ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین مدل های درب آسانسور در سال ۱۴۰۲

آسانسور سیستم و قطعات زیادی دارد که کیفیت آن‌ها بر حفظ جان و مراقبت از افراد مهم است؛ درب آسانسور یکی از این قطعات مهم به شمار می‌رود. انتخاب مدل های درب آسانسور مناسب به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آسانسور سیستم و قطعات زیادی دارد که کیفیت آن‌ها بر حفظ جان و مراقبت از افراد مهم است؛ درب آسانسور یکی از این قطعات مهم به شمار می‌رود. انتخاب مدل های درب آسانسور مناسب به موارد زیادی بستگی دارد و نباید ساده از آن گذشت؛ چرا که دسترسی مناسب به طبقات، حفظ و تأمین امنیت جانی مسافران و جلوگیری از خطرهای احتمالی، به این قطعه وابسته است. اما چطور می‌توان از میان صدها مدل مختلف مدل های درب آسانسور، بهترین را انتخاب کرد؟

آشنایی با انواع درب آسانسور

استفاده از آسانسور دو جنبه ایمنی و زیبایی دارد. هنگامی از این دستگاه استفاده می‌شود که جابه‌جایی در طبقات مختلف راحت‌تر انجام گردد؛ بنابراین مسافران حتماً باید به ایمن­بودن آن مطمئن باشند. همچنین دستگاه آسانسور دارای جنبه‌های زیبایی هم هست که بر جذابیت ساختمان‌ها می‌افزاید و جلوه مدرنی به آن‌ها می‌بخشد. با این تفاسیر برای انتخاب درب­های آسانسور باید توجه زیادی به انواع درب‌ها کنید که با توجه ‌به نوع کارایی و طراحی آسانسور خود، بهترین را برگزینید.

درب ساده (لولایی)

این مدل درب، قدیمی‌ترین و رایج‌ترین مدل های درب آسانسور است. درب لولایی تک لنگه از پیچیدگی کمتری برخوردار بوده، عرض آن از 80 تا 90 سانتی‌متر است و به همین دلیل قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. این  مدل درب با استفاده از نیروی مکانیکی باز می‌شود و به همین دلیل بازکردن آن برای کودکان و نوجوانان تا حدودی دشوار است.

همچنین به علت بازشدن با زاویه 90 درجه نسبت به دیوار، راهرو را مسدود می‌کند و سد راه دیگران می‌شود. درب طبقه آسانسور دولنگه نیز وجود دارد که بیشتر در بیمارستان‌ها و مکان‌هایی که بار زیاد جابه‌جا می‌کنند، از آن استفاده می‌شود.

این درب‌ها از دو طرف باز می‌شوند تا بتوان به ‌راحتی وسایلی مثل برانکارد را درون آسانسور جا داد. در این صورت فضای ورود به داخل کابین آسانسور عریض‌تر است.

درب های آسانسور لولایی

درب آسانسور تلسکوپی (کشویی)

این درب مانند تلسکوپ یا کشو هنگام باز شدن، به یک طرف جمع می‌شود و لته‌‏ها روی یکدیگر قرار می‌گیرند؛ بنابراین مانند درب لولایی برای بازشدن نیاز به نیروی دست ندارد و راهرو را هم مسدود نمی‌کند. درب‌های کشویی دارای دو تا چهار لته هستند که هنگام بازشدن به سمت راست یا چپ جمع می‌شوند.

همچنین این مدل درب‌ آسانسور دارای دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند. در مدل اتوماتیک فقط یک درب وجود دارد که هنگام بازشدن به ‌صورت کشویی به یک سمت می‌رود؛ اما در مدل نیمه اتوماتیک بعد از اینکه درب کشویی به یک طرف جمع شد، یک درب لولایی وجود دارد که مسافران باید با نیروی مکانیکی آن را باز کنند.

با اینکه این نوع درب از لحاظ امنیتی مناسب بوده؛ ولی به دلیل معایبی که درب‌ لولایی دارد، کمتر مورد توجه است.

درب های آسانسور سنترال

این نوع درب آسانسور، حرکت لته‌ها از مرکز شروع می‌شود و به سمت طرفین می‌رود. درب سانترال ممکن است دو یا چهار لته داشته باشد که در دولنگه مجزا هستند. زیبایی این درب نسبت به درب‌های دیگر بیشتر است و همچنین سرعت بالای آن باعث شده افراد زیادی برای آسانسور خود از درب سنترال استفاده کنند.

درب سنترال

درب اتوبوسی (تاشو)

اگر به دنبال یک درب با ظاهر جالب و جدید هستید، درب تاشو یا اتوبوسی گزینه خوبی است! این درب شباهت زیادی به درب اتوبوس دارد و به همان روش باز می‌شود. همچنین ممکن است مانند درب‌ تلسکوپی لته‌های آن هنگام بازشدن در یک طرف روی یکدیگر قرار می‌گیرند یا مثل درب‌های سنترال از دو طرف باز شود.

این مدل درب آسانسور بیشتر برای درب کابین آسانسور استفاده می‌شود؛ ولی در بعضی از مواقع از آن برای درب طبقه آسانسور هم استفاده می‌کنند.

درب کابین تاشو

درب منحنی

زیبایی و جذابیت درب‌های منحنی واقعاً منحصربه‌فرد است. این نوع درب بیشتر در ساختمان‌های لاکچری مثل هتل‌ها و رستوران‌های خاص استفاده می‌شود. در فروشگاه‌های بزرگ و برج‌های دیدنی هم درب آسانسور منحنی کاربرد دارد. این درب معمولاً به‌صورت شیشه‌ای ساخته می‌شود که بر زیبایی آسانسور می‌افزاید.

درب منحنی

درب آسانسور کشویی عمودی (گیوتینی)

درب کشویی عمودی دقیقاً مانند درب‌های تلسکوپی باز و بسته می‌شوند؛ ولی به ‌صورت عمودی خواهد بود. طراحی و جذابیت این درب‌ها چندان زیاد نیست و به همین دلیل در ساختمان‌های مسکونی و اداری کمتر از آن استفاده می‌شود. درب‌های گیوتینی را می‌توان در مکان‌هایی مثل غذابرها یا کتاب‌برها مشاهده کرد.

درب گیوتینی

رنگ‌های درب در آسانسور

در درب‌های آسانسور معمولاً از رنگ‌های پودری الکترواستاتیک استفاده می‌شود. رنگ‌های مسی چکشی، سفید صدفی، نقره‌ای چکشی، زرشکی چکشی، نسکافه‌ای، کرم، زرشکی طلایی و سفید چرم از انواع رنگ‌های پودری هستند. در آسانسورها بیشتر از رنگ مسی و کرم استفاده می‌شود و در بسیاری از مواقع از ورقه‌های استیل می‌توان بهره برد.

ویژگی بهترین درب‌های آسانسور

انتخاب بهترین مدل درب آسانسور با توجه‌ به طراحی ساختمان و آسانسور اهمیت زیادی دارد. شما باید با دقت کامل درب کابین و درب طبقه آسانسور را انتخاب کنید. کیفیت درب در عمر آسانسور و حفظ ایمنی مسافران تاثیرگذار است. همچنین زیبایی آن به ساختمان جان تازه‌ای می‌بخشد. هرچه مدل های درب آسانسور شما زیباتر و شیک‌تر باشد، استایل ساختمان بهبود می‌یابد.

البته قیمت نیز از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. به همین خاطر بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و آنلاین مثل کلمان، جی لیفت و رایج آسانسور درمورد قیمت انواع درب آسانسور سؤال کنید تا به نتیجه بهتری برای خرید برسید.

اگر رنگ خاصی برای آسانسور خود مدنظر دارید، حتماً با کارشناسان این فروشگاه‌ها در میان بگذارید تا بهترین رنگ را به شما پیشنهاد کنند و از کیفیت و زیبایی مناسبی برخوردار شوید.

کلام آخر

مدل های درب­ آسانسور در ایمنی و زیبایی تأثیرگذار است و به همین دلیل برای انتخاب آن باید نهایت دقت را به کار برد. انواع درب‌ها عبارتند از درب کشویی، درب سنترال، درب عمودی، درب منحنی، درب تاشو و درب لولایی. هرکدام از این درب‌ها مزایا و معایب مربوط به خودشان را دارند.

به همین دلیل برای انتخاب درب کابین و درب طبقه آسانسور باید با ویژگی‌های هریک به‌خوبی آشنا بود. کارشناسان فروشگاه‌های معتبر و همچنین وبسایت‌های محتوا محور لیفت نگار، بالابان و... در زمینه فروش قطعات و درب آسانسور می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی