ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متافوتبال
رپورتاژ آگهی

تاریخچه لیگ قهرمانان اروپا

معتبرین جام باشگاهی در سرتاسر دنیا «لیگ قهرمانان اروپا» است که از فصل 1992.93 با فرمت جدید کار خود را پیگیری می‌کند. لیگ قهرمانان اروپا در گذشته به شکلی دیگر و با عنوان «جام باشگاه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

معتبرین جام باشگاهی در سرتاسر دنیا «لیگ قهرمانان اروپا» است که از فصل 1992.93 با فرمت جدید کار خود را پیگیری می‌کند. لیگ قهرمانان اروپا در گذشته به شکلی دیگر و با عنوان «جام باشگاه های اروپا» برگزار می‌شد که با تصمیم یوفا برای افزایش سطح کیفی مسابقات و همچنین افزایش درآمدزایی از فصل 93-1992، این رقابت ها با تغیراتی در قوانین ورودیه و افزایش تیم‌های شرکت کننده با عنوان «لیگ قهرمانان اروپا» آغاز به فعالیت کرد.

تاکنون 26 دوره از سری جدید آن پشت سر گذاشته شده که رئال مادرید با 7 عنوان قهرمانی رکورددار است و پس از آن تیم‌های بارسلونا با 4 و میلان با 3 قهرمانی در رده بعدی قرار دارند.

اولین دوره جام باشگاه‌های اروپا در سال ۱۹۵۵ با شانزده تیم شروع شد که در اولین بازی دو تیم اسپورتینگ پرتغال و پارتیزان بلگراد (یوگسلاوی سابق) به نتیجه مساوی ۳–۳ رسیدند و تیم رئال مادرید نیز عنوان قهرمانی نخستین دوره را بدست آورد. در مجموع کلی جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا 10 باشگاه پر افتخار به ترتیب زیر قرار دارند:

قهرمان نایب قهرمان
رئال مادرید 13 3
آ.ث میلان 7 4
بایرن مونیخ 5 5
لیورپول 5 3
بارسلونا 5 3
آژاکس 4 2
اینتر 3 2
منچستر یونایتد 3 2
یوونتوس 2 7
بنفیکا 2 5

 

عملکرد خیره کننده رئال مادرید در فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا

قوی سپید مادریدی نشان داده تیم بازی‌های فینال اروپایی است. رئال مادرید در 16 حضور قبلی خود در فینال لیگ قهرمانان / جام باشگاه های اروپا، 13پیروزی را کسب کرده است. به همین دلیل برخی ها اعتقاد دارند رئال مادرید در فینال حضور پیدا نمی کند بلکه آن‌ها در فینال برنده می شود.

کهکشانی‌ها 7 بار در فینال‌های فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کردند که تمامی این 7 بار در مسابقه فینال به پیروزی رسیدند و هیچ شکستی را در فینال متحمل نشدند!

رده‌بندی کشورها از نظر موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا

اسپانیا به کمک 2 غول بزرگ فوتبال باشگاهی خود یعنی بارسلونا و رئال مادرید موفق‌ترین کشور از نظر کسب عنوان قهرمانی در مجموع جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا است.

قهرمان نایب قهرمان
اسپانیا 18 11
ایتالیا 12 16
انگلستان 12 8
آلمان 7 10
هلند 6 2
پرتغال 4 5
فرانسه 1 5
اسکاتلند 1 1
رومانی 1 1
یوگوسلاوی 1 1

 

مخالفان برگزاری هر ساله‌ی جام جهانی معتقدند برگزاری هر ساله این رقابت‌ از جذابیت آن کم خواهد کرد اما لیگ قهرمانان اروپا نشان داده که با برنامه ریزی دقیق و به کارگیری بهترین امکانات، نه تنها جذابیت یک رقابت کاهش پیدا نمی کند، بلکه می توان هر سال طرفداران بیشتری برای آن پیدا کرد.

آمار بازدید صفحات اینترنتی مربوط به نتایج زنده فوتبال در زمان برگزاری این مسابقات نشان دهنده ارزش و اعتبار آن از دید مردم است.

بازی‌های دراماتیک لیگ قهرمانان اروپا

متافوتبال

همه ما کم و بیش شاهد بازی‌های زیبا و به یاد ماندنی لیگ قهرمانان بوده‌ایم، از فینال معجزه آسای استانبول و قهرمانی لیورپول، کام بک عجیب بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن تا دوران خوش روسونری با مثلث رود گولیت، فان باستن و ریکارد.

در مدت برگزاری لیگ قهرمانان اروپا نتایج عجیب و غریب و نوستالژیک بسیاری رقم خورده که مطمئنا یکی از مهمترین آن‌ها که در خاطر فوتبال دوستان ایرانی به واسطه حضور علی دایی باقی مانده فینال دراماتیک سال 1999 بین تیم‌های منچستر یونایتد و بایرن مونیخ در ورزشگاه نیوکمپ است.

در حالی که این دیدار مهیج تا دقیقه 90 با نتیجه یک بر صفر به سود تیم بایرن مونیخ دنبال می شد، تدی شرینگهام در دقیقه 91 و اوله‌گانر سولسشیر در دقیقه 93 برای شیاطین سرخ گلزنی کردند تا شاگردان اوتمار هیتسفیلد در کمال ناباوری جام را از دست بدهند. این مسابقه بزرگ به قضاوت پیرلوئیجی کولینا داور سرشناس ایتالیایی برگزار شد.

همپنین یکی از جالب‌ترین اتفاقات لیگ قهرمانان اروپا در سال 2000 رقم خورد و اولین فینالی که دو طرف میدان آن از یک کشور بودند برگزار شد. دو تیم رئال مادرید و والنسیا اسپانیا توانسته بودند راهی فینال سال 2000 لیگ قهرمانان اروپا شوند و در ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس روبروی هم قرار گرفتند که در پایان این کهکشانی‌ها بودند که تحت هدایت ویسنته دل بوسکه و با سه گل مورینتس، مک منمن و رائول برای هشتمین بار فاتح اروپا شوند.

اما مطمئنا دراماتیک‌ترین و هیجان‌انگیزترین فینال تاریخ لیگ قهرمانان اروپا کام‌بک لیورپول مقابل میلان در فینال 2005 استانبول است. قبل از مسابقه کارشناسان هیچ شانسی را برای قرمزهای آنفیلدی تحت هدایت رافائل بنیتس قائل نبودند و عقب افتادن لیورپول در نیمه اول با 3 گل مقابل شاگردان آنچلوتی گویای همه چیز بود.

گل‌های میلان را پائولو مالدینی در دقیقه 1 و هرنان کرسپو در دقایق 39 و 44 به ثمر رساندند. اما در نیمه دوم یکی از غیر ممکن‌ترین حوادث فوتبالی رقم خورد و لیورپول با کام‌بکی استثنائی و با گل‌های استیون جرارد 54، ولادیمیر اسمیچر 56 و ژابی آلونسو در دقیقه 60 و فقط طی 6 دقیقه که به عنوان "جنون ۶ دقیقه‌ای لیورپول" معروف است بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه نیمه دوم و دو وقت 15 دقیقه اضافه میلان تلاش زیادی برای پیروزی داشت ولی نهایتا ضربات مرگبار پنالتی اتفاقی نادر را در دنیای فوتبال رقم زد و میلان با از دست دادن 3 پنالتی توسط سرجینیو، پیرلو و شوچنکو جام قهرمانی را به لیورپول واگذار کرد.

نتایج زنده لیگ قهرمانان اروپا

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و نتایج زنده مسابقات به بخش نتایج زنده لیگ قهرمانان اروپا در سایت متافوتبال مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • armya gh
    armya gh | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    تو بازی های امسال لیگ اروپا بازی فقط بازی تیم A .... اخ اخ دیوونه ام میکنه این ترکیب...
    فک کن...دورتمند؛اتلتیکومادرید؛کلوب بروژ و موناکو همه باهم توی گروه A قراره مسابقه بدن...
    ینی چی بشه نتیجه ای بازیا...میترکونه ها...

  • moeiN zamani
    moeiN zamani | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    م فوتبالو لطفا دیگه سیاسی نکنید این دو تا تیم عشقای منن...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی