ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ساده ترین تعریف برای بهینه سازی موتورهای جستجو [رپورتاژ آگهی]

هر فعالیتی که یک وبمستر باید انجام دهد تا سایت او در بالای لیست نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد را بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO) می نامند. تصور کنید که شما صاحب یک ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هر فعالیتی که یک وبمستر باید انجام دهد تا سایت او در بالای لیست نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد را بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO) می نامند.

تصور کنید که شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی محصولات ورزشی هستید و می خواهید زمانی که کاربران عبارت کفش ورزشی را جستجو می کنند شما جز موردهای ابتدایی صفحه نتایج موتور جستجو باشید. اگر شما در انتخاب های نخست کاربران باشید ترافیک بیشتری کسب کرده و این ترافیک بیشتر به معنای افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر است.

اما مشکل این جاست که علاوه بر شما هزاران فروشگاه اینترنتی دیگر هم وجود دارند که محصولات ورزشی و کفش ورزشی به فروش می رسانند که وبمسترهای آن سایت ها نیز خواهان فتح صفحه اول گوگل و درآمد بیشتر هستند. در این هنگام است که بحث بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) بوجود می آید. در زیر به قسمت های مختلف سئو خواهیم پرداخت.

سئو داخلی

سئو داخلی تنظیماتی را در HTML صفحات وب منفرد ایجاد می کند تا صفحه بتواند در رتبه های بالای صفحه نتایج موتور جستجو قرار گیرد. عنوان صفحه باید شامل اطلاعات مرتبط با صفحه باشد چون عنوان است که به موتور جستجو اعلام می کند صفحه درباره چه چیزی ایجاد شده است.

قسمت مهم بعدی متا تگ ها هستند. این تگ های HTML وجه تمایز صفحه و سایت شما با دیگر وبسایت های موجود در وب هستند. تگ های توضیحی و تگ های کلمات کلیدی نسبت به دیگر تگ ها توسط موتورهای جستجو بیشتر خوانش می شوند.

در تگ توضیحی باید یک بیان واضح و آشکار درباره سایت  خود ارائه کنید می توان گفت شبیه به عنوان است اما باید جزئیات بیشتری نسبت به آن را یادداشت کنید.در تگ های کلمات کلیدی شما باید تعداد 5 تا 20 کلمه مرتبط با محتوای صفحه را بنویسید. استفاده از تگ های متا باعث بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو خواهد شد. شما می توانید برای بررسی وضعیت سئو داخلی سایت از ابزارهای آنالیز سایت موجود در اینترنت استفاده نمایید.

سئو خارجی

اما اگر تعدادی زیادی از سایت ها عنوان، محتوا و تگ های متا مشابه داشته باشند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ موتورهای جستجو ابتدا لیستی از سایت های محبوب را تهیه می کنند. پس شما چگونه باید وارد این لیست شوید؟ باید سعی کنید که دیگر سایت ها با شما ارتباط لینکی داشته باشند. یعنی اینکه شما را به عنوان یک منبع معتبر و دارای اطلاعات مفید به کاربران خودشان معرفی نمایند. زمانی وبسایت های موجود در دنیای اینترنت با شما ارتباط لینکی برقرار می کنند که محتوایی غنی و خاص ارائه کنید.

البته مسئله لینک سازی امروزه به یکی از دغدغه های افراد سئوکار و مشاور سئو تبدیل شده است. چون اکثر سایت ها و منابع اینترنتی با آگاهی به این موضوع که ارائه لینک به سایت دیگر باعث بهبود رتبه آن سایت خواهد شد، فقط لینک های خود را به فروش می رسانند و بسیار کم اتفاق می افتد که به سایتی به صورت خودجوش و رایگان لینک دهند و باید وارد مبحث خرید بک لینک شد!

اسپایدرها و یا خزشگرهای موتور جستجو در اینترنت شروع به حرکت کرده و همه محتوای موجود در این پهنه گسترده را بررسی می کنند. باید توجه داشته باشید که خزشگرهای موتورهای جستجوی گوناگون به طور یکسان عمل نمی کنند و باید برای هر موتور جستجو طبق راهنما و دستورالعمل ارائه شده، سئو سایت را اجرایی کنید.

یعنی اگر در یک موتور جستجو شما رتبه بالایی کسب کردید به این مفهوم نیست که حتما در دیگر موتورهای جستجو هم همان رتبه را بدست خواهید آورد. بسیارند سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند ولی اصلا در نتایج بینگ نیستند!

شما باید با توجه به خواسته خود در بازار باید موتور جستجو مورد نظر را انتخاب کرده و بر اساس قوانین و دستورات آن ها بهینه سازی کنید.

موتور جستجوی گوگل بیش از 80 % بازار جستجو را در اختیار خود دارد و موتورهای جستجو بینگ، Baidu و یاهو در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. 3 موتور جستجو Ask و AOL و Excite هم کمتر از نیم درصد سهم بازار جستجو را در اختیار گرفته اند.

بدانید که برای رسیدن به رتبه های بالای لیست نتایج موتورهای جستجو فعالیت مشکلی پیش رو دارید و باید با صرف زمان و سرمایه گذاری مناسب به صورت گام به گام در راه رسیدن به قله تلاش کنید.

بدانید و آگاه باشید که فعالیت های بهینه سازی زمان بر هستند و نمی توانید یک شب به قله سئو صعود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی