ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

درآمد متخصصین PLC توسط ایران اتوماسیون تعیین شد

درآمد متخصصین PLC در ایران به طور میانگین 10 میلیون تومان است. مسلماً سطح مهارت و ارتباطات شما در این میزان درآمد تاثیر بسیاری دارد که در ادامه اعداد و ارقام جالبی در خصوص میزان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

درآمد متخصصین PLC در ایران به طور میانگین 10 میلیون تومان است. مسلماً سطح مهارت و ارتباطات شما در این میزان درآمد تاثیر بسیاری دارد که در ادامه اعداد و ارقام جالبی در خصوص میزان درآمد از این مهارت به شما ارائه خواهد شد، اما در ابتدا لازم است اندکی به ماهیت PLCپرداخته شود.

چنانچه علاقه دارید با وسایل برقی و رایانه‌ها به تعمیر و درست کردن چیزی بپردازید، احتمالا تمایل داشته باشید تا تبدیل به یک برنامه‌نویس PLC شوید. یک برنامه‌نویس PLC به کمک کنترل کننده‌های منطقی قابل برنامه‌نویسی یا کامپیوتر صنعتی، امکان انجام برنامه‌نویسی برای خطوط مونتاژ، دستگاه‌های رباتیک و سایر فناوری‌های تولید را فراهم می‌کند.

Plc چیست

PLC در لاتین مخفف Programmable Logic Controller است که به معنی کنترل کننده منطقی قابل برنامه‌ریزی است. اما در اصل PLC چیست و چه کاربردی دارد؟
از نگاه ایران اتوماسیون ، پی ال سی یک نوع کامپیوتر خاص است که برای کارکردی قابل اطمینان در شرایط صنعتی خاص طراحی شده است. شرایطی مثل دماهای بسیار بالا، رطوبت، خشکی و گرد و خاک. پی ال سی‌ها طراحی شده‌اند تا بتوانند فرآیندهای صنعتی را اتوماتیک کنند؛ کارهایی مثل خط مونتاژ در یک کارخانه تولیدی، فرآیندهای موجود در کارخانه‌های سنگ معدن یا تسویه‌خانه‌های فاضلاب و …

شرکتهای بزرگی در دنیا سازنده تجهیزات این تکنولوژی هستند نظیر زیمنس، ABB و ...

مهارت برنامه نویسی PLC

برنامه نویسی PLC یکی از مهارتهای بسیار جذاب و پردرآمد حال حاضر دنیاست.
 فقط کافیست اندکی مهارت و تخصص در این رشته بدست آورید و تجربه عملی کار خود را در زمینه برنامه نویسی پی ال سی بالا ببرید. خواهید دید که چه در ایران و چه در دنیا در شرکتهای صنعتی و خصوصی نیاز بالایی در آن وجود دارد.

به منظور تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس PLC، دانستن اصول مهندسی برق و نرم‌افزار ضروری است. این شغل همچنین نیازمند تفکر تحلیلی و ارتباط خوب است. داشتن حداقل مدرک کاردانی در زمینه کنترل فرآیند یا مهندسی برق-کنترل یا رشته‌های فنی مشابه و دو تا پنج سال تجربه برای این شغل ضروری است.

درآمد متخصصین plc در ایران

باید بدانید با توجه به استفاده از پی ال سی در صنایع مختلف، کشورهایی که صنعتی هستند، نیازمند استفاده از پی ال سی و PLCکار هستند. در ایران هم که کشوری رو به پیشرفت و توسعه است، صنایع بزرگ و کوچکی وجود دارند و حتی صنایعی هم در حال شکل‌گیری هستند؛ به همین علت نیاز به افرادی که در زمینهPLC  دارای مهارت بالایی باشند به شدت احساس می شود. کمبود نیروی متخصص در این زمینه و اشباع نشدن آن باعث شده تا تمامی افرادی که در حوزه پی ال سی دارای دانش و اطلاعات کافی می باشند جذب بازار کار شده و به درآمدزایی برسند.

اما میزان درآمد PLCکار در ایران به صورت ماهیانه چقدر است؟

در ایران دو حالت وجود دارد، یا شما به دنبال استخدام شدن در یک شرکت و صنعت هستید و یا به دنبال جذب پروژه، انجام و مدیریت پروژه‌های متعدد هستید.

در حالت اول (استخدامی) با بررسی که انجام دادیم، حقوق افراد برنامه نویس PLC در ابتدایی‌ترین حالت از حقوق اداره کار شروع شده و بسته به سطح مهارت، سابقه کار و جایگاه شغلی تا 25 میلیون تومان هم میرسد.

اما اگر بخواهید به صورت پروژه‌ای کار کنید دستتان باز است و میتوانید با فعالیت خوب و برندسازی شخصی خودتان در این حوزه در بین مدیران صنایع و شرکتها محبوبیت بدست آوردید؛ و در نتیجه از همین طریق پروژه‌های خوبی دریافت کنید. در این حالت شما می توانید حتی تا 50 میلیون تومان هم و حتی بالاتر هم درآمد داشته باشید که کمی به استانداردهای درآمدی دنیا نیز نزدیکتر است.

درآمد متخصصین plc در دنیا

اما درآمد متخصصین plc در دنیا مشابه بسیاری از متخصصین دیگر تفاوتهای مشهودی با ایران دارد. درآمد شما به عنوان یک برنامه‌نویس و متخصص PLC، بسته به سطح تجربه‌ به طور متوسط حدودا سالی مابین 40 تا 80 هزار دلار خواهد بود.

وضعیت درآمدی این شغل برای ما ایرانیها به دلیل نرخ دلار و میزان پایینتر حقوق در ایران نسبت به دنیا جذابیت دارد. به عنوان مثال، آیا می‌دانستید که درآمد متوسط این افراد در هر ساعت از حدود 20 دلار شروع شده و به طور میانگین بین 25 تا 35 دلار در ساعت است؟

در ادامه به برخی دیگر از حقایق در مورد درآمد متخصصین PLC در دنیا میپردازیم:

  • زنان به ازای هر 1 دلاری که مردان به دست می‌آورند 93 سنت درآمد دارند!
  • برنامه‌نویسان PLC سیاه‌پوست یا آفریقایی-آمریکایی به ازای هر 1 دلاری که برنامه‌نویسان PLC آسیایی به دست می‌آورند 91 سنت کسب می‌کنند.
  • درآمد متوسط برنامه‌نویس PLC در آمریکا 66,537 دلار است.
  • متوسط دستمزد ساعتی یک برنامه‌نویس PLC حدوداً 31.99 دلار است.
  • متوسط حقوق برنامه‌نویس PLC سطح پایه 50,000 دلار در سال است.
  • برنامه‌نویسان PLC رده پایینی (به عبارت دقیق‌تر 10% پایینی این طیف)، درآمدی معادل تقریباً 50,000 دلار در سال دارند، در حالی که درآمد 10% بالایی این طیف به 88,000 دلار در سال می‌رسد.
  • 25% پردرآمدترین افراد این رشته، 77,000 دلار در سال درآمد داشتند، در حالی‌که درآمد %25 کم‌درآمدترین افراد، 57,000 دلار در سال است.
  • صنایعی که بالاترین حقوق را به برنامه‌نویسان PLC اختصاص می‌دهند، عبارت‌اند از انرژی، خودرو و فناوری.

درآمد برنامه‌نویسان PLC در صنایع مختلف

حقوق برنامه‌نویسان PLC بر اساس عوامل متعدد از جمله اینکه شغل آن‌ها در حوزه چه صنعتی قرار دارد، می‌تواند بسیار متفاوت باشد،. در واقع، مشاغل مرتبط با شرکت‌های انرژی، خودرو و فناوری بیشترین درآمد را دارند. علاوه بر این، یک برنامه‌نویس PLC که برای شرکت‌های فعال در حوزه انرژی کار می‌کند، می‌تواند حقوق سالانه حدوداً 82,323 دلاری دریافت کند.

سایر برنامه‌نویسان PLC مشغول به کار در شرکت‌های خودروسازی، 75,563 دلار در سال و شاغلین در شرکت‌های فناوری، 71,410 دلار در سال درآمد دارند. یک مورد از صنایعی که برنامه‌نویسان PLC ممکن است نسبت به ورود به آن بی‌تمایل باشند، صنعت خرده‌فروشی است چرا که این صنعت با 64,789 دلار در سال، کمترین میانگین حقوق را ارائه می‌دهد.

با مطالعه این آمار و ارقام متوجه شدید که این مهارتِ مبتنی بر تکنولوژی و صنعت، به خوبی در دنیا پرطرفدار و در حال جذب است. در صورتی که به رشته مهندسی برق و کنترل علاقمند هستید، پیشنهاد میکنیم افزایش مهارت و تجربه را در این زمینه به شکل جدی دنبال کنید.

منبع: https://iranautomation.com

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی