ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تبلیغات در اینستاگرام به‌درد چه کسب‌‌وکارهایی می‌خورد؟

مدتی پیش با یک شرکت مشاور تبلیغات در اینستاگرام جلسه داشتیم و کارشناسان‌شان در مورد نرخ تبدیل هزینه به سود برای‌مان صحبت می‌کردند. آماری که این عزیزان ارائه می‌کردند خیلی جذاب بود. مثلاً می‌گفتند که ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مدتی پیش با یک شرکت مشاور تبلیغات در اینستاگرام جلسه داشتیم و کارشناسان‌شان در مورد نرخ تبدیل هزینه به سود برای‌مان صحبت می‌کردند. آماری که این عزیزان ارائه می‌کردند خیلی جذاب بود. مثلاً می‌گفتند که یکی از مشتریان‌شان توانسته بود در ازای هر 1 میلیون تومان هزینۀ تبلیغات در اینستاگرام، 4 میلیون تومان سود کند! از آنطرف یکی از مشتریان که به‌شکل خودسرانه و بدون مشورت گرفتن دست به تبلیغات زده بود، در ازای هر 1 میلیون تومان هزینۀ تبلیغات، به‌طور میانگین توانسته بود فقط 200 هزار تومان از محصولاتش را به فروش برساند!

در این مقاله می‌خواهیم با توجه به گپ‌و‌گفتی که در مورد راه‌های تبلیغات در اینستاگرام با این عزیزان داشتیم، نکات مهمی را به شما آموزش بدهیم. از روش‌‌های تبلیغات در اینستاگرام بگیرید تا بررسی کسب‌و‌کارهایی که تبلیغ در اینستاگرام به‌دردشان نمی‌خورد!

راه‌های تبلیغات در اینستاگرام

به‌طور کلی برای تبلیغات در اینستاگرام 3 راه پیش رو دارید:

  • تبلیغات در استوری
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات ویدیویی

احتمالاً الان برایتان سوال شده که کدامیک از موارد بالا بازخورد بهتری دارد؟ باید بگوییم که متاسفانه جواب ثابتی برای این سوال وجود ندارد. درواقع جواب این سوال به این موضوع بستگی دارد که شما از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام چه انتظاری دارید؟ می‌خواهید محصولتان را بفروشید؟ می‌خواهید دنبال‌کننده جذب کنید یا فقط قصد دارید تا مخاطبان را به سایت‌تان بکشانید؟

علاوه‌براین پیج منتشرکننده تبلیغ هم این وسط خیلی تاثیرگذار است؛ مثلاً بعضی از پیج‌ها تمام تعامل‌شان با مخاطب از طریق استوری است و بعضی دیگر به‌خاطر پست‌های جذاب و ارزشمندی که منتشر می‌کنند توسط مخاطب شناخته می‌شوند. بنابراین قبل از تعیین روش تبلیغات در اینستاگرام، باید نیاز خودتان و پیج منتشرکننده تبلیغ را خیلی خوب بشناسید.

تبلیغات در اینستاگرام به‌درد چه کسب‌و‌کارهایی می‌خورد؟

باور کنید اگر بگوییم تا الان بیشتر از 10ها میلیارد تومان توسط صاحبان کسب‌و‌کارها به دلیل تبلیغات نادرست در اینستاگرام هدر رفته، حرف اشتباهی نزده‌ایم! در این بین یکی از قاتلان بودجۀ تبلیغاتی کسب‌و‌کارها، عدم شناخت مخاطب و خود محصول است.

متاسفانه خیلی از کسب‌وکارهایی که در اینستاگرام تبلیغ می‌کنند اصلاً بازخوردی نمی‌گیرند. چرا؟ چون آنها قبل از تبلیغات به این سوال پاسخ نداده‌اند که آیا تبلیغات در این رسانه به درد من می‌خورد یا نه؟ مثلاً کسب‌وکارهایی وجود دارند که هدف‌شان صرفاً فروش محصول به صاحبان بیزینس‌های بزرگ و مدیران قدرتمند دولتی است.

به نظر شما این کسب‌و‌کارها می‌توانند با تبلیغات در اینستاگرام به هدف‌شان برسند؟ قطعاً نه؛ چون مخاطبان آنها اصلاً در اینستاگرام پیدایشان نمی‌شود! درواقع این کسب‌وکارها باید سراغ روش‌های دیگر تبلیغاتی بروند.

از آن‌طرف کسب‌و‌کارهایی هم هستند که محصولاتشان را به خانم‌ها یا نوجوانان می‌فروشند. قطعاً دوری این کسب‌و‌کارها از اینستاگرام یک انتخاب اشتباه است چون اینستاگرام برای آنها مثل یک صندوقچه طلا ارزش دارد.

بنابراین قبل از تبلیغات، به‌خوبی مخاطب خودتان را بشناسید و مطمئن شوید که تبلیغات شما در نهایت در مقابل دید او به نمایش در می‌آید یا نه.

لطفاً فرق مصرف‌کننده با خریدار را هم بدانید!

یادتان باشد که مصرف‌کننده محصول شما، الزاماً خریدار محصولتان نیست! خیلی مواقع ممکن است تصور کنید چون مصرف‌کننده محصول من در اینستاگرام فعال نیست، پس نباید در این شبکه تبلیغ کنم.

مثلاً آن دسته از دوستانی که در حال فروش سمعک هستند ممکن است بگویند چون افراد مسن خیلی به اینستاگرام علاقه ندارند، پس بهتر است برای تبلیغات به سراغ یک رسانه دیگر بروم. اینجا نکتۀ فراموش‌شده این است که حتماً قرار نیست سمعک را خود فرد مصرف‌کننده بخرد! درواقع خریدار این محصول، می‌تواند فرزند یا نوۀ آن شخص باشد که اتفاقاً هیچ‌جایی بهتر از اینستاگرام نمی‌توانید پیدایشان کنید.

مزایای تبلیغ در اینستاگرام چیست؟

تبلیغات در اینستاگرام مزایای زیادی دارد، اما اگر از ما بپرسید، مهم‌ترین مزایای آن، این دو مورد هستند:

دسترسی راحت به مخاطب و دسترسی راحتِ مخاطب! جملۀ گیج‌کننده‌ای بود، نه؟ الان توضیح می‌دهیم.

ببینید در اینستاگرام به‌خاطر اینکه شفافیت زیادی وجود دارد، می‌توانید به راحتی مخاطب هدف‌تان را پیدا کنید. زمانی که شما از طریق تراکت، چاپ تقویم و حتی شبکه‌های تلویزیونی تبلیغ می‌کنید، دقیقاً نمی‌دانید که قرار است چندتا از مخاطب‌های هدف‌تان تبلیغات‌ را مشاهده کنند؟ اما اگر با اصول تبلیغات اینستاگرام آشنا باشید، به راحتی با انتخاب یک پیج مرتبط به خودتان، می‌توانید مطمئن باشید که اغلب افراد مشاهده‌کننده تبلیغ، همان‌هایی هستند که به احتمال زیاد به خرید محصول شما علاقه نشان می‌دهند.

اما مزیت دوم، دسترسیِ آسان مخاطب!

بازهم اگر به روش‌های تبلیغات سنتی برگردیم، شاید خیلی وقت‌ها تبلیغ شما مقابل چشم مخاطب هم برسد، اما مخاطب تا سرچ نام برندتان در گوگل، واردشدن به سایت‌تان یا هر کار دیگری، فاصله زیادی داشته باشد. عملاً دسترسی مخاطب به شما در این نوع تبلیغات کمی سخت است و این قطعاً باعث منصرف‌شدن خیلی از آنها برای برقراری ارتباط با برندتان می‌شود.

در اینستاگرام فاصله شما با مخاطب به اندازه لمس یک صفحه است! کافیست مخاطب لینک استوری را بالا بکشد، روی آیدی‌تان کلیک کند یا روی لینک سایت‌تان که در بیوی پیج قرار گرفته بزند. به این ترتیب سریعاً به صفحه موردنظر از سایت شما می‌رسد یا در یک ثانیه می‌تواند پیج‌تان را فالو کند.

کلام آخر؛ چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

راستش فکر نکنم سوال "چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم" سوال درستی باشد! درواقع سوال درست این است که چطور باید در تبلیغات اینستاگرام سود کنیم؟ اگر نظر ما را می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ مشاوران تبلیغات اینستاگرام بروید.

اگر برای پیدا کردن یک مشاور خوب سردرگم هستید، شرکت دیدوگرام سال‌ها در زمینۀ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و آموزش تخصصی اینستاگرام فعالیت می‌کند. سری به سایتشان به آدرسwww.didogram.com  بزنید بیشتر راهنماییتان کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی