ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کار کردن در گوگل چگونه است؟

گوگل احتمالا بهترین مکان برای کار کردن در دنیاست. دفتر اصلی این غول تکنولوژی در مانتین ویوی کالیفرنیا قرار دارد و در لیست بهترین شرکت های آمریکایی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. همچنین به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

گوگل احتمالا بهترین مکان برای کار کردن در دنیاست. دفتر اصلی این غول تکنولوژی در مانتین ویوی کالیفرنیا قرار دارد و در لیست بهترین شرکت های آمریکایی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

همچنین به موجب پژوهش تازه انجام گرفته توسط شرکت تحقیقات و مشاوره Universum، گوگل به عنوان بهترین کارفرمای دنیا در سال 2015 شناخته شد و با در نظر داشتن رتبه بندی صورت گرفته در سایت Glassdoor، کارکنان این شرکت بالاترین میزان رضایت را از آن دارند.

این غول جستجوی ساکن مانتین ویو هم اکنون 57 هزار نفر کارمند دارد که همه بخش های شرکت خود را دوست دارند؛ از وای فای رایگان، غذاهای سالم مجانی، امکانات خشک شویی و تناسب اندام آن گرفته تا 18 هفته مرخصی همراه با حقوق به مناسبت ازدواج و امکان همراه بردن فرزندان به محیط کار جهت بهره مندی از امکانات در نظر گرفته شده برای این منظور و حقوق رقابتی تعیین شده توسط آن.

طبق گزارشات، میزان رضایتمندی کارکنان گوگل از شغل هایشان برابر با 84 درصد اعلام گردیده و پس از 5 سال کار کردن در این شرکت می توانند درآمدی معادل با 133 هزار دلار در سال داشته باشند.

لاسزلو باک رئیس واحد منابع انسانی گوگل در کتاب تازه خود تحت عنوان «قواعد کاری» اینطور نوشته است که نکته کلیدی برای داشتن یک محیط کاری موفق حفظ نوآوری، تجربه کردن و افزودن جنبه سرگرمی به هر چیز است.

نکته جالب در مورد چنین محیط هایی آن است که خود را تقویت می کنند و در نظر گرفتن چنین امکاناتی برای کارکنان در مجموع سازمانی را ایجاد خواهد کرد که نیروهایی خلاق، سخت کوش و تولید کننده را در خود جای داده است.

گوگل در حال حاضر بیش از 70 دفتر در 40 کشور دنیا دارد و در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با دیدگاه یکی از کارکنان این شرکت در مورد آن آشنا نماییم. با دیجیاتو همراه باشید.

مایرا فلیکس مدیر برنامه ریزی های استراتژیک این شرکت در آمریکاست که با تیم حسابداری جهانی این شرکت همکاری دارد و در دفتر اصلی آن واقع در کالیفرنیا فعالیت می کند.

او کارش در گوگل را در سال 2013 میلادی و به عنوان مدیر حسابداری منطقه ای آغاز نمود و پیش از آن هم از اکوادور به آمریکا مهاجرت کرده بود تا در دانشگاه جرج تاون به تحصیل بپردازد.

نقش فعلی

current-role (1)

مایرا به عنوان مدیر برنامه و بودجه وظیفه دارد که بر پروژه های مختلف گوگل در حوزه های مختلف نظارت نماید و در جریان یک روز کاری با بخش های مختلفی چون بازاریابی و تیم های فروش سر و کار دارد و عملکرد کارکنان و چالش های پیش رویشان را تحت نظر می گیرد و برای آغاز طرح های جدید کاری برنامه ریزی می کند.

او به عنوان یکی از کارکنان گوگل روزش را اینطور آغاز می کند؛ پس از حضور در دفتر، یک صبحانه تازه را میل می کند و با نوشیدن یک فنجان قهوه انرژی کافی برای شروع روزش را به دست می آورد و سپس به سراغ ایمیل هایش می رود و در جلسات از قبل برنامه ریزی شده حضور می یابد.

حوالی ظهر در یکی از کافه های نزدیک به دفترش ناهار را صرف می کند و اگر زمان کافی در اختیار داشته باشد به کافه های دیگرِ شرکت که در سایر طبقات هستند می رود.

فرایند استخدام

hiring-process

اما فرایند استخدام در گوگل بسیار فراگیر است و فردی در این سازمان استخدام می شود که بهترین گزینه برای تصدی آن پست و خود گوگل باشد. در هر مصاحبه نیز تمرکز روی جنبه های متفاوتی از نقاط قوت یک فرد قرار دارد.

مایرا می گوید خود او به پنج مصاحبه مختلف دعوت شد که تمرکز اصلی شان کشف توانایی های او در زمینه مدیریت، دانشش در این حوزه، توانایی حل مساله و همخوانی اش با استراتژی ها و سیاست های گوگل بود.

در جریان این مصاحبه ها تعدادی سوال تحلیلی و مرتبط با فروش از وی پرسیده شد که همگی بر مبنای آمار و ارقام واقعی گوگل طرح شده بودند. این جلسات برای او بسیار چالش برانگیز بودند اما اکثر پرسش ها به موضوعاتی مرتبط می شدند که مایرا حالا به صورت روزانه با آنها سر و کار دارد و به همین دلیل می توان گفت که در جریان این جلسات آمادگی بسیار خوبی را برای تصدی پست فعلی اش کسب کرد.

توصیه هایی برای ارائه درخواست استخدام به گوگل

advice-for-applying-to-google

مایرا می گوید برای استخدام شدن در گوگل باید مطمئن شوید که درک درستی از دیدگاه و محصولات این شرکت دارید و می دانید که چطور در منحصربفرد کردن این شرکت مشارکت نمایید و چه نقشی را در آن ایفا خواهید کرد.

او ادامه می دهد، فردی که برای استخدام شدن در گوگل اقدام می کند باید بداند که دقیقا قرار است چه کاری را در این شرکت انجام دهد، چه اثری که برای گوگل به دنبال خواهد داشت و اینکه مهارت هایش چطور او را به نامزدی لایق برای تصدی آن پست تبدیل خواهند کرد.

خود مایرا پیش از ارائه درخواست کار به گوگل، روزها پای تماشای ویدئوهای مختلف در مورد فرهنگ سازمانی این شرکت می نشست و مقالاتی را در مورد گرایشات روز دنیا در حوزه فناوری و قراردادهای بزرگ این صنعت می خواند و هیچگاه تحقیق در مورد محصولات مختلف و یا مشاوره گرفتن از آشنایانش در این شرکت را رها نمی کرد.

توصیه دیگر مایرا این است که هیچگاه از مطرح کردن سوالات خود بیم نداشته باشید. پرسیدن سوالات درست، کلید دست یابی به شناخت است و آزمودن کنجکاوی خود و نشان دادن این نکته که علاقمند به یادگیری هستید هم می تواند اصلی ترین ویژگی یکی از کارکنان گوگل باشد.

مهارت های کلیدی برای کار کردن در گوگل

 

عزم راسخ، فکر کردن خارج از چهارچوب، انطباق پذیری و کار تیمی همه و همه از جمله ویژگی هایی هستند که شما را به فردی لایق برای کار کردن در گوگل بدل خواهند کرد.

skills-that-are-most-useful-to-have-to-work-at-google

به گفته مایرا برای رسیدن به موفقیت لازم است که به چالش های تازه در زندگی خود نزدیک شوید و برای این منظور روش هایی خلاقانه را به کار بگیرید، گوشی شنوا برای ایده های دیگران داشته باشید، خود را با سناریوها و سیاست های تازه وفق دهید و مهم تر از همه اینکه کارهای خود را به انجام برسانید.

بهترین بخش کار کردن در گوگل

google madison

آنها که در گوگل کار می کنند همیشه خواهان بهترین ها هستند، دوست دارند جهان را تغییر دهند، افرادی الهام بخش هستند و از اینکه در اطرافشان باشید احساس هیجان خواهید کرد.

برای نمونه، مایرا به یاد می آورد در یکی از روزهای کاری مشغول پیاده روی در فضای کمپ بود که با یکی از مهندسان پروژه ماشین های خودران آشنا شد و روز بعد همین فرد او را به یک سواری کوتاه با این ماشین ها دعوت کرد که به باور مایرا تجربه ای دلچسب به شمار می رفت.

جالب است بدانید که بدنبال زلزله نپال، کارکنان این شرکت به شکلی کاملا خودجوش و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به جمع آوری کمک برای آسیب دیدگان زلزله کردند که این کار نیز در نوع خود ستودنی است.

امتیازات

perks

مایرا می گوید، درست همانطور که بسیاری از افراد شنیده اند کارکنان گوگل مزایای زیادی دارند که از آن جمله می توان به غذای رایگان، باشگاه، پزشکان حاضر در سازمان، تخفیف های ویژه برای کارکنان و حتی ماساژ رایگان اشاره نمود.

اما در کنار این موارد امکانات دیگری نیز برای حرفه ای شدن و رشد و پرورش توانمندی های شخصی کارکنان در نظر گرفته شده است که بیش از سایر موارد اهمیت دارند؛ برای نمونه برنامه ای دو به دو در گوگل اجرا می شود که به موجب آن افراد مهارت های شخصی خود را به سایر کارکنان آموزش می دهند؛ از کد نویسی گرفته تا یوگا.

این شرکت همچنین دوره های تخصصی مختلفی را برای کارکنان خود برگزار می کند و خود مایرا قرار است که دروسی را در زمینه های بازاریابی، تحلیل و تجارت در دانشگاه استنفورد بگذراند که همگی شان با حمایت مالی گوگل برگزار می گردند.

محیط کار

the-office-environment

مایرا در دفتر اصلی گوگل واقع در مانتین ویو کار می کند و فضای دفتر کارش را بی نظیر توصیف می کند: او در صحبتش هایش به ساختمان های زیبا، محوطه های بیرونی منحصربفرد، میزهای بیلیارد، سالن بولینگ و مواردی از این دست اشاره می کند که قطعا نمی توان در محیط های کار معمولی پیدایشان کرد.

اهالی گوگل همچنین بسیار فعال هستند و به همین خاطر در محوطه  اطراف ساختمان اصلی آن همواره می توانید کارکنان را در حال دوچرخه سواری، پیاده روی و یا انجام فعالیت های بدنی مشاهده نمایید.

چیزی که قبل از شروع به کار در گوگل نمی دانیم

one-thing-you-didnt-know-about-google-before-working-there

بسیاری از افراد پیش از آغاز به کار در گوگل در مورد سطح باز بودن فرهنگ سازمانی آن آگاهی ندارند. یکی از جذاب ترین بخش های این شرکت TGIF یا جلسات و نشست های هفتگی است که با میزبانی لری پیج و سرگی برین برگزار می شود و کل کارکنان شرکت در سراسر دنیا نیز از طریق Hangout در آن حضور می یابند.

در این جلسات همه کارکنان تشویق می شوند که از میزبانان نشست سوالاتی را بپرسند و فرصت این کار به آنها داده می شود، گاهی اوقات پرسش ها جدی هستند اما در اغلب موارد اندکی شوخ طبعی نیز در آنها وجود دارد.

مرجع محبوب آشنایی با گوگل

favorite-pop-culture-reference-about-google

هر فردی که علاقمند به کار کردن در گوگل است باید فیلم The Internship را تماشا کند. در این فیلم زندگی به عنوان یکی از کارمندان گوگل به تصویر کشیده شده و در ساخت آن از کارکنان این شرکت استفاده شده است.

کار کردن در گوگل به طور خلاصه

what-itsreallylike-to-work-at-google-in-three-sentences-or-less

کار کردن در گوگل تجربه ای متحول کننده است. در این محیط مرتبا با مشکلاتی پیچیده روبرو می شوید و با مرتفع نمودن آنها و یاد گرفتن از همکارانتان می توانید مرتبا رشد کرده و به بلوغ برسید.

شما در گوگل در احاطه دانش، هوش و احساساتی قرار می گیرید که الهام بخش تان شده و به انجام کارهایی که اهمیت دارند وادارتان می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • Milad.Google
    Milad.Google | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    سلام
    من میلاد هستم و الان ۱۴ سالمه
    یه سال هست که برنامه نویسی رو شروع کردم
    و عاشق گوگلم
    زبان های html و css رو بلدم
    ولی الان درحال یادگیری C هستم
    و بعدش سراغ C++
    بعدش زبان جاوا
    و بعد Go که مال خود گوگل هست میرم
    بعدش پایتون رو یاد میگیرم
    و درسم رو به خوبی و قوی میخونم
    و انشاالله دانشگاه استنفورد یا یه جای خوب دیگه
    و بعد برای گوگل درخواست میدم
    امیدوارم اونایی که الان هم سن من هستن
    و مثل من عاشق گوگلن
    بتونن موفق بشن
    و همدیگه رو توی گوگل ببینیم
    لطفا اگه کسی مثل من هست
    بزنه رو پاسخ و درد و‌ دلی کنیم

    • Milad.Google
      Milad.Google | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

      امیدوارم وضع ایران خوب بشه
      و اینجا ایرانی بودن تو گوگل سخته

  • Mobin.Programmer
    Mobin.Programmer | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    من هم مثل مهدی عاشق برنامه نویسی هستم و میخوام در گوگل مشغول به کار شم.
    فعلا زبان های زیر رو بلدم:
    html
    css
    js
    php
    jquery
    و به زودی python رو یاد میگیرم که شاید 2 سال طول بکشه و بعد از اون هم میرم سراغ زبان برنامه نویسی net.
    من هم دقیقا عین مهدی از 10-11 سالگی به این فکر افتادم و تا الان که 14 سالمه هم دارم تلاش میکنم که شرایط رو برای استخدام شدم محیا کنم.
    امیدوارم همدیگرو پیش هم توی گوگل ببینیم مهدی :)

    • Milad Google
      Milad Google | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

      سلام
      منم دقیقا عین تو هم
      پایبن هم نوشتم
      میشه شماره بدی
      بیای واتساپ با هم آشنا بشیم اگه بیای ممنون میشم
      لطفا به من اعتماد کن

  • MA725
    MA725 | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    مطلب جالبی بود.. مرسی دیجیاتو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی