ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علی‌بابا
رپورتاژ آگهی

سایت منتخب مردم برای خرید بلیط هواپیما کدام است؟ [رپورتاژ آگهی]

شروع کار استارتاپ‌ها در ایران، زندگی را همچون دیگر نقاط دنیا برای مردم آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است. چند سالی می‌شود که چند استارتاپ که امروز به شرکت‌های بزرگی تبدیل شده‌اند، آسایش بیشتری برای مردم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شروع کار استارتاپ‌ها در ایران، زندگی را همچون دیگر نقاط دنیا برای مردم آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است. چند سالی می‌شود که چند استارتاپ که امروز به شرکت‌های بزرگی تبدیل شده‌اند، آسایش بیشتری برای مردم فراهم کرده‌اند و به مردم کمک کرده‌اند راحت‌تر نیازهای زندگی خود را برآورده کنند.

استارتاپ‌های حوزه‌های سفارش اینترنتی غذا، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، خرید کالا، درخواست تاکسی و... توانسته‌اند خدمات ارزنده‌ای به مشتریان ارائه دهند و در کنار آن برای تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان کارآفرینی کنند.

هنوز سن استارتاپ‌ها به یک دهه نرسیده که بسیاری از آنها توانسته‌اند گوی رقابت را از رقبای سنتی بگیرند و پرچم‌دار صنعت خود شوند. در این میان رفتار مردم به خرید اینترنتی هم روز به روز افزایش پیدا کرده تا جایی که امروز درصد زیادی از مسافران، که به راحتی از فروشندگان سنتی جدا نشدند، توانسته‌اند به سایت‌های اینترنتی خرید بلیط هواپیما نیز اعتماد کنند و به آنها روی آورند. تا جایی که روزانه بیش از 50% بلیط‌های هواپیما به صورت اینترنتی فروخته می‌شود و سهم بازار فروشندگان اینترنتی بلیط هواپیما روز به روز بیشتر می‌شود.

علی‌بابا

در این میان، یکی از موفق‌ترین این استارتاپ‌ها، علی‌بابا ست که توانسته در کمتر از چهار سال فعالیت، طبق نظرسنجی‌ها، به معتبرترین سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما بدل شود و رتبه یک فروش را از آن خود کند. علی‌بابا که با یک تیم سه نفره کار خود را شروع کرد، امروز برای بیش از 450 نفر نیروی نخبه‌ی دانشگاهی، کارآفرینی کرده است.

اما چه چیز باعث شده که علی‌بابا امروز به رتبه یک فروش اینترنتی بلیط هواپیما تبدیل شود؟

علی‌بابا از اولین روز خود تلاش کرده تمام آنچه که مسافران برای سفری راحت‌تر نیاز دارند را شناسایی کند و برای رفع این نیازها قدم بردارد. هر چند که به گفته‌ی مدیرانش هنوز راه هست تا علی‌بابا آنطور که در نظر دارد و شایسته است، به اکوسیستم گردشگری ایران خدمت‌رسانی کند، اما توانسته در این مدت کوتاه بیشترین سهم فروش اینترنتی بلیط هواپیما را از آن خود کند، بطوریکه با نزدیکترین رقیبش فاصله‌ی 9 برابری دارد. این در حالی است که علی‌بابا نه تنها در حوزه‌ی فروش بلیط هواپیما موفقیت چشمگیری داشته، بلکه توانسته از رقیب سنتی و قدرتمندش در فروش بلیط قطار نیز عبور کند و امروز رتبه یک فروش بلیط سفر شود.

علاوه بر این، با فراهم‌آوری یک تیم 200 نفره پشتیبانی که به صورت شبانه‌روزی به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند، توانسته رضایت بیش از 97.2 درصدی مسافران را به دست آورد.

فعالیت‌ها و برنامه‌های تا به امروز علی ‌بابا، حکایت از نگاه به توسعه‌ی صنعت گردشگری و اکوسیستم استارتاپی کشور دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • یک سزار
    یک سزار | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

    سپهر ۳۶۰ خیلی از علی بابا بهتره. من چند بار چارتری از علی بابا گرفتم همه شون کنسل شدن.

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

      البته کنسل شدن یا نشدن یک ‍پرواز، هیچ ارتباطی به سایتی که بلیط رو ازش خریداری کردید نداره ...چون همه سایت ها دارن از یک سری سورس مشخص و ثابت ‍اطلاعات پروازها رو میگیرن و فروشنده ها هیچ ارتباط مستقیمی هم با ‍ایرلاین ها ندارن...تنها تفاوت همه سایت های فروش اینترنتی، تفاوت در قیمت (در واقع تفاوت در سودی هست که هر سایت برای خودش بر میداره)...و البته تفاوت در خدمات و اتفاق های غیر مترقبه ای که ممکنه ‍تو خرید بلیط یا کنسل شدن بلیط ‍پیش بیاد هست...ولی خوب علی بابا با وجود اینکه خدمات خیلی خوبی داره، قیمت هاش تقریبا از تمام سایت های دیگه بالاتره و این برای کسایی که زیاد بلیط میخرن، میتونه خیلی بد باشه...چون سر هر بلیط متوسط ۱۵-۲۰ هزار تومان هم گرون تر بلیط خریداری بشه، یعنی هر ۱۰ بلیط، داری پول یه بلیط اضافه میدی، ‍پس تو سایت های دیگه، اگر از بین هر ۱۰ بلیط هم یک بلیط به مشکل بر بخوره (که قطعا به مراتب کمتره این آمار)، باز به نفع هست که از سایت های ارزون تر خریداری بشه بلیط...

مطالب پیشنهادی