ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید گوشی سامسونگ
رپورتاژ آگهی

خرید گوشی سامسونگ یا آیفون؛ کدام بهتر است؟

رقابت در خرید گوشی سامسونگ و آیفون چیزی نیست که به امروز دیروز محدود شود. یک طرف طرفداران سامسونگ ایستاده‌اند که با امکانات جدید این موبایل فخر می‌فروشند و یک سوی دیگر علاقمندان آیفون که ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رقابت در خرید گوشی سامسونگ و آیفون چیزی نیست که به امروز دیروز محدود شود. یک طرف طرفداران سامسونگ ایستاده‌اند که با امکانات جدید این موبایل فخر می‌فروشند و یک سوی دیگر علاقمندان آیفون که دل به برند گوشی خود بسته‌اند. یکی از این رقابت‌ها از چند ماه قبل بین آیفون ۱۰ یا آیفون x  و گلکسی نوت ۸ بود.

اگرچه آیفون ۱۰ با قدرت وارد بازار شد اما خرید گوشی سامسونگ هنوز هم از نظر برخی عاقلانه‌تر است. سامسونگ با قیمت کمتر گوشی ارائه داده که حتی از بسیاری جهات قدتمندتر از آیفون است این تفاوت‌ها را در مطلب زیر بررسی می‌کنیم.

در سال گذشته یکی از تفاوت‌های خرید گوشی سامسونگ نوت ۸ با آیفون ۱۰ در اسکنر انگشت بود. تا همین دو سال قبل آخرین مدل آیفون را می‌توانستیم با اثر انگشت باز کنیم اما حالا دیگر دکمه هوم حذف شده و در عوض سامسونگ را هنوز هم می‌توان با یک اثر انگشت باز کرد. البته حذف شدن دکمه هوم آیفون به این معنی نبود که قید باز شدن بدون رمز را زده است؛ هنوز هم می‌توان قفل این گوشی را با فیس‌آی‌دی (یعنی با سیستم تشخیص چهره) باز کرد. اگر از این پیشرفت خوشتان آمده باید بدانید که چیزی نیست که فقط آیفون از آن بهره برده باشد بلکه گلکسی نوت ۸ از قابلیت اسکن عنبیه چشم برای باز کردن قفل بهره‌مند شده است.

اگر امروز یک گوشی سامسونگ اس هشت بخرید باید شش میلیون و هفتصد هزارتومان هزینه کنید ولی برای آیفون ۱۰ باید ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بپردازید. یکی دیگر از این تفاوت‌ها قلمی بود که در سامسونگ وجود داشت و در آیفون نه. با این قلم شما حتی می‌توانستید روی یک گوشی خاموش هم یادداشت بنویسید. همچنین این تفاوت‌ها به صفحه نمایش سامسونگ هم مربوط می‌شد. موضوع دیگری که در همه دوران‌ باعث برتری خرید سامسونگ در مقایسه با آیفون می‌شد باتری آیفون است. حتی مدل‌ پایین‌ترین سامسونگ هم باتری قوی‌تری در مقایسه با آیفون دارند.

امروز برتری سامسونگ در سال ۲۰۱۸ هم ثابت شده است. برای مثال یکی از این وجوت تمایز در این بوده که اندازه گلکسی اس ۹ از آیفون بیشتر شده است. تفاوت‌هایی که درباره حسگر و تشخیص عنبیه گفته شد در این نسل هم ادامه یافته. مقایسه بین این دو، مقایسه بین گوشی عالی و گوشی محشر است. برای همین کسی در دشوار بودن انتخاب بین این دو شکی ندارد. به‌خصوص این دشواری در آخرین مدل آیفون بیشتر شده و انتخاب یکی از آنها عمدتا به سلیقه شما ربط دارد.

برای مثال برخی از افراد علاقه‌ای به بریدگی بالای صفحه آیفون ایکس ندارند برخی هم با خمیدگی دو طرف سامسونگ کنار نمی‌آیند. از نظر تراکم پیکسلی سامسونگ صفحه نمایش بهتری دارد اما آیفون ایکس می‌گوید که در آخرین نسخه خود تکنولوژی TrueTone به کار برده که بازنمایی بهتری از رنگ‌ها نشان می‌دهد. از نظر باتری باز هم گلکسی قدرت بیشتری از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین این گوشی امکان پشتیبانی دو سیم‌کارت را به کاربر می‌دهد؛ امکانی که در هیچ کدام از گوشی‌های  آیفون وجود نداشته‌است. در کنار این همه ویژگی مثبتی که بر شمردیم یادمان نرود که کارت حافظه‌ای که به سامسونگ اضافه می‌شود دردسری برای کاربران هنگام ذخیره کردن فایل دارد؛ مشکلی که در کاربران آیفون وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • mop
    mop | ۸ آذر ۱۳۹۷

    واقعا samsung یه چیز دیگس
    دوربینش معرکه تست کردم که میگم
    صفحش که توی دنیا تکه
    طراحیش که معرکس اینو همه میدونن
    رابط کاربری عالی ???
    امکانات زیاد
    مرسی

  • soldier76
    soldier76 | ۸ آذر ۱۳۹۷

    من روزای اولی که گلکسی s6 اومد تو بازار یکی خریدم ....تا الان عالی بوده ...فقط باتریش خراب شد که قبل گرونیا 80 تمن دادم عوض کردن ...به نظرم سامسونگ از اس۶ به بعد خیلی خوب عمل کرد...ولی قبل از اس۶ فقط اپل حرف اول رو میزد .....الان دیگه تصمیم گیری سخت شده چون همه برندا گوشی با کیفیت دارن بین گوشیاشون

  • JOKJOK.IR
    JOKJOK.IR | ۸ آذر ۱۳۹۷

    یه mi a1 دارم . نزدیک یساله هیچ کمبودی احساس نمی کنم . پلتفرمی بشدت بروز و پر سرعت داره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی