ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Fleye آشنا شوید؛ پهپادی امن و بی نیاز از هدایت شدن توسط انسان

کیک استارتر وبسایتی است که به صاحبان ایده اجازه می دهد برای طرح هایشان از سوی مردم سرمایه جذب نمایند و در عین حال که پایگاه اینترنتی بسیار جالبی به شمار می رود، گاهی طرح ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

کیک استارتر وبسایتی است که به صاحبان ایده اجازه می دهد برای طرح هایشان از سوی مردم سرمایه جذب نمایند و در عین حال که پایگاه اینترنتی بسیار جالبی به شمار می رود، گاهی طرح هایی در آن به نمایش گذاشته می شوند که واقعا ارزش هیچ نوع سرمایه گذاری را ندارد.

اما به طور کلی، عمده پروژه های این پایگاه اینترنتی جالب هستند و از جمله باید به Fleye اشاره نمود. برای آشنایی با این دستگاه در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

محصول یاد شده در واقع یک پهپاد است که طراحی ظاهری جالب توجهی دارد. بدنه این دستگاه به صورت کروی ساخته شده و خیلی راحت می توان آن را به پرواز در آورد و حتی در میانه زمین و آسمان آن را معلق نگه داشت.

fleye-4-840x561-w600

البته باید اشاره نمود قبل از این پهپادهای بسیار زیباتری ساخته و ارائه شده اند اما دلیل اصلی جذابیت این دستگاه استفاده از ویژگی های رباتیک در آن است و می تواند بی نیاز از هدایت شدن توسط انسان می تواند مسیری را طی نماید و برخی از کارها را به صورت خودکار به انجام برساند.

نسخه ابتدایی Fleye با چیپست دو هسته ای و 800 مگاهرتزی با 512 مگابایت حافظه رم، فناوری اتصالی وای فای و دوربین 5 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه همراه خواهد بود. نکته قابل اشاره در اینجا این است که موارد ذکر شده ثابت و قفل شده نیستند و توسعه دهنده ها قادر خواهند بود تغییراتی در آن ایجاد نمایند.

دستگاه مورد بحث، یک API و SDK برای توسعه دهنده ها ارائه می دهد تا بتوانند اپلیکیشن های دلخواهشان را بسازند.

این پهپاد همچنین توان نگه داشتن خود در آسمان را نیز دارد و به این واسطه می تواند عکس های سلفی یا پانورامیک بگیرد. در ضمن، انواع گوناگون حسگر در آن جای داده شده که به ربات اجازه می دهد تا موقعیت خود را بررسی نماید و کاربر نیز قادر خواهد بود با اسمارت فون خود این دستگاه کوچک را کنترل نماید.

در آخر هم بگوییم که نباید فریب قد و اندازه این دستگاه را بخورید زیرا برخلاف ظاهرش، قیمت زیادی خواهد داشت و بر اساس شنیده ها با قیمت پایه 599 یورو ارائه خواهد گشت. البته اگر به تولید انبوه برسد، پایین ترین قیمت برای آن 699 یورو خواهد بود.

ارائه چنین اختراع هایی نشان می دهد کارشناسان دنیای فناوری برای رباتیک کردن همه جانبه زندگی بشری عجله بسیاری دارند و می خواهند آینده خود را تمام و کمال به دست سیستم هایی بسپارند که به دست خود می سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alsgr
    alsgr | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    واقعا زیبا و جالب هست مطمئنم پیشرفته بیشتری داره

  • sika
    sika | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    جالب ترین پهپادی بود که دیدم و خشوم اومد .

مطالب پیشنهادی