفاده خانواده‌ها تولید می‌شود. از این رو، ظاهر آن به صورت ساده طراحی شده است. این مدل سمند، فیس‌لیفت سمند X7 و بنا بر نظر کارشناسان، بهترین فیس‌لیفت سمند به حساب می‌آید. بخش جلو و عقب سورن، نسبت به مدل قبلی تفاوت زیادی دارد و چراغ‌های جلو و عقب و همین طور جلوپنجره آن تغییرات زیادی داشته است.

برای جذاب‌تر شدن سمند سورن خط‌ها و شیارهایی به بدنه این خودرو اضافه شده و همچنین زه روی بدنه این خودرو، برخلاف مدل‌های قبلی، هم‌رنگ بدنه بوده و این امر به بهبود طراحی خارجی سمند سورن کمک کرده است.

طول سمند سورن ۴۵۳۴ میلیمتر، عرض آن ۱۷۲۰ میلیمتر و ارتفاع این خودرو ۱۴۶۰ میلیمتر است. وزن سمند سورن ۱۲۵۷ کیلوگرم و وزن مدل توربوشارژ آن ۱۲۶۱ کیلوگرم است.

نمای داخلی سمند سورن

طراحی داخلی

کابین سمند سورن بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹، همانند کابین سمند X7 و سمند LX بود. اما در نسخه‌های بعدی کابین مخصوص سمند سورن استفاده شد. کابین این خودرو نیز با مدل‌های قبلی تفاوت زیادی پیدا کرده و دیگر خبری از دکوراتیو طرح چوب نیست و خروجی‌های تهویه مطبوع، سیستم صوتی، غربیلک فرمان، دستگیره درها به صورت مدرن‌تر و به‌روزتر کار شده و همچنین رنگ‌ها هماهنگ‌تر هستند.  قسمت انتهایی سورن کشیدگی بیشتری داشته و از این رو فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف عقب فراهم می‌کند.

مشخصات فنی سورن

سمند سورن در دو مدل ELX و ELX توربوشارژ تولید می‌شود.

سورن ELX از یک موتور سمند EF7 بهره می‌گیرد. حجم این موتور ۱۶۵۰ سی سی بوده و ۱۱۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. گشتاور این مدل سورن ۱۵۹ نیوتن متر است. سمند سورن ELX می‌تواند در طی ۱۲ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین بیشینه سرعت آن با استفاده از یک جعبه دنده پنج سرعته دستی، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. این مدل سمند برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر مسافت، ۷.۴۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

موتور EF7 TC روی سمند سورن ELX توربوشارژ نصب شده است. این موتور نیز همانند مدل معمولی ۱۶۵۰ سی سی حجم دارد و از یک جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می‌گیرد، اما قدرت آن به ۱۵۰ اسب بخار می‌رسد و همچنین گشتاور آن ۲۱۵ نیوتن متر است.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ سورن توربوشارژ ۱۰ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و میزان مصرف سوخت ترکیبی این مدل توربوشارژ ۷.۳۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

فضای صندوق عقب در هر دوی این مدل‌ها ۵۰۰ لیتر است و باک آنها گنجایش ۶۶ لیتر بنزین را دارد.

امکانات سمند سورن

ترمز ضدقفل ABS و EBD، کیسه هوای سرنشینان جلو، فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترلی، سیستم صوتی جدید، بلوتوث موبایل و ساب ووفر، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوان، چراغ خطر سوم، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل خودرو، چراغ‌های ال ای دی عقب، آینه بغل برقی تاشونده اتوماتیک مجهز به گرمکن و چراغ راهنما، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، سیستم مالتی پلکس، سیستم هشداردهنده سخنگو، سیستم ضدسرقت، قفل مرکزی، هشداردهنده موانع عقب و تنظیم برقی پشتی‌های صندلی جلو از امکانات سمند سورن است.

سورن، خودروی اقتصادی خانواده

سمند سورن نسبت به هم‌رده‌های خود و با توجه به امکاناتی که روی آن نصب شده، قیمت مناسب‌تری دارد و به لطف کابین جادار، می‌تواند گزینه خوبی برای یک خودرو اقتصادی خانوادگی باشد.

* تصاویر متعلق به وب سایت ایران خودرو است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Mohammadian
    Reza Mohammadian | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    خودروی اقتصادی،واقعا قیمتشو دیدین یه خانواده معمولی هم نمیتونه بخرش

مطالب پیشنهادی