ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

جاب تیم مرجع کامل آموزش سئو تکنیکال

امروزه وب‌سایت‌ها برای کاربران اهمیت بسیار زیادی دارند و اطلاعات زیادی از محتوای این وب‌سایت‌ها بدست می‌آورند. بیشتر مردم با تکنولوژی و فناوری آشنا هستند و با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم متوجه شویم که افراد ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه وب‌سایت‌ها برای کاربران اهمیت بسیار زیادی دارند و اطلاعات زیادی از محتوای این وب‌سایت‌ها بدست می‌آورند. بیشتر مردم با تکنولوژی و فناوری آشنا هستند و با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم متوجه شویم که افراد زیادی هستند که وب‌سایت‌های مخصوص خود را با محتواهای گوناگون دارند. این وب‌سایت‌ها نیاز به بررسی دارد و نمی‌توان بدون هیچ اقدامی سایت مدنظر خود را داشته باشیم و در رتبه‌بندی گوگل نیز از رتبه خوبی برخوردار باشیم. یکی از این بررسی‌ها سئو تکنیکال می‌باشد که کمک‌های بزرگی از طریق بررسی‌های فنی به سایت ما در جهت رشد و بالا آمدن در رتبه می‌کند. اسم سئو تکنیکال می‌تواند بسیار ترس داشته باشد، زیرا معمولا اطلاعی در این‌باره نداریم و گاهی از انجام دادن این فعالیت ممکن است هراس داشته باشیم، اما آنقدر سخت نیست که نتوانیم در حد ابتدایی و پایه انجام دهیم. در ادامه قصد داریم این فعالیت را به‌طور کامل بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

سئو تکنیکال چیست؟

بهتر است قبل شروع بحت اطلاعات مختصری درمود سئو داشته باشید سئو دارای سه بخش می‌باشد که هر بخش کارکرد متفاوت دارد،همچون:

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو تکنیکال

در این مطلب قصد داریم بخش سوم را توضیح دهیم یعنی سئو تکنیکال این بخش از بخش‌های دیگر جدا بوده و با مباحث فنی سایت ارتباط دارد شما باید در زمان کدنویسی به این بخش توجه کنید تا بتوانید تعامل سایت خود را با گوگل برقرار کنید.

همان‌طور که از اسمش پیداست سئو تکنیکال فعالیت‌های فنی می‌باشد که مرتبط به سایت است. این فعالیت‌های فنی ازنظر موتورجستجو بسیار حائز اهمیت می‌باشند. کار اصلی این فعالیت‌ها افزایش سرعت سایت و درک بهتر محتوای سایت برای تمامی ربات‌های جستجو است. به‌طور کلی سئو تکنیکال ارتباطی به محتوای صفحه ندارد و کار اصلی آن بهینه‌سازی زیرساخت سایت می‌باشد. این فعالیت‌ها مجموعه‌ایی از اقدامات هستند، که در سایت‌ها صورت می‌گیرد تا سایت موردنظر برای موتورهای جستجو آماده شوند. در این فعالیت شما باید به سرعت لود شدن سایت و نحوه نمایش و کدنویسی توجه داشته باشید تا موتورهای جستجوگر با سایت شما به‌راحتی تعامل برقرار کنند، تحت این شرایط سایت شما توسط گوگل درک و خیلی بهتر به کاربران معرفی خواهد شد.

سئو تکنیکال همان سئو داخلی می‌باشد که تمرکز اصلی آن بر عناصر داخلی وب‌سایت شما است اما سئو خارجی از طریق عناصر و کانال‌های خارجی سایت شما را به نمایش می‌گذارد.

اما انجام دادن قسمت زیادی از سئو تکنیکال نیاز به دانش خیلی تخصصی ندارد و با چند مرحله می‌توانید این‌کار را انجام دهید. این مراحل شامل:

انتخاب دامنه سایت: بهتر است قبل از هر اقدامی دامنه سایت خود را مشخص کنید. منظور از دامنه سایت اسم سایت نمی‌باشد، بلکه منظور از انتخاب دامنه تمامی پیشوندهای اصلی و ایمنی می‌باشد. وب‌سایت شما معمولا با شکل‌های مختلف و متفاوتی نمایش داده می‌شود، مثلا با www یا http و غیره.

باید درنظر داشته باشید که موتورهای جستجوگر و گوگل از طریق محتوا و شکل ظاهری سایت‌ها را جستجو نمی‌کنند، بلکه از طریق url این‌کار را انجام خواهند داد. اگر دامنه اصلی سایت را انتخاب نکنید گوگل وب‌سایت شما را به عنوان محتوای تکراری شناسایی می‌کند پس بهتر است هرچه زودتر این عملیات را انجام دهید تا در زمان سرچ کاربران و جستجو موتورهای جستجوگر به مشکل برنخورید.

  • سعی کنید url هدفمند باشد از حروف اضافه مانند از، به، با استفاده نکنید.
  • سعی کنید حتما کوتاه باشد.
  • برای جدا کردن کلمات سعی کنید از خط تیره استفاده کنید.
  • سعی کنید دارای کلمه کلیدی صفحه باشد.
  • حتما در نگارش از حروف و عدد استفاده کنید.

SSL فعال کردن از واجبات است: یکی از مراحل سئو تکنیکال فعال کردن این گزینه می‌باشد. سال‌ها قبل فعال کردن این گزینه صرفا برای بدست آوردن امتیاز بیشتر بود و هر سایتی که این پروتکل امنیتی را فعال می‌کرد امتیاز می‌گرفت. اما امروزه یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌ها می‌باشد و حتما باید انجام دهید زیرا درصورت نداشتن ssl کاربرانی که قصد بازدید از وب‌سایت شما را دارند با هشدار سایت ناایمن مواجه خواهند شد. پس هرچه سریع‌تر این گزینه را فعال کنید. درواقع این امنیت همان چیزی است که آدرس سایت شما را ازHTTP به HTTPs تغییر خواهد داد. برای این پروتکل‌ها باید هزینه پرداخت کنید البته می‌توانید ssl رایگان خود را نیز فعال کنید.

معرفی کردن به گوگل: بهتر است در این مرحله به گوگل معرفی شوید. در سومین مرحله سئو تکنیکال بهتر است مطمئن شوید که گوگل می‌تواند سایت شما را بررسی کند. اما بهتر است بدانید گوگل قبل از بررسی محتوای سایت شما بخش مرتبط به کدهای سایت را بررسی می‌کند تا مطمئن شود اجازه بررسی سایت را داده‌اید. معمولا سایت‌های وردپرسی به صورت پیش‌فرض اجازه ایندکس سایت را به ربات نمی‌دهند. پس بهتر است شما در تنظیمات و سپس تنظیمات خواندن وارد شوید و اجازه ایندکس سایت را بدهید. همچنین بهتر است برای بالا بردن آمار معرفی سایت، سایت خود را به ابزار سرچ نیز متصل کنید.

ایندکس چیست؟

ایندکس به معنی فهرست شدن است زمانی که گفته می‌شود یک مطلب ایندکس شده است یعنی این مطلب در گوگل به‌راحتی پیدا می‌شود. درواقع به تمامی اطلاعات ثبت شده، ایندکس شده گفته می‌شود. به زبان ساده‌تر هرچیزی را که ما به یاد می‌آوریم به این معناست که در مغز ما ایندکس شده است. اگر زمانی گوگل اطلاعاتی را ایندکس نکند در نتایج جستجو نیز نمایش داده نخواهند شد. ایندکس برای سئو کاران بسیار با اهمیت می‌باشد، که تمام محتوا و صفحات سایت مدنظر توسط گوگل ایندکس شده باشد.

سرعت سایت خود را افزایش دهید: سرعت سایت تاثیر بسیار زیادی در سئو تکنیکال دارد. حتی اگر شما تمامی 200 فاکتور سئو را تک به تک رعایت کرده باشید، اما کاربران با سرعت رضایت‌بخش وارد سایت شما نشوند رتبه خوبی در گوگل بدست نخواهید آورد. پس برای افزایش سرعت سایت اطلاعات مبتدی و پایه کمکی نخواهد کرد باید تمامی اصول این‌کار را بیاموزید تا بتوانید سرعت رضایت‌بخشی برای کاربران خود داشته باشید.

سایت مپ را فعال کنید: در این مرحله توصیه ما به شما فعال کردن سایت مپ می‌باشد. فعال کردن سایت مپ باعث افزایش سرعت در ایندکس می‌شود. به‌طور کلی سایت مپ فایلی است که لینک تمامی صفحات سایت شما را ذخیره می‌کند، در نتیجه در مدت بسیار کوتاهی موتورهای جستجو برای ایندکس سایت اقدام می‌کنند.

صفحات 404 را حذف کنید: اگر شما محتوا و صفحه‌ایی در سایت خود داشته باشید که اقدام به حذف این صفحه کنید صفحه حذف شده تبدیل به صفحه 404 می‌شود که برای سئو تکنیکال سایت شما بسیار مضر می‌باشد، پس بهتر است این صفحات را حذف کنید. اما برای این‌کار نیاز به نگرانی نمی‌باشد و کار سختی نیست فقط کافی است با یک ریدایرکت 301 ساده تمام کاربران را که وارد صفحه حذف شده و 404 می‌شوند را به صفحه اصلی سایت ببرید.

علاوه‌ بر موارد و مراحل گفته شده بالا شما می‌توانید مراحل زیر را برای سئو تکنیکال بررسی کنید این اقدامات شامل:

  • ساختار تگ‌های هدینگ (h) را بررسی کنید.
  • به خطاهای سرچ کنسول اهمیت بدهید.
  • اسکیماگذاری سایت بهتر است انجام دهید.
  • ریسپانسیو سایت را بررسی کنید.
  • صفحات نامرتبط را نو ایندکس کنید.
  • بردکرامب سایت را فعال سازی کنید.
  • ساختار سایت را تنظیم کنید.

چرا ما باید از سئو تکنیکال استفاده کنیم؟

گوگل و موتورهای جستجو مداوم در تلاش هستند که بهترین نتایج را برای کاربران تهیه کنند و هر سایتی را بر اساس معیارها و عوامل مختلف می‌سنجند، یکی از این معیارها تجربه کاربران از سرعت بارگزاری صفحه می‌باشد که با بهینه‌سازی کاربران این تغییرات را متوجه خواهند شد و رتبه شما در گوگل نیز بهتر خواهد شد. اقداماتی دیگر که صورت می‌گیرد این است که به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا از محتوای سایت‌ها مطلع شوند در نتیجه با بهینه کردن بخش تکنیکال صفحه به گوگل و موتورهای جستجو دیگر، کمک می‌کنید تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند. علاوه‌بر موارد گفته شده گاهی ممکن است شما به جای بهینه‌سازی به اشتباه سایت خود را دچار مشکل کنید در این قسمت نیز این بررسی‌های فنی و تکنیکال مشکل شما را برطرف خواهند کرد و سایت شما را بسیار آسان و سریع‌تر در اختیار کاربران خواهند گذاشت که این مسئله را با توجه به تغییرات در رتبه‌بندی خود به‌راحتی متوجه خواهید شد.

آموزش کامل سئو تکنیکال

ما در این مطلب به‌طور کامل سعی کردیم سئو تکنیکال را شرح دهیم اما باید بدانید برای یادگیری نباید صرفا به این مطالب اکتفا کنید و برای انجام دادن تخصصی این فعالیت صرفا با اطلاعات پایه و مبتدی موفق نخواهید بود و با اطلاعات مبتدی در حد بسیار کم می‌توانید اقداماتی را انجام دهید، همان‌طور که بالا گفته شد برای آموزش سرعت سایت نیز نیاز به افراد دارای تجربه‌کار در این زمینه دارید، اما باید بدانید اهمیت این مسئله بسیار بالاست پس بهتر است از سایتی مطمئن شروع به یادگیری و آموزش سئو تکنیکال کنید تا علاوه‌بر کسب درآمد بتوانید سایت مدنظر خود را بهینه کنید. ما به شما سایت جاب تیم را معرفی می‌کنیم این سایت تمامی اطلاعات موردنظر شما را دارد و دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌کند که این کار باعث کسب تجربه شما می‌شود. این سایت مرجع کاملی از تمامی آموزش‌های مرتبط به بهینه کردن سایت‌ها و برنامه‌نویسی‌های مختلف می‌باشد که کمک بزرگی به یادگیری شما در تمامی زمینه‌های سایت و برنامه‌نویسی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی