ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

برای انتخاب و خرید ماشین های سنگین چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم

تراکتور وسیله نقلیه‌ای است که برای کشیدن بار و تامین قدرت جهت کشیدن وسایل و تجهیزات استفاده می‌شود. این تعریفی است که با جست و جویی در اینترنت درباره تراکتور خواهید خواند. اما تراکتور فراتر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تراکتور وسیله نقلیه‌ای است که برای کشیدن بار و تامین قدرت جهت کشیدن وسایل و تجهیزات استفاده می‌شود. این تعریفی است که با جست و جویی در اینترنت درباره تراکتور خواهید خواند.

اما تراکتور فراتر از این تعریف است، وسیله‌ای برای بسیاری نوستالژیک که علاوه بر کشیدن بار، روستاییان یا حتی کسانیکه برای تعطیلات به روستایی می‌روند از آن جهت سواری و نقل مکان از جایی به جای دیگر استفاده می‌کنند.

علاوه بر این با نگاهی به کسانیکه قصد خرید تراکتور را دارند متوجه می‌شویم که تراکتور به ویژه برای کار در مزارع و باغ‌ها جهت شخم زدن و کارهای مربوط به آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تراکتور از کجا آمد؟

تراکتور که به انگلیسی Tractor نوشته می‌شود به معنی "کشنده" است. در ابتدا نمونه‌های نخستین این ماشین که در واقع گاوآهنی بود که به موتور بخار مجهز بود طراحی و تولید شد و بعدها نمونه‌هایی که این روزها می‌بینیم که البته با موتور بخار کار می‌کردند و نیاز به مقدار زیادی آب یا زغال سنگ داشتند، تولید و روانه بازار شدند تا مصرف کنندگان را ترغیب به استفاده از آنها به جای گاوآهن‌ها کنند. بدین ترتیب به تدریج فروش تراکتور رواج یافت.

سال 1892 میلادی فردی به نام جان فرولیخ اولین تراکتور با موتور بنزینی را تولید کرد که موتوری تک سیلندری داشت و البته این اختراع با شکست مواجه شد و استقبال چندانی از آن نشد. بعد از آن دو نفر دیگر به نام‌های چارلز هارت و چارلز پار تراکتوری با موتور 2 سیلندری ساختند و در سال 1903 میلادی توانستند 15 دستگاه تراکتور تولید کنند که موفقیت چشمگیری به حساب می‌آمد. این موتورهای 2 سیلندری در بهترین حالت 48 اسب بخار قدرت داشتند. سال‌ها بعد یعنی در سال 1910 با کوچک شدن اندازه تراکتورها، استقبال از این ماشین‌ها بیشتر شد و مردم آن زمان که اکثریت‌شان در زمینه باغداری و کشاورزی فعالیت داشتند برای راحتی کار خود از این ماشین‌های تازه تولید شده استفاده می‌کردند تا جائیکه که در سال 1923 میلادی تراکتورهایی که شرکت معروف فورد تولید کرد و تراکتور فرگوسن نامیده می‌شدند توانستند 77 درصد سهم بازار آمریکا را از آن خود کنند.

درباره تراکتورهای امروزی

در سایت دیوار انواع مدل‌های تراکتور و حتی ماکت‌های تراکتور برای کلکسیونرها با قیمت‌های مختلف و همچنین لوازم مربوط به این ماشین مثل بیل جلوی تراکتور جهت فروش آگهی شده است. در این سایت مدل‌هایی از تراکتور مثل تراکتور بیل‌دار، تراکتور فرگوسن، کمپرسور، تراکتور رومانی، تراکتور کمرشکن سه سیلندر، تراکتور شاسی بلند، تراکتور باغبانی و همینطور تراکتور چمن زنی برای فروش گذاشته شده است. یکی از مدل‌هایی که باغداران و کشاورزان به دنبال خرید یا فروش آن هستند، مدل تراکتور باغبانی است که برای مصارفی مانند سم زدن درختان باغ و یا شخم زدن زمین از آن استفاده می‌کنند که معمولا به تراکتور، گاری چرخ‌دار کوچک دو چرخ یا چهار چرخی هم وصل می‌کنند تا وسایل خود را به این صورت حمل کنند.

اگر به روستاها سفر کرده باشید، مشاهده کرده‌اید که بسیاری از روستاییان با تراکتور خود یا تراکتور اجاره‌ای کسب درآمد می‌کنند و روزی خود را در می‌آوردند‌، ضمن اینکه تراکتور وسیله نقلیه آنها هم هست و آهسته و پیوسته خود و خانواده‌اشان سوار آن شده و به خانه‌های دیگر روستاییان می‌روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی