ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

به‌ کارگیری VOIP در کسب‌ و کار شما [رپورتاژ آگهی]

VOIP (یا Voice over Internet Protocol) روشی برای تماس‌های تلفنی بر بستر اینترنت یا شبکه داخلی است که به تلفن اینترنتی نیز شناخته می‌شود و در عوض خطوط تلفن معمول از بستر شبکه برای انتقال داده‌های ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

VOIP (یا Voice over Internet Protocol) روشی برای تماس‌های تلفنی بر بستر اینترنت یا شبکه داخلی است که به تلفن اینترنتی نیز شناخته می‌شود و در عوض خطوط تلفن معمول از بستر شبکه برای انتقال داده‌های صوتی استفاده می‌کنند.

نحوه عملکرد:

ابتدا صدا توسط یک تلفن تحت شبکه از سیگنال آنالوگ به دیجیتال تبدیل می‌ گردد. سپس به‌ صورت پکت های دیتا به مقصدی در فاصله نزدیک یا دور فرستاده می‌ شود، پس از آن مجدداً به‌ صورت سیگنال آنالوگ به تلفن شما بازمی‌ گردد. درواقع سیگنال‌ های صوتی از تلفن شما دریافت و به‌صورت داده دیجیتال در می‌ آیند، به همین دلیل قابلیت‌ های بی‌ شماری در اختیارتان قرار داده می‌ شود.

مزایای استفاده از VOIP:

  • کاهش هزینه‌ها: اساس تصمیم‌ گیری بسیاری از کسب‌ و کارها هزینه است. ازآنجاکه مکالمات از طریق اتصال شبکه انجام می‌ پذیرد هزینه‌ ای بابت خطوط تلفن پرداخت نمی‌شود حتی اگر در نقاط مختلفی از دنیا قرار داشته باشید!
  • قابلیت‌ها: VOIP کلیه قابلیت‌های سیستم‌ های قدیمی را داراست اما ویژگی‌ های بیشتری توسط این سیستم‌ها ارائه می‌شود مانند انتظار، انتقال تماس، صندوق صوتی و دورنگار مجازی، برای مثال با توجه به اعمال آن از طریق اتصال اینترنت، می‌ توانید تماس صوتی را به‌ صورت پیامی در ایمیل دریافت کنید و یا تاریخچه مکالمات را برای هر تماس مشاهده نمایید و بسیاری خدمات دیگر که با کمترین هزینه انجام می‌پذیرد.
  • انعطاف‌پذیری: با گسترش کسب‌ و کار و با توجه به نیازهای موجود می‌ توانید خطوط داخلی خود را افزایش دهید. همچنین با انتخاب ویژگی‌ های موردنیاز می‌ توان بهینه‌ترین کاربرد و دسترسی را ایجاد کرده و سیستم‌ های خود را مبتنی بر آن آرایش نمایید.
  • یکپارچه‌سازی داده: سیستم‌ های VOIP امکان یکپارچه‌سازی با سایر نرم‌ افزارهای ارتباطی را نیز داراست. به‌طور مثال در سیستم مرکزی امکان تماس کلیه افراد در شعب مختلف برقرار می‌ گردد و می‌توان اطلاعات هر تماس را در صفحه‌ نمایش تلفن مشاهده نمود.
  • امکان جابجایی: همان‌طور که با داشتن مشخصات می‌توان به شبکه وارد شد، با دسترسی به سیستم‌های VOIP نیز می‌توان کلیه تماس‌ها را مدیریت کرد. همچنین نیاز به کابل‌کشی مجدد نیست و در مناطقی که امکان واگذاری خطوط مخابراتی وجود ندارد می‌توان از آن بهره برد.

اجزای تشکیل‌ دهنده سیستم‌ های VOIP:

  • تلفن IP: تلفن‌های تحت شبکه که دارای پورت اترنت می‌باشند و عملیات تبدیل سیگنال‌ها را به عهده دارند.
  • IP PBX: سیستم کنترل مرکزی تلفن تحت شبکه که مدیریت برقراری تماس‌ها را به عهده دارد.
  • Gateway: مبدل خطوط آنالوگ و دیجیتال برای سیستم‌های VoIP تحت شبکه است. 

آنچه مورد نیاز شماست:

دی-لینک رنج وسیعی از تلفن‌های VOIP، IP PBX و Gateway ارائه می‌دهد که نمونه‌ای از این تلفن‌های تحت شبکه یا IP در ادامه معرفی می‌گردد:

DPH-860S:

DPH-860S دی لینک از جدیدترین ابداعات ترکیب رنگ در تلفن‌های ویدئویی IP پیشرفته استفاده نموده که جدا از قابلیت‌های صوتی، تصویری و اپلیکیشنی آن را به ابزاری قدرتمند برای به‌کارگیری در کسب‌ و کارها مناسب تبدیل کرده است. صفحه‌ نمایش 7 اینچ بزرگ، کار آیی ساده و سیستم‌عامل اندروید آن ایدئال برای مدیران بوده به‌نحوی‌که در هر مکانی حضور داشته باشند چه در اداره، چه در محیط‌ های درمانی و یا سازمان‌های کوچک می‌توانند آن را بکار گیرند. تجربه کاربری مطلوب و ویژگی‌های تجاری غنی این تلفن‌ها، تجربه‌ ای خوشایند و کامل از تماس تصویری تحت شبکه را برایتان ایجاد می‌ کند.

خروجی HDMI و دوربین 5 مگا پیکسلی که در این تلفن‌ ها بکار رفته است امکان تماس‌های ویدئویی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌ کند به‌ نحوی‌ که کدک های H.264 و CIF@30fps فرمت‌ های ویدئویی پیشرفته‌ ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. قابلیت‌های تجاری که در این تلفن تحت شبکه وجود دارد شامل 6 حساب SIP، پشتیبانی از POE، مکالمه صوتی و تصویری و منشی تلفنی است که موجب افزایش عملکرد در کسب‌ و کار شما خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    عالی بود

مطالب پیشنهادی