ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مردم دنیا چه اسمی بر ال نود گذاشته اند؟ [رپورتاژ آگهی]

چه کسی فکرش را می‌کرد که داچیا لوگان از رومانی این همه راه می‌آید و بازار خودرو ایران را طوری دستش می‌گیرد که نظم پیشینش به هم بریزد؟ همان بازاری که به سمند، پراید و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چه کسی فکرش را می‌کرد که داچیا لوگان از رومانی این همه راه می‌آید و بازار خودرو ایران را طوری دستش می‌گیرد که نظم پیشینش به هم بریزد؟ همان بازاری که به سمند، پراید و پژو 405 عادت و انتظارش از خودرویی با این بودجه قیمتی را به خودروهایی با کیفیت‌های کم و بیش مشابه به هم محدود کرده بود. این بازار با از راه رسیدن ال نود کنار کشید و تا سال ها عرضه و تقاضا را به دست آن سپرد. ال نود، یا داچیا لوگان ابتدا در پارس خودرو شروع به تولید کرد.

فقط ایران نیست که این ماشین را در خانه به اسم دیگری صدا می‌زند. ال نود یا تندر 90 در نقاط مختلف جهان به نام‌های دیگری هم رواج دارد. برخی ممکن است آن را رنو لوگان، داچیا لوگان، ماهیندرا ورتیو، نیسان آپریو وبعضی هم NP200 صدا بزنند. البته همه این‌ها با یکدیگر تفاوت‌های جزئی هم دارند. مثلا طراحی صندوق عقب «ماهیندرا ورتیو» در هند با ایران متفاوت است. اهالی آفریقای جنوبی و نپال هم آن را به همین نام صدا می‌زنند.

فروش ال نود در مکزیک با نام «نیسان آپریو» رایج بوده، به جز اینکه به جای سپر مشکی رنگ در تندر ایرانی، مدل مکزیکی به رنگ بدنه ماشین عرضه شده، اما به غیر از آن از لحاظ طراحی شکل مشابی با تندر دارد. البته همان طور که از نام آن نیز پیداست شرکت سازنده آن نیز به جای رنو، نیسان کره‌ای است. «رنو لوگان» اسمی است که تندر با آن در مسکو مونتاژ می‌شود. جالب اینکه بسیاری از خودروهای پلیس روسیه از نوع ال نود هستند. مردم کشورهای اروپایی، لبنانی‌ها، مراکشی‌ها، ترک‌ها و سوری‌ها هم آن را «داچیا لوگان» صدا می‌زنند. لوگان در اروپا و به خصوص در فرانسه توانست جایگزین بسیاری از خودروهای دیگر من جمله داچیا ۱۳۰۰ بشود.

در حال حاضر برای خرید ال نود علاوه بر پارس خودرو، ایران خودرو هم وجود دارد. خودروهای این دو شرکت تفاوت‌های جزئی در کیفیت و حدود یک میلیون تومان تفاوت در قیمت دارند. خرید تندر 90 صفر ایران‌خودرو بین ۳۷ میلیون و ۷۰۰ تا ۴۰ میلیون تومان در نمایندگی قیمت دارد و همچنین خرید تندر 90 صفر پارس‌خودرو بین ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان متفاوت است.

برای تشویق به خرید تندر 90 صفر چه شعاری بهتر از این:« آنچه خوبان همه دارند»؛ شعاری که شرکت رنو و همچنین ایران خودرو در ایران در وب سایت خود برای هر یک از خودروهایشان تعریف کرده اند. این شعار از این جهت برازنده آن است که مجموعه خصوصیات مثبتی را در خود جا داده‌است. سیستم تعلیق ال نود نرم و قوی بوده و از سوی دیگر شاسی صندلی عقب بالاتر از ماشین های دیگر مشابه بوده که باعث حرکت کمتر اتاق در جاده خاکی و جاده چاله دار شده است. موتور آن با سوخت کیفیت پایین کمتر آسیب می‌بیند و از سوی دیگر در کشورهای خاورمیانه به خاطر میانگین بالای دما کولر آن توانایی بالایی برای خنک کردن هوا دارد و همین برای آن در این نقطه از دنیا طرفدار زیادی ایجاد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • abozorgi80
    abozorgi80 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    خدا بیامرزه 37 تا 40 تومنو... الان دسته دوشو 60 تومنم نمیدن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی