ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پروسه تولید دستگاه های سری نکسوس را تماما به صورت داخلی انجام خواهد داد

گوگل در نظر دارد تغییراتی را در پروسه مدیریت سری موبایل ها و تبلت های نکسوس خود اعمال نماید. این محصولات که به خاطر بهره مندی از اندروید خالص در بازار و نزد کاربران از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

گوگل در نظر دارد تغییراتی را در پروسه مدیریت سری موبایل ها و تبلت های نکسوس خود اعمال نماید. این محصولات که به خاطر بهره مندی از اندروید خالص در بازار و نزد کاربران از محبوبیت بالایی برخوردارند، با قیمتی رقابتی عرضه می شوند و به همین خاطر نقش بسزایی در رشد مستمر اندروید ایفا کرده اند.

غول جستجوگر برای ارائه محصولات خود در طول سالیان گذشته دست به دامن شرکت های تولید کننده ای نظیر سامسونگ، ال جی و موتورولا شده و حالا گزارشی منتشر شده که نشان می دهد ممکن است این شرکت ساکن مانتین ویو بخواهد رویه اپل را در زمینه تولید دنبال کرده و فرایند توسعه نرم افزاری و سخت افزاری سری محصولات نکسوس را به صورت داخلی انجام دهد.این حقیقت که دستگاه ها و نرم افزارهای اپل زیر یک سقف تولید می شوند نقش بسزایی در ایجاد یک تجربه همگن و روان برای کاربران آنها دارد. در سال های گذشته عملکرد اندروید به میزان قابل توجهی بهبود یافته با این همه، ماهیت چند تکه این سیستم عامل اپن سورس بدان معناست که تجربه کاربری آن از دستگاهی به دستگاه دیگر می تواند به شدت متفاوت باشد و این مساله ایست که اپل به ندرت با آن روبرو می شود.

شاید تبلت پیکسل سی مثال خوبی در این باره باشد. کار ساخت، طراحی، توسعه نرم افزار و تولید همه بخش های این محصول را گوگل خودش به صورت داخلی انجام داد. همین نکته در مورد نوت بوک کروم بوک پیکسل صادق است.

علیرغم این مساله اما، شرکت مورد بحث تا بحال استراتژییاد شده را در حوزه سخت افزار موبایل پیاده سازی نکرده، با این همه، تردیدی نیست که گوگل منابع لازم را برای تبدیل کردن سری نکسوس به محصولی مشابه به آیفون و آیپد دارد.

براساس گزارش منتشر شده در نشریه ای به نام The Information ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در جریان سخنرانی ای که اخیرا برای کارکنان این شرکت داشته از تمایلات خود برای دسترسی به کنترل بیشتر روی سری محصولات نکسوس خبر داده و این دسترسی آنطور که گفته می شود هم حوزه سخت افزار را در بر می گیرد و هم نرم افزار.

محصولات نکسوس نیز قطعا از این تصمیم سود خواهند برد چراکه گوگل می تواند تجربه یکسانی از اندروید را از طریق آنها ایجاد کند و نرم افزارهای مورد نیازشان را هم خودش ارائه نماید.

گفته می شود با این تصمیم، برند اندروید به ویژه در حوزه محصولات پرچمدار بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. روشن است که اگر گفته شود محصولی پیشرفته توسط خود گوگل تولید شده بسیاری از کاربران را به خرید آن علاقمند می کند و البته آنها که بودجه کمتری دارند باید به دنبال جای دیگری برای پیدا کردن موبایل مورد نظر خود باشند (شاید موتورولا) و در این صورت قیمت دستگاه های نکسوس اندکی از آنچه هست بیشتر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • majid
    majid | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    اگه گوگل دو نوع نکسوس به بازار ارایه کنه بهتره،یه مدل اقتصادی و ارزان که از سوی شرکتها ساخته شده و یک مدل بالا رده که از صفر تا صد نرم افزار و سخت افزارو خود گوگل انجام داده باشه.

  • a.b
    a.b | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    نقل قول:غول جستجوگر برای ارائه محصولات خود در طول سالیان گذشته دست به دامن شرکت های تولید کننده ای نظیر سامسونگ، ال جی و موتورولا شده

    خانوم موسوی هوا‌وی و اچ تی سی رو جا گذاشتید.شاید فک کردید مهم نیستن فاکتور گرفتید ولی مطلب هرچه کاملتر بهتر. هرچن که نظراتو نمیخونید
    طراحی و توسعه نرم افزار رو اگه خودش انجام بده خیلی خوب میشه ولی اینکه قیمتهاش همون ابتدا بیشتر بشه غیرمنطقیه

    • هادی
      هادی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

      دوست عزیز، گفته شده «نظیر»، پس دلیلی نداشت که همه شرکت ها رو نام ببره، هرچند اگر می خواست همه شرکت هارو نام ببره، باید اسمی هم از Asus میبرد که نکسوس ۷ رو برای گوگل تولید کرد.

  • مهدی
    مهدی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    چرا #هشتگ رو برای سایت فعال نکردین؟

  • مهدی
    مهدی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    #خدا کنه که اینطور باشه، مارک گوگل پشتش بخوره هم کلاس ساختش میره بالا هم ژست و قیافه ی بهتری میگیره.

مطالب پیشنهادی