ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پرواز ربات‌ های پرنده‌ ی حمل کالا [رپورتاژ آگهی]

دریافت به‌موقع و سریع سفارش، یکی از اولین خواسته‌های مشتریان دیجی‌کالاست که در دنیای مدرن امروزی با افزايش مشکلات حمل‌ونقل در كلان‌شهرها، تأمین آن به‌سختی فراهم می‌شود. اما گاهی سختی‌ها، سکوی پرتابی می‌شود برای یافتن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دریافت به‌موقع و سریع سفارش، یکی از اولین خواسته‌های مشتریان دیجی‌کالاست که در دنیای مدرن امروزی با افزایش مشکلات حمل‌ونقل در کلان‌شهرها، تأمین آن به‌سختی فراهم می‌شود. اما گاهی سختی‌ها، سکوی پرتابی می‌شود برای یافتن راه‌های جدید و شروع چالشی برای به تسخیر درآوردن آن‌ها.

دیجی‌کالا با هدف فراهم کردن شرایطی برای دریافت به‌موقع کالا، از زمستان سال گذشته به راه‌حل تازه‌ای فکر کرد که می‌توانست بدون تداخل با شلوغی‌های شهر، سفارش مشتریان را سریع و امن و راحت به دستشان برساند. ربات‌های پرنده‌ همان چیزی بودند که می‌توانستند برآورده‌کننده‌ی این رویا باشند، رویایی که چالش‌های فراوانی در راه داشت.

تاکنون تعدادی از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دنیا، نمونه‌های آزمایشی از ربات پرنده‌ی حمل کالای خود را معرفی کرده‌ و قوانین مربوط به پرواز این ربات‌ها در فضای شهری در بسیاری از کشورها در حال تدوین است؛ اما دیجی‌کالا تصمیم گرفت که به‌جای خرید یک ربات آماده یا حتی سفارش ساختن آن به تولیدکننده‌های خارجی، به توانمندی نخبگان رباتیک کشور اعتماد کرده و از همه‌ی ظرفیت‌های موجود استفاده کند. با همین رویکرد، دیجی‌کالا اقدام به برگزاری نخستین مسابقه‌ی «ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا» کرد. مسابقه‌ای که حضور تیم‌هایی از۲۰ استان سراسر کشور آن را تبدیل به یک رویداد ملی نمود.

photo_2016-09-21_18-41-01

پس از انجام پیش مسابقه و ارزیابی میدانی ربات‌ها، سرانجام روز یک‌شنبه، بیست و هشتم شهریورماه، مسابقه‌ی نهایی میان ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا در پارک فناوری پردیس برگزار شد و تیم‌های راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند. مأموریت آن‌ها حمل بسته‌ی دو کیلویی دیجی‌کالا تا نقطۀ مقصد و با عبور از موانع به‌صورت کاملاً هوشمند و خودکار بود. تیم‌ها توانستند بخش‌های مختلفی از این مأموریت را با موفقیت انجام دهند.

در پایان رویداد، داده‌ها و مستندات توسط شورای علمی مسابقه جمع‌آوری و بررسی شده و نتایج آن در همین هفته و پس از ارزیابی عملکرد تیم‌ها مطابق با قوانین تعیین‌شده، اعلام خواهد شد. به‌محض اعلام نتایج از سوی شورای محترم علمی، اخبار آن از رسانه‌ی آنلاین دیجی‌کالامگ به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

هدف دیجی‌کالا از برگزاری این مسابقه که برای اولین بار با این سطح از استانداردها و بر اساس مدل نوآوری باز برگزار شد، شناخت پتانسیل و توانمندیِ حرفه‌ای و رفتاری متخصصان بود که این امکان را به دیجی‌کالا می‌داد تا بتواند درک درستی از فاصله‌ی خود با عملی شدن رویایش به دست آورده و توانایی فنی و اجرایی خود و شرکت‌کنندگان را محک بزند. این رویداد نشان داد که دیجی‌کالا و خانواده‌ی بزرگ علاقه‌مندان به نوآوری، در تعقیب رویاهایشان باکی از دشواری‌های اولین بودن ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • kasra_sh
    kasra_sh | ۲ مهر ۱۳۹۵

    اول باید سیستم انبار داری پیوسته رو راه بندازه، الان من که شیراز هستم سفارشام کلا ۳-۴ ساعت از وقتی هواپیما میشینه تا وقتی میرسه دستم تو راهن، بیشتر به خاطر تاخیر تو ارسال از تهران به شیرازه

  • amirhosseinaminpour
    amirhosseinaminpour | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    تو ایران عملی نمیشه
    مردم با تور و طناب میگیرنشون

    • علیرضا
      علیرضا | ۱ مهر ۱۳۹۵

      ??????

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۲ مهر ۱۳۹۵

      همه را دزد کردی؟

  • m.saeed
    m.saeed | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    چه فایده جایی هستیم که دیجیکالا اصلا توش شعبه نداره (ایلام)چه برسه تا با ربات بفرسته

    • Ali Mbi
      Ali Mbi | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

      دیجی کالا یه فروشگاه اینترنتیه، هیچ جای کشور شعبه نداره، شما سفارش بده پست برات میفرسته?

مطالب پیشنهادی