ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ارزهای دیجیتال مسک نتورک و آپتوس در نوبیتکس لیست شدند

ارزهای دیجیتال مسک نتورک و آپتوس در نوبیتکس لیست شدند و در دو بازار ریالی و تتری این صرافی ارز دیجیتال قابل معامله هستند. شبکه‌های اجتماعی دیگر بخشی از زندگی انسان شده است، به‌طوریکه برخی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ارزهای دیجیتال مسک نتورک و آپتوس در نوبیتکس لیست شدند و در دو بازار ریالی و تتری این صرافی ارز دیجیتال قابل معامله هستند.

شبکه‌های اجتماعی دیگر بخشی از زندگی انسان شده است، به‌طوریکه برخی از این پلتفرم‌ها مانند توییتر و تلگرام به تنهایی میلیون‌ها و حتی چند میلیارد کاربر در جهان دارند. اما امنیت و حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی همواره دغدغه کاربران بوده است. کنترل اطلاعات تا حدود زیادی در اختیار شرکت‌های بزرگ فناوری قرار دارد و حریم خصوصی کاربران می‌تواند به راحتی نقض شود.  بلاکچین برای این مسئله راهکارهایی ارائه داده است.

 پلتفرم مسک نتورک به کاربران این اجازه را می‌دهد که بر بستر بلاکچین، پیام‌های رمزنگاری شده، ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرمثلی و دائو و حتی برنامه‌های غیرمتمرکز را از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند. به‌طور خلاصه مسک نتورک می خواهد اینترنت جدیدی را بر پایه اینترنت موجود بنا کند و رابطی بین اینترنت فعلی و وب 3 باشد. با ارسال رمزنگاری‌شده داده ها در شبکه های اجتماعی، این داده ها صرفا برای افراد تعیین‌شده قابل خواندن خواهد بود و احتمال هک، انتشار و سوءاستفاده از اطلاعات تقریبا از بین می‌رود.

هدف مسک نتورک این است که با استفاده از فناوری‌هایی مانند بلاکچین، ذخیره‌سازی غیرمتمرکز و شبکه‌های همتا به همتا، امکاناتی را در بستر همان اینترنت فعلی بسازد تا کاربران بتوانند هم از مزایای نت موجود و هم از وب ۳ و فضای غیرمتمرکز آن استفاده کنند.

مسک نتورک در حال حاضر افزونه‌هایی برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس و نرم‌افزارهایی برای اندروید و iOS توسعه داده تا بتوان با استفاده از آنها، پیام‌های رمزنگاری شده را در پلتفرم‌هایی مانند توییتر انتقال داد و یا با استفاده از این پلتفرم‌ها، ارزهای دیجیتال را به آدرس سایر کاربران ارسال کرد.

نکته اینکه پلتفرم مسک نتورک هیچ کارمزد و فی تراکنشی برای این فعالیت‌ها دریافت نمی‌کند، اما برای انجام تراکنش، باید مقداری توکن مسک نتورک در کیف پول داشته باشید. مسک نتورک با نماد اختصاری MASK توکن بومی پلتفرم مسک نتورک است که از اوایل سال 2021 در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال در جهان لیست شد. این رمزارز یک توکن اتریومی بوده که با استاندارد ERC-20 ساخته شده است. تعداد کل توکن‌های مسک نتورک ۱۰۰ میلیون واحد است که تاکنون ۶۸ میلیون واحد از این توکن‌ها به بازار عرضه شده است.

با توجه به اینکه MASK توکن اتریومی است، می‌توان از تمام کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند برای ذخیره، ارسال یا دریافت MASk استفاده کرد.

برخلاف بیشتر پروژه‌های فعال در حوزه وب ۳ که هدف خود را ایجاد زیرساخت‌های جدید و موفقیت در رقابت با غول‌های شکست‌ناپذیری مانند توییتر و فیسبوک قرار داده‌اند، مسک نتورک نه تنها نمی‌خواهد این غول‌ها را شکست دهد، بلکه می‌خواهد از امکانات آنها برای توسعه وب ۳ استفاده کند. به همین دلیل، می‌تواند با صرف هزینه و انرژی کمتری نسبت به سایر پروژه‌های وب ۳ به موفقیت برسد. البته باید منتظر ماند و دید که این شبکه تا چه میزان اهداف خود را برآورده خواهد کرد.

مسک نتورک که در رتبه 141 کوین مارکت کپ قرار دارد در حال حاضر در محدوده قیمتی 3.3 دلار معامله می‌شود، اما قیمت 17 دلار را نیز به خود دیده است و با توجه به پروژه‌هایی که در برنامه‎های خود دارد، می‌تواند یکی از ارزهای دیجیتال آینده‌دار بازار کریپتو باشد. برای خرید مسک نتورک در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس ثبت نام کنید.

ارز دیجیتال آپتوس

آپتوس با نماد اختصاری APT زمز ارز دیگری است که به‌تازگی به لیست ارزهای دیجیتال صرافی نوبیتکس اضافه شده است.

بلاکچین آپتوس به‌عنوان یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه یک وارد رقابت با بلاکچین‌هایی مثل اتریوم، سولانا و آوالانچ شده است و تلاش می‌کند بخشی از بازار این بلاکچین‌ها را به خود اختصاص دهد. آپتوس در واقع یک بلاکچین نوظهور است که با هدف بهبود مقیاس‌پذیری و ارتقای امنیت به وجود آمده است. آپتوس تلاش می‌کند این مشکلات را در لایه اول حل کند و از راهکارهای لایه دوم مانند لایتنینگ در بیت کوین و زنجیره‌هایی مانند پالیگان در اتریوم استفاده نکند.

اولین بلاک ارز آپتوس در دوازدهم اکتبر ۲۰۲۲ ایجاد شد. اصلی‌ترین ویژگی‌های  Aptos، استفاده از موتور موازی، ویژگی‌های امنیتی سطح بالا و کارمزد پایین تراکنش‌هاست. آپتوس می‌تواند تا 160 هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند، بدون اینکه امنیت و قابلیت اطمینان تراکنش‌ها را کاهش دهد.

هدف APTOS تبدیل شدن به شبکه‌ای مقیاس‌پذیر، امن، ارزان، با قابل همکاری و زیرساختی برای ساخت dAppها یا همان برنامه های غیرمتمرکز مختلف به‌منظور پذیرش گسترده و استفاده عموم مردم از بلاکچین‌ها است.

این بلاک چین با استفاده از زبان برنامه‌نویسی موو  (Move)نوشته شده است. موو زبانی است که شرکت متا (فیسبوک) آن را برای ساخت ارز دیجیتال لیبرا توسعه داد. پروژه لیبرا مدتی بعد به دییم (Diem) تغییر نام داد و بعد از چند ماه به کلی متوقف شد. با متوقف شدن این پروژه، دو نفر از اعضای اصلی آن، مو شیخ (Mo Shaikh) و آوری چینگ (Avery Ching) از دییم جدا شدند و با استفاده از زبان موو، آپتوس را راه‌اندازی کردند.

نام توکن این پلتفرم نیز آپتوس است و مدت زیادی از زمان ورود آن به بازار ارزهای دیجیتال نمی‌گذرد، به همین دلیل تاریخچه قیمتی آن بسیار کوتاه است. اوج تاریخی قیمت ارز آپتوس در 14 دلار بود و هم اکنون در محدوده 12.95 دلار معامله می‌شود. در حال حاضر حدود 130 میلیون واحد از این توکن در بازار موجود است، اما عرضه نهایی آن یک میلیارد واحد خواهد بود.

افزایش نیاز به بلاکچین‌‌هایی که از قراردادهای هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز و محصولات وب ۳ پشتیبانی می‌کنند، می‌تواند فضا را برای رشد آپتوس فراهم کند. اما رقابت با رقبای سرسختی مانند اتریوم، آوالانچ و سولانا یکی از چالش‌های اصلی آپتوس خواهد بود و موفقیت این بلاکچین تا حدود زیادی در گرو توانایی رقابتش با بلاکچین‌های مقیاس‌پذیر است.

خرید ارز آپتوس و معامله آن در بازارهای ریالی و تتری صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس امکانپذیر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی