ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آل این وان چیست؟

در اولین شکل نمایشگرهای رایانه از لوله‌های بزرگ اشعه کاتد استفاده می‌شد. به دلیل اندازه نمایشگرها، سیستم‌های رایانه‌ای از سه جزء اصلی مانیتور، کیس کامپیوتر و دستگاه‌های ورودی تشکیل شده بودند. با کاهش اندازه مانیتورها ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در اولین شکل نمایشگرهای رایانه از لوله‌های بزرگ اشعه کاتد استفاده می‌شد. به دلیل اندازه نمایشگرها، سیستم‌های رایانه‌ای از سه جزء اصلی مانیتور، کیس کامپیوتر و دستگاه‌های ورودی تشکیل شده بودند.

با کاهش اندازه مانیتورها و ادغام بازار کامپیوتر در خطوط تولید سازگار با IBM و سازگار با Apple ، شرکت‌های کامپیوتری شروع به ادغام کیس کامپیوتر در مانیتور کردند تا همه را در یک طرح ایجاد کنند. این سیستم‌های کامپیوتری در ابتدا هنوز بزرگ بودند و هزینه بیشتری نسبت به یک سیستم استاندارد رومیزی داشتند.

موفق‌ترین رایانه شخصی با نام آل این وان،  Apple iMac بود. در طرح اصلی از مانیتور اشعه کاتد با بردهای رایانه و اجزای یکپارچه در زیر لوله استفاده شده‌است.

با ظهور مانیتورهای LCD برای نمایشگرها و قطعات موبایل کوچکتر و قدرتمندتر، اندازه همه در یک سیستم رایانه‌ای به طور چشمگیری کاهش یافته است. در حال حاضر، اجزای کامپیوتر را می‌توان به راحتی در پشت صفحه LCD یا در پایه صفحه نمایش ادغام کرد.

تفاوت آل این وان و رایانه‌های سنتی

ممکن است اکثر مردم این اصطلاح را که اغلب استفاده می‌شود نشنوند، اما کامپیوتر همه در یک، که اغلب به عنوان     AiO  نامیده می‌شود در فضاهای کاری مدرن متداول است. در ساده ترین حالت، این کامپیوتری است که به جای داشتن برج رایانه جدا از مانیتور صفحه نمایش، همه اجزای رومیزی را در یک واحد بسته ترکیب می‌کند. عملکرد آن مشابه آرایش سنتی رومیزی است، اما معمولاً نمای کوچکتری دارد و فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند.

تفاوت عمده دیگر بین آل این وان و یک رایانه رومیزی معمولی این است که شما به طور کلی یک آل این وان را با ارتقاء مورد نظر خود خریداری می‌کنید.

رایانه‌های رومیزی سنتی بزرگتر هستند، تا حدی به این دلیل که محفظه‌های ذخیره سازی آن‌ها دارای فضای خالی است. در حالی که این فضا، دسترسی به قطعات یا ارتقاء اجزای آن را آسان می‌کند، اما در صورت عدم افزودن موارد اضافی نیز هدر می‌رود.

برخی از انواع رایانه‌های AIO دارای ویژگی‌های صفحه نمایش چند لمسی هستند. طراحی، کاربر پسند است و لوازم جانبی را می‌توان به راحتی متصل کرد. معمولاً پورت‌ها در زیر پا کنار مانیتور قرار دارند و در موقعیت‌های مناسب برای کاربران قرار می‌گیرند. فناوری مورد استفاده مشابه فناوری تولید لپ تاپ است. این امر به طور غیرمستقیم مزیت دیگری را نیز به همراه دارد که کاهش کابل‌ها و در نتیجه بی نظمی است. کامپیوتر AIO نیازی به کابل ویدئویی جداگانه یا سیم برق برای مانیتور ندارد. همچنین جابجایی آسان‌تر است و مدیریت آن در مقایسه با یک کامپیوتر رومیزی بسیار آسان‌تر است.نکته حائز اهمیت این است که کامپیوترهای بدون کیس سازگار با محیط زیست هستند.

مزایای آل این وان چیست؟

1- صرفه جویی در فضا

نام تجاری HP AiO چندین مزیت متمایز نسبت به رایانه رومیزی سنتی دارد. همانطور که اشاره شد، طراحی باریک‌تری دارد که فضای کلی کمتری نسبت به برج بزرگتر و پیکربندی مانیتور اشغال می‌کند.

بسیاری از دفاتر برای یافتن مکان‌هایی برای قرار دادن رایانه‌ها تلاش می‌کنند، بنابراین ممکن است آن‌ها روی زمین، در کابینتی غبارآلود یا در مکان‌های سختی در داخل اتاق کار قرار گیرند. وقتی در نظر بگیرید که برخی از مشاغل صدها یا هزاران کامپیوتر رومیزی برای ذخیره دارند و در نهایت باید به دفع رایانه روی آورند، تغییر به آل این وان می‌تواند فضای قابل توجهی را در دفاتر تنگ شده ذخیره کند.

آل این وان اغلب با در نظر گرفتن اندازه خریداری می‌شود، بنابراین طراحی آن از نظر زیبایی و رنگ نسبت به بسیاری از رایانه‌های رومیزی سنتی جذاب‌تر است. وزن آن‌ها به اندازه 12 پوند، حدود 5 کیلوگرم است و کسانی که دارای صفحه نمایش لمسی هستند حتی نیازی به همراه داشتن ماوس یا صفحه کلید ندارند.

2- نصب آسان

از آنجایی که تمام قطعات آل این وان از جمله کامپیوتر و مانیتور در یک پک کامل تعبیه شده است برای نصب آن کافی است کابل برق و شبکه آن را متصل کرده و به راحتی استفاده کنید. شما همچنی برای جابجایی و تغییرات فضایی خود نیز می توانید به راحتی با انتقال آی ان وان به یک میز دیگر کامپیوتر خود را راه اندازی نمائید.

3- صرفه جویی در مصرف انرژی و تعمیر و نگهداری

بسیاری از مشکلات رایانه‌های رومیزی سنتی را می‌توان با تغییر به رایانه همه در یک، حل کرد. رایانه‌های رومیزی با گرد و غبار موجود سر و صدا ایجاد کرده و گرمای ناخواسته را در یک اتاقک تنگ ایجاد می‌کنند. آل این وان با این مشکلات با صرفه جویی در مصرف انرژی مقابله می‌کند. "فضا" در یک کیس فقط فضای هدر رفته است، این ایده که هوا برای جریان نیاز به فضا دارد بی معنی است، هرچه هوا در اطراف سیستم کمتر باشد، سریعتر فن خروجی شما می‌تواند کل حجم هوای موجود را جایگزین کند. هرچه فضا بیشتر باشد، هوای گرم طولانی‌تر باقی می‌ماند. دستگاه شما دقیقاً روی میز شما قرار دارد و به راحتی در دسترس تمیز کردن است.

معایب آل این وان

با این حال، معایب خاصی در استفاده از رایانه AIO وجود دارد. یکی از بزرگترین معایب، قابلیت ارتقا است. قابلیت ارتقاء به طور کلی محدود به ارتقاء RAM است. سفارشی سازی، تغییر یا تعمیر خودکار AIO PC می‌تواند بسیار دشوار باشد. خرابی یک جزء اغلب منجر به تعمیر/تعویض کل واحد می‌شود. در مقایسه با رایانه رومیزی، AIO PC  دارای قابلیت‌های گرافیکی و سرعت پردازش کمتری است. همچنین بسیار گرانتر از رایانه رومیزی است.

یکی دیگر از چالش‌های کامپیوترهای رومیزی آل این وان، عدم وجود گزینه‌های ارتقا است. در حالی که اکثر قاب‌های رایانه رومیزی را می‌توان برای نصب و جایگزینی قطعات باز کرد، آل این وان‌ها دارای طراحی بسته هستند. این رویکرد طراحی معمولاً سیستم ها را محدود می کند که فقط حافظه آن‌ها ارتقا یابد.

All In Ones  در مقابل لپ تاپ

آل این وان کوچکتر از یک میز کار است، اما هنوز هم به یک فضای رومیزی متصل است. برعکس، لپ تاپ‌ها بین مکان‌ها حرکت می‌کنند و برق را از طریق بسته‌های باتری خود تامین می‌کنند. این قابلیت حمل آن‌ها را انعطاف پذیرتر از آل این وان می‌کند.

از آنجا که بسیاری از رایانه‌های شخصی در یک رایانه از همه اجزای مشابه لپ تاپ استفاده می‌کنند، سطح عملکرد بین دو نوع کامپیوتر عمدتا یکسان است. تنها مزیتی که همه آل این وان‌ها در اختیار دارند اندازه صفحه نمایش است. در حالی که همه آل این وان عموماً دارای اندازه صفحه نمایش بین 20 تا 27 اینچ هستند، لپ تاپ‌ها هنوز به طور کلی محدود به نمایشگرهای 17 اینچی و کوچکتر هستند.

انواع آل این وان

آل این وان‌ها بسیار متنوع هستند. در ادمه به توضیح شرح آل این وان تین کلاینت 5040 و آل این وان زیروکلاینت 410 پرداختیم.

آل این وان تین کلاینت 5040

آل این وان تین کلاینت Dell wyse 5040 توسط کمپانی بزرگ و آمریکایی Dell تولید شده است. دارای پردازنده AMD G-Series T48E از نوع دو هسته‌ای با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز است.

رم این دستگاه از نوع DDR3L SDRAMH است که غیر قابل ارتقا است. تین کلاینتDell Wyse 5040  دارای پردازشگر گرافیکی AMD Radeon HD 6250 است و تصویر با کیفیت FullHD روی مانیتور ۲۱٫۵ اینچی به کاربر نمایش داده می‌شود.

طراحی این آل وان بسیار زیبا و چشم‌نواز است. روی این دستگاه نیز یک پورت شبکه ۱۰۰۰ و یک کارت شبکه وایرلس ۸۶۷ مگابیتی تعبیه شده است. آل این وان Dell Wyse 5040 بسیار کم مصرف است لذا از این جهت برای کاربران مقرون به صرفه است.

مجهز به تکنولوژی مدیریت حرارتی جهت کنترل دمای سیستم سازگار است. ما برای انجام کارهای اداری آل این وان 5040 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آل این وان زیروکلاینت 410

آل این وان تین کلاینت زیروکلاینت 410 توسط کمپانی بزرگ و آمریکایی HP تولید شده است. مصرف برق بسیار پایینی دارد و این جهت بسیار مقرون به صرفه است. کیفیت تصویر HD و بسیار خوبی دارد. اگر آل این وان زیروکلاینت 410 را تهیه کنید دیگر نیازی به تهیه موس و کیبورد ندارید چرا که دارای پک کامل موس وکیبورد است. این دستگاه از پروتکل POE پشتیبانی می‍کند. جهت کاربری اداری آل این وان 5040 به جهت اقتصادی بودن بسیار مناسب است.

برای خرید کامپیوتر آل این وان نکات زیر را در نظر بگیرید

موقع خرید آل این وان چند سوال مهم باید از خودتون بپرسید:

۱. هدف شما از خرید آل این وان انجام چه کاهایی است؟

۲. به صفحه نمایش در چه سایزی نیاز دارید؟

۳. میزان صدا و تولید گرما در محیط تا چه مقدار برای شما اهمیت دارد؟

نتیجه گیری

بسیاری از دفاتر طراحی که برای ارائه یک فضای کاری متلاشی شده‌اند، بهبود بهره ‌وری را در درجه اول قرار می‌دهند. ما می‌دانیم که حقیقتی وجود دارد که چگونه چنین طراحی ساده می‌تواند بر کارگران شادتر و سالمتر تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که HP جایگزین محاسباتی خلاقانه‌ای برای مدرن سازی فضاهای کاری ارائه می‌دهد.

جایگزینی برج‌های رومیزی قدیمی و پرمصرف با رایانه‌های رومیزی HP All in One تنها یک راه برای بازیابی فضای از دست رفته و کمک به زیباتر شدن دفتر کار است، چه در محل کار و چه در خانه. حال با توجه مطاب ذکر شده شما خرید کامپیوترهای بدون کیس را ترجیح می‌دهید یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی