ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین برنامه بدنسازی گومگ را چگونه انتخاب کنیم؟

در این مطلب می خواهیم راهنمای جامعی برای انتخاب مناسب ترین برنامه بدنسازی گومگ را به شما ارائه کنیم.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همانطور که می دانید اولین مشکلی که در زمان مراجعه به باشگاه با آن مواجه می شویم، انتخاب برنامه بدنسازی مناسب است. اگر سری به سایت گومگ زده باشید حتما می دانید که تعداد زیادی برنامه تمرینی بدنسازی در آن منتشر شده اند که هریک دارای مشخصات مختلفی هستند. در این مقاله می خواهیم راهنمای جامعی برای انتخاب مناسب ترین برنامه را به شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

انواع برنامه بدنسازی

پیش از هر چیز باید با انواع برنامه بدنسازی آشنا شویم. برنامه تمرینی ها بر دو اساس تقسیم بندی می شوند که هریک از این دسته ها دارای بخش های مختلفی هستند. این دسته های کلی عبارتند از:

  • هدف برنامه تمرینی
  • سطح برنامه تمرینی

برای آنکه درک بهتری از این دو مولفه پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم به صفحه برنامه بدنسازی در گومگ نگاهی بیندازید. در این صفحه فهرست برنامه تمرینی ها را می بینید که مشخصات هریک از آن ها در پایین آن نوشته شده است. یکی از آن ها هدف است و دیگری سطح. حالا بهتر متوجه می شوید که درباره چه حرف می زنیم.

منظور از «هدف» در برنامه تمرینی چیست؟

در واقع اولین چیزی که باید در یک برنامه تمرینی به آن توجه کنید، هدف آن است. مشخص کنید هدفتان از بدنسازی چیست؟ برخی از مهم ترین اهدافی که در برنامه تمرینی ها می توانید مشاهده کنید عبارتند از:

  • حجمی
  • عضله سازی
  • فیتنس
  • چربی سوزی و لاغری
  • تفکیک عضلات
  • افزایش قدرت
  • و بسیاری موارد دیگر

پس اولین قدم این است که هدفتان را مشخص کنید. سپس به مرحله بعدی بروید که تعیین سطح برنامه تمرینی است.

«سطح» برنامه بدنسازی چیست؟

بعد از اینکه هدف خود را مشخص کردید، باید به سراغ مولفه بعدی، یعنی سطح برنامه تمرینی بروید. هر برنامه تمرینی دارای سطح مشخصی می باشد. این سطوح با سه عنوان تعیین می شوند:

  • سطح مبتدی
  • سطح متوسط
  • سطح حرفه ای

حالا به توضیح هریک از سطوح فوق می پردازیم.

سطح مبتدی

اگر تا کنون تجربه بدنسازی نداشته اید یا مدت طولانی از این ورزش دور بوده اید، باید از این سطح شروع کنید. برنامه های این سطح طوری طراحی شده اند که در عین قابل تحمل بودن توسط افراد مبتدی، تاثیر سریع و مناسبی بر روی عضلات بگذارند تا افراد از ورزش ناامید نشوند. همانطور که می دانید یا حتی شاید تجربه اش را داشته باشید، بخش عظیمی از ورزشکاران تازه کار به دلیل عدم دستیابی به نتیجه مطلوبشان، در همان اوایل آن را کنار می گذارند.

سطح متوسط

اگر مدتی را بدون برنامه و غیر اصولی تمرین کرده اید یا سطح مبتدی را پشت سر گذاشته اید، بهتر است یکی از برنامه تمرینی های سطح متوسط را انتخاب کنید. این برنامه تمرینی ها مقداری پیشرفته تر از برنامه های مبتدی هستند اما آنقدر دشوار و سنگین نیستند که یک شخص غیر مبتدی نتواند آن ها را انجام دهند.

سطح حرفه ای

این سطح برای حرفه ای هاست! زمانی که سطوح مبتدی و متوسط را پشت سر گذاشتید، می توانید برنامه تمرینی های حرفه ای را انتخاب کنید. این برنامه ها طوری طراحی شده اند که فقط افراد حرفه ای از پس انجامشان بر می آیند و نتیجه مطلوبی می گیرند. هروقت که یک برنامه حرفه ای را پشت سر گذاشتید، به سراغ یک برنامه حرفه ای دیگر بروید. از این پس شما یک بدنساز حرفه ای هستید.

برنامه بدنسازی برای بانوان و آقایان

شاید نیاز به توضیح درباره این مورد نباشد اما بد نیست بدانید که ما برنامه تمرینی ها را بر اساس جنسیت نیز تقسیم بندی کرده ایم. البته بسیاری از برنامه ها برای هر دو جنس مشترک هستند اما بعضی از آن ها مختص آقایان و برخی هم مختص بانوان هستند. نیازها و شرایط فیزیکی زنان با مردان متفاوت است. به همین علت در برخی موارد لازم است در برنامه تمرینی های آن ها تفاوت هایی ایجاد شود. بنابراین در زمان انتخاب برنامه تمرینی حتما به این مورد هم توجه لازم را داشته باشید.

برنامه بدنسازی اختصاصی

با آنکه تمامی برنامه تمرینی های ارائه شده در گومگ به صورت اصولی طراحی شده اند و شما می توانید بدون نگرانی از آن ها استفاده کنید، ممکن است به هر دلیلی ترجیح دهید یک برنامه تمرینی اختصاصی داشته باشید. برنامه تمرینی اختصاصی بدین معناست که بر اساس مشخصات خودتان مانند قد، وزن، سن و... ما برنامه تمرینی شما را طراحی می کنیم. شما می توانید برای دریافت برنامه تمرینی اختصاصی با پشتیبانی گومگ ارتباط برقرار کنید تا به سرعت راهنمایی های بیشتر خدمتتان ارائه گردد.

هشدارهایی که باید قبل از بدنسازی بدانید

آنچه که مشخص است، این است که ما به طور مستقیم و حضوری از شرایط فیزیکی شما مطلع نیستیم. بنابراین اگر دچار مشکلات یا بیماری های فیزیکی یا شرایط خاصی هستید که تصور می کنید ممکن است انجام تمرینات بدنسازی برایتان ریسک بالایی داشته باشد، توصیه می کنیم حتما با پزشک یا فیزیوتراپ خود مشورت کنید. مشورت قبل از شروع تمرینات می تواند از بروز آسیب های جدی جلوگیری کند. این مسئله را کاملا جدی بگیرید.

سوالات متداول

۱. آیا می توان از چند برنامه بدنسازی مبتدی پشت سر هم استفاده کرد؟

بله. شما پس از انجام یک برنامه تمرینی مبتدی ممکن است احساس کنید که هنوز آمادگی رفتن به سطح متوسط و حرفه ای را ندارید. این مورد بسته به شخص می تواند متفاوت باشد. بنابراین هیچ مانعی برای اینکه یک برنامه مبتدی دیگر را شروع کنید وجود ندارد. شما می توانید تا زمانی که احساس کردید آمادگی رفتن به سطح متوسط را به دست آورده اید، از برنامه های مبتدی استفاده کنید.

۲. آیا می توان از چند برنامه بدنسازی متوسط پشت سر هم استفاده کرد؟

پاسخ به این سوال هم مانند سوال قبلی است. شما تا هر زمانی که احساس کنید به آمادگی لازم برای رفتن به سطح حرفه ای را به دست آورده اید، می توانید از این برنامه ها استفاده کنید.

۳. آیا برنامه بدنسازی های گومگ اصولی هستند؟

بله. تمامی برنامه تمرینی های ارائه شده در گومگ به صورت اصولی و دقیق طراحی شده اند.

۴. آیا امکان دانلود این برنامه تمرینی ها وجود دارد؟

بله. تمامی برنامه تمرینی ها قابل دانلود به صورت فایل PDF هستند. همچنین لازم به ذکر است که تصویر نحوه انجام تمام حرکات نیز در این فایل ها قرار گرفته اند که استفاده از آن ها را بسیار آسان می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی