ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیتورز
رپورتاژ آگهی

خرید بلیط هواپیما و رزو هتل خارجی با آیتورز [رپورتاژ آگهی]

در چند ماه اخیر، افزایش نرخ ارز و نواسانات چشم گیر آن تا حد زیادی زندگی  روزمره ی همه ی مردم را تحت الشعاع قرار داده است. افزایش نرخ ارز موجب کاهش قدرت خرید افراد ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در چند ماه اخیر، افزایش نرخ ارز و نواسانات چشم گیر آن تا حد زیادی زندگی  روزمره ی همه ی مردم را تحت الشعاع قرار داده است. افزایش نرخ ارز موجب کاهش قدرت خرید افراد می شود و این محدودیت در سفر ها و گشت و گذار ها تاثیر گذار می باشد. این موضوع در سفر های خارج از کشور نمود بیشتری پیدا می کند.

افزایش نرخ ارز و بالا رفتن هزینه های سفر

بر هیچکس پوشیده نیست که رشد نرخ ارز موجب افزایش هزینه های سفر می شود. از قیمت بلیت رفت و برگشت پرواز گرفته تا اقامت در هتل ها، این افزایش قیمت را در بر می گیرد. به این موارد، هزینه های جابه جایی و گشت و گذار در شهر را نیز اضافه کنید. با یک مثال مسئله را برای شما روشن تر می کنیم. تصور کنید یک زوج قصد سفر به یک کشور همسایه )مثلا کشور ترکیه) را دارند و این سفر برایشان یک هزینه ای را به دنبال دارد. اگر این دو نفر تنها 1 ماه قبل از نوروز 97 اقدام به این سفر میکردند خرید بلیت هواپیما، اقامت در هتل و بسیاری دیگر از هزینه ها، حداقل 30 درصد برایشان کمتر تمام می شد.

با استناد به مطالب گفته شده، کاهش آمار سفر به خارج از کشور خیلی دور از ذهن نیست و احتمال می رود که سفر های داخلی رونق بیشتری یابد. با این اوصاف هنوز هم عده ای هستند که با وجود بالا رفتن قیمت ارز و بالا رفتن مخارج، باز هم به سفرهای خارج از کشور راغب باشند. اگر جزء این دسته از افراد هستید با ما باشید تا در ادامه چند راه حل را به شما پیشنهاد کنیم.

چه راه حل هایی پیش روست؟

راه حل هایی که در ادامه به آنها می پردازیم مجموعه ای از تجارب و راه کار هایی است که پس از رشد چشم گیر قیمت ارز، می تواند تا حدی مخارج سفر را کاهش دهد. اما پیش از آن پیشنهاد میکنم که حتما از میزان ارز مسافرتی در سال 97 که برای مسافران سفر های خارجی اختصاص داده شده است آگاهی کسب کنید. در ادامه به بیان راه حل های کاهش مخارج در سفر به خارج از کشور می پردازیم.

ستاره هتلت رو کم کن

یقینا اقامت در یک هتل 5 ستاره با تمامی امکانات هزینه ی به مراتب بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. بخاطر داشته باشید که همه ی امکانات و خدماتی که برخی از هتل های لوکس و گران قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، مورد استفاده ی مسافر قرار نمی گیرد. پس هنگام انتخاب هتل به سرویس و خدمات آن بیشتر توجه فرمائید. با تمام این اوصاف نمی توان منکر امتیازات و نحوه سرویس دهی هتل های با ستاره بیشتر نسبت به همتایان کم ستاره خود شد. اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم می توان اینطور گفت که اگر اهل گردش و گشت و گذار هستید و زمان کمتری را در هتل محل اقامتتان سپری میکنید می توانید با انتخاب هتل های کم ستاره در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

کلاس پروازتان را عوض کنید

یکی دیگر از راه های پیشنهادی ما تغییر کلاس پروازتان به کلاس های پایین تر می باشد. برای مثال به جای پرواز با کلاس بیزنس یک ایرلاین، کلاس اکونومی را انتخاب کنید. طبیعتا در این مورد هم انتخاب کلاس پایینتر با نحوه سرویس دهی به مسافر در هنگام پرواز رابطه ی مستقیم دارد و پرواز با کلاس بیزنس از کیفیت مطلوب تری برخوردار است اما برای پرواز های کوتاه انتخاب کلاس اکونومی می تواند از گزینه های روی میز باشد!

سوغاتی ممنوع!

بله. درست خواندید. خرید سوغاتی یکی دیگر از گزینه هایی است که با حذف آن هزینه های سفرتان را میتوانید کاهش دهید. هر چند این مورد کاملا به  نظر فردی که به سفر رفته بستگی دارد و خرید سوغاتی  از سنت های سفر کردن می باشد. شاید بعضی شما خرید سوغاتی را یک نوع الزام در سفر خود میدانید که در این حالت توصیه می کنیم خرید آن را به بستگان نزدیک خود محدود کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که هیچ لزومی ندارد که شما برای تمامی دوستان و آشنایان خود، پس از بازگشت از سفر خارج از کشور، کالایی تحت عنوان سوغاتی اعطا کنید.

امید است که با بهره گیری از مطالب فوق و برنامه ریزی در هزینه های سفر خود، تا حد زیادی پول که برای سفر در نظر گرفته اید را مدیریت کنید و از سفرتان همانند گذشته لذت ببرید. فراموش نکنید که زیبا دیدن از نتایج سفر رفتن می باشد. این لذت را از خود دریغ نکنید.

شما می توانید با بهترین قیمت ها خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی  را به راحتی در آیتورز انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iMori
    iMori | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    ببین به چه روزی افتادیم که باید اینجوری بریم سفر!!! دیر نیست اون روز که میگین با الاغ تا مرز میبریمتون اونجا پیک نیکی و وسایل بیارین که چادر بزنیم بریم مسافرت!!!

مطالب پیشنهادی