ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین صرافی ارزدیجیتال چه ویژگی‌هایی دارند؟

درسرویس مقایسه صرافی های ارزدیجیتال توکن باز، شما می توانید قیمت خرید یا فروش هر ارزدیجیتال را درصرافی های مختلف مقایسه کرده و همچنین ویژگی های صرافی ها را نیز بررسی نمایید. زمانی که ارزهای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

درسرویس مقایسه صرافی های ارزدیجیتال توکن باز، شما می توانید قیمت خرید یا فروش هر ارزدیجیتال را درصرافی های مختلف مقایسه کرده و همچنین ویژگی های صرافی ها را نیز بررسی نمایید.

زمانی که ارزهای دیجیتالی شروع به رشد و گسترش کردن، به دلیل نو بودن و تازگی در این زمینه آگاهی بیشتری نیاز بود و سوالات زیادی برای کاربران به وجود می آمد برای همین ما توی این مقاله سعی کردیم تا به برخی از سوالات کاربران پاسخ بدهیم.

سوال های از این قبیل که:

  • بهترین صرافی ارزدیجیتال کدام است؟
  • چطوری متوجه شویم که یک صرافی معتبر هست یا خیر ؟
  • به چه مواردی باید دقت کنیم در صرافی ها؟
  • یه صرافی معتبر باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟
  • چرا باید احراز هویت کنیم؟
  • صرافی ارزدیجیتال ایرانی یا خارجی؟

ذهن کاربران را مشغول و آشفته کرده، ما در این مقاله پاسخگوی برخی سوالات افراد هستیم.

احراز هویت در صرافی ارزدیجیتال

فاکتور اول حفاظت از فضای شخصی کاربر و احراز هویت افراد برای جلوگیری از فساد مالی و ... است . در روند احراز هویت کارت شناسایی کاربر، تشخیص چهره و از این قبیل مورد بررسی قرار میگیرد .که در سایت توکن باز با مقایسه ویژگی صرافی ها می توانید متوجه شوید کدام صرافی های معتبر داخلی این اصل مهم احراز هویت را رعایت کردند.

این موارد شاید زمان بر و وقت گیر و حتی برای کاربر خسته کننده باشد اما برای حفظ دارایی شخصی و حریم خصوصی افراد باید با دید دیگری به این قضیه نگاه کرد .

"برخی از صرافی ها فرآیند احراز هویت را به صورت مرحله ای انجام میدهند."

اعتبار صرافی ارزدیجیتال

فاکتور دوم که در انتخاب یک صرافی باید به آن دقت کرد اعتبار و میزان شهرت یک صرافی میان کاربران هست.

  1. هرچقدر میزان افراد و کاربرانی که به یک صرافی اعتماد کردن بیشتر باشد صرافی از اعتبار بالاتری برخوردار است .
  2. فعالیت صرافی و سابقه ی فعالیت صرافی، هرچقدر سابقه ی فعالیت صرافی بالاتر باشد امکان کلاهبرداری به حداقل خواهد رسید.
  3. نظرات رد و بدل شده کاربران در یک صرافی میتواند راهنما و کمک خوبی برای انتخاب یک صرافی ایده آل باشد.

حجم معاملات

فاکتور سوم  را میتوان حجم معاملات دانست یعنی اینکه در یک صرافی بتوان با حجم بالا معاملات انجام داد، تا کاربر مجبور به انجام چندین معامله کوچک نشود و هزینه های اضافی را عملا حذف کند.

امنیت کیف پول و پنل کاربری

فاکتور چهارم که در انتخاب یک صرافی معتبر باید به آن دقت کرد امنیت یک صرافی است.

یک صرافی خوب باید در وهله ی اول دارای امنیت برای کاربر باشد و وقتی بحث امنیت به میان می آید باید دو گزینه در آن لحاظ شده باشد :

  1. باید دید اگر ارزی از کاربران دزدیده شود ، صرافی مورد نظر برای جبران خسارت کاربر تعبیه ای اندیشیده یا خیر؟
  2. صرافی موارد امنیتی مثل احراز هویت دو عاملی را هنگام ورود به سیستم یا هشدارهای اس ام اس و ایمیل و ... درصورت نقض حریم شخصی کاربر رعایت کرده است یا خیر؟

با توجه به سطرهای بالایی میتوان اذعان داشت که هرچه جواب بله باشد و داشتن این موارد در یک صرافی میتوان دال بر امنیت داشتن آن صرافی باشد.

شکاف قیمتی در صرافی رمز ارزها

فاکتور پنجم یکی از پارامترهای مهم ترید ارز دیجیتال مسئله ی شکاف قیمتی (spread) است. یعنی بهترین سفارش قیمت خرید از شما ارز دیجیتال و بهترین سفارش قیمت فروش به شما ارز دیجیتال چقدر اختلاف وجود دارد.که با مراجعه به سایت توکن باز و قسمت مقایسه قیمت صرافی ها از قیمت بهترین قیمت خرید و بهترین قیمت فروش و درصد کارمز هر صرافی را به راحتی هرچه تمام تر متوجه شوید.

توصیه می کنیم از سایت های ارز دیجیتالی که کاربران در قیمت ها دخیل هستن و آن را تعیین می کنند و امکان ثبت سفارش وجود دارد استفاده کنید.

کارمزد معاملات

فاکتور ششم کارمزد معامله و کارمزد انتقال است . تمامی صرافی های ارز دیجیتال برای انجام مبادله در سایت، مبلغی را به عنوان کامزد یا فی معامله دریافت می‌کنند. یکی از ابتدایی ترین مسائلی که برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال است که می‌بایست هر کاربر در نظر بگیرد، تمامی قوانین مرتبط با کارمزد در آن صرافی است.

کارمزدهای انتقال نیز جزء مهمترین شاخصه های انتخاب یک صرافی در دنیای ارز دیجیتال است. چرا که هزینه‌های برداشت و واریز کاربران، در هر تراکنش به همین فاکتور بستگی دارد.

تنوع در تعداد ارزهای دیجیتال

فاکتور هفتم  تنوع در تعداد ارزهای دیجیتال است حتما این جمله را شنیده اید: "همه تخم مرغ هایت را در یک سبد قرار نده". بازار ارزهای دیجیتال به دلیل تنوع زیاد ارزها جذاب و سودآور است. خیلی از کاربران فقط به دنبال خرید بیت کوین یا فروش بیت کوین نیستند بلکه تمایل دارند سبدی از ارزهای مختلف تهیه کنند. بسیاری از مجموعه ها فقط ارزهای بالای جدول رتبه بندی را تامین می کنند، در حالی که سایت های دیگر حدود 200 نوع ارز معتبر را در لیست خرید و فروش خود دارد.

اپلیکیشن موبایل

فاکتور هشتم داشتن اپلیکیشن است امروز اکثر کاربران به جای استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ، از موبایل خود برای اینترنت گردی استفاده می کنند. نصب و استفاده از اپلیکیشن به مراتب ساده تر از وب سایت است. صرافی های معتبر غالباً اپلیکیشن های کاربردی و کاربر پسندی دارند که می تواند ورود به بازار ارزهای دیجیتال را راحت تر و شیرین تر کند.

پشتیبانی و پاسخگویی

فاکتور نهم پشتیبانی مناسب از کاربران یک صرافی است. ستون فقرات یا اهرم نگهدارنده ی یک صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی است، حتی اگر صرافی موردنظر امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان باشد اما پاسخگوی سوالات کاربران نباشد، از نظر ما ارزشی ندارد و پایدار نخواهد ماند.

در موارد اشاره شده ی بالا به پنج ســوال اولیه مطرح شده پاسخ دادیم ،اکنون به سراغ سوال ششم میریم یعنی صرافی ایرانی یا خارجی؟

خیلی از کاربران درگیر بین انتخاب صرافی ایرانی یا خارجی هستند، پس مواردی را بررسی میکنیم تا به جواب این سوال برسیم

صرافی ارزدیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی؟

پاسخ این سوال کاملاً منحصر به فرد است ، همانطور که مثلاً یک فرد استفاده از خودروی خارجی را مناسب تر از خودروهای داخلی می داند و دیگری برعکس.

بنابراین ما با استفاده از چند معیار مهم به بررسی معتبرترین صرافی ها می پردازیم.

معیار ها از این قرارند:

  • زبان صرافی

یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب یک صرافی زبان و کشورهای قابل پذیرش است. پس اگر در زبان انگلیسی ضعف دارید بهتر است از صرافی های ایرانی استفاده کنید. همچنان که باتوجه به تحریم هایی علیه ایران ،  IP ایران در لیست صرافی های معتبر خارجی همچون بایننس مسدود و درصورت متوجه شدن حساب کاربر کامل بلوکه میشود ، و گاهاً ضرر خیلی شدیدی به کاربر وارد می شود.

  • پشتیبانی از ریال یا ارز رایج کشوری

در صرافی های ایرانی شما می توانید با استفاده از کارت بانکی تحت شتاب پول رایج کشوری پرداخت کنید و ارز دیجیتال مورد نظر خود را بخرید. پس نیاز نیست پول رایج را تبدیل به ارز کرده و سپس ارز ها را با هم تبادل کنید هرچند که این کار نیز میسر است.

1.  ارائه ی صرافی های معتبر

وقتی از ارائه ی صرافی معتبر صحبت میکنیم یعنی هر صرافی ها قبل از لیست شدن داخل سایت توسط تیم فنی بررسی شده اند , اما با این حال بررسی نهایی اعتبار و کیفیت خدمات دهی صرافی ها به عهده کاربر است.

2.  مقایسه ی قیمت صرافی ها

در این سایت میتوانید به مقایسه ی قیمت هر صرافی بپردازید و درصد کارمزد هر صرافی را مشاهده کنید تا به بهترین قیمت بخرید یا بفروشید.

3.  جستجوی پیشرفته

در این قسمت کاربر میتواند ارز مورد نظر خود را به صورت فارسی یا انگلیسی و یا حتی به اختصار تایپ کند و صرافی دارنده ی ارز مورد نظر در این کادر برای کاربر نمایش داده شود و کاربر میتواند با مراجعه به صرافی مورد نظر ارز دلخواه را خریداری یا بفروشد.

4.  مقایسه ی ویژگی های هر صرافی

در این بخش خدمات ارائه شده ی چون (داشتن کیف پول،اپلیکیشن موبایل و....) توسط هر صرافی بطور دسته بندی شده توسط سرویس توکن باز تحت اختیار کاربر قرار میگیرد و کاربر به راحتی و سهولت میتواند در صرافی مورد تایید خود ثبت نام کند.

5.  وضعیت بازار

در قسمت وضعیت بازار ارزهای دیجیتال کاربر میتواند نقشه ی نمای کلی از بازار ارز دیجیتال را مشاهده کند.

6.  داشتن ربات تلگرام

کاربران جهت سهولت دسترسی به سرویس مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال ، می توانند از ربات تلگرام توکن باز استفاده کنند.

سرویس مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال توکن باز

سرویس توکن باز به شما کمک می‌کند تا زمانیکه قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال دارید، بهترین قیمت خرید و فروش هر ارز دیجیتال را در کنار امتیاز و نظرات کاربران و همچنین ویژگی‌های منحصربفرد صرافی‌ها از قبیل (کارمزد، مدت ‌زمان احراز هویت، تعداد ارزهای قابل معامله ، پشتیبانی از شبکه TRC20 و اپلیکیشن موبایل و ...) مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید و فروش کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی