ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

مدیرعامل لینکدین از بزرگ ترین درسی که در زمینه رهبری فرا گرفته است می گوید

جف واینر، مدیرعامل لینکدین از زمانی که به این سمت رسیده است به عنوان یک رهبر الهام بخش و اثربخش برای خود اسم و رسمی به هم زده است. او در نشستی که به همراه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

جف واینر، مدیرعامل لینکدین از زمانی که به این سمت رسیده است به عنوان یک رهبر الهام بخش و اثربخش برای خود اسم و رسمی به هم زده است.

او در نشستی که به همراه راید هافمن، مؤسس لینکدین، در قالب کلاسی در دانشگاه استنفورد برگزار شد «مدیریت دلسوزانه» را یکی از اولین اصول رهبری دانست.

طی گفتگوی مفصلی که در این نشست در گرفت، واینر به یکی از بزرگ ترین درس هایی که ظرف این سال ها به عنوان مدیر عامل لینکدین فرا گرفته است اشاره کرد.

واینر در این نشست گفت: «با ارزش ترین درسی که من به عنوان مدیرعامل لینکدین فرا گرفته ام این است که نباید اجازه داد فردی که به درد موقعیتی نمی خورد بیش از اندازه در سمت خود باقی بماند. به محض اینکه از خودتان این سؤال را بپرسید که آیا فلانی به درد این کار می خورد یا نه، پیشاپیش پاسخ خود را داده اید. سؤال اینجاست که چه کار می خواهید با او بکنید؟ باید کمکش کنید تا توانایی های لازم برای باقی ماندن در آن موقعیت را در خود به وجود بیاورد، و اگر نتوانست، نقش دیگری به آنها بسپارید و یا اینکه آنها را از سازمان خود خارج کنید».

ممکن است از خودتان بپرسید مدیرعاملی که «دلسوزی» را در رأس اصول رهبری می داند، ممکن است برای اخراج کارمندی که دیگر گزینه ی خوبی برای یک موقعیت به شمار نمی رود با تردید مواجه شود. هرچه باشد، تحت تأثیر مشکلات احتمالی آن کارمند در صورت اخراج قرار نمی گیرد؟

اما پاسخ این سؤال لزوماً مثبت نیست.

واینر در این باره می گوید: «اگر کسی در نقش به خصوصی با دشواری روبروست، نگه داشتن او در آن نقش غیردلسوزانه ترین کاری است که می توانید در مورد او انجام دهید. او اعتماد به نفس خود را به این ترتیب از دست خواهد داد و به شبحی از خودش تبدیل خواهد شد؛ نه خود واقعی اش. این مسئله بر تیم و خانواده ی او نیز تأثیر خواهد گذاشت. اما دلسوزانه ترین کاری که می توانید با چنین افرادی انجام دهید این است که آنها را به محترمانه ترین شکل ممکن به جای دیگری منتقل کنید».

صحبت های او منطقی به نظر می رسد. کارکنان شرکت ها معمولاً خودشان می دانند کِی در موقعیت شغلی خود از حرکت به سمت موفقیت باز می ایستند. واینر اعتقاد دارد استرس و استیصالی که حول و حوش این احساس وجود دارد می تواند مضر تر از این باشد که فرد مجبور شود در جای دیگری به دنبال شغل تازه ای بگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی