ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جهانگرد ایران موبی کد
تکنولوژی

جهانگرد: استارتاپ ها برای حمایت به سازمان فناوری اطلاعات مراجعه کنند

معاون وزیر ارتباطات به دیجیاتو گفت: استارتاپ ها بخش از شورای کارآفرینان سازمان فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده اند و برای دریافت حمایت می توانند به این سازمان مراجعه کنند. نصرالله جهانگرد در مراسم ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

معاون وزیر ارتباطات به دیجیاتو گفت: استارتاپ ها بخش از شورای کارآفرینان سازمان فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده اند و برای دریافت حمایت می توانند به این سازمان مراجعه کنند.

نصرالله جهانگرد در مراسم اختتامیه ایران موبی کد گفت: کشاورزی، صنعت و خدمات سه قطب اصلی  توسعه اقتصاد هستند که فناوری در توسعه هر سه آنها یکی از ابزاری های ضروری و لازم است. نهایت پیشرفت در این سه شاخصه به تکنولوژی ختم می شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به اعتقاد رئیس سازمان فناوری اطلاعات با توجه به برخی محدودیت ها در صنعت و کشاورزی، آینده اقتصاد در خدمات خواهد بود و باید در کشور بر روی این مقوله کارهای فراوانی انجام شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: میزان پورت باند پهن مورد نیاز کشور حدود 18 میلیون عدد برآورد می شود که تا قبل از دولت 3.5 میلیون درگاه بود و هم اکنون در یک رشد دوبرابری به حدود 7.3 میلیون پورت محقق گردیده است.

جهانگرد گفت: ما در منطقه موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برای پهنای باند داریم. هر لینک ارتباطی اینترنت بین شرق و غرب باید از منطقه ما بگذرد که با توجه به علاقه شرکت ها به راه زمینی ایران بهترین گزینه برای انتقال دیتا در خاورمیانه است. نمونه این کار انتقال لینک اینترنت از چابهار به جمهوری آذربایجان به حساب می آید. از طرفی هم به خاطر دارا بودن 14 همسایه خاکی و آبی موقعیت دیگری پیش می آید که باید از آن استفاده کنیم . هم اکنون عراق لینک ارتباطی خود به کشورهای شمال غربی ایران را از داخل خاک های ما عبور داده است.

پهنای باند بین المللی ایران باید به 4 ترابایت بر ثانیه افزایش برسد

وی با اشاره به نیازهای داخلی بیان کرد: وقتی که وزارت را از دولت دهم تحویل گرفتیم پهنای باند بین المللی ایران 80 گیگابیت بر ثانیه بود ولی هم اکنون این مقدار 170 گیگابیت بر ثانیه است که باید به 4 ترابیت بر ثانیه افزایش یاید. البته پهنای باند داخلی نیز باید در بین استانی به 20 ترابیت بر ثانیه و درون استانی به 60 ترابیت در ثانیه برسد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی 3G را یکی از موثرترین راه های افزایش پهنای باند دانست و اضافه کرد: از زمان راه اندازی نسل سوم تلفن همراه در کشور مصرف دیتای موبایل به صورت 10 ترا بایتی افزایش می یابد. به طور مثال میزان دیتای مصرفی در شبکه همراه اول 2 ماه قبل 37 ترابایت بود که در ماه گذشته به 67 ترابایت رسید.

جهانگرد

به گفته معاون وزیر ارتباطات میزان دسترسی به اینترنت پهن باند در کشور 30 درصد کل جمعیت یعنی حدود 21 میلیون نفر است که 100 درصد خانه های ایران امکان دسترسی به یکی از انواع سرویس های اینترنت را دارند. همچنین ضریب اشتراک تلفن همراه در کشور به 100 درصد رسیده ولی 70 درصد از ایرانیان به موبایل دسترسی دارند.

او دامه داد: تا سال 2020 جمعیت زمین 7.6 میلیارد نفر خواهد شد ولی پیش بینی ها این است که 50 میلیارد دستگاه به اینترنت وصل باشند. این یعنی 7 دستگاه به ازای هر فرد که نشانگرد تحقق شعار اینترنت اشیا (Internet Of Things) است.

جهانگرد به رشد فزاینده حجم مصرف داده در دنیای وب اشاره کرد و گفت: امسال میزان استفاده حجم اینترنت در دنیا 6 زتابایت برآورد شده که این رقم در سال آینده به 10 زتابایت افزایش می یابد. (هر زتابایت معادل 10به توان 9 ترابایت است)

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: حوزه اپلیکیشن نویسی بسیار حوزه موفقی است که برای رونق بیش از پیش آن باید با توجه به داده کاوی (Data Mining)، برنامه نویسی شود. ما برای کارآفرینی در این قسمت برخی مراکز فعال را در سازمان جمع کرده ایم و شورایی برای این کار تشکیل داده ایم.

جاوا و اندروید بر اساس به ضرورت دروس دانشگاهی اضافه می شود

وی از طرح همکاری با مدیران دانشگاه ها خبر داد و بیان کرد: به عنوان یک ضرورت از آنها خواسته ایم دروس جاوا و اندروید را به رشته های کامپیوتر سامانه آموزشی کشور اضافه کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به بومی سازی در برنامه های موبایلی در دنیای امروز توضیح داد: اصرار بر تولید محتوای بومی و فارسی داریم زیرا زبان و فرهنگ بخشی از منافع ملی هر کشور است. کلینتون در زمان ریاست جمهوری خود تولید و توسعه محتوای انگلیسی را به عنوان منافع رسمی کشور آمریکا دانست.

جهانگرد با اشاره به آمادگی برای همکاری در توسعه برنامه های تحت موبایل به توسعه کنندگان اپلیکیشن گفت: هیچ شرکتی رقیب شما نخواهد بود چون پول و  ثروت در این سرزمین است. تا وقتی اپلیکیشن ها بومی نشود ارزش افزوده ای نخواهد داشت. برندهای خارجی با بومی سازی در کشور شما سرمایه گذاری کردند و امروزه درآمد و سود خوبی را برداشت می کنند که مانیز نباید از آنها عقب بیافتیم.

جهانگرد

جهانگرد در جمع خبرنگاران درباره آموزش جاو و اندروید اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که این دو مهارت در اپلیکیشن نویسی بسیار موثر است و بهتر دیدیم که در امور آموزشی دانشجویان قرار گیرد. هم از دانشگاه ها خواستیم که این کار را بکنند و هم با دانشگاه شریف و دو موسسه دیگر در کشور برای راه اندازی این دوره همکاری می کنیم.

وی به سوال دیجیاتو در مورد ایجاد رشته دانشگاهی برای موبایل و ابزارهای همراه پاسخ داد: ایده خوبی هست و باید در کمیته دانشگاهی دید در اندازه یک رشته درسی مستقل جای خواهد گرفت یا نه.

هم زیر ساخت و هم دسترسی به موبایل برای ارتقای جایگاه ICT ضروری است

جهانگرد در مورد وضعیت ایران در رتبه بندی توسعه ICT  و بهبود جایگاه ایران در آینده به دیجیاتو گفت: ما در این گزارش پیشرفتی داشتیم که برای پهن باند بوده است و امیدواریم در گزارش آینده با توجه به راه اندازی 3G این رتبه بهتر شود. پیش بینی که در وزارتخانه شده این است که هم زیر ساخت توسعه یابد و هم اپراتورها دسترسی موبایل را بیشتر کنند تا  این رتبه بهبود یافته و در شان ایرانیان شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در مورد ادغام تلکام و الکامپ به یکی از خبرنگاران گفت: از سمت وزارت ارتباطات و سازمان نظام صنفی رایانه ای این موضوع قطعی است و امیدواریم با مدیریت نمایشگاهی کشور هم در این موضوع توافق کنیم.

جهانگرد در پاسخ به آخرین سوال دیجیاتو در مورد حمایت از استارتاپ ها در سازمان فناوری اطلاعات گفت: استارتاپ ها بخشی از این شورا در نظر گرفته شده اند و برای دریافت حمایت می توانند به سازمان مراجعه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • داود
    داود | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    همش چرت و پرت !
    همین آقا 2 ماه هست جواب کار ما رو نمی ده !

  • حسین
    حسین | ۱۲ آذر ۱۳۹۳

    من تماس گرفتم سازمان. پس از پاس کاری های فراوان از این شماره تلفن به اون شماره تلفن و صحبت کردن با افراد مختلف در خصوص حمایت از استارت آپ ها. فرمودند: به ما چیزی نگفتن.

  • M. Ali
    M. Ali | ۱۲ آذر ۱۳۹۳

    حرف زدن كه كاري نداره، اين همه اختراع تو اين كشور انجام شد و كسي حمايت نكرد كه خيلي هاشون مجبور شدن از ايران برن خيلي ها هم بيخيال اختراع بازم همون داستانه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی