ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

رایج‌ترین‌ تکنولوژی‌های منابع انسانی در شرکت‌های ایرانی

فکر می‌کنید رایج‌ترین تکنولوژی که در بخش منابع انسانی شرکت‌های ایرانی استفاده می‌شود، چیست؟ ایران تلنت به تازگی گزارشی منتشر کرده و اصلی‌ترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در بخش منابع انسانی شرکت‌ها را معرفی کرده است. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فکر می‌کنید رایج‌ترین تکنولوژی که در بخش منابع انسانی شرکت‌های ایرانی استفاده می‌شود، چیست؟ ایران تلنت به تازگی گزارشی منتشر کرده و اصلی‌ترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در بخش منابع انسانی شرکت‌ها را معرفی کرده است.

فناوری‌های منابع انسانی در سال‌های اخیر به سرعت توسعه یافته و کارفرمایان و شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان به طور گسترده از سیستم‌های فناوری منابع انسانی استفاده می‌کنند و حتی بسیاری از این شرکت‌ها با مهاجرت از سیستم‌های داخلی خود به پلتفرم‌های ابری، تمامی فرایندهای سازمانی خود را کاملا دیجیتال و مدرن کرده‌اند. اما تحولات مربوط به تکنولوژی‌های منابع انسانی محدود به شرکت‌های بزرگ نیست؛ بسیاری از شرکت‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها نیز قدم‌های نخست برای دیجیتال و اتوماسیون کردن فرایندهای منابع انسانی را برداشته‌اند.

مهم‌ترین تکنولوژی مورد استفاده در منابع انسانی شرکت‌ها

بر اساس مقاله منتشر شده در بلاگ کاریابی ایران تلنت، اصلی‌ترین تکنولوژی مورد استفاده در واحد منابع انسانی شرکت‌های ایرانی، برنامه‌ها و «پلتفرم‌های کاریابی» هستند. پلتفرم‌های کاریابی و استخدام، محلی برای اتصال متخصصان و کارفرمایان هستند؛ پلتفرم کاریابی ایران‌ تلنت اولین وب‌سایت استخدامی ایران است که به مدت 20 سال در این زمینه فعالیت می‌کند و از بازیگران اصلی صنعت منابع انسانی ایران محسوب می‌شود. ایران تلنت در این سال‌ها در کنار سرویس اصلی خود یعنی «جذب و استخدام»، ابزارهایی هوشمندی را نیز برای فعالیت‌های منابع انسانی ارائه کرده که از جمله آنها می‌توان به ابزار محاسبه حقوق و دستمزد «ایران سلری» و سیستم اتوماسیون عملیات استخدام (ATS) اشاره کرد.

پلتفرم‌های ارزیابی عملکرد و عارضه‌یابی

اما در جایگاه دوم مهمترین‌ترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در منابع انسانی «پلتفرم‌های ارزیابی عملکرد و عارضه‌یابی» قرار گرفته است. تمام سازمان‌ها حتی شرکت‌های بسیار کوچک به یک فرایند ارزیابی عملکرد سیستماتیک برای اندازه‌گیری و ارزیابی منظم عملکرد کارکنان نیاز دارند. در واقع اکثر نرم افزارهای بررسی عملکرد به شما کمک می‌کنند تا اهدافی را برای کارمندان تعیین کنید و با حصول اطمینان از دستیابی مدیران و کارکنان به اهدافی که با اهداف شرکت همسو هستند، به بهبود قابل توجه سطح بهره‌وری کمک می‌کنید.

پلتفرم‌های استعدادیابی و مهارت‌سنجی

بر اساس گزارش ایران تلنت، سومین تکنولوژی متداول مورد استفاده در بین شرکت‌های ایرانی «پلتفرم‌های ارزیابی و استعدادیابی» است. بسیاری از شرکت‌‌ها برای اطمینان از مهارت‌های درج شده در رزومه کارجویان و متخصصان، از تست‌ها و آزمون‌های آنلاین تخصصی استفاده می‌کنند تا ضریب خطای استخدام خود را کاهش دهند. یکی از سرویس‌هایی که ایران تلنت به شرکت‌ها ارائه می‌دهد نیز سرویس ارزیابی پیش‌‌ از استخدام است. ایران تلنت در کنار آزمون‌های عمومی شخصیت‌شناسی، 110 آزمون حرفه‌ای و تخصصی در مشاغل مختلف را ارائه کرده تا مهارت‌های سخت افراد را بسنجد و برترین متخصصان را به شرکت‌ها معرفی کند.

پلتفرم‌های ERP

ERP مخفف عبارت Enterprise resource planning یا همان سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان است. این منابع می‌تواند شامل نیروی انسانی، مواد اولیه، سرمایه، دارایی و هر آنچه سازمان در اختیار دارد، باشد. سیستم‌های ‏ ERP ‏ترکیبی‌ از ماژول‌های نرم‌افزاری مختلف هستند که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری اهداف سازمان را از طریق امکاناتی نظیر حسابداری، کنترل موجودی، مدیریت سرمایه انسانی، مدیریت ارتباط با مشتری و ردیابی کردن سفارش‌ها محقق کنند. در واقع یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی سیستم ERP دستیابی به اطلاعات آنی جهت تدوین راهبردهای کسب‌و‌کار در حوزه‌های مختلف است. بر اساس گزارش ایران تلنت پلتفرم‌های ERP در جایگاه چهارم مهمترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در حوزه منابع انسانی قرار گرفته است.

پلتفرم‌های حقوق و دستمزد

پرداخت حقوق و دستمزد منصفانه و رقابتی یکی از چالش‌های بزرگ کارفرمایان در جذب و نگهداشت نیروی انسانی است. به همین دلیل شرکت‌های خارجی برای تعیین میانگین حقوق و مقایسه حقوق کارمندان خود در بازار کار، از پلتفرم‌های حقوق و دستمزد استفاده می‌کنند. گزارش ایران تلنت نشان می‌دهد شرکت‌های ایرانی نیز به طور پیوسته از ابزارهای تعیین و مقایسه حقوق و دستمزد استفاده می‌کنند؛ پلتفرم‌های حقوق و دستمزد در جایگاه پنجم مهمترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در حوزه منابع انسانی قرار گرفته است.

مهمترین و محبوب‌ترین ابزار محاسبه حقوق و دستمزد در ایران، «ایران سلری» است که با پایگاه داده چهارصدهزار نفری خود، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که حقوق‌های پرداختی در مشاغل مختلف به همراه عوامل تاثیرگذار بر میزان دستمزد هر شغل را مشاهده کنند و میزان پرداختی‌ها را در صنایع، استان‌ها و گروه‌های شغلی مختلف بررسی کرده و بر اساس معیارهای مختلف با یکدیگر مقایسه کنند.مطمئنا دسترسی به چنین اطلاعات جامع و کاربردی به کارفرمایان و شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا بتوانند حقوق و دستمزد منصفانه‌ای را نسبت به رقبا و بازارکار پرداخت کنند.

پلتفرم‌های کوچینگ و مشاوره شغلی

تجارت کوچینگ در ایران هنوز جوان است اما در یکی دو سال گذشته با جا افتادن و آشنایی مخاطبان ایرانی با کوچینگ و مشاوره شغلی این صنعت مسیر رو به رشدی را طی کرده است. شاید در حال حاضر مهمترین و بزرگ‌ترین پلتفرم کوچینگ در ایران «تلنت کوچ» باشد که توسط گروه ایران تلنت راه‌اندازی شده است. تلنت کوچ جمعی از جمعی از متخصصین شاغل در شرکت‌های معروف ایران را به همراه جمعی از متخصصین ایرانی مهاجر را گردهم آورده و به کارشناسان و مدیران جلسات کوچینگ ویژه «ارزیابی رزومه / لینکدین»، «طراحی مسیر شغلی»، «آمادگی برای مصاحبه منابع انسانی»، «آمادگی برای مصاحبه تکنیکال»، «ارتقای شغلی» و «ارزیابی رزومه انگلیسی» ارائه می‌دهد.

گزارش ایران تلنت نشان می‌دهد علی‌رغم جوان بودن این صنعت، شرکت‌ها شروع به استفاده از خدمات کوچینگ و مشاوره شغلی کرده‌اند. کوچینگ و مشاوره شغلی در رده ششم مهمترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در حوزه منابع انسانی قرار گرفته است.

پلتفرم‌های مستندسازی دیجیتال و ATS

بر اساس گزارش ایران تلنت، دیگر تکنولوژی‌های مورد استفاده در منابع انسانی، پلتفرم‌های مستندسازی دیجیتال و ATS است. ATS یا اتوماسیون مدیریت جذب و استخدام، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا تمام فرایندهای مربوط به استخدام را به صورت دیجیتال و ابری انجام دهند. «هایر کمپ» یکی از ATSهای محبوب بین شرکت‌های ایرانی است. هایرکمپ تا به امروز به 1100 شرکت ایرانی سرویس داده و با سرمایه‌گذاری ایران تلنت در حال توسعه است.

منبع: کاریابی ایران تلنت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی