ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آموزش رایگان طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

قطعا قبل از ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس باید تصمیم بگیرید چه چیزی را می خواهید بفروشید. انتخاب محصولات مناسب برای فروش در موفقیت فروشگاه آنلاین نقش بسیار مهمی ایفا می کند. حتما باید کالاهایی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

قطعا قبل از ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس باید تصمیم بگیرید چه چیزی را می خواهید بفروشید. انتخاب محصولات مناسب برای فروش در موفقیت فروشگاه آنلاین نقش بسیار مهمی ایفا می کند. حتما باید کالاهایی را بفروشید که خریداران دنیای آنلاین مایل به خرید آنها هستند. قبل از طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس برای اینکه بدانید چه چیزی را در فروشگاه آنلاین خود بفروشید به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  • میزان تقاضای بازار: تقاضای بازار می تواند میزان تقاضای یک محصول خاص و اینکه چه کسی می خواهد آن را بخرد را توصیف می کند؛ بنابراین، اگر تقاضای بازار برای کالایی زیاد باشد، در این صورت به احتمال زیاد میزان سرچ محصول در موتورهای جستجو و مراجعه به سایت شما برای خرید محصول نیز افزایش می یابد.
  • میزان رقابت در بازار: اگر رقابت بر روی فروش محصولی که قصد فروش آن را دارید بالاست باید خریداران را جهت خرید از فروشگاه آنلاین خود متقاعد کنید و تفاوت هایی را با آنها مشخص کنید.
  • محصولات پرطرفدار: اگر می توانید در فروشگاه آنلاین خود حتما کالاهایی را که پرطرفدارند را بفروشید، اینگونه می توانید نظر خریداران را قبل از ورود به عرصه رقابت نیز جلب کنید؛ برای این کار به وب سایت هایی فروشگاهی ایرانی نظیر دیجی کالا، بانه دات کام، خانومی و فروشگاه های جهانی مانند آمازون، eBay و Etsy نگاه کنید تا لیست جدیدترین محصولات را دربیاورید.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

در آموزش طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس بعد از انتخاب حوزه کاری و نوع محصولاتی که قرار است به فروش برسانید به سراغ مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی می رویم.

خرید دامنه و هاست اولین گام طراحی سایت فروشگاهی

سه مورد وجود دارد که برای راه اندازی همه سایت ها مشابه است خرید هاست و دامنه و فعال سازی SSl است.

•              دامنه

•              هاست

•              گواهی SSL

1: انتخاب دامنه

اولین گام طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس انتخاب نام دامنه مناسب است. دامنه همان آدرس وب سایت یا فروشگاه شماست. کاربران با تایپ نام دامنه شما را در نوار آدرس مرورگر به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند. به عنوان مثال، برخی از دامنه های معروف فروشگاهی یا غیر فروشگاهی که ممکن است با آنها آشنا باشید شامل Amazon.com .rtl-theme.com و digikala.com می شود.

2: انتخاب هاست (میزبانی وب)

زمانی که می خواهید یک وب سایت آنلاین راه اندازی کنید قطعا فضایی را می خواهید که اطلاعات شما در آن بارگذاری شده و به صورت آنلاین همواره در دسترس باشد. چنین فضای در دنیای اینترنت به عنوان هاست یا میزبانی وب شناخته می شود.

هاست فضایی همیشه آنلاین و متصل به اینترنت است که اطلاعات فروشگاه شما در آن قرار دارد و باید در خرید آن دقت کنید. نکته مهم در انتخاب هاست، سرعت بالای آن است تصور کنید وب سایت فروشگاهی شما نسبت به رقبا کندتر باشد، اگر حتی 1 ثانیه تاخیر داشته باشد، می تواند فروش شما را تا 7٪ کاهش دهد

 مهم ترین نکات در خرید هاست:

•              پشتیبانی مناسب

•              گواهی SSL رایگان در برخی از هاست ها به صورت پیشفرض موجود است

•              بک آپ گیری منظم از هاست

•              بروز بودن اسکریپت ها و نسخه PHP هاست

3: فعالسازی گواهی SSL

گواهی نامه ssl که به عنوان یک گواهینامه دیجیتال نیز شناخته می شود، می تواند پیوندی ایمن بین وب سایت و مرورگر بازدید کننده ایجاد کند. این عامل این اطمینان را به کاربران شما خواهد داد که تمام داده هایی که بین خریداران و وب سایت شما تبادل می شود ایمن و مطمئن هستند.

انتخاب و نصب قالب فروشگاهی

برای طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس می توانید به دو روش عمل کنید:

روش اول: نصب وردپرس سپس نصب افزونه ووکامرس و سایر افزونه های مورد نیاز

ووکامرس بستر انتخابی تقریباً 4 میلیون فروشگاه های آنلاین در دنیا است! با نصب افزونه ووکامرس می توانید سایتتان را به فروشگاه آنلاین تبدیل کنید. ووکامرس قابلیت های داخلی پیشفرضی مانند مدیریت سفارشات، حمل و نقل، پردازش پرداخت، مدیریت موجودی، ساخت کوپن تخفیف، گزارش و غیره را شامل می شود. اگر در کنار این امکانات ابتدایی و پیشفرض ووکامرس نیاز به امکانات تخصصی تری دارید با نصب افزونه های فروشگاهی می توانید امکانات بیشتری مانند سفارشی سازی صفحه پرداخت، فیلتر پیشرفته محصولات و جستجوی ایجکس به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.

روش دوم:نصب بسته نصب آسان کاملا مشابه دموهای قالب های فروشگاهی

طبق روش دوم برای طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس استفاده از بسته نصب آسان است و می توانید یک سایت با امکانات کامل را داشته باشید. نصب قالب فروشگاهی از طریق بسته نصب اسان در کمتر از 5 دقیقه انجام می شود.

قالب وودمارت، انتخاب مناسب طراحی سایت فروشگاهی

اگر می خواهید قالب مشابه دیجی کالا داشته باشید اولین پوسته قالب وودمارت است که امکانات بسیار زیادی مانند اسلایدر های تخفیفی، نمایش جذاب محصولات و تنظیمات قدرتمند قالب را برای کاربران ارائه کرده اند. تا با امکانات بی نظیری هر بخش از وب سایت را شخصی سازی کنید! قالب وودمارت دارای 60 دمو متنوع است و با افزونه های مختلف مانند افزونه WPML، اسلایدر، افزونه المنتور، افزونه ویژوال کامپوزر سازگار است و به همراه 12 فونت زیباست.

سفارشی سازی قالب فروشگاهی

بسیاری از قالب ها از افزونه های صفحه ساز مطرحی چون افزونه المنتور و افزونه ویژوال کامپوزر برای ساخت صفحات خود استفاده می کنند. بنابراین بدون یک خط کدنویسی و تنها با درگ کردن این عناصر می توانید طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس را کنید. بنابراین قالب وب سایت شما کاملا منحصر بفرد خواهد شد. در تصویر زیر تنظیمات قالب وودمارت را مشاهده می کنید.

طراحی سایت و ایجاد ظاهری مشتری پسند در کاربری، نقش مؤثری در کسب و کار اینترنتی دارد؛ بنابراین باید بدان توجه ویژه ای داشت، در واقع در صورتی که سایت فروشگاهی ظاهری زیبا و کاربر پسند داشته باشد کاربران بیشتری را به خود جذب می کند و بدین ترتیب ترافیک سایت افزایش یافته و قطعا این افزایش ترافیک درآمدتان را نیز گسترش خواهد داد.

توسعه سایت فروشگاهی با افزونه های ضروری

ووکامرس از چندین افزونه مختلف پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس خود رابه بهترین نحو انجام دهید.

افزونه های رایگان معمولا امکانات محدود تری دارند، اگر قصد دارید تا از امکانات پیشرفته تری استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از افزونه های پرمیوم فروشگاهی است که به صورت آماده و اورجینال توسعه یافته اند تا بتوانند امکانات مختلفی برای راه اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس ایجاد نمایند. در ادامه لیستی از بهترین افزونه وردپرس برای سایت های فروشگاهی را معرفی می کنیم:

افزونه دیجیتس: یک پلاگین ثبت نام با شماره موبایل است. با افزونه دیجیتس کاربران راحتتر می توانند در سایت شما عضو شوند.

افزونه آیتم سکیوریتی: افزونه IThemes Security با بیش از 30 ابزار مختلف و حرفه ای تقریبا تمامی راه های نفوذ هکر ها به سایت وردپرسی تان را می بندد.

افزونه های سئو: در کنار رعایت همه موارد گفته شده بعد از طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس، سایت شما باید در نتایج موتورهای جستجو در لینک های اول قرار بگیرد. افزونه یواست سئو و رنک مث برای سئو به شما کمک می کنند. افزونه یواست سئو با بیشترین نصب فعال و مزایای فراوان به عنوان بهترین افزونه های سئو وردپرس شناخته می شود. این افزونه به کاربر این اجازه را می دهد که بهینه سازی های داخلی سایت را انجام داده و سئو وب سایت را ارتقا بخشد.

افزونه های ایمیل مارکتینگ: یکی از راه های اطلاع رسانی به اعضای سایت از تخفیفات و کمپین های تبلیغاتی استفاده از افزونه های ایمیل مارکتینگ است.

افزونه فاکتور: با افزونه صدور فاکتور می توانید برای مشتریانتان فاکتور و پیش فاکتور بسازید و به صورت پیامک یا از طریق ایمیل برای آن ها ارسال کنید. همچنین امکان ذخیره و نمایش فاکتور به صورت pdf وجود دارد.

افزونه کوپن: یکی از افزونه های بازاریابی ووکامرس افزونه ایجاد کوپن است. این افزونه از جمله افزونه های محبوب به منظور ایجاد کد تخفیف در سایت وردپرسی است. این افزونه به راحتی کوپن های تخفیف را ایجاد کرده و به سایت فروشگاهی آنلاین شما اضافه می کند. در این افزونه می توانید کوپن ها را در هر پست و صفحه سایت اضافه کنید. کوپن های ایجاد شده را شخصی سازی کرده و تاریخ انقضای آن ها را نیز مشخص نمایید.

اتصال سایت به سرچ کنسول

مرحله آخر طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس اتصال آن به سرچ کنسول است. گوگل به منظور افزایش کارآمدی سایت ابزارهای مؤثری را برای مدیران وب سایت ها در نظر گرفته است که هدف از ارائه آن ها آنالیز وضعیت وب سایت می باشد. این ابزارها شامل دو ابزار اساسی زیر هستند:

سرچ کنسول گوگل: قبلا ابزاری به نام وبمستر تولز خدماتی مشابه سرچ کنسول گوگل ارائه می داد. در حال حاضرGoogle Search Console جایگزین وبمستر تولز شده است که قطعا از امکانات بیشتری هم نسبت به وبمستر تولز برخوردار است. گوگل سرچ کنسول اطلاعات مربوط به برخی خطاها و ایرادات فنی وب سایت که توسط موتورهای جستجو شناسایی شده را نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی