ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

وکیل کیفری تهران و وکیل حقوقی چه کارکردهایی دارند؟

وکیل کیفری یکی از انواع مهم وکلا در سیستم قضایی ایران محسوب می شود. این دسته از وکلا با مفهوم مهم جرم سر و کار دارند. در واقع یک وکیل کیفری تهران موظف است که ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وکیل کیفری یکی از انواع مهم وکلا در سیستم قضایی ایران محسوب می شود. این دسته از وکلا با مفهوم مهم جرم سر و کار دارند. در واقع یک وکیل کیفری تهران موظف است که جرم را بشناسد، بداند که یک جرم چگونه اثبات می شود؟ شرایط اثبات جرم را بشناسد؟ بداند که چه مجازاتی برای مجرم تعیین می شود؟ تفاوت میان متهم و مجرم را بداند و همچنین در نحوه اجرای مجازات تاثیرگذاری داشته باشد. به نوعی می توانیم بگوییم که کارکرد وکیل کیفری تهران یا شهرستان مربوط به مفهوم جرم است. بنابراین هر چیزی که مربوط به مفهوم جرم باشد را می توان جزئی از کارکرد وکیل کیفری بدانیم.

اما یک وکیل حقوقی در بخشی دیگر از قانون فعالیت می کند. یک وکیل حقوقی به خوبی می داند که هر فرد در جامعه چه حقوقی را باید رعایت کنند و از چه حقوقی در جامعه برخوردار است. در واقع وکیل حقوقی می داند که چارچوب روابط انسان ها در جامعه و در موقعیت های مختلف چگونه است و در هر موقعیتی چه قوانینی وجود دارد. به طور مثال اگر شما می خواهید ازدواج کنید و یا یک خرید و فروش انجام دهید این وکیل حقوقی است که می تواند به شما کمک کند. به طور کلی قوانین ایران از دو بخش عمده حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به نوعی تمام قوانین بر اساس یکی از این دو ساختار بیان می شود. از این رو هر چیزی که در قانون وجود دارد و بر اساس قانون بیان می شود را می توان تحت یکی از این دو ساختار مورد بررسی قرار داد. گروه وکلای پارسا به شما این اطمینان را می دهد که بهترین وکلا در هر کدام یک از این ساختارها را بر اساس نیازتان می تواند در اختیار شما قرار دهد. تنها کافی است با کارشناسان این گروه تماس بگیرید تا آن ها شما را راهنمایی کنند.

وکیل کیفری چه کارکردی دارد؟

وکیل کیفری کسی است که بر اساس ساختار قانون کیفری سعی می کند از موکل خود دفاع کند. همانطور که گفتیم ساختار کیفری ساختاری است که بر اساس مفهوم جرم ساخته شده است. از این رو انتظاری که از وکیل کیفری تهران می رود این است که بتواند بر اساس همین مفهوم از موکل خود دفاع کند.

اگر بخواهیم کمی واضح تر بیان کنیم کارکرد وکیل کیفری تهران به سه بخش عمده تقسیم می شود. در بخش اول این وکیل باید سعی کند از ابزارهایی که در مسیر اثبات جرم وجود دارد از موکل خود دفاع کند. در واقع اولین بخش از کارکرد وکیل کیفری تهران، اثبات جرم است. بخش دوم زمانی است که جرم اثبات شده است. در واقع بعد از اثبات جرم دادگاه مجازاتی متناسب برای مجرم در نظر می گیرد. در این بخش نیز وکیل کیفری می تواند بنا بر نیاز موکلش تاثیرگذاری هایی در این مجازات داشته باشد. در بخش سوم نیز وکیل می تواند در خصوص اجرای حکم و دستور دادگاه نظارت داشته باشد و مانع از هر نوع اهمالی در آن شود. اینجاست که گفته می شود انتخاب یک وکیل خوب می تواند تاثیر بسیار مهمی داشته باشد. این موضوعی است که گروه وکلای پارسا به خوبی به آن آگاه است.

وکیل حقوقی چه کارکردی دارد؟

وکیل حقوقی فردی است که بر اساس چارچوب های مشخص شده در قانون سعی می کند از موکل خود دفاع کند. مسئله ای که در خصوص کارکرد وکیل حقوقی وجود دارد این است که اساسا حوزه کاری این دسته از وکلا بسیار گسترده است. در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم قانون حقوقی هر نوع رابطه انسان در جامعه را مورد بررسی قرار می دهد و سعی می کند برای ان چارچوب های خاصی را تعیین کند. از این روست که گفته می شود وکیل حقوقی می تواند در تمام لحظات زندگی یک انسان حضور داشته باشد. به همین دلیل است که برخی ها از یک وکیل همواره در کنار خود استفاده می کنند. زیرا می دانند که هر رابطه ای و هر اقدامی می تواند تبعات قانونی در جامعه داشته باشد. از این روست که یک وکیل حقوقی می تواند در اینجا کارایی خوبی داشته باشد. یک وکیل حقوقی هم در مسیر قضایی و هم در مسیر دولتی و حکومتی می تواند از موکل خود دفاع کند. همچنین کارکرد دیگری که می توانیم برای این وکیل در جامعه متصور باشیم نقش مشاوره ای اوست. در واقع این وکیل می تواند به عنوان مشاور و مترجم قانون در جامعه حضور داشته باشد. بدین ترتیب افراد جامعه می توانند به فراخور نیازهای قانونی خودشان از این وکیل بهره مند و مسائل قانونی خود را به واسطه این فرد متوجه شوند. بدین ترتیب می توان گفت که به واقع وکیل حقوقی با گستردگی عجیبی از کارکردها رو به روست. اما نگران نباشید گروه وکلای پارسا بر اساس نیاز واقعی شما بهترین وکیل را در اختیارتان قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی