ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فینتک
رپورتاژ آگهی

چرا کسب‌وکار شما به یک راهکار یکپارچه‌ی فینتکی نیاز دارد؟

در این مطلب ابتدا توضیح می‌دهیم که منظور از راهکار یکپارچه فینتکی چیست و پس از آن نقش این راهکار را در کسب‌وکارها توضیح می‌دهیم.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سال‌های طولانی نیست که فینتک یا فناوری‌های مالی به این صورت که ما در زندگی روزمره و کسب‌وکار خود با آن سروکار داریم شناخته شده است. همان‌طور که رشد تکنولوژی تمام جوانب زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده، ارتباط ما با پول و بانک‌ها را نیز تغییر داده است.

در این مقاله ابتدا توضیح می‌دهیم که منظور از راهکار یکپارچه فینتکی چیست و پس از آن نقش این راهکار را در کسب‌وکارها توضیح می‌دهیم.

فینتک، راه‌حلی برای آسان شدن فرایندهای پرداخت

شفافیت کم، هزینه‌های بالا و زمان‌های طولانی تراکنش، برخی از دردسرها و مشکلات عمده‌ی کسب‌وکارها است که سرویس‌های فینتکی وعده‌ی حل آن را می‌دهند. کاری که قرار است فرایند اجرایی سریع و بهتر داشه باشد و با خودکار کردن تمام مراحل آن باری را از روی دوش شرکت‌ها بردارد.

 هر کسب‌وکاری به یک راهکار جامع فینتکی نیاز دارد

راهکار جامع فینتکی یعنی با توجه به نیازهای شرکت یا کسب‌وکار شما در زمینه واریز، برداشت و مدیریت مالی یک بسته‌ی فناوری مالی که احتمالا می‌تواند شامل ابزارهایی برای تسویه، دایرکت دبیت یا پرداخت خودکار و یا درگاه پرداخت باشد به شما ارائه می‌شود.

در حالی که هدف بانک‌های سنتی ارائه حداکثر خدمات مالی تحت یک سقف است، شرکت‌های فینتکی رویکرد متفاوتی دارند. این شرکت‌ها به دو صورت فعالیت می‌کنند، گاه تمرکز فعالیت خود را تنها بر یک جنبه‌ی پرداخت می‌گذارند و گاه نیز به صورت یک میز کار جامع مالی تمام ابزارها را یک‌جا گرد می‌آورند و با رویکرد راه‌حل محور برای هر کسب‌وکار یک راهکار مخصوص به آن ارائه می‌دهند. این انعطاف دست هر شرکتی را برای انتخاب راهکاری که با نیازهای آن‌ها مطابقت دارد باز نگه دارد.

دلیل دیگری که می‌تواند یک کسب‌وکار را به سمت پیاده‌سازی یک راهکار فینتکی سوق دهد شفافیت و واضح بودن فرایندها است. استارتاپ‌های فینتکی برخلاف بانک‌های سنتی هرآن‌چه را که نیاز است به اطلاع کاربران و مشتریان از آن اطلاع می‌رسانند و به علت ماهیت آن‌ها، خبری از هزینه‌های پنهان نیست و نگاه از بالا به مشتریان ندارند و موضع آن‌ها همکاری است. همه‌چیز در اختیار مشتری است و چارچوب زمانی پرداخت و وضعیت تراکنش‌ها قابل ردیابی است. 

سرعت و دقت در دنیایی که با شتاب باورنکردنی در حال تغییر و پیشرفت است برگ برنده‌ی هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود. شرکت‌های فینتکی با استفاده از الگوریتم‌ها، هوش مصنوعی و اتوماسیون فرایندهای پرداخت را سرعت می‌بخشند. دقتی که در واریز‌ها و برداشت‌ها و گزارش‌های مالی هر کسب‌وکار موردنیاز است همه به‌طور خودکار طراحی شده‌اند. تجربه‌ی کاربران با متکی بودن شرکت به ابزارهای متنوع فینتکی در زمینه‌ی دسترسی داشتن و سهولت استفاده بهبود پیدا می‌کند و مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

فینتک برای کسب‌وکارها به‌وسیله‌ی وب‌سرویس‌های مختلف یک ابزار مالی را به یک سایت یا پلتفرم غیرفینتکی می‌دهد. این امکان برای آن کسب‌وکار ایجاد می‌شود که یک جریان مالی بدون واسطه داشته باشد و برای کاربران نیز بسیاری از محدودیت‌ها برداشته می‌شود و تمام پرداخت‌ها و دسترسی‌ها به حساب با چند کلیک انجام شود. این فرایند بخشی از اقتصاد تعبیه شده است که امروزه برای رشد هر کسب‌وکاری لازم و ضروری است.

فینتک

وندار ارائه‌دهنده‌ی راهکار جامع فینتکی

در ایران نیز استارتاپ‌های فینتکی بسیاری در سال‌های اخیر شکل گرفته‌اند که در میان آن‌ها وندار در صحنه‌ی اقتصاد تعبیه‌شده نقش مهمی را بازی می‌کند. وندار از ابتدای شکل‌گیری با هدف رشد کسب‌وکارها از گذر راه‌حل‌های فینتکی و حل مشکلات بانکداری  سنتی شروع به فعالیت کرده و حالا با یک میز کار جامع و ابزارهای مختلف مالی یک پکیج کامل به آن‌ها ارائه می‌دهد. وندار برای کسب‌وکارهای اشتراکی ابزار پرداخت خودکار را طراحی کرده، برای انواع کسب‌وکارها درگاه پرداخت، تسویه آنی، گزارش‌های مالی و تحلیل آن‌ها را ارائه می‌کند. سرویس میاندو، درگاه معاملات امن را در اختیار مارکت‌پلیس‌های آنلاین می‌گذارد. وندار حتی برای احراز هویت کاربران کسب‌وکارها نیز سرویس مشتریان را ارائه می‌دهد. درواقع این استارتاپ فعال در حوزه‌ی فناوری‌های مالی انعطاف‌پذیری، نوآوری و چابکی کسب‌وکارها را در فرایندهای مالی به عنوان یک راهکار یکپارچه فینتکی به آن‌ها ارائه می‌دهد.

هر کسب‌وکاری این‌ روزها بدون استفاده از ابزارهای مالی فینتکی از دور رقابت حذف خواهد شد. هر شرکتی بسته به نیازهایش به فناوری‌های مالی نیاز دارد. نقش اقتصاد تعبیه‌شده در سهولت فرایندهای پرداخت و تجربه‌ی کاربری و رشدی که با خود همراه دارد اثبات شده است.

ورود به سایت وندار:

Vanda.io

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی