ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مهد کودک
رپورتاژ آگهی

اهمیت تکنولوژی در مهد کودک

کودکی یکی از مهم‌ترین دوران زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ طوری که مطالب و مفاهیمی که افراد در دوران کودکی یاد می‌گیرند در طول زندگی‌شان تاثیرگذار است؛ به‌همین دلیل مهدکودک‌ نقش تعیین کننده‌ای در آموزش ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۷

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کودکی یکی از مهم‌ترین دوران زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ طوری که مطالب و مفاهیمی که افراد در دوران کودکی یاد می‌گیرند در طول زندگی‌شان تاثیرگذار است؛ به‌همین دلیل مهدکودک‌ نقش تعیین کننده‌ای در آموزش کودکان ایفا می‌کند. از طرفی با توجه به مدرن شدن سبک زندگی و پیشرفت سیستم‌های آموزشی، ابزارهای دیجیتال نقش غیرقابل انکاری در مدارس و مهدکودک‌ها پیدا کرده‌اند؛ طوری که مراکز آموزشی هر روز بیشتر از گذشته به استفاده از این ابزارها ترغیب می‌شوند. تحقیقات نشان داده که استفاده از ابزارهای دیجیتال هم برای کودکان و هم برای مربیان یا معلمان مفید است.

چرا باید از ابزارهای دیجیتال در مهدکودک‌ استفاده کرد

به‌کارگیری گجت‌ها و وسایل دیجیتال در مهدکودک‌ فواید زیادی دارد و محیط آموزشی با کیفیتی را فراهم می‌کند. مهم‌ترین هدف از استفاده از ابزارهای دیجیتال در مهدکودک‌ و مدارس، پیشرفت کودکان و افزایش سواد فناوری آن‌هاست.

فواید ابزارهای هوشمند در مهدکودک

استفاده از وسایل دیجیتال مانند برد هوشمند برای کودکان مزایای زیادی دارد. کودکان با استفاده از برد هوشمند، سبک‌ جدیدی از یادگیری را می‌آموزند و از آن‌جایی که ابزارهای دیجیتال راهکارهای جدیدی در آموزش ارائه می‌دهند کودکان به آن‌ها علاقه و تمایل بیشتری نشان می‌دهند. از طرفی کودکان با استفاده از بردهای هوشمند و ترسیم یا نقاشی کردن روی آن‌ها قوه تخلیل و خلاقیت خود را افزایش می‌دهند. صرفه جویی در وقت و هزینه، امکان چاپ نقاشی و کاردستی کودکان و تحویل به آن‌ها، امکان فعالیت گروهی و تقویت قوه شنیداری و تحلیلی کودکان از دیگر مزایا و فواید مهدکودک هوشمند می‌باشند.

امکان بازی در هنگام درس

تکنولوژی در مهد کودک

از آن‌جایی که بازی بیشترین فعالیت کودکان را تشکیل می‌دهد؛ استفاده از آن برای آموختن مطالب بسیار مفید و کارآمد است؛ چرا که مربیان مهدکودک در هنگام تدریس به‌وسیله ابزارهای دیجیتال می‌توانند از بازی و پخش ویدیوهای آموزشی بهره بگیرند.

دسترسی به منابع آنلاین

در صورتی که در زمان تدریس و یا بازی با کودکان، مربیان به مشکلی برخورد کنند و یا درباره موضوعی اطلاعات کافی نداشته باشند می‌توانند به‌طور آنلاین به سایت‌های معتبر مراجعه کرده و از آن‌ها کمک بگیرند.

مزایای استفاده از ابزارهای دیجیتال برای مربیان

وسایل دیجیتال فواید زیادی برای کودکان دارند؛ اما مربیان مهدکودک نیز از آن سود می‌برند. مربیان با استفاده از ابزارهای دیجیتال در زمان، انرژی و هزینه  صرفه‌جویی می‌کنند و دیگر نیازی به استفاده از فلش کارت، کاغذ، مقوا، سالن بازی مخصوص  و یا عروسک ندارند و اگر کودک مطلبی را متوجه نشد می‌توانند درس را به عقب برگرداننده و دوباره توضیح دهند. از طرفی ذخیره اطلاعات یکی دیگر از فواید ابزارهای دیجیتال برای معلمان است. مربیان با ذخیره نکات و اطلاعاتی که  در جلسات گذشته تدریس کرده‌اند می‌توانند در صورت نیاز آن‌ها را برای کودکان مرور کنند.

آیا ابزارهای دیجیتال جای مربیان را می‌گیرند؟

تکنولوژی در مهد کودک

هر چند دنیای دیجیتال در حال پیشرفت است؛ اما آموزش کودکان به مربیان نیاز دارد. بسیاری از مهارت‌ها با استفاده از وسایل دیجیتال قابل آموزش نیستند. کاردستی، نحوه برقراری ارتباط با دیگران و چگونه نشستن و یا برخاستن از مهم‌ترین مواردی هستند که باید برای آموزش آن‌ها از مربیان کمک گرفت. همچنین مهارت‌های حرکتی و کار با دست اعم از اتصال نقاط بهم، رنگ‌آمیزی، قیچی کردن کاغذ و کپی کردن اشکال برای آموزش به مربی نیاز دارند. از طرفی مربیان مهدکودک نقش مشاور را نیز بر عهده می‌گیرند. آن‌ها روند رشد ذهنی، جسمی، عاطفی و اجتماعی کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت بروز مشکل به والدین در زمینه نحوه برخورد با کودکان‌شان کمک می‌نمایند.

خط قرمزهای استفاده از ابزارهای دیجیتال برای کودکان

هر چند لوازم دیجیتال باعث پیشرفت کودکان و موفقیت آن‌ها می‌شوند، اما استفاده بیش از اندازه برای کودکان نیز معایب و خطراتی دارد. کودکان با کارکردن زیاد با ابزارهای دیجیتال از دنیای واقعی دور می‌شوند. همچنین استفاده زیاد از وسایل دیجیتال دشمن تحرک و فعالیت است. یکجانشینی، سکون یا نشستن طولانی مدت باعث بروز چاقی در کودکان می‌شود و همچنین ممکن است کودکان جهت حضور در جمع و یا جامعه دچار ترس، اضطراب و دلهره شوند. از طرفی تحقیقات نشان داده است استفاده از ابزارهای دیجیتال در مهدکودک‌ها یا برای کودکان باید چند ساعت در روز باشد و تمامی برنامه‌های آموزشی با وسایل دیجیتال پر نشود تا کودکان از لحاظ جسمی، روحی و ذهنی صدمه نبینند.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

    جدیدا دیگه رپورتاژ آگهی توی تایتل نمی زنن

    از روی نویسنده واحد تبلیغات باید متوجه بشیم که آگهیه مطلب

    • مریم موسوی
      مریم موسوی | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

      دوست عزیزم در انتهای آگهی ها هشدار سلب مسئولیت دیجیاتو درج می شود و در این مطلب هم قابل رویت است.

  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

    توی همین سایت یک مطلبی توی هفته های گذشته بود که اگه کودکان بیشتر از ۲ ساعت در روز با دستگاه های کامپیوتری کار کنن، خلاقیت شون درست رشد نمی کنه
    من خودم برنامه نویسم ولی به بچه ام اجازه نخواهم داد بیشتر از این میزان با وسایل کامپیوتری کار کنه، هر چند بقیه جنبه آموزشی بالایی براشون متصور باشند

    • mahdi babareshani
      mahdi babareshani | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

      سلام و روز بخیر بنظرم مطالب بیشتری باید در حوزه مهدکودک و خانه بازی در این وبسایت قرار بگیره و باید در زمینه سرمایه گذاری در این حوزه هم بیشتر گفته بشه مثل مقاله زیر:

مطالب پیشنهادی