ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید لپتاپ
رپورتاژ آگهی

آیا گوشی های موبایل جای لپ تاپ ها را گرفته اند؟

با موبایل‌های قدیمی فقط می‌شد تماس تلفنی گرفت و خوشحال بود از اینکه دستگاه مربوطه لازم نیست دائما کنار دیوار با سیم و مخلفات به پریز برق وصل باشد و شعاع دسترسی به آن به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با موبایل‌های قدیمی فقط می‌شد تماس تلفنی گرفت و خوشحال بود از اینکه دستگاه مربوطه لازم نیست دائما کنار دیوار با سیم و مخلفات به پریز برق وصل باشد و شعاع دسترسی به آن به اندازه کشسانی سیمی فنری‌شکل باشد نهایتا تا وسط اتاق!

موبایل‌های نسل اول همین‌قدر که فون‌بوکی با ظرفیت ذخیره‌سازی هزار شماره تلفن و تعداد متنابه (اما محدودی) پیامک داشت، خود معجزه‌ای به‌شمار می‌آمد. آن روز کسی تصور نمی‌کرد که این اجسام کوچک که در یک دست جا می‌گرفتند و برجسته‌ترین تفاوت‌شان با هم در این بود که ساده باشند یا تاشو، روزی بخواهند یا اصلا بتوانند با دم و دستگاه مفصل کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌های تا آن‌موقع نوظهور هماوردی کنند. اما به فاصله کمتر از یک دهه 1100 و N73 و K800 هر سه به نوستالژی بدل شدند و کنار تلفن‌های سیاه رومیزی قدیمی جا خوش کردند و به تاریخ پیوستند.

ما امروزه با اسمارت فون خود می‌توانیم به فضای مجازی دسترسی پیدا کنیم، می‌توانیم ساعت‌ها از امکانات تعبیه شده در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شویم، می‌توانیم با یک گوشی هوشمند ساده ساعت‌ها به موسیقی مورد علاقه‌مان گوش کنیم، قادریم با آن فیلم‌های روز دنیا را ببینیم آن هم با کیفیت اچ‌دی! می‌توانیم طعم تجربه‌های لذت‌بخشی از عکاسی و ثبت وقایع پیرامون‌مان را بچشیم.

تلفن‌ هوشمند جای ساعت شماطه‌دار و واک‌من و ضبط صوت را گرفته، روزنامه‌نگاری مرسوم را از رونق انداخته، و دسترسی آنی به وضع آب و هوا و راه‌ها و خبر ورزشی را تسهیل کرده و از این طریق مفیدترین بخش اخبار تلویزیون را از کارکرد انداخته است!

از آن گذشته امکان یادداشت‌برداری، نوشتن و ذخیره‌سازی و ارسال متن‌های بلند، و تهیه جداول تو در تو و نمودارهای پیچ در پیچ را فراهم کرده است. بعلاوه اگر شما به یک اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید با خرید یک آبونمان‌ مختصر می‌توانید از فضای مجازی ابری بسیار وسیعی جهت ذخیره‌سازی بی‌شمار فایل و دیتا استفاده کنید و غم‌تان نباشد که: «الان است که حافظه گوشی‌ام تمام شود!»

آیا گوشی‌ هوشمند با چنین میزانی از پیشرفت تکنولوژیکی پاسخگوی همه نیازهای ما در دنیای دیجیتال هست؟ آیا در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند پیشرفته ما را از خرید لپ‌تاپ بی‌نیاز می‌کند؟

چه نیازیست به خرید لپ‌تاپ وقتی حتی کتاب‌ را هم می‌توان در اسمارت‌فون خواند یا گذاشت کسی برایت بخواند وقتی خودت در حال رانندگی هستی یا داری ورزش می‌کنی؟!

گذشته از تحلیل‌های روانشناختی، رونق بازار خرید و فروش کتاب ثابت می‌کند که بشر هنوز محتاج و علاقمند به در دست داشتن مکعب‌مستطیل کاغذی نوشته‌شده‌ایست که نامش را کتاب گذاشته و همچنان سر در پی آن می‌دود، خوشبختانه! و همین قیاس درباره گوشی هوشمند و لپ‌تاپ نیز برقرار است. بازار خرید لپ‌تاپ در سراسر جهان چنان پر رونق است که تولیدکنندگان لحظه‌ای به کناره‌گیری از تولید و به‌روزرسانی آن فکر نمی‌کنند.

گرچه فی‌الواقع امکانات فراهم‌آمده در هر دو نوع این وسایل دیجیتال (لپ‌تاپ و موبایل) قابل رقابت با هم‌اند، اما سهولت استفاده از لپ‌تاپ در پروژه‌های کمی فراتر از نیازمندی‌های روزمره و اطمینان‌بخشی برتر آن همچنان پابرجاست و کاربران بسیاری را مشتاق به خرید لپ‌تاپ می‌کند.

پردازنده‌های بسیار قوی‌تر، ظرفیت‌های بسی بالاتر، سهولت انجام عملیات‌های کامپیوتری پیچیده، در کنار امکان جابه‌جایی دستگاه، به لپ‌تاپ (در مقایسه با موبایل) مزیتی بخشیده که جایگاه آن را در دنیای لوازم دنیای دیجیتال باثبات و اطمینان‌بخش می‌کند تا جایی که می‌توان آن را رقیبی جدی برای حذف کامپیوترهای خانگی از عرصه رقابت‌های فناوری به‌شمار آورد و نه شکست‌خورده‌ای در رقابت با موبایل.

بنابراین عرصه رقابت در ارائه مدل‌ها و رونمایی از تکنولوژی‌های جدید در بازار تولید لپ‌تاپ همچنان گشوده و پر مخاطب است و خیل مشتاقان این بازار را سیرآب می‌کند؛ تفاوت‌ها در سیستم عامل، وزن دستگاه، قدرت و سرعت پردازنده و قابلیت و دوام ریزپردازنده‌ها، میزان نگهداری شارژ، عمر باتری، گرافیک و تراکم پیکسلی صفحه، حافظه، مطلوبیت صدا، قابلیت‌های تاچ‌پد و صفحه‌کلید و میانبرها، قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌ها، فرایند خنک‌شدن، و بالاخره رنگ و طراحی لپ‌تاپ‌ و نیز امکان بهره‌مندی از ضمانت و خدمات پس از فروش آن است؛ دنیایی از تنوع و انتخاب!

اگر قصد خرید لپ‌تاپ را دارید اما صرف هزینه‌‌های گزاف برای خرید یک لپ‌تاپ نو برایتان میسر نیست، سری به سایت دیوار بزنید. در دیوار با انواع لپ‌تاپ‌هایی مواجه خواهید شد که می‌توانید بی‌واسطه با فروشندگانشان وارد مذاکره و معامله شوید. بعلاوه نکاتی مهم در خرید و نگهداری لپ‌تاپ در آن درج شده که می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی