ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آیا پراید در مسیر انقراض است ؟ [رپورتاژ آگهی]

با بسته شدن خطوط تولید پراید 111، خرید پراید هاچ بک کارکرده تا چند وقت دیگر طرفداران بیشتری پیدا می کند. چرا که همچنان خودرو ارزان جوان پسندی است که اگر دستی به رویش بکشید ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با بسته شدن خطوط تولید پراید 111، خرید پراید هاچ بک کارکرده تا چند وقت دیگر طرفداران بیشتری پیدا می کند.

چرا که همچنان خودرو ارزان جوان پسندی است که اگر دستی به رویش بکشید می توانید آن را شبیه ماشین های مسابقه ای کرده و در خیابان ها ویراژ دهید. از سوی دیگر افراد زیادی هستند که بیشتر از اینکه کیفیت خودرو برایشان مهم باشد تعصب زیادی روی یک مدل خودرو دارند. برای همین سعی می کنند تازه ترین امکانات و تجهیزات را روی همان مدل های نوستالژیک قدیمی نصب کنند. افرادی که علاقه زیادی به اسپرت کردن خودرو خود دارند معمولا شیشه های پراید 111 را دودی می کنند، ارتفاع را پایین می‌آورند، رینگ را گاهی عوض می کنند و چراغ ها را تغییر می دهند.

عوض کردن باندهای ضبط پراید هم معمولا کار واجبی است که باید روی هر مدلی از آن امتحان شود چرا که باندهای پراید عمدتا دارای کیفیت پایینی هستند که از پس پخش باکیفیت صدا بر نمی آیند. انصافا ماشین های هاچ بک در مقایسه با مدل های دیگر ظرفیت بیشتری برای اسپرت شدن دارند اما همه این کار ها باز هم نمی تواند مانعی بر سر مسیری باشد که پراید را به سمت انقراض پیش می برد. احتمالا ده سال آینده پراید به همان سرنوشتی دچار می شود که روزی پیکان آن را طی کرد.

با این حال اگر در فکر خرید پراید هاچ بک کارکرده هستید بهتر است از همین اول چیزی را برای خودتان مشخص کنید؛ پراید قدیمی کره ای با موتور ساخت این کشور می خواهید یا پراید جدید تر با امکانات به روز تر اما موتور ساخت ایران؟ اگر به این سوال جواب دادید و اولویت هایتان را مشخص کردید یعنی مشخص کردید که دلتان موتور قوی تری می خواهد یا اینکه ترجیح می دهید سوار خودرویی شوید که صندلی های جلو آن شیشه بالابر برقی دارند می توانید گزینه هایتان را طبقه بندی و رنج قیمت ها را پیدا کنید. اگر طرفدار موتور کره ای باشید پراید تولید 72 تا 79 نیاز شما را رفع می کنید.

خرید یک پراید هاچ بک کارکرده برای شما می تواند با قیمت های مختلفی آب بخورد. یک پراید هاچ بک با 248 هزار کیلومتر کارکرد 8 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد. بیشتر هاچ بک های کره ای سال 72 تا 76 هنوز خرید و فروش می شوند و بین 6 تا 8 میلیون تومان ارزش دارند. یک مدل سال ۷۵ که دارای چند لکه رنگ است و معاینه فنی و یک سال بیمه هم دارد 6 میلیون و 500 هزار تومان می ارزد. چند مدل مشابه دیگر با همین شرایط هم در همین رنج قیمتی فروخته شده است.

اما اگر نو بودن ماشین از اهمیت بیشتری برخوردار است، به دنبال خرید پراید 111 باشید. اگر آن را با اسم پراید نسیم هم پیدا کردید، تعجبی ندارد. نسیم همان مدل هاچ بک است. خودروی هاچ بک 111 از ابتدا بر پلت فرم x100 ساخته شد.

افرادی که به خرید پراید هاچ بک کارکرده اقدام کرده باشند می دانند که صندلی های 111 خیلی راحت تر از هاچ بک های قدیمی هستند و با نصب ترمز abs مشکل ترمزهای قبلی برطرف شده است. این پراید که حوالی سال 88 رونمایی شد توانست جایگزین خوبی برای هاچ بک های قدیمی باشد و برای شرکت سایپا نقش اساس در سودآوری ایفا کند.

اولین هاچ بک های 111 تولید ایران  از 10 تا 15 میلیون تومان فروخته می شوند. برای خرید پراید هاچ بک کارکرده اسپرت بهتر است به رنگ مشکی آن فکر کنید. این رنگ با دودی کردن شیشه ها چهره اسپرت تری به خودرو می دهد با این حال مانند هر خودرو دیگری رنگ سفید آن قیمت ارزان تری دارد برای همین برای خیلی از افراد گزینه قابل دسترس تری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • .
    . | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    پراید هیچ وقت از بین نمیره فقط از نوعی به نوع دیگه تعغیر پیداومیکنه

  • Erfan Moti
    Erfan Moti | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    امروز تو جاده پراید رو دیدم چپ کرده بود
    نمیدونم پراید هم زده تو کار کروک یا نه اما پرایده عین بی ام دبلیو های کروک سقف براش نمونده بود
    پ.ن:جان مادرتون فردا نیاین پراید کروک بزنین بگین برا نسل جوون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی