ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

برندگان مسابقه عکاسی اکولوژی 2024 معرفی شدند؛ از اژدهای ریش‌دار تا جنگ زنبور و عنکبوت

تصاویر ارسال شده به این مسابقه، زیبایی‌های دنیای حیوانات، گیاهان‌و‌قارچ‌ها، شبکه‌ها در طبیعت و ارتباط مردم با طبیعت را نشان می‌دهند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ مهر ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰

تصویری خیره‌کننده از یک اژدهای ریش‌دار (با نام علمی Pogona barbata) موفق‌شده تا جایزه اصلی مسابقه عکاسی انجمن اکولوژی بریتانیا در سال 2024 را دریافت کند. در ادامه به بررسی برندگان این مسابقه می‌پردازیم.

برندگان این مسابقه عکاسی در شش دسته مختلف معرفی شده‌اند: حیوانات، گیاهان‌و‌قارچ‌ها، شبکه‌ها در طبیعت، مردم و طبیعت، اقدام بوم‌شناسان و کشاورزی احیاگر.

برندگان مسابقه عکاسی انجمن اکولوژی بریتانیا

تصویر اژدهای ریش‌دار (تصویر بالای خبر) در پرتوهای خورشید پایتخت استرالیا، «کانبرا» توسط «دمین اسکوئر»، زیست‌شناس تکاملی دانشگاه ولونگونگ گرفته شده است.

تصویر دیگری از یک خارچنگ سیگنال (با نام علمی Pacifastacus leniusculus) در یک مزرعه متروکه لهستانی، که توسط «فیلیپ یارزینسکی» گرفته‌شده جایزه اصلی دسته حیوانات را کسب کرده است. این خارچنگ‌های بومی آمریکای شمالی، در دهه 1960 به آب‌های اروپا راه پیدا کردند.

یک خارچنگ سیگنال

تصویر زیر که توسط «روبرتو گارسیا روآ» گرفته شده، درگیری بین یک زنبور تارتنک‌گیر ماده (خانواده Pompilidae) و دشمن خطرناکش، یعنی عنکبوت را نشان می‌دهد، درحالی‌که زنبور منتظر می‌ماند تا ببیند که آیا عنکبوت فلج شده است یا خیر. زنبورهای تارتنک‌گیر عنکبوت شکار می‌کنند، زیرا عنکبوت‌ها تمام مواد مغذی موردنیاز برای فرزندانش را فراهم می‌کنند.

نبرد زنبور با عنکبوت

این تصویر برنده اصلی دسته «شبکه‌ها در طبیعت» شده است.

تصویری از دو درنا

تصویر بالا نیز توسط «فیلیپ یارزینسکی» گرفته شده و در دسته شبکه‌ها در طبیعت برنده جایزه دیگری شده است. در این تصویر که در جزایر اسکریز، آنگلسی، بریتانیا گرفته‌شده شاهد یک درنای قطبی نر (Sterna paradisaea) هستیم که یک مارماهی شنی را به پرنده ماده‌ای که روی تخم نشسته هدیه می‌دهد.

سایر تصاویر برنده این مسابقه عکاسی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

برنده مسابقه عکاسی 2024
برنده مسابقه عکاسی اکولوژی
برنده مسابقه عکاسی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی