ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

در بازار شب عید، پژو ۲۰۷ هاچبک بخریم یا صندوقدار؟

پژو ۲۰۷ (206+) به عنوان نمونه فیس‌لیفت مدل ۲۰۶ به بازارهای جهانی راه پیدا کرد و خیلی زود مورد توجه مسئولان شرکت ایران خودرو نیز قرار گرفت. چراکه از لحاظ پلتفرم و مشخصات فنی تفاوتی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پژو ۲۰۷ (206+) به عنوان نمونه فیس‌لیفت مدل ۲۰۶ به بازارهای جهانی راه پیدا کرد و خیلی زود مورد توجه مسئولان شرکت ایران خودرو نیز قرار گرفت. چراکه از لحاظ پلتفرم و مشخصات فنی تفاوتی با پژو ۲۰۶ نداشت و تولید آن هزینه‌های زیادی را به مخارج ایران خودرو اضافه نمی‌کرد.

این کمپانی، فروش محصولات پژو را ابتدا با مدل قدیمی خود یعنی پژو ۲۰۷ به بازار عرضه کرد اما تولید آن به دلیل شروع تحریم‌های دور پیش برای مدتی متوقف شد؛ نهایتا سری جدید این خودرو با نام پژو 207i و اضافه شدن دیلایت و غربیلک فرمان جدید به‌علاوه برخی آپشن‌های بیشتر، از سال ۹۵ به دست مشتریان داخلی رسید.

همچنین سال ۹۷ مجالی پیش آمد تا مدل صندوقدار این خودرو نیز جایگاهی برای خود در لیست تولیدات کمپانی ایران خودرو به دست آورد. پژو ۲۰۷ صندوق‌دار در حال حاضر یکی از محصولات نسبتا گران‌قیمت تولید داخل به شمار می‌رود و تفاوت‌هایی با نمونه هاچبک خود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مقایسه طراحی پژو ۲۰۷ هاچبک و صندوقدار

مسلمان بارزترین تفاوت ظاهری میان پژو ۲۰۷ هاچبک و نمونه صندوقدار، اضافه شدن محفظه صندوق عقب به مدل سدان است که وجه تمایز اصلی میان این دو نسخه به حساب می‌آید.

به استثنای مورد فوق، اختلاف ظاهری چندانی میان این دو برادر مشاهده نمی‌شود. در جلو همان چراغ‌های بزرگ نسبتاً اغراق‌آمیز را مشاهده خواهید کرد که در برخی موارد مورد انتقاد واقع شده و چهره‌ای تقریبا فانتزی برای این خودرو به وجود آورده است.

در نمای جانبی نیز می‌توان تمامی المان‌های پژو ۲۰۶ را با کمترین تغییرات مشاهده کرد. در قسمت پشت اصالت پژو ۲۰۶ قابل مشاهده است اما بخش‌هایی نظیر چراغ‌ها و سپر تاحدودی به‌روزرسانی شده و وجهه‌ای تقریبا خوشایندتر را به نمایش می‌گذارند.

از نظر طراحی کابین نمی‌توان تفاوت زیادی بین این دو خودرو مشاهده کرد. همان رودری‌ها، داشبرد، صندلی‌ها و غیره در مدل سدان نیز به کار رفته‌اند و پژو ۲۰۷ صندوقدار را با فضای داخلی مشابه قبل روانه بازار ساخته‌اند.

لازم به ذکر است که بدنه پژو ۲۰۷ به دلیل اضافه شدن صندوق عقب حدود ۳۱۱ میلی‌متر کشیده‌تر از نمونه هاچبک است. از لحاظ وزنی نیز مدل صندوقدار حدود ۱۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد؛ این در حالی است که پژو ۲۰۷ هاچبک اتوماتیک از وزنی معادل 1054 کیلوگرم برخوردار است.

مقایسه ۲۰۷ هاچبک و صندوقدار از دیدگاه فنی

این دو خودرو از لحاظ پیشرانه و گیربکس در مدل‌های اتوماتیک اختلافی با یکدیگر ندارند اما باید بدانید که مدل صندوقدار صرفا با جعبه دنده خودکار یا اتوماتیک از سوی شرکت ایران خودرو به خریداران تحویل داده می‌شود. این در حالی است که نمونه هاچبک علاوه بر جعبه دنده اتوماتیک، از گیربکس ۵ دنده دستی نیز بهره می‌برد.

پیشرانه تیو ۵ موجود در پژو ۲۰۷ قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت بعلاوه ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است. در این بین یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به خدمت فراخوانده شده تا پس از دریافت نیروی موتور آن را به چرخ‌های جلو تحویل دهد.

شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۷ اتوماتیک هاچبک و صندوقدار حدود ۱۲.۶ ثانیه برآورد شده و حداکثر سرعت آنها نیز به رقم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. لازم به تذکر است که شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۷ دنده‌ای حدود یک ثانیه از مقدار اشاره‌ شده سریع‌تر خواهد بود.

مصرف سوخت پژو ۲۰۷ اتوماتیک در مدل‌های هاچبک و سدان به ترتیب ۷.۱ و ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. این در حالی است که مدل دنده‌ای پژو ۲۰۷ حدود ۶.۶ لیتر به ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت سوخت مصرف خواهد کرد.

مقایسه امکانات 207 صندوقدار و هاچبک

بارزترین تفاوتها در لیست تجهیزات نمونه‌های هاچبک و صندوقدار پژو ۲۰۷ به وجود سیستم برقی فرمان و آینه‌های جانبی تاشونده الکتریکی در مدل سدان خلاصه می‌شود. در باقی موارد اختلافی بین این دو خودرو وجود ندارد و شاخص‌ترین امکانات آنها شامل مواردی همچون: کروز کنترل، حسگر پارک عقب، دزدگیر فابریک، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، دی لایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، مانیتور سفارشی، نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، دو کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات دستی، روکش صندلی پارچه‌ای یا چرمی سفارشی، آینه‌های راهنمادار و شیشه سولار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی