ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چطور منبع تغذیه مناسب کامپیوتر انتخاب کنیم

منبع تغذیه که در بازار گرم فروش قطعات رایانه‌ای تحت عنوان پاور کامپیوتر نیز شناخته می‌شود همچون قلب انسان، جریان و انرژی مورد نیاز برای بخش‌های مهمی همچون مادر بورد، کارت گرافیک و ... را ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

منبع تغذیه که در بازار گرم فروش قطعات رایانه‌ای تحت عنوان پاور کامپیوتر نیز شناخته می‌شود همچون قلب انسان، جریان و انرژی مورد نیاز برای بخش‌های مهمی همچون مادر بورد، کارت گرافیک و ... را تامین می‌کند. از این رو، خرید منبع تغذیه مناسب برای کامپیوتر شما در واقع سلامت، طول عمر و همچنین عملکرد قطعات حیاتی و گران‌قیمتی همچون مادر بورد، کارت گرافیک و ... را به نوعی تضمین می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با بایدها و نبایدهایی که لازم است به هنگام خرید این ماژول سخت افزاری مدنظر داشته باشید آشنا کنیم. از این رو اگر قصد دارید که با توجه به بودجه مدنظرتان بهترین منبع تغذیه ممکن را خریداری کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

توان و یا قدرت خروجی کامپیوتر

به هنگام خرید منبع تغذیه این پارامتر جز اولین مسائلی است که لازم است آن را بررسی کنید. توان خروجی کامپیوتر شما که تحت تاثیر استفاده‌ای که از آن دارید می‌تواند مقادیر مختلفی را به خود بگیرد، بر حسب وات (watt) بیان می‌شود. از نظر توان خروجی، منبع تغذیه‌های موجود در بازار بین 200 الی 1800 وات تنوع و گوناگونی دارند. اگر در آینده نزدیک قصد دارید که دامنه استفاده از کامپیوترتان را با استفاده از خرید یک کارت گرافیک جدید، توسعه دهید توصیه ما به شما خرید یک منبع تغذیه با توان بالاتر است. اگر هم استفاده محدود و نرمالی از کامپیوتر خود دارید یک منبع تغذیه با توان پایین نیز برای شما کافی است.

کانکتورهای کارت گرافیک و مادر بورد سیستم کامپیوتر

به هنگام خرید منبع تغذیه لازم است به تعداد پین‌های موجود درکانکتورها و یا همان سوکت اجزای حیاتی سیستم خود یعنی کارت گرافیک و مادر بورد توجه ویژه‌ای داشته باشید. سوکت‌های مادر بورد موجود در بازار 24 و 20 پین هستند درحالیکه مادر بوردهای جدید جز دسته اول یعنی 24 پینی‌ها هستند.

اما در بحث کانکتورهای کارت گرافیک، تنوع و گوناگونی بیشتری دیده می‌شود. در صورتیکه کارت گرافیک شما جز دسته کارت گرافیک‌های ارزان‌قیمت است که از قدرت خیلی بالایی برخوردار نمی‌باشد شما به کانکتور اضافی احتیاج پیدا نخواهید کرد. کارت گرافیک‌های قوی نیز عموما به 1 الی 2 کانکتور احتیاح خواهند داشت. لازم به ذکر است که کانکتورهای کارت گرافیک هم عموما دارای 6 و 8 و یا 6+2 پین هستند.

تک ریل بودن یا چند ریل بودن

اگر در منطقه‌ای سکونت دارید که مدام شاهد نوسانات برقی هستید به شما توصیه می‌کنیم که به هنگام خرید منبع تغذیه به دنبال پاورهای چند ریلی باشید در غیر این صورت یک پاور تک ریلی برای شما گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

حضور هیت سینک در منبع تغذیه

همانطور که در قسمت راندمان منبع تغذیه به آن اشاره شد، هر منبع تغذیه بخشی از انرژی دریافتی خود را به گرما و حرارت تبدیل می‌کند. گرما و حرارتی که می‌تواند عملکرد و طول عمر سیستم شما را به نحو چشمگیری تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین بهتر است که به هنگام خرید منبع تغذیه، پاوری را انتخاب کنید که این ملاحظات طراحی در آن رعایت شده باشد. از این رو در برخی از پاورها مبدل‌های پراکنده‌کننده حرارت و یا اصطلاحا هیت سینک، فن‌ها و یا خنک‌کننده‌هایی تعبیه شده است. هیت سینک‌ها صفحاتی ضخیم هستند  و همانطور که گفته شد حرارت تولیدشده به وسیله پاور را به حداقل مقدار ممکن می‌رسانند و از این رو سلامت و عملکرد پاور و سیستم شما را تضمین می‌کنند. دقت داشته باشید تعبیه این صفحات در کنار فن‌ها، منجر به افزایش وزن منبع تغذیه می‌شود. بنابراین این نتیجه که عموما پاورهای کامپیوتری سنگین، طول عمر بالاتری دارند و سلامت و عملکرد سیستم شما را تضمین می‌کنند، گزاره اشتباهی نیست.

اگر با مطالعه مقاله فوق توانسته‌اید به یک جمع‌بندی درست درباره خرید منبع تغذیه دست پیدا کنید، می‌توانید جهت مطالعه ویژگی‌های پاورهای مختلف تولیدشده توسط برندهای مختلف و مقایسه آن‌ها با یکدیگر به سایت کامپیوتر سورس https://source-computer.com/  مراجعه کنید. در این وب سایت که در واقع یک آنلاین شاپ تخصصی موبایل، لپ تاپ،قطعات جانبی و ... است می‌توانید ضمن آشنایی با آخرین و به روزترین محصولات برندهای نام آشنا در سطح دنیا اقدام به خرید کالا و یا کالاهای مورد نیاز خود کنید. لازم به ذکر است که تمامی محصولات ارائه شده توسط این فروشگاه آنلاین دارای ضمانت اصالت کالا هستند که به شما در خرید مطمئن کمک شایانی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی