ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تجربه جی‌پی‌اس در ردیاب‌های خودرو با آرشین

Global Positioning System یا همان GPS یکی از مهم­ترین دستاوردهای تکنولوژی برای انسان در قرن حاضر است. جی پی اس به ما کمک می­کند تا یک شبکه یک پارچه از اطلاعات موقعیت محور داشته باشیم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

Global Positioning System یا همان GPS یکی از مهم­ترین دستاوردهای تکنولوژی برای انسان در قرن حاضر است. جی پی اس به ما کمک می­کند تا یک شبکه یک پارچه از اطلاعات موقعیت محور داشته باشیم که در عرصه های مختلف به کار می آید. اما جی پی اس دقیقا چیست؟

تاریخچه GPS :

جی پی اس یک ساختار تکنولوژیک است که به کمک ماهواره های متعدد فرآیند موقعیت یابی را با دقت بسیار بالایی انجام می دهد. این اختراع کم نظیر در دهه هشتاد میلادی و برای مقاصد نظامی ساخته شده بود. اما رفته رفته کاربرد آن در زمینه های دیگر نیز نمایان شد.

امروزه از جی پی اس تقریبا در هر زمینه ای استفاده می شود. کاربرد جی پی اس در صنعت، کشاورزی و علم آن قدر گسترده است که بیان همه قابلیت های آن ممکن نیست. با پیشرفت گوشی های هوشمند جی پی اس به دستگاه های موبایل و vehicel tracking system نیز راه پیدا کرد و به یک عضو جدایی ناپذیر از آن ها تبدیل شد.

نحوه کارکرد GPS:

جی پی اس توسط تعداد زیادی پشتیبانی می شود. این ماهواره ها هر 12 ساعت یک بار اطراف مدارهای ردیابی می چرخند. به همین خاطر دقت جی پی اس به شدت بالاست و در هر شرایطی می تواند دقیق ترین اطلاعات مکانی را حتی در اندازه چند متر به کاربر خود ارائه دهد.

GPS و ردیاب خودرو:

یکی از مهم ترین کاربردهای جی پی اس در ردیاب یا دزدگیر خودرو است که با ارتباط مستقیم ماهواره ها با این دستگاه ها می توانند موقعیت یابی را به خوبی انجام دهند. یک دستگاه دریاب از آنتن هایی خارجی بهره می برد که برای ارتباط با ماهواره های جی پی اس استفاده شده و از این طریق اطلاعات بین دستگاه و ماهواره رد و بدل می شود. اما این اطلاعات شامل چه چیزهایی می شود؟

موقعیت خودرو در هر لحظه تحت نظر شماست:

ردیاب ها در هر لحظه موقعیت مکانی ماشینتان را نشان می دهند و شما می توانید از طریق اپلیکیشن روی گوشی ببینید که اتومبیل کجاست و در چه وضعیتی قرار دارد. این قابلیت کلیدی ردیاب های خودرو است که به لطف سیستم موقعیت یاب جی پی اس امکان پذیر شده.

در واقع GPS خودرو با ارسال مداوم اطلاعات مکانی ماشین به دستگاه ردیاب، مشخص می کند که در هر لحظه اتومبیل در کجا قرار دارد. کاربرد مهم این تبادل لحظه ای زمانی است که به هر دلیلی ارتباط آنتن های دستگاه با ماهواره جی پی اس قطع شود. در این صورت بر اساس آخرین موقعیت ثبت شده توسط جی پی اس می توان حدودی فهمید که ماشین در کدام محدوده قرار داشته است.

هر کجا که می روید، جی پی اس با شماست:

از آن جا که جی پی اس موقعیت لحظه ای اتومبیل شما را ثبت می کند، بنابراین بر اساس این اطلاعات می تواند مسیرهای طی شده توسط خودرو را نیز مشخص کند. به لطف این اطلاعات ردیاب ماشین قابلیت های متفاوتی را ارائه می دهد. مثلا در نرم افزار ردیاب می توانید محدوده تردد مشخص کنید و اگر ماشین شما خارج از این محدوده رفت، به شما هشدار داده می شود.

جهان بدون جی پی اس؟ هرگز!

حقیقتا نمی شود جی پی اس را از زندگی مدرن امروزی جدا کرد. کاربردهای جی پی اس بسیار گسترده است و تقریبا در هر زمینه ای به کمک ما می آید. جی پی اس اساس عملکرد ردیاب های خودرو را تشکیل می دهند که باعث افزایش امنیت ماشین می شود. همچنین به لطف جی پی اس در ردیاب ها ما می توانیم در بسیاری از مواردی که یک اتومبیل در وضعیت خطر قرار گرفته و نیاز به کمک دارد(مثلا در کویر) با موقعیت یابی صحیح به کمک آن ها بشتابیم.

یکی از اصلی ترین دلایل تفاوت قیمت ردیاب های مختلف در بازار هم مربوط به آنتن های خارجی دستگاه ردیاب است که مستقیما به جی پی اس مرتبط است. اگر قصد خرید یک ردیاب مناسب را دارید، حتما در نظر داشته باشید که مدل هایی را تهیه کنید که از دو آنتن خارجی بهره می برند. چرا که  ترکیب دو آنتن بهترین کیفیت را در تبادل اطلاعات ارائه می دهد که منجر به بالارفتن ضریب امنیت خودرو می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی