ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات جدید بازی سنگ کاغذ قیچی
کیان

این ربات در بازی سنگ، کاغذ، قیچی شکست‌ناپذیر است؛ جایزه 10 هزار دلاری برای شکست آن [تماشا کنید]

سازنده راکی برای فردی که بتواند این ربات را شکست دهد، 10,000 دلار جایزه در نظر گرفته است.

حمیدرضا علیا
نوشته شده توسط حمیدرضا علیا | ۲۰ آبان ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰

«راکی» ربات سنگ کاغذ قیچی است که هر ثانیه 100 بار از تشخیص‌دهنده حرکت دست و کامپیوتری کوچک برای ردیابی حرکات استفاده می‌کند تا پیش‌بینی کند کاربر چه حرکتی در این بازی انتخاب می‌کند. این ربات با این سازوکار می‌تواند در 100 درصد بازی‌ها برنده شود.

به گزارش InterestingEngineering، «مارک روبر»، یوتوبر آمریکایی که به‌خاطر ویدیوها و اختراعات علمی‌اش معروف است، آخرین ساخته خود را معرفی کرد. او اخیراً از رباتی به‌ نام «راکی» رونمایی کرده است که در بازی سنگ، کاغذ، قیچی شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

مارک روبر قبلاً مهندس ناسا بود اما حالا یوتوبر شده. او همچنین بنیان‌گذار CrunchLabs است؛ شرکتی که اسباب‌بازی‌های علمی تولید می‌کند.

به گفته روبر، راکی ​​از فناوری پیشرفته‌ای برای پیش‌بینی و مقابله با حرکات حریف استفاده می‌کند. روبر در ویدیویی که اخیراً در کانال یوتوب خود منتشر کرده است، توانایی‌های راکی ​​را به نمایش گذاشته و به هرکسی بتواند آن را شکست دهد، 10 هزار دلار جایزه می‌دهد.

این ویدیو از زمان آپلود شدن توجه گسترده‌ای را جلب کرده و میلیون‌ها بازدید داشته است.

قابلیت جالب ربات راکی

راز شکست‌ناپذیری راکی در ردیابی حرکات دست و موقعیت انگشتان نهفته است. این قابلیت به آن اجازه می‌دهد فوراً انتخاب بازیکن را تشخیص دهد و قبل از اینکه انسان بتواند حرکت دستش را تمام کند، در مقابل حرکت برنده را نمایش دهد.

ربات جدید بازی سنگ کاغذ قیچی

راکی نه‌فقط موقعیت دست‌ها را ردیابی می‌کند، بلکه موقعیت انگشتان حریف را نیز 100 بار در ثانیه با استفاده از تشخیص‌دهنده حرکتی مادون قرمز (IR) و کامپیوتری کوچک بررسی می‌کند تا متوجه حرکت بعدی حریف بشود.

جالب اینجاست که این اولین بار نیست که رباتی برای بازی سنگ، کاغذ و قیچی طراحی شده است. حدود 12 سال پیش، آزمایشگاه گروه ایشیکاوا در توکیو ربات مشابهی به نام «یانکن» را توسعه داد که با استفاده از فناوری ردیابی با سرعت بالا نرخ 100 درصد موفقیت در بازی سنگ، کاغذ، قیچی را به دست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی