ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کترینگ
رپورتاژ آگهی

یک کترینگ تهیه غذا چه کارهایی انجام میدهد؟

یک کترینگ در رویدادهای خاص مانند عروسی، مهمانی های سالگرد یا جلسات شرکتی، غذاها را برای افراد ناهار خوری آماده، تحویل و سرو می کند.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یک کترینگ در رویدادهای خاص مانند عروسی، مهمانی های سالگرد یا جلسات شرکتی، غذاها را برای افراد ناهار خوری آماده، تحویل و سرو می کند. آنها با ملاقات با مشتری برای تعیین زمان‌بندی، منو و قیمت‌گذاری شروع می‌کنند و سپس یک تخمین قیمت و یک قرارداد برای رویداد ایجاد می‌کنند. پذیرایی‌کنندگان معمولاً غذا را خارج از محل طبخ می‌کنند و غذا را حمل می‌کنند، قطعات و ظروف غذاخوری را برای مراسم سرو می‌کنند. یک پرسنل پذیرایی شامل آشپزها، افراد تحویل دهنده، برآوردگرها، سرورها و پرسنل نظافت است. اغلب، افراد در این نقش، چندین شغل را در برنامه ریزی و اجرای رویدادها بر عهده می گیرند. در حالی که هر شغل پذیرایی متفاوت است، برخی از مسئولیت ها عبارتند از:

ملاقات با مشتریان برای انتخاب منو

برآورد هزینه غذا و پرسنل برای رویدادها

توسعه یک قرارداد روشن

بازدید از سایت های رویداد قبل از یک رویداد برای برنامه ریزی چیدمان و بررسی امکانات آشپزخانه

مقدار مواد تشکیل دهنده برنامه ریزی برای جلوگیری از زیاده روی و ضایعات

ارتباط با فروشندگان اجاره مواد غذایی و تجهیزات برای سفارش و دریافت لوازم مورد نیاز

پخت و پز و مونتاژ اقلام منو، معمولاً خارج از محل در آشپزخانه ای که برای تهیه غذای تجاری طراحی شده است

حمل کلیه مواد غذایی، سرو و وسایل تزئینی به محل برگزاری

رعایت مقررات ایمنی و حمل و نقل مواد غذایی

میانگین درامد

متوسط حقوق یک کترینگ 50641 دلار در سال است. دستمزد برای این نقش اغلب به سطح تخصص، خدماتی که ارائه می دهند و محل شرکتشان بستگی دارد. اگر برای یک شرکت پذیرایی کار می کنید، ممکن است حقوق متفاوتی نسبت به ارائه خدمات فریلنسری دریافت کنید. اندازه رویدادهایی که شما به آنها رسیدگی می کنید ممکن است بر میانگین حقوق شما تأثیر بگذارد.

برای دریافت به روزترین اطلاعات حقوق و دستمزد از Indeed، روی لینک ارائه شده کلیک کنید.

الزامات کترینگ

به عنوان یک شغل، پذیرایی دارای الزامات مختلفی مانند آموزش یا آموزش است. با این حال، این مدارک ممکن است بر اساس محل کار شما متفاوت باشد. در اینجا برخی از الزامات شغلی در کترینگ آورده شده است:

تحصیلات

کار به عنوان یک کیترینگ یا برای یک شرکت پذیرایی به ندرت نیاز به تحصیلات رسمی دارد. کالج های محلی یا برنامه های آموزش آشپزی کلاس ها یا برنامه های مدرک کاردانی را در زمینه هایی ارائه می دهند که ممکن است برای اداره یک شرکت پذیرایی مفید باشد. اینها شامل هنرهای آشپزی، مدیریت بازرگانی، منابع انسانی، برنامه ریزی رویداد، بازاریابی و سایر زمینه های مرتبط با مهمان نوازی است. با این حال، قبل از درخواست، سعی کنید با کارفرمایان احتمالی در مورد الزامات تحصیلی مشورت کنید.

آموزش

بسیاری از کترینگ ها آشپزهای خودآموخته ای هستند که مهارت های خود را در حین کار بهبود می بخشند. تجربه به عنوان یک آشپز خط یا یک سرور در یک رستوران می تواند مهارت های تخصصی مفید برای پذیرایی را به شما بیاموزد. آماده‌سازی مکرر یک آیتم منو یا یادگیری آداب مناسب برای خدمات در یک ضیافت نشسته ممکن است به شما کمک کند تا در رویدادهای بزرگ کار کنید. این مهارت‌ها می‌توانند شما را برای پیشرفت شغلی متمایز کنند، اما بسیاری از شرکت‌های پذیرایی آموزش‌های حین کار را ارائه می‌دهند.

گواهینامه ها

اگر می خواهید دانش بیشتری کسب کنید و تخصص خود را گسترش دهید، به دریافت گواهینامه فکر کنید. در اینجا چند گواهینامه حرفه ای وجود دارد که ممکن است کسب کنید:

حرفه ای خبره در کترینگ و رویدادها: انجمن ملی پذیرایی و رویدادها این گواهی را ارائه می دهد. مطالعه هشت شایستگی اصلی نشان دهنده تعهد شما به این رشته است و می توانید با گذراندن موفقیت آمیز آزمون آنلاین این مدرک را کسب کنید.

گواهینامه کنترل کننده غذای ServSafe: ممکن است از شما خواسته شود که گواهینامه ایمنی و مدیریت مواد غذایی به روز از سازمانی مانند ServSafe داشته باشید. پس از تکمیل یک دوره آنلاین یا تحت رهبری مربی، در یک آزمون گواهینامه شرکت می‌کنید که نشان می‌دهد می‌دانید چگونه با غذا به طور ایمن رفتار کنید.

گواهی الکل: کمیسیون مشروبات الکلی مجوز ارائه الکل را در هر ایالت صادر می کند. به طور معمول، کترینگ های دارای گواهینامه مجوز یکساله برای سرو الکل در رویدادهای خاص دریافت می کنند.

مهارت ها

یک غذاساز نقش های بسیاری را بر عهده می گیرد و مهارت های مختلفی را توسعه می دهد، از جمله:

خدمات مشتری: قبل از یک رویداد، کترینگ ها با مشتریان احتمالی ملاقات می کنند تا یک منو را مشخص کنند، با یک برنامه زمان بندی موافقت کنند و برآوردی را با در دسترس بودن برای پاسخ به سوالات و نگرانی های مشتری ارائه دهند. این وظایف از مهارت های قوی در خدمات مشتری بهره می برند.

هوش تجاری: صاحب یک کسب و کار پذیرایی خود را تبلیغ می کند، غذای خود را از طریق شبکه می فروشد و بودجه را مدیریت می کند. هوش تجاری قوی می تواند به پذیرندگان کمک کند تا کسب و کار خود را با موفقیت اداره کنند.

تخصص آشپزی: پذیرایی با دانش گسترده آشپزی می تواند به طور موثر چشم انداز طراح منو را انجام دهد. سر آشپز ممکن است دستور العمل های مختلفی داشته باشد که هنگام انتقال از آشپزخانه به رویداد خوب کار کند.

سازماندهی: یک آشپزخانه پذیرایی زمانی خوب کار می کند که به خوبی سازماندهی شده و کارآمد باشد و هر یک از کارکنان وظایف خاصی را بر عهده بگیرند. ناظر ممکن است علاوه بر شیوه های ایمن حمل و نقل مواد غذایی، بر میزان مصرف محصول برای جلوگیری از هدر رفتن و هزینه های اضافی نظارت کند.

دانش لجستیکی: رویدادهای ویژه نیازمند مراقبت و توجه به بسیاری از جزئیات لجستیکی، از جمله قرار ملاقات، برنامه ریزی منو و سفارش تدارکات است. کترینگ ها اغلب می توانند با هر گونه مشکل لجستیکی که پیش می آید سازگار شوند.

توانایی پیروی از دستورالعمل‌ها: هر رویداد ویژه برنامه‌ای برای تنظیم ترتیب سرو غذا، پر نگه داشتن ظروف یا سرو یک شام رسمی با آبکاری دارد. کترینگ هایی که به عنوان سرور یا عرضه کننده غذا عمل می کنند زمانی پیشرفت می کنند که بتوانند دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنند.

آگاهی از رویه های حمل و نقل ایمن مواد غذایی: تهیه غذا برای عموم مستلزم رعایت دقیق رویه های ایمنی مواد غذایی است. کترینگ ها برای جلوگیری از آلودگی متقابل و بیماری، مانند دمای مناسب برای نگهداری مواد غذایی، به شدت از همه دستورالعمل ها پیروی می کنند.

محیط کار کترینگ

کترینگ ها نقش های زیادی را در مکان ها و شرایط مختلف انجام می دهند. اگر به عنوان یک کترینگ کار می کنید، می توانید غذا را در یک آشپزخانه خارج از محل برای حمل و نقل به یک رویداد خاص آماده، طبخ و جمع آوری کنید. گاهی اوقات ممکن است در آشپزخانه یک فضای رویداد یا در فضای باز آشپزی کنید، که ممکن است نیاز به سازگاری داشته باشد.

معمول است که کترینگ ها بسته به رویداد خاص ساعات کاری متفاوتی دارند. می توانید در تمام ساعات روز و در هر روز هفته آشپزی و سرو کنید. همچنین برای این کارمندان عادی است که کارهای معمول آشپزخانه را انجام دهند، مانند جمع آوری بسیاری از یک ماده غذایی یا تهیه چندین دسته از دستور العمل ها در حالی که برای مدت طولانی ایستاده اند.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک کترینگ

اگر از آشپزی و کار کردن در مکان‌های مختلف لذت می‌برید، عضویت در کارکنان پذیرایی می‌تواند انتخاب شغلی مناسبی برای شما باشد. برای تبدیل شدن به یک کترینگ این نکات را دنبال کنید:

دوره ایمنی مواد غذایی را بگذرانید. شما می توانید به دنبال دریافت گواهینامه برای جابجایی مناسب مواد غذایی باشید. اکثر شرکت های کترینگ قبل از اینکه بتوانید غذا را تهیه یا سرو کنید به این نیاز دارند.

مهارت های آشپزی خود را تمرین کنید. در کلاس های آموزش آشپزی شرکت کنید، دستور العمل هایی را تهیه کنید که ممکن است در تجارت استفاده کنید یا مهارت های چاقوی خود را تمرین کنید. چه قصد دارید شرکت پذیرایی خود را راه اندازی کنید یا برای شخص دیگری در آشپزخانه او کار کنید، اینها مهارت های ضروری هستند.

بررسی مجوز برخی از مکان ها به مجوز همراه با گواهی ایمنی مواد غذایی نیاز دارند، به خصوص اگر قصد دارید از آشپزخانه منزل خود برای راه اندازی یک کسب و کار پذیرایی استفاده کنید. برای حفظ مجوزهای خود، ادارات بهداشت شهرداری اغلب نیاز به بررسی و بازرسی برای کلیه عملیات خدمات غذایی دارند.

خود را شبکه و بازاریابی کنید. با شرکت در نمایشگاه های عروسی یا حتی داوطلبانه خدمات خود را برای یک هدف خیریه مانند ضیافت برای مقداری تبلیغات، به دیگران کمک کنید غذای شما را بچشند. همچنین می توانید از منابع شبکه سنتی مانند رسانه های اجتماعی و وب سایت استفاده کنید.

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی