ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

لوازم الکترونیکی را با قیمت کمتر از دیوار بخریم

سایت دیوار امروز به بزرگ‌ترین بازار اینترنتی خرید و فروش دست دوم کالاها تبدیل شده است. خرید و فروش اینترنتی بدون واسطه ممکن است نگرانی‌هایی را برای خریداران به دنبال داشته باشد. مثلا اینکه چطور ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سایت دیوار امروز به بزرگ‌ترین بازار اینترنتی خرید و فروش دست دوم کالاها تبدیل شده است. خرید و فروش اینترنتی بدون واسطه ممکن است نگرانی‌هایی را برای خریداران به دنبال داشته باشد. مثلا اینکه چطور می‌شود از دست کلاهبردان و خقه‌بازان در امان ماند؟ یا اینکه چطور از سلامت کالای مورد نظر می‌توان اطمینان حاصل کرد؟ در ادامه به ارائه برخی از ترفندها برای کسانی که به دنبال خرید لوازم الکترونیکی از سایت دیوار هستند خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید امن در دیوار

اگرچه دیوار مسئولیت حقوقی در قبال خرید و فروش‌هایی که در سایت صورت می‌گیرد ندارد، اما همواره از طریق انتشار مطالب راهنما در بلاگ خود سعی دارد بستری امن برای معاملات فراهم آورد. دیوار به خریداران توصیه می‌کند که از خرید پستی پرهیز کنند. بهتر است از فروشندگانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آنها وجود دارد. یا اینکه هرگز پیش از مشاهده و بررسی کالا مبلغ آن را به فروشنده پرداخت نکنید و پس از پرداخت رسید کتبی معتبر دریافت کنید. در این زمینه می‌توانید مطلب «چند پیشنهاد برای خرید از طریق دیوار، با خیال راحت!» را مطالعه کنید.

چرا از دیوار بخریم؟         

با افزایش نرخ ارز، بازار خرید لوازم الکترونیکی هم افزایش قیمتی نجومی تجربه کرده‌ است. در چنین شرایطی در بازار دست دوم با قیمت پایین‌تر گزینه‌های بیشتری برای خریداران فراهم می‌کند. این تصور اشتباه است که در دیوار فقط لوازم الکترونیکی‌ای که مدت‌ها استفاده شده برای فروش آگهی می‌شوند. حتی در مواردی لوازم الکترونیکی آکبند هم با اختلاف قیمت چند صد هزار تومانی آگهی می‌کنند. در نظر داشته باشید عده‌ای به علت مهاجرت مجبور به فروش لوازم خود می‌شوند. عده‌ای هم کالایی را هدیه گرفته‌اند که لازمش ندارند. یا اینکه کالا را خریده‌اند و حالا نظرشان عوض شده است. برای مثال Lenovo ideapad 320 آکبند که فقط در کارتن آن باز شده با دوسال گارانتی سازکار، 500 هزار تومان زیر قیمت بازار آگهی شده است. دیوار پر است از لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، گوشی‌ها و دیگر لوازم الکترونیکی استفاده شده‌ای که کاملا سالم و بی‌نقص هستند و به قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسند. 

به چه مواردی دقت کنیم؟

برای خرید لوازم الکترونیکی از سایت دیوار بهتر است به سراغ فروشندگانی بروید که امکان تست کالا را به شما می‌دهند. برخی ایرادات لوازم الکترونیکی در یک بررسی چند دقیقه‌ای مشخص نمی‌شوند. مثلا برای اینکه ببینید باتری کالا به مدت استاندارد شارژ را نگه می‌دارد یا نه زمان بیشتری لازم است. گرفتن مهلت حداقل یک روزه تست از فروشنده می‌تواند کمک کند بهترین انتخاب را داشته باشید. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید گارانتی معتبر است. برخی از لوازم الکترونیکی آگهی شده تنها مدت کوتاهی از خرید و استفاده آنها گذشته و هنوز گارانتی دارند. بنابراین انتخاب کالاهای گارانتی‌دار را در اولویت قرار دهید و اعتبار ضمانت را بررسی کنید. اگر فروشنده مهلت تست نمی‌دهد و کالا گارنتی هم ندارد، سعی کنید از فروشنده ضمانت کتبی بگیرید که در صورت بروز مشکل امکان مرجوع کردن کالا را داشته باشید.

لوازم الکترونیکی که در ظاهر خود دچار شکستگی شده‌اند چندان ارزش خریداری ندارند. چنین لوازمی معمولا با ضربات شدید به این روز افتاده‌اند و لوازم الکترونیکی با چنین ضرباتی در طولانی مدت ممکن است مشکلات بیشتری پیدا کنند. مثلا هزینه تعمیر آیفونی که صفحه آن شکسته مشخص است اما نمی‌توان تضمین کرد گوشی آسیب دیگری ندیده باشد. حتی لازم است از فروشنده درباره سابقه تعویض قطعات و تعمیرات کالای مورد نظر بپرسید. تغییر رنگ در بدنه، باز شدن درزها، سر وصدای اضافی و تاخیر در روشن شدن دستگاه از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MOHAMMAD-7
    MOHAMMAD-7 | ۶ دی ۱۳۹۷

    فعلاً دیوار بد نیستش اگه گند نزنن بهش

  • MOHAMMAD-7
    MOHAMMAD-7 | ۶ دی ۱۳۹۷

    دی جی کالا دیگه شورشو در اورده داره گرون میده جنسا رو

  • farhot
    farhot | ۵ دی ۱۳۹۷

    برادرای دیجیاتو مخلصیم، فقط ممکنه بفرمایید بروز رسانی بعدی کی هستش به امید خدا؟؟ پوستمون کنده شد با این اپ

مطالب پیشنهادی