ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راهکارهای دنیای امروز برای بهبود ارتباطات فردی و جمعی [رپورتاژ آگهی]

در گذشته برقراری تماس با آن‌سوی مرزها، هزینه‌ های سنگینی را به ما تحمیل می‌ کرد و از طرفی برقراری تماس با چندین نفر به‌طور هم‌ زمان تقریباً کاری غیرممکن بود. امروزه فناوری Voice Over ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در گذشته برقراری تماس با آن‌سوی مرزها، هزینه‌ های سنگینی را به ما تحمیل می‌ کرد و از طرفی برقراری تماس با چندین نفر به‌طور هم‌ زمان تقریباً کاری غیرممکن بود. امروزه فناوری Voice Over Internet Protocol (VoIP) یا «صدا بر روی پروتکل اینترنت»، راهی را برای انتقال صدا یا داده‌ های مولتی‌ مدیا از طریق اینترنت فراهم نمود و راه را برای یک ارتباط راحت، مؤثر و مقرون‌ به‌ صرفه هموار نموده است.

مقرون‌ به‌ صرفه و در دسترس

با وجود اینکه کارکنان استارت‌ آپ‌ ها و مراکز تماس از فن‌ آوری VoIP بسیار بهره می‌ برند؛ اما در خارج از محیط کار، هنوز میزان استفاده از تلفن‌ های سنتی نسبت به فناوری VoIP بسیار بیشتر است. با این حال انتظار می‌ رود تا سال ۲۰۲۰ مشترکین سرویس‌ های VoIP در سراسر جهان به ۳۴۸.۵ میلیون نفر برسند.

یکی از ویژگی‌ های کلیدی که می‌ بایست در VoIP به دنبال آن گشت، مقرون به صرفه بودن آن است. برای موفقیت یک سرویس VoIP کاربران می‌ بایست هزینه‌ های پایین‌ تری را به نسبت تماس‌ های سنتی پرداخت نمایند. به این دلیل که این فناوری بر روی ارتباط اینترنتی آن‌ ها استوار بوده و کاربران علاوه بر هزینه‌ی استفاده از سرویس VoIP می‌ بایست هزینه‌ ی استفاده از دیتا را نیز پرداخت نمایند. لذا سرویس‌دهندگان VoIP برای رایگان نگه‌ داشتن سرویس و استفاده‌ ی حداقلی دیتا توسط سرویس خود تلاش می‌ نمایند.

در حقیقت استفاده از VoIP به این معنی است که می‌ توانیم از هزینه‌ های اضافی متداول در سیستم‌ های تلفنی سنتی مانند هزینه‌ های رایج خرید و نصب سخت‌ افزار، نگه‌ داری، سرویس و هزینه‌ های مربوط به ارتقاء سامانه جلوگیری نماییم. به‌علاوه، VoIP می‌بایست به‌ راحتی از طریق تلفن‌ های همراه و تبلت‌ ها در دسترس باشند. علاوه بر تماس‌ های صوتی، این فناوری به کاربران قدرت ارسال پست صوتی، پیام صوتی و پیامک را برای افزایش تجربه کلی کاربر می‌ دهد.

علاوه بر مقرون به صرفه و در دسترس بودن، عوامل دیگری نیز برای تجربه‌ ی یک تماس خوب بر بستر اینترنت مؤثر است. LINE معتقد است که سه عامل مهم برای برقراری یک تماس راحت وجود دارد: ارتباط سریع و قابل‌اعتماد، تحویل صدا در زمان واقعی و بدون تقطیع و عدم قطع ناگهانی تماس.

ارتباط قوی در کشورهایی با ضریب نفوذ اینترنت پایین

ضریب نفوذ و کیفیت دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف جهان متفاوت است و تمام کاربران به اینترنت پایدار و با کیفیت دسترسی ندارند. در نتیجه، ابزارهای VoIP نیازمند این هستند که بتوانند در زیرساخت‌ های ضعیف نیز سرویس بهینه و مناسب را تضمین نمایند.

LINE با استفاده از مراکز داده‌ خود در سراسر جهان و طراحی ویژه آن‌ها، سعی در ارائه‌ی بالاترین کیفیت تماس بدون نظر گرفتن محل تماس و کیفیت دسترسی کاربر به اینترنت دارد، چرا که وضعیت شبکه‌ ی کاربر به‌ طور پیوسته تغییر می‌ نماید. در برخی مواقع سرعت ‌بالا و در برخی مواقع سرعت بسیار کند است، حتی گاهی ممکن است ارتباط به‌طور کامل قطع گردد.

LINE یک پروتکل ارتباطی بهینه برای شبکه‌ های ناپایدار، توسعه داده است. اگر کیفیت اینترنت کاربر پایین باشد، LINE به‌صورت هوشمند، حجم داده را به‌اندازه‌ای کوچک خواهد کرد که داده‌ها به‌راحتی منتقل شوند؛ اما اگر کیفیت اینترنت کاربر بالا باشد، LINE حجم داده را متناسب با آن تنظیم خواهد نمود. به‌این‌ترتیب LINE تماس‌های پایدارتر و باکیفیت‌تری را بین کاربران فراهم می‌ آورد.

مدیریت صدا در کنفرانس ‌های صوتی و تصویری

ساماندهی یک کنفرانس صوتی یا تصویری با تعداد زیادی از افراد اکنون قابل‌دستیابی است. LINE به کاربران اجازه می‌ دهد یک تماس تصویری را با ۲۰۰ نفر به‌طور هم‌ زمان برقرار نمایند. LINE از پایگاه داده‌های متمرکز برای به حداقل رساندن ترافیک و امکان برقراری تماس صوتی در مقیاس وسیع استفاده می‌نماید.

در حالت عادی، هرچه تعداد افرادی که به یک تماس اضافه می‌ گردند بیشتر می‌شود، نویز بیشتری رخ خواهد داد. صداهای ناخواسته از محیط‌های متعدد یا اکوهای به وجود آمده از دستگاه کاربران آزاردهنده خواهند بود. این عوامل برای یک مکالمه صوتی یا تصویری فاجعه‌بار است، به‌خصوص اگر افراد بیشتر و بیشتری به تماس بپیوندند. با این حال یک سرویس VoIP خوب می‌بایست راهکاری برای مسائل مربوط به نویز و اکو ارائه نماید تا کاربران تجربه کاربری بهتری در استفاده از سرویس مذکور داشته باشند.

راهکار LINE برای مسئله اکو و نویز، فناوری VQE است. این فناوری با استفاده از تخمین، سیگنال‌های غیرضروری را حذف می‌نماید. همچنین با استفاده از Automatic Gain Controller (AGC) به‌صورت هوشمند حجم صداهای مختلف را افزایش و کاهش می دهد.

حفظ کیفیت تماس ویدیویی با حداقل داده

یکی دیگر از امکانات متنوع LINE، امکان برقراری ارتباط ویدیویی است. امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله مهاجرت و دوری از خانواده، تمایل زیادی به استفاده از امکان ارتباط ویدیویی دارند اما برقراری یک ارتباط تصویری مطلوب به‌سادگی ممکن نیست. LINE با استفاده از روش‌ ها و متد های اختصاصی، شرایطی را فراهم آورده تا ارتباطات ویدیویی با بهترین وضوح تصویر در دسترس کاربران قرار گیرد. هم‌ اکنون، مادران در سراسر جهان می‌ توانند بدون منفجر کردن قبض تلفن، فرزندان خود را ببینند!

رمزنگاری

خطر هکرها در دنیای امروز بسیار جدی است و تمامی سرویس‌ های اینترنتی می‌ بایست راهکارهای مناسبی برای حفاظت از داده‌ های کاربرانشان به کار ببندند.

LINE با هوشیاری، موضوع هکرها را جدی گرفته و برای جلوگیری از حملات هکرها، یک روش ارسال امن پیام با نام Letter Sealing (نامه‌ ی مهروموم) را توسعه داده است. در این روش، تمامی پیام‌ ها و تماس‌ ها رمزنگاری‌ شده و تنها توسط گیرنده قابل رمزگشایی خواهد بود. حتی اگر هکرها بتوانند به پایگاه‌های داده دسترسی یابند، هرگز متوجه متن پیام‌ ها یا تماس‌ ها نخواهند شد، به این دلیل که تنها گیرنده می‌تواند پیام‌ ها و تماس‌ ها را رمزگشایی نماید.

آینده‌ی تماس‌ ها

اپلیکیشن‌ های شبکه‌ های اجتماعی هم‌ اکنون تماس‌های VoIP را به‌عنوان بخشی از سرویس‌ های خود ارائه می‌ نمایند و در آینده ویژگی‌ های بیشتری نیز به این فناوری افزوده خواهد شد.

فناوری‌ های فیلترهای ویدیویی و تشخیص صدا می‌ توانند به تماس‌ ها در آینده قدرت بیشتری ببخشند. به‌عنوان‌مثال، برای سفارش غذا، به‌ سادگی می‌ توان از طریق VoIP با یک بات تماس حاصل نموده و یک وعده‌ی غذایی را سفارش داد. اینترنت اشیاء می‌تواند VoIP را با دستگاه‌ ها، خودروها و وسایل خانه ترکیب نموده و به‌ طور مثال هشدارهای صوتی را از این طریق به کاربران اطلاع دهد.

در حال حاضر، ما می‌توانیم حداقل فاصله بین افرادی که به یکدیگر اهمیت می‌دهند را نزدیک کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین
    حسین | ۱۰ تیر ۱۳۹۶

    لاین عزیز لطفا یه مقدار روی رابط کاربریت کار کن. خیلی شلوغ و آشفته هست. نوتیفیکیشن های بی ربط و باربط هم یکی دیگه از مشکلاتت هست. حتی وقتی که غیر فعال هم میشه باز هم هر روز پیغام میده که بیا خبر بخون. منم پاکش کردم

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۰ تیر ۱۳۹۶

    در حال حاضر، ما می‌توانیم حداقل فاصله بین افرادی که به یکدیگر اهمیت می‌دهند را نزدیک کنیم.
    Oops

مطالب پیشنهادی