ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

زندگی 11 فرد فوق العاده موفق که شکست های سختی را تجربه کردند

موفقیت آسان به دست نمی آید. برای اینکه در زندگی موفق باشید، باید یاد بگیرید که بعد از هر شکست دوباره بلند شوید و تلاش خود را از سر گیرید. اینکه چند بار شکست می خورد ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۸ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

موفقیت آسان به دست نمی آید. برای اینکه در زندگی موفق باشید، باید یاد بگیرید که بعد از هر شکست دوباره بلند شوید و تلاش خود را از سر گیرید. اینکه چند بار شکست می خورد اهمیتی ندارد، مهم آن است که هر بار بپاخیزید و نگذارید شکست جلودار شما باشد.

شکست طعم تلخی دارد و می تواند بسیار نا امید کننده باشد، اما باید بدانید که هر بار زمین خوردن پایان دنیا نیست و زندگی می تواند همچنان ادامه داشته باشد. پس خود را آماده یک جنگ واقعی با نابرابری های زندگی کنید، چرا که سرانجام شیرینی پیروزی انتظارتان را می کشد.

حرف هایی که در بالا مطرح کردیم شاید شعار مانند به نظر برسند، اما واقعیت دارند. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم انداخت به برخی از افراد فوق العاده موفق که در مسیر خود شکست های بسیاری را تجربه کرده اند.

با دیجیاتو همراه باشید.

1. زندگی افراد موفق ؛ اپرا وینفری

زندگینامه افراد موفق Oprah

اپرا هم اکنون یکی از شناخته شده ترین مجری های تلویزیونی در سطح جهان است، اما اوضاع همیشه به این اندازه برای او دلپذیر نبوده است. او در سنین نوجوانی مرتبا توسط عمو و پسرعمو هایش مورد تجاوز قرار می گرفت و روزگاری سختی را سپری می کرد. اپرا حتی در سن ۱۴ سالگی بچه ای را به دنیا آورد که البته مدتی پس از تولد، درگذشت.

اولین تجربه اپرا در تلویزیون نیز چندان خوشایند نبود. بانوی بی رقیب قاب جادویی، از اولین برنامه تلویزیونی خود اخراج شد؛ در آن زمان مدیرانش به وی گفتند که بیش از حد احساساتی است و نمی تواند خود را در جلوی دوربین کنترل کند. اپرا بعدا از همین ویژگی استفاده کرد و توانست با ۳ میلیارد دلار سرمایه، عنوان پولدار ترین زن دنیا را به خود اختصاص دهد.

او یکبار در دانشگاه هاروارد و در زمانی که مشغول انتقال تجربیاتش بود، اینچنین گفت: «مفهومی به اسم شکست وجود ندارد. شکست یکی از روش های زندگی است برای اینکه ما را به راه درست هدایت کند.»

۲. توماس ادیسون

زندگینامه افراد موفق Thomas-Edison

ادیسون یک مثال عالی برای فردی است که به حرف دیگران گوش نکرد و اسیر شکست نشد. جالب است بدانید که معلمان توماس به وی می گفتند که او احمق تر از آن است که بتواند چیزی را یاد بگیرد. ادیسون اما هیچگاه دست از تلاش بر نداشت و سرانجام پس از هزاران بار شکست، توانست نام خود را در تاریخ جاودانه کند.

ادیسون هنگامی که درباره شکست هایش از او سؤال کردند، چنین گفت: «من شکست نخوردم. من فقط هزار راه پیدا کردم که به موفقیت ختم نمی شدند.»

۳. زندگی افراد موفق‌ ؛ آلبرت آینشتین

زندگینامه افراد موفق Albert-Einstein

آینشتین تا سن چهار سالگی در ارتباط برقرار کردن با دیگران مشکل داشت. او حتی تا سن ۷ سالگی نمی توانست خواندن را یاد بگیرد. اما همین فرد در نهایت موفق شد نام خود را به عنوان پدر فیزیک دنیا مطرح نماید و جایزه نوبل را به دست آورد.

۴. Jay-Z

زندگی افراد موفق Jay-Z

شان کارتر که اکنون با نام مستعار Jay-Z در میان رپر ها شناخته می شود، یکی از تاثیرگذارترین و پولدارترین افراد این حوزه به شمار می رود. Jay-Z اما همیشه اینچین موفق نبوده است.

Jay-Z در ابتدا فعالیتش نتوانست توجه کسی را به کار خود جلب نماید. اولین CD او فروش نرفت و هیچ شرکتی حاضر نشد بر روی موسیقی وی سرمایه گذاری نماید.

Jay-Z اکنون ۲۱ جایزه Grammy را از آن خود کرده و به گفته Forbes سرمایه ای ۵۵۰ میلیون دلاری را در اختیار دارد.

۵. زندگی افراد موفق‌ ؛ هنری فرد

زندگی افراد موفق Henry-Ford

اکنون در صنعت اتوموبیل Ford یکی از پیشتازان به شمار می رود و کمتر کسی است که نام این برند را نشنیده باشد. اما بد نیست بدانید که آقای فورد به عنوان مؤسس این شرکت، شکست های بسیاری را تجربه کرد تا سرانجام توانست مجموعه موفق کنونی را شکل دهد. او در اولین کسب و کاری که راه اندازی کرد شکست خورد و پس از آن نیز ۵ بار طعم ورشکستگی را چشید تا در نهایت برند Ford را خلق نمود.

۶. مایکل جردن

زندگی افراد موفق Michael_Jordan (1)

یکی از ماندگارترین نام های دنیای بسکتبال، قبل از رسیدن به موفقیت هایش، بارها شکست را تجربه کرده است. او زمانی که در دبیرستان بود به بسکتبال علاقه بسیاری داشت، اما هرگز نمی توانست به تیم اصلی مدرسه راه پیدا کند.

جردن در اظهار نظری معروف در رابطه با موفقیت هایش چنین می گوید: «من در طول مدت ورزشم بیش از ۹ هزار شوت را به بیرون زده ام. نزدیک به ۳۰۰ بازی را باخته ام. در ۲۶ بازی زمانی که می توانسته ام با شوت خود تیمم را برنده کنم، ضربه را هدر دادم. من در زندگیم بارها و بارها و بارها شکست خورده ام و این همان دلیل موفقیت من است.»

۷. زندگی افراد موفق‌ ؛ بیل گیتس

زندگی افراد موفق Bill-Gates (1)

بیل گیتس سال های سال است که عنوان ثروتمند ترین مرد جهان را به خود اختصاص می دهد. اما حتی او هم در یک چشم بهم زدن نتوانسته به موفقیت کنونیش دست پیدا کند. اولین شرکت گیتس Traf-O-Data نام داشت. این شرکت دستگاهی را ساخته بود که می توانست اطلاعات ترافیکی را مورد تحلیل قرار دهد. گیتس و رفیقش پاؤل آلن، در اولین اقدام برای فروش محصولشان متوجه شدند که دستگاه کار نمیکند. در نهایت Traf-O-Data شکست سختی خورد و تمام زحمات گیتس به هدر رفت.

او سپس مایکروسافت را راه اندازی کرد و بقیه داستان نیز برای همه ما روشن است.

۸. چارلز داروین

زندگی افراد موفق Charles-Darwin

داروین در زمان کودکی از سمت معلمان و حتی پدرش با کم لطفی های بسیاری مواجه بود. او در این رابطه می گوید: «معلمان و پدرم معتقد بودند که من یک پسر کاملا معمولی هستم که هوشم پایین تر از سطح استاندارد است.»

نیاز به توضیح نیست که داروین اکنون یکی از شناخته شده ترین دانشمندان دنیا است.

۹. زندگی افراد موفق‌ ؛ ونسان ون گوگ

زندگینامه افراد موفق Vincent

ونگوگ در زمانی که در قید حیات بود تنها موفق شد تا یک تابلوی نقاشی را به فروش رساند. آثار ون گوگ هرچند در زمان خود مورد استقبال قرار نمی گرفتند اما این موضوع باعث نشد تا او دست از کار بکشد. ونسان ون گوگ تا زمانی که زنده بود ۹۰۰ اثر نقاشی را خلق کرد که هر یک از آن ها اکنون میلیون ها دلار قیمت دارند.

۱۰. استیون اسپیلبرگ

زندگینامه افراد موفق Steven Spielberg

اگر بخواهیم نام ۵ کارگردان مطرح دنیا را لیست کنیم، قطعا استیون اسپیلبرگ را باید در میان آن ها جای دهیم. جالب است بدانید که در سال های دور، دانشگاه هنرهای سینمایی کالیفرنیا، دو بار درخواست تحصیل این کارگردان بزرگ را رد کرده است.

اسپیلبرگ بعد ها موفق شد ۳ بار جایزه اسکار را به دست آورد. دانشگاه هنرهای سینمایی کالیفرنیا نیز در سال ۱۹۹۴ از او به خاطر فیلم هایش تقدیر به عمل آورد.

۱۱. زندگی افراد موفق‌ ؛ آبراهام لینکلن

زندگینامه افراد موفق آبراهام لینکلن

یکی از بهترین رئیس جمهور های آمریکا راه بسیار سختی را برای رسیدن به کاخ سفید طی کرده است. لینکلن شکست را زمانی که در ارتش بود تجربه کرد و بعد ها نیز در کسب و کار خود به زمین خورد. او حتی در زمان رقابت های انتخاباتی نیز شکست های بسیاری را تحمل کرد تا اینکه سرانجام توانست عنوان ریاست جمهوری آمریکا را به خود اختصاص دهد.

•••

شما تا کنون چند بار شکست خورده اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول کاربران درباره موفق ترین افراد جهان

نام موفق ترین افرادی که زندگی سختی را سپری کرده‌اند چیست؟

 هنری فرد، مایکل جردن، جی زد، توماس ادیسون، اپرا وینفری و خیلی دیگر از افراد هستند که با دست خالی دنیای خود را به بهترین نحو ساخته‌اند.

از زندگی نامه انسان های موفق می‌توان چه درسی گرفت؟

 هر گوشه از زندگی مردم می‌تواند با زندگی ما نیز اشتراکاتی داشته باشد. افراد موفق نیز مثل ما در شرایط سخت و دشوار، موقعیت‌ها حساس و... بوده‌اند که باید از نحوه برخورد آن‌ها با شرایط الهام گرفت.

نام موفق ترین افراد ایرانی که زندگی سختی داشته‌اند چیست؟

دکتر محمود حسابی، مریم میرزاخانی، استاد محمود فرشچیان، محمد رضا شجریان و... جزو مشاهیر ایران هستند که زندگی سختی را پشت سرگذاشته و در اوج موفقیت بوده و هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (76 مورد)
  • amirrezayfhf
    amirrezayfhf | ۱۲ آذر ۱۴۰۱

    سلام امیررضا هستم و الان ۱۷سالمه و همیشه توی مدرسه تو سری خور بودم و هروز بچه ها منو الکی میزدند وضع درسی خوبی توی بعضی از سال های تحصیلی در دبستان نداشتم
    هیچ رفیقی هم توی مدرسه نداشتم
    شایدم بخواتره این بوده که
    مادرم همیشه من رو بخواتره بازی هایم توی مهمونی ها در سن کم سرزنش میکرد و همیشه میگفت که تو دیگه بزرگ شده ی
    اما الان توی دبیرستان رفیق های خوبی دارم و بعداز ظهر ها سرکار میرم و دهم معدن هستم و خداروشکر میکنم که رشته انسانی نرفتم چون به رشته معدن علاقه بیشتری دارم
    و ارزو دارم که صاحب معدن شم واز ادامه زندگیم لذت ببرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی