ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید آپارتمان در یوسف آباد، نام آشنای تهران [رپورتاژ آگهی]

یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران یوسف آباد است که در منطقه بزرگ شش شهرداری این شهر واقع شده است. در زمان ناصرالدین شاه قاجار، یوسف آباد روستایی بوده با باغات و قنات‌های فراوان و مردم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران یوسف آباد است که در منطقه بزرگ شش شهرداری این شهر واقع شده است.

در زمان ناصرالدین شاه قاجار، یوسف آباد روستایی بوده با باغات و قنات‌های فراوان و مردم این روستا به کشاورزی، دامداری و باغداری مشغول بوده‌اند. با تغییرات در نظام اقتصادی ایران و تحولاتی که در کالبد پایتخت آن زمان ایجاد شد، یوسف آباد وارد بافت شهری شد و این محله را میرزا یوسف آشتیانی مستوفی الممالک که این اراضی از جمله مستحدثاث‌اش بود به نام خود یوسف آباد نامگذاری کرد.

یوسف آباد کجاست؟

این محله قدیمی که بسیار خاطره انگیز است و کم و بیش بافت قدیمی خود را تا حدودی حفظ کرده، از شمال به بزرگراه شهید همت و ونک و از جنوب به خیابان دکتر فاطمی محدود می‌شود. یوسف آباد از غرب به بزرگراه کردستان و محله امیر آباد و از شرق هم به خیابان ولیعصر منتهی می‌شود.

از خیابان‌های اصلی یوسف آباد می‌توان خیابان سید جمال الدین اسدآبادی که در واقع به خیابان یوسف آباد هم شناخته می‌شود و همچنین خیابان‌های مستوفی، شهید جهان آرا، بیستون، چهلستون، فتحی شقاقی و همچنین ابن سینا نام برد که هرکدام از این خیابان‌ها شامل کوچه‌ها و بن بست‌های بسیاری هستند.

این محله دارای میدان‌های سید جمال الدین اسدآبادی، سلماس و فرهنگ هست. در صورتیکه به دنبال رهن و اجاره آپارتمان در یوسف آباد هستید، بهتر است بدانید که دسترسی ساکنین یوسف آباد به بزرگراه‌هایی مانند حکیم، همت و کردستان به راحتی انجام می‌شود.

مراکز مهم یوسف آباد

شاید معروف‌ترین مرکز این محله، کلانتری یوسف آباد باشد که در بیشتر فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی جدید یا قدیمی از این لوکیشن برای ثبت سکانس‌هایی استفاده شده است. همینطور تئاتر گلریز، پارک شفق و همچنین فرهنگسرای شفق از دیگر مراکز مشهور محله یوسف آباد محسوب می‌شوند.

یوسف آباد علاوه بر درمانگاه‌های شبانه‌روزی و ساختمان‌های پزشکان، دارای بیمارستان محب کوثر هم هست که با بیشتر بیمه‌های درمانی طرف قرارداد هست و در خیابان ۲۳ نبش پارک شفق واقع شده است.

یکی از پاتوق‌های افراد اهل کتاب و مطالعه، شهر کتاب فرهنگ در میدان فرهنگ است که از مراکز مهم ادبی و فرهنگی این محله به حساب می‌آید.

کسانیکه به دنبال خرید خانه در یوسف آباد هستند، با مشاهده کوچه‌ها و بن بست‌های پر از درخت آن و با ورود به خیابان‌های اصلی یوسف آباد به این محله علاقمند می‌شوند. ساکنین یوسف آباد می‌توانند هرآنچه که برای تامین مایحتاج زندگی نیاز دارند را به راحتی تهیه کنند. مهم‌ترین دلیل برای اینکه یوسف آباد جایی مناسب برای زندگی است و بافت محلی خود را به شدت حفظ کرده، وجود همین فروشگاه‌های کوچک و متوسط فروش کالا و مواد غذایی است.

از دیگر امکانات این محله می‌توان به مراکز آموزشی متعددی اشاره کرد که در خیابان‌های اصلی و فرعی آن قرار دارند و فعال هستند.

با ورود به یوسف آباد می‌توانید خانه‌های قدیمی را که در کنار خانه‌های نوساز مشاهده کنید. در واقع اصلی‌ترین جذابیت این محله همین تفاوت در ترکیب خانه‌هاست.

یوسف آباد از محلات خوب و البته گران قیمت شهر تهران محسوب می‌شود که با ورود به بخش املاک سایت دیوار و جستجوی عبارت خرید آپارتمان در یوسف آباد می‌توانید موردی مناسب برای خود پیدا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی