ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

از ایده‌پردازی تا اجرای اپلیکیشن، برای تجاری‌سازی اپلیکیشن چه چالش‌هایی داریم؟ (به علاوه معرفی چتر نیلی)

در دنیای امروز، همه چیز حتی ساده‌ترین فعالیت‌های روزمره، بر پایه تکنولوژی و استفاده از آن است. خیلی از شغل‌ها نیز هم اکنون کاملاً اینترنتی هستند. استارت آپ‌هایی که بر اساس ایده پردازی خلاقان ایجاد ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در دنیای امروز، همه چیز حتی ساده‌ترین فعالیت‌های روزمره، بر پایه تکنولوژی و استفاده از آن است. خیلی از شغل‌ها نیز هم اکنون کاملاً اینترنتی هستند. استارت آپ‌هایی که بر اساس ایده پردازی خلاقان ایجاد می‌شوند نیز همگی ریشه‌ای عمیق در تکونولوژی دارند. پس ما هم باید خودمان را برای این دنیای جدید و زندگی در آن آماده و سازگار کنیم. ساخت اپلیکیشن، از جمله فعالیت‌های سودمند در این راستا است. اگر شما هم برای حرفه و شغل خود نیاز به طراحی اپلیکیشن دارید و به فکر بهبود کسب و کار خود در دنیای دیجیتال امروز هستید، در ادامه با ما باشید تا توضیحات کاملی در این زمینه در اختیار شما بگذاریم.

برای طراحی اپلیکیشن چه اقداماتی لازم است؟

در اولین قدم قصد داریم شما را با اقداماتی آشنا کنیم که باید برای ساخت اپلیکیشن یا طراحی سایت اجرا کنید. برای طراحی اپلیکیشن همواره روش‌های متفاوتی وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین ولی در حین حال دشوارترین آن‌ها، استفاده از نرم افزارهای اپلیکیشن ساز است. کار با این نرم افزارها با بودجه کم ممکن است اما باید توجه داشت که قابلیت بهینه سازی در آن‌ها، آنقدرها زیاد نیست. بدین معنا که اگر شما بعدها به این نتیجه برسید که باید اپلیکیشن طراحی شده را بهبود و ارتقا ببخشید، شاید در فضای این نرم افزارها، دیگر چنین چیزی ممکن نباشد. روشی دیگری که برای طراحی اپلیکیشن می‌توانید به آن مراجعه کنید، استفاده از فریلنسرها است. این افراد که صرفاً خیلی هم متخصص و با تجربه نیستند، می‌توانند در قبال دریافت هزینه‌هایی شاید کم، به طراحی وب اپلیکیشن برای شما بپردازند.

سپردن امور مربوط به ساخت و اجرای اپلیکیشن به شرکت‌های بزرگ و یا کوچک نیز روشی دیگر است که اغلب توصیه می‌شود. شرکت‌های بزرگ دارای تیم‌های حرفه‌ای‌تر و افراد متخصص‌تر هستند که به صورت کاملاً حرفه‌ای می‌توانند اپلیکیشن شما را طراحی کنند؛ اما در عین حال هزینه‌های آن‌ها معمولاً خیلی بالا است. و اما شرکت‌های کوچک نیز شاید افرادی متخصص همانند رقبای بزرگ را نداشته باشند اما خب هزینه‌های آن‌ها تا حدودی پایین‌تر است.

و اما یکی از بهترین روش‌ها شاید بتواند واگذاری امور به یک برنامه نویس حرفه‌ای باشد. یک برنامه نویس استخدام کنید و تمامی امور مربوط به طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار خود را به او بسپارید تا بتوانید با امنیت و خیالی آسوده، شروع به فعالیت کرده و اگر احیاناً هر باگ و یا مشکلی به وجود آمد، به سرعت توسط همان شخص رفع مشکل کنید.

طراحی اپلیکیشن برای اندروید یا ios؟

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که افراد برای ساخت و طراحی اپلیکیشن با آن رو به رو می‌شوند، محیطی است که قرار است اپلیکیشن در آن ساخته شود. برای این کار شما باید به طور کامل و دقیق مخاطبین خود را بشناسید. مخاطبین جوان اصولاً کاربران پلت فرم ios بوده و شاید دیگر گروه‌ها در دسته استفاده کنندگان از پلت فرم اندروید قرار بگیرند. پس اگر مخاطبین شما در هر کدام از این دو دسته قرار دارند، می‌توانید آن پلت فرم خاص را انتخاب کنید. البته شاید با صرف هزینه‌ای بیشتر برای هر دو سیستم عامل بتوانید اقدام به طراحی اپلیکیشن کنید. ناگفته نماند که موقعیت مکانی کاربران و مخاطبین نیز می‌تواند در این تصمیم گیری مؤثر واقع شود. برای مثال اگر مخاطبین شما بیشتر در کشورهای غربی و یا آمریکا هستند، قطعاً طراحی اپلیکیشن در سیستم عامل ios می‌تواند منطقی‌تر باشد.

طراحی سایت یا اپلیکیشن

بعضی از کاربران متأسفانه فضای اپلیکیشن را با فضای سایت اشتباه می‌گیرند. یعنی انتظاراتی که از سایت دارند را می‌خواهند بر روی اپلیکیشن پیاده کنند و یا برعکس. شما به عنوان صاحب اپلیکیشن باید قبل از اقدام به هر نوع طراحی، ابتدا تصمیم گیری کنید که دقیقاً برای کسب و کار خود به چه چیزی احتیاج دارید. شاید حرفه‌ی شما به گونه‌ای باشد که فقط داشتن وبسایت بتواند برای درآمدزایی کفایت کند. اما گاهی مخاطبین شما کار کردن با اپلیکیشن را راحت‌تر می‌دانند؛ پس در این مواقع حتماً باید به فکر طراحی اپلیکیشن باشید.

توصیه‌ای که در این زمینه برای شما داریم این است که اگر به فکر ساخت اپلیکیشن هستید، هم زمان و موازی با ساختن وبسایت خود، به فکر طراحی آن نیز باشید. اگر مدت‌ها بعد از ساختن وبسایت بخواهید طراحی اپلیکیشن را انجام دهید، قطعا یکپارچه سازی در آن زمان بین سایت و اپلیکیشن دشوار خواهد بود. یادتان باشد اگر در ابتدای کار کمی بیشتر هزینه کنید، خیلی بهتر و به صرفه‌تر از این است که بعد‌ها هزینه و زمان بیشتری را برای این کار بگذارید.

امنیت اپلیکیشن خود را در اولویت قرار دهید

از آن جایی که در دنیای وابسته به اینترنت این روزها، ساخت و اجرای انواع اپلیکیشن‌ها برای کسب وکارهای متفاوت بسیار پر متقاضی شده است، رقابت و شاید گاهی به وجود آمدن فضاهای ناامن نیز در این پلتفرم‌ها بسیار دیده می‌شود. پس یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمینه طراحی اپلیکیشن باید در نظر بگیرید، رعایت اصول مربوط به امنیت این فضا می‌شود. نکاتی که در زیر اشاره می‌کنیم را برای حفظ امنیت اپلیکیشن خود باید حتماً در نظر بگیرید:

  • مسائل مربوط به امنیت اپلیکیشن خود را از همان ابتدا با طراحان در میان بگذارید. به بیانی روشن‌تر موضوع امنیت را در همان اول کار در اولویت خواسته‌های خود برای طراحان و توسعه دهندگان قرار دهید. مراجعه به افراد متخصص و شرکت‌های معتبر، خود می‌تواند این نیاز را تا حد زیادی برآورده کند.
  • احراز هویتی که برای اپلیکیشن خود در نظر می‌گیرد، چند سطحی باشد. ارسال یک کد به تلفن همراه کاربر در هنگام ورود می‌تواند یک قدم عالی در ایجاد امنیت اپلیکیشن شما به حساب آید.
  • یکی از بهترین راه‌ها در راستای امنیت اپلیکیشن، حفظ آن با کدگذاری است. شاید خیلی از توسعه دهندگان و طراحان، از این روش برای ایجاد امنیت در اپلیکیشن استفاده نکنند؛ اما شما حتماً از آن‌ها بخواهید با کددهی، این امنیت را برای شما به وجود بیاورند.
  • یکی دیگر از راه‌هایی که به خصوص برای ایجاد امنیت در داده‌های نهان به کار می‌رود، اضافه کردن دسترسی رمز عبور به اپلیکیشن است. اگر در تلفن همراه کاربر اپلیکیشن شما هر وقت که دوباره راه اندازی شد، تمام داده‌های قبلی برای او پاک شود، امنیت خیلی زیادی در طراحی اپلیکیشن شما به کار گرفته شده است.

اهمیت زیبا سازی اپلیکیشن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی انواع اپلیکیشن باید در نظر گرفت، توجه به ظاهر و ویژگی‌های بصری آن‌هاست. استفاده از رنگ‌های مناسب در این زمینه می‌تواند نکته‌ای مهم به حساب آید. شما باید در مبحث طراحی، استفاده از رنگ‌های گوناگون برای قسمت‌های مختلف نرم افزار را مدنظر قرار دهید. رنگ زمینه‌ها و قسمت‌های مختلف اپلیکیشن همگی باید با دقت فراوانی انتخاب شوند. رنگ‌ها را بر اساس نوع کسب و کار و کاربرانی که دارید، انتخاب کنید؛ برای این کار، خوب است که با سلیقه کاربران خود تا حدودی آشنایی داشته باشید.

چتر نیلی، متخصص در امور طراحی وب اپلیکیشن

در ابتدای این نوشتار خاطر نشان کردیم که اگر امور مربوط به طراحی و ساخت اپلیکیشن را به دست متخصصین در این زمینه بسپارید، در زمان و هزینه‌ها برای شما به شدت صرفه جویی خواهد شد. ضمن این که اپلیکیشن و یا وبسایت شما ممکن است بعدها با مشکلاتی رو به رو شود که اگر با افراد با تجربه از ابتدای ساخت آن‌ها در ارتباط باشید، در زمان پدیدار شدن مشکل، به راحتی می‌توان آن را رفع کرد. حال در همین راستا، شرکت چتر نیلی، متشکل از یک تیم حرفه‌ای و با تجربه در تمامی امور مانند، طراحی pwa، طراحی سایت با پاپیون، طراحی نرم افزار تحت وب، طراحی پورتال و دیگر امور مربوط به کسب و کارهای اینترنتی، می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

چتر نیلی که یک شرکت نرم افزاری است با هدف ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان تأسیس شده است. متخصصان در این شرکت با ارائه راه کارهای خلاقانه، به شما کمک خواهند کرد تا با طراحی بهترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن، کسب و کار خود را رونق ببخشید. اگر به فکر طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار خود هستید، حتماً به چتر نیلی مراجعه کنید تا از خدمات آن‌ها بهره مند شوید.

جمع بندی و نتیجه گیری

آن چه در این جا بدان اشاره کردیم، چالش‌هایی بود که شما برای ساخت اپلیکیشن با آن‌ها رو به رو خواهید شد. برای بهبود و ارتقاء کسب و کارهای اینترنتی، ساخت وبسایت و اپلیکیشن می‌تواند بهترین و کارآمدترین گزینه‌ها باشد. به همین دلیل ما در این جا مواردی که لازم بود در این زمینه بدانید را برای شما بازگو کردیم. مهم‌ترین نکته‌ای که در این نوشتار بدان پرداختیم، سپردن امور به دست متخصصین بود. در همین راستا، شرکت دانش بنیان چتر نیلی را نیز به شما معرفی کردیم که امور مربوط به طراحی اپلیکیشن و یا وبسایت خود را با خیالی آسوده به آن‌ها بسپارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی